09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

راهنمای ساخت افزونه وردپرس (راهنمای مبتدیان)

راهنمای ساخت افزونه وردپرس
به این مقاله امتیاز بدهید

یکی از دلایل اصلی که WordPress بسیار محبوب است ماهیت منبع باز آن است. بیش از 50000 افزونه برای این سیستم مدیریت محتوا (CMS) که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، توسعه یافته است. با این حال، ممکن است تعجب کنید که چگونه افزونه وردپرس خود را ایجاد کنید.

خوشبختانه وردپرس این فرآیند را آسان می کند. برای برخی کدگذاری دانش مورد نیاز خواهد بود، اما یادگیری راهنمای ساخت افزونه وردپرس اساسی برای وب سایت خود خیلی سخت نیست.

در این مقاله، ما نگاهی دقیق‌تر به راهنمای ساخت افزونه وردپرس و اینکه چرا ممکن است بخواهید یکی از آن‌ها را ایجاد کنید، خواهیم داشت. سپس، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با راهنمای ساخت افزونه وردپرس اولین پلاگین خود را توسعه دهید. با سایت ساز همراه باشید.

مقدمه ای بر راهنمای ساخت افزونه وردپرس

یکی از عوامل اصلی موفقیت وردپرس، منبع باز بودن آن است. این بدان معناست که کد منبع نرم‌افزار اصلی، افزونه‌ها و مضامین آن برای هر کسی در دسترس است تا بتواند با آن کار کند و آن‌طور که می‌خواهد آن را تغییر دهد.

افزونه های وردپرس بسته‌هایی از کد هستند که عملکرد سایت شما را گسترش می‌دهند. اینها توسط توسعه دهندگان مختلف در سراسر جهان ایجاد شده اند و برای اهداف مختلفی طراحی شده اند.

برای مثال، افزونه‌هایی برای اضافه کردن دکمه‌های اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی، فرم‌های ثبت‌نام در خبرنامه، پنجره‌های بازشو، تبدیل وردپرس به یک سایت تجارت الکترونیک کامل و موارد دیگر پیدا خواهید کرد:

The WordPress Plugin Directory

اکوسیستم پلاگین وردپرس به افرادی که دانش کدنویسی ندارند این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت‌های قدرتمند ایجاد و سفارشی کنند. به‌علاوه، فرصت‌های تقریباً نامحدودی را برای توسعه‌دهندگان و مدیران وب‌سایت به طور یکسان ارائه می‌کند.

چرا یک راهنمای ساخت افزونه وردپرس نیاز داریم ؟

WordPress یکی از بزرگترین بازارها برای توسعه دهندگان است. این بدان معناست که منابع زیادی برای کمک به توسعه افزونه‌ها برای CMS پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این، پتانسیل درآمد برای افزونه های وردپرس نیز بسیار بالاست. در حالی که کمبود رقابت وجود ندارد، اگر راه حل جدید یا بهتری برای یک مشکل رایج دارید، می توانید به سرعت افزونه مورد استفاده خود را در هزاران سایت پیدا کنید. در واقع، بیشتر افزونه‌هایی که برای دانلود در دسترس هستند، در ابتدا برای کمک به حل یک مشکل ایجاد شده‌اند.

 

جادوی وردپرس این است که می توانید راه حلی برای سایت خود ایجاد کنید — لازم نیست آن را در بازار افزونه ها به اشتراک بگذارید. با این حال، بسیاری از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند افزونه‌های خود را در دسترس سایر کاربران قرار دهند تا به آن‌ها کمک کنند تا مشکلات مشابهی را که ممکن است آنها را آزار می‌دهد حل کنند.

در نهایت، وردپرس یک پلت فرم عالی برای راهنمای ساخت افزونه وردپرس است. از آنجایی که 19 سال است که وجود دارد، منابع و اسناد زیادی برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهد. علاوه بر این، یک پایگاه کاربری عظیم دارد که می‌تواند به شما کمک کند در صورت استقبال گسترده از افزونه، به عنوان یک توسعه‌دهنده در معرض دید قرار بگیرید.

