09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

چک لیست کامل تعمیر و نکات نگهداری سایت | 20 نکته طلایی

نکات نگهداری سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

ممکن است اکنون سایت شما بدون مشکل کار کند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که برای همیشه در این سطح بهینه عمل کند.

مانند یک وسیله نقلیه، وب سایت شما به کار مداوم نیاز دارد تا آن را در بهترین شرایط نگه دارد. به همین دلیل است که ما این چک لیست کامل از نکات نگهداری سایت را برای وردپرس شما ایجاد کرده ایم.

در این پست، در مورد اینکه چرا با یادگیری نکات نگهداری سایت شما ایمن و سودآور است، بحث خواهیم کرد. سپس 20 نکته نگهداری سایت که باید امسال انجام دهید را به اشتراک می گذاریم. سایت ساز کارها را بر اساس تعداد دفعاتی که باید آنها را تکمیل کنید تا سایت خود را زیبا و گسترده نگه دارید، سازماندهی کرده است:

بیایید شروع کنیم!

چرا نکات نگهداری سایت مهم است

اگر از نکات نگهداری سایت غفلت کنید، عواقب آن می تواند فاجعه بار باشد. با وجود افرادی که فعالانه سعی می کنند به وب سایت های وردپرس نفوذ کنند، حتی یک نقص امنیتی کوچک می تواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد.

اما تعمیر و نگهداری وردپرس  فقط در مورد شناسایی مشکلات بزرگ نیست.

به مرور زمان، مشکلات کوچک می‌توانند به تدریج عملکرد سایت را کاهش دهند. و بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تاثیر منفی بگذارند. با یادگیری نکات نگهداری سایت و رفع زودهنگام این خطاهای جزئی، می‌توانید تأثیر منفی آن‌ها را بر سایت خود کاهش دهید.

 

نکات نگهداری سایت که به صورت هفتگی باید انجام دهید

بیایید با کارهای تعمیر و نگهداری معمولی شروع کنیم. در اینجا پنج کاری وجود دارد که توصیه می کنیم هر هفته انجام دهید.

 نکته 1 از نکات نگهداری سایت:

معیارهای خود را مرور کنید

بیشتر وب سایت های موفق مقداری از داده ها را ضبط می کنند. این شامل ردیابی نحوه رفتار بازدیدکنندگان، بهترین منابع ترافیک شما، و محتوایی که بیشترین ترافیک را برای شما ایجاد می کند می شود.

با تجزیه و تحلیل منظم معیارهای خود، می توانید مشکلاتی را که باید برطرف شوند مشخص کنید. اینجا سرعت همه چیز است. برایماندن در رقابت، مرور هفتگی این داده ها کمک می کند.

The Google Analytics dashboard.

وقتی به صورت مجزا خود را ارزیابی می کنید، ممکن است برای ارزیابی صحیح عملکرد خود دچار مشکل شوید.  در این صورت بهتر است معیارهای رقیب خود را بررسی کنید.

 نکته 2 از نکات نگهداری سایت:

از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

ایجاد پشتیبانی سایت وردپرس معمولی یکی از مهمترین موارد در لیست کارهای شماست. اگر عقب افتادید، در این صورت خطر از دست دادن تمام تلاش های اخیر خود – یا حتی کل وب سایت خود را دارید.

 نکته 3 از نکات نگهداری سایت:

تعامل با نظرات مخاطبان

یک بخش نظرات پر جنب و جوش بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا با سایت شما تعامل داشته باشند. با این حال، بخش نظرات می تواند جنبه تاریکی داشته باشد. رقیبان ممکن است سعی کنند شما را فریب دهند تا محتوای مخرب را در قالب نظر هرزنامه منتشر کنید.

برخی نظرات همچنین ممکن است حاوی محتوای نامربوط یا توهین آمیز باشند. این می تواند در وب سایت شما منعکس شود. به همین دلیل، ممکن است بخواهید از یک افزونه تعدیل نظر مانند Akismet Anti-Spam استفاده کنید.

The Akismet Anti-Spam plugin.

همچنین می‌توانید با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض وردپرس، همه ارسال‌ها را در صف تأیید نگه دارید. بازدیدکنندگان انتظار دارند نظرات آنها در یک بازه زمانی معقول در سایت شما ظاهر شود. اگر نظرات را برای بررسی خودداری می کنید، هوشمندانه است که حداقل هفته ای یک بار این صف را بررسی کنید.