 

 

راهنمای ساخت افزونه وردپرس (در 6 مرحله)

در حالی که افزونه‌های مختلف به مقادیر متفاوتی از کدنویسی و دانش نیاز دارند، همه آنها تمایل دارند فرآیند توسعه یکسانی را دنبال کنند. بیایید به نحوه ایجاد یک افزونه وردپرس در شش مرحله نگاه کنیم.

مرحله 1 راهنمای ساخت افزونه وردپرس :

تحقیق و برنامه ریزی انجام دهید

هزاران ابزار در فهرست پلاگین وردپرس وجود دارد. . بنابراین، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که تحقیقاتی انجام دهید تا ببینید آیا ایده شما از قبل وجود دارد یا خیر.

با این حال، حتی اگر اینطور باشد، همچنان می‌توانید برنامه خود را پیش ببرید. ممکن است بخواهید افزونه های مشابه را کاوش کنید و دریابید که چگونه ممکن است بتوانید آنها را بهبود ببخشید. از طرف دیگر، می توانید آنچه را که در حال حاضر در دسترس است با چیزی مانند نوع سفارشی خود و ویژگی های اضافی تکمیل کنید.

شاید بخواهید وضعیت افزونه‌های موجود را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر افزونه ای مدتی است به روز نشده است یا با آخرین نسخه وردپرس سازگار نیست، ممکن است فرصتی وجود داشته باشد که آن را آپدیت کنید :

Abandoned plugin example

همچنین می‌توانید به تعداد نصب‌های فعال نگاه کنید تا ببینید آیا بازار بزرگی برای نوع افزونه‌ای که در نظر دارید وجود دارد یا خیر. همچنین ایده خوبی است که افزونه را در سایت خود آزمایش کنید تا ببینید چه کاری به خوبی انجام می دهد و چه کاری می تواند بهتر انجام شود.

همچنین باید به نحوه بازاریابی افزونه خود توجه کنید. به عنوان مثال، برخی از توسعه دهندگان یک وب سایت اختصاصی برای محصولات خود ایجاد می کنند. اگر قصد کسب درآمد از افزونه خود را دارید، باید به گزینه های قیمت گذاری و اشتراک فکر کنید.

در نهایت، اگر قصد دارید افزونه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، این امر به ویژه مهم است. این استانداردهای کدنویسی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و بهترین روش‌ها هستند که توسعه‌دهندگان باید هنگام ایجاد تم و افزونه‌ها برای وردپرس به آن‌ها پایبند باشند.

 

مرحله 2 راهنمای ساخت افزونه وردپرس :

تنظیم یک محیط آزمایشی

مرحله بعدی راه اندازی یک محیط آزمایشی است. به عنوان یک مبتدی، احتمالاً در طول مسیر چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت و نمی خواهید در یک سایت فعال آزمایش کنید. یک محیط محلی یا سایت مرحله‌ای به شما این امکان را می دهد که افزونه خود را در حین کار به صورت خصوصی آزمایش کنید.

می‌توانید از local استفاده کنید برای ایجاد یک سایت وردپرس در رایانه خود:

Local homepage

 

مرحله 3 راهنمای ساخت افزونه وردپرس :

فایل پلاگین را ایجاد کنید

هنگامی که محیط استیجینگ خود را تنظیم کردید، وقت آن است که افزونه خود را ایجاد کنید. اولین قدم این است که یک پوشه برای آن در فهرست سایت خود ایجاد کنید.

می‌توانید از پروتکل انتقال امن فایل (SFTP) مشتری مانند FileZilla برای دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌های سایت استفاده کنید:

FileZilla homepage

اگر اولین باری است که از FileZilla استفاده می‌کنید، باید اطلاعات کاربری خود را وارد کنید، از جمله نام کاربری و رمز عبور. می توانید این اطلاعات را از حساب هاست خود دریافت کنید.