 نکته 4 از نکات نگهداری سایت:

تم ها و افزونه های خود را به روز کنید

طبق تحقیقات، ۸۶ درصد از وب‌سایت‌های وردپرس هک شده حاوی یک افزونه یا طرح زمینه قدیمی یا حتی یک نسخه قدیمی از وردپرس هستند. زیرا به‌روزرسانی‌ها اغلب حاوی اصلاحاتی برای آسیب‌پذیری‌های شناخته شده یا ویژگی‌های امنیتی جدید هستند.

برای دور نگه داشتن هکر ها، هوشمندانه است که داشبورد وردپرس را به‌طور منظم برای به‌روزرسانی‌های موجود بررسی کنید.

The WordPress updates dashboard.

در حالی که ما این کار را در چک لیست تعمیر و نگهداری خود لحاظ می کنیم، ممکن است بخواهید برای امنیت بیشتر، گزینه به روز رسانی خودکار را برای مضامین و افزونه های خود فعال کنید. با فرض اینکه از وردپرس نسخه 5.6 یا بالاتر استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌روزرسانی‌های خودکار هسته وردپرس را در منوی داشبورد > به‌روزرسانی‌ها فعال کنید.

 نکته 5 از نکات نگهداری سایت:

اسکن بدافزار ها

WordPress به عنوان یک پلتفرم امن شهرت خوبی دارد، اما هیچ نرم افزاری کامل نیست. برای اینکه سایت خود را در بهترین حالت نگه دارید، مهم است که بدافزار را بررسی کنید.

Activating the DreamShield add-on.

 

نکات نگهداری سایت: کارهای ماهانه

با نظارت بر سرعت سایت و عملکرد موتور جستجو، می توانید یک قدم جلوتر از رقبا باشید. با در نظر گرفتن این موضوع، چک لیست نکات نگهداری سایت که به صورت ماهانه باید در وب سایت خود چک کنید اینجا آمده است.

نکته 6 از نکات نگهداری سایت:

سرعت سایت خود را آزمایش کنید

افزایش سرعت سایت شما تأثیر زیادی در موفقیت آن دارد. مطالعات نشان می‌دهد که 40٪ از افراد سایتی را که بیش از سه ثانیه طول می‌کشد رها می‌کنند. . حتی اگر بازدیدکنندگان  بمانند، وب سایتی کند بعید است که مشتریان بالقوه را تحت تاثیر قرار دهد.

سرعت صفحه همچنین می‌تواند بر SEO شما تأثیر بگذارد، می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از ابزاری مانند GTmetrix آزمایش کنید.

The GTmetrix performance monitoring tool.

اگر در مورد عملکرد Core Web Vitals خود نگران هستید، Google همچنین یک ابزار گزارش اختصاصی ایجاد کرده است. این سایت شما را با معیارهای Core Web Vitals خاص ارزیابی می کند.

نکته 7 از نکات نگهداری سایت :

محتوای جدید ایجاد کنید

انتشار منظم محتوای جالب و محتوای مرتبط روشی آزموده شده برای تبدیل بازدیدکنندگان یکباره به مشتریان وفادار است. محتوا همچنین می‌تواند شما را به عنوان متخصص در صنعت شما قرار دهد.

این فقط افراد  نیستند که پست‌ها و صفحات شما را می‌خوانند. موتورهای جستجو نیز از این محتوا برای درک موضوع سایت شما استفاده خواهند کرد. بنابراین با انتشار منظم مطالبی مانند پست‌های وبلاگ و مقالات، می‌توانید شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج موتور جستجوی مرتبط به حداکثر برسانید.

برای اطمینان از اینکه برنده بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باشید ممکن است بخواهید همکاری با یک تیم با تجربه SEO را در نظر بگیرید.

با 40-60 میلیارد جستجو در Google در در ایالات متحده در هر ماه، سئو یکی از وظایف تعمیر و نگهداری است که شما نمی توانید آن را نادیده بگیرید. به عنوان یک سایت معتبر، به احتمال زیاد قبلاً کلمات کلیدی را که می خواهید رتبه بندی کنید، شناسایی کرده اید. با این حال، محبوبیت کلمه کلیدی می تواند در طول زمان تغییر کند، بنابراین به بررسی اینکه آیا نیاز به تغییر رویکرد خود دارید یا خیر کمک می کند.

وقتی تغییرات لازم را در استراتژی کلمه کلیدی خود ایجاد کردید، باید هر قسمت از سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به شما در رتبه بندی آن عبارات کمک می کند. این کار آسانی نیست!

نکات نگهداری سایت: کارهای فصلی

بیایید به برخی از عناصر وب سایت که اغلب نادیده گرفته می شوند نگاهی بیندازیم. در اینجا هفت کار برای انجام هر سه ماهه وجود دارد.

نکته 8 از نکات نگهداری سایت :

رمز عبور خود را تغییر دهید

یک رمز عبور قوی و پیچیده برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به وب سایت شما ضروری است. هنگام ایجاد رمز عبور، ضروری است که جدیدترین و بهترین روش هارا دنبال کنید. ، مانند استفاده از احراز هویت دو مرحله ای.

حتی اگر از قوانین پیروی می کنید، باز هم بهتر است هر سه ماه یکبار گذرواژه خود را تغییر دهید. سپس، حتی اگر رمز عبور شما به خطر بیفتد، مدت زمان ماندن هکر در حساب هک شده شما را به حداقل می رساند.

نکته 9 از نکات نگهداری سایت :

پیوندهای خراب را بررسی و رفع کنید

پیوندهای خراب می‌تواند به دلایل زیادی رخ دهد. برای مثال، ممکن است یک صفحه را حذف کنید یا یک تغییر مسیر را به اشتباه اجرا کنید.

ممکن است رایج باشند، اما این نشانی‌های اینترنتی برای تجربه کاربر (UX) فاجعه‌بار هستند.  و SEO شما نمره منفی می گیرد.می‌توانید URL های خراب را با استفاده از ابزارهایی مانند Semrush  scan اسکن کنید. .

Semrush’s Site Audit feature.

 

گاهی اوقات، ممکن است بتوانید با تنظیم دستی URL، پیوند خراب را برطرف کنید. همچنین می‌توانید از یک افزونه مانند Redirection استفاده کنید.

نکته 10 از نکات نگهداری سایت :

پلاگین ها و تم های غیر ضروری را حذف کنید

هر تم یا افزونه کدی را به وب‌سایت شما اضافه می‌کند، که یک راه گریز بالقوه برای سوء استفاده هکرها است. در واقع، تم ها و افزونه ها 96% از آسیب پذیری های وردپرس را تشکیل می دهند.

این ایده خوبی است که به طور مرتب تم ها و افزونه های نصب شده در سایت خود را بررسی کنید و هر کدام را که دیگر نیاز ندارید حذف کنید.

ممکن است وسوسه شوید که به سادگی نرم افزار مورد نظر را غیرفعال کنید، فقط در صورت نیاز به فعال سازی مجدد آن در تاریخ بعدی فعال کنید اما با این حال، هکرها ممکن است همچنان بتوانند به کد غیرفعال شده دسترسی داشته باشند، بنابراین حذف همیشه امن ترین گزینه است.

The WordPress plugin management page.

می توانید با حذف هر گونه تصویر، ویدیو یا فایل صوتی که دیگر به آن نیاز ندارید، سطح حمله خود را کاهش دهید. برای رسیدن به این هدف، با استفاده از پروتکل انتقال فایل امن (SFTP) به سایت خود متصل شوید. ) مشتری، سپس به دایرکتوری wp-content بروید تا آن فایل‌های غیرضروری را پیدا کرده و حذف کنید.

نکته 11 از نکات نگهداری سایت :

پایگاه داده خود را بهینه کنید

با بهینه سازی پایگاه داده خود، می توانید بار سرور را کاهش دهید و زمان بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید. شما می توانید پایگاه داده خود را با استفاده از phpMyAdmin بهینه کنید.

Logging into phpMyAdmin through your DreamHost panel.

در phpMyAdmin، به  پایگاه‌های داده بروید. سپس می‌توانید پایگاه داده‌ای را که می‌خواهید بهینه کنید انتخاب کنید.

نکته 12 از نکات نگهداری سایت :

فرم های سایت خود را آزمایش کنید

بسیاری از وب سایت ها از فرم هایی برای وب سایت خود استفاده می کنند. . برخی از فرم‌ها همچنین عملکردهای اصلی را ارائه می‌دهند، از جمله فرم‌های ورود به سایت.

An example of a login form.

از آنجایی که آنها بسیار مهم هستند، عاقلانه است که بررسی کنید فرم های شما به درستی کار می کنند. توصیه می کنیم کل فرآیند ارسال را مرور کنید، از جمله اطمینان حاصل کنید که ورودی کاربر را به درستی ثبت می کنید.

نکته 13 از نکات نگهداری سایت :

فرآیند پرداخت خود را آزمایش کنید

اگر پرداخت‌