هنگامی که به فهرست سایت خود وصل شدید، به wp-content/ بروید افزونه ها و یک پوشه جدید برای افزونه خود ایجاد کنید:

New plugin directory example

بعد، باید یک فایل PHP ایجاد کنید تا به این پوشه اضافه کنید. برای انجام این کار، ویرایشگر متن دلخواه خود را باز کنید و اطلاعات زیر را وارد کنید:


Uploading plugin zip file in WordPress

به سادگی فایل فشرده شده را انتخاب کنید و اکنون نصب کنید را انتخاب کنید. سپس وردپرس پلاگین را باز کرده و در سایت شما نصب می کند:

Unpack and install plugin

پس از تکمیل، کافیست روی فعال کردن افزونه کلیک کنید. همین – افزونه شما اکنون فعال است! 🎉

مرحله 6 راهنمای ساخت افزونه وردپرس :

پلاگین خود را توزیع کنید

هنگامی که افزونه خود را ایجاد و آزمایش کردید، می‌توانید توزیع آن را شروع کنید. بیایید بهترین راه‌های انجام این کار را بررسی کنیم.

1. کار خود را در فهرست پلاگین وردپرس منتشر کنید

با ارسال افزونه خود به فهرست پلاگین وردپرس، می توانید کار خود را با جامعه به اشتراک بگذارید و در معرض دید قرار بگیرید. شما می توانید از پایگاه عظیم کاربران وردپرس استفاده کنید و مشتریان جدید جذب کنید:

WordPress Add Your Plugin screen

ممکن است مدتی طول بکشد تا افزونه شما بررسی و پذیرفته شود.

هنگامی که افزونه شما تأیید شد، باید فایل های خود را به دایرکتوری SVN. سپس کاربران وردپرس قادر خواهند بود افزونه شما را در سایت خود نصب کنند.

2. افزونه را در وب سایت خودتان به اشتراک بگذارید

علاوه بر آپلود افزونه در دایرکتوری وردپرس، می توانید یک وب سایت نیز برای آن ایجاد کنید.

می توانید از این سایت برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد افزونه خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید مستندات، آموزش‌ها و اطلاعات بازاریابی را نیز شامل کنید:

Yoast plugin website homepage

یک برنامه‌نویس اغلب از وب‌سایت‌ها برای تبلیغ افزونه ممتاز خود استفاده می‌کند، در حالی که یک نسخه رایگان یا ساده در فهرست وردپرس ارائه می‌دهد. به این ترتیب، کاربران می توانند قبل از ارتقا، محصول را دانلود و امتحان کنند.

می‌توانید برخی از ویژگی‌های پیشرفته را در پشت دیوار پرداخت قفل کنید. علاوه بر این، می توانید یک مدل عضویت چند لایه ارائه دهید. به عنوان مثال، ممکن است چندین نسخه پریمیوم از افزونه ایجاد کنید تا به کاربران گزینه های بیشتری بدهید.

قدرت منبع باز

وردپرس به‌عنوان یک پلتفرم منبع باز، به شما امکان می‌دهد افزونه خود را توسعه دهید و آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. در حالی که برخی از دانش کدنویسی مطمئنا مفید خواهد بود، شما به راحتی می توانید یک افزونه ساده برای بهبود عملکرد سایت خود ایجاد کنید.

آیا میخواهید بیشتر در مورد وردپرس بدانید ؟ آیا نیاز به خدمات سایت دارید ؟

آیا نیاز به حل مشکلات فنی دیگر در وب سایت خود دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم! سایت ساز چندین راهنما گردآوری کرده است تا به شما کمک کند بیشترین خطاهای رایج وردپرس را عیب یابی کنید.:

و اگر می‌خواهید در مورد طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت اختصاصی موفق شوید، حتماً آموزش های وردپرس ما مانند بازاریابی در پینترست و راهنمای صفحه اول وردپرس و نکات نگهداری سایت در وب سیات سایت ساز مطالعه کنید همجنین این مجموعه ای از تعداد زیادی مقاله برای راهنمایی شما است که توسط کارشناسان وردپرس ما نوشته شده است که به شما کمک می کند مانند یک حرفه ای از داشبورد وردپرس خود استفاده کنید.

 

managed WordPress hosting provider

 

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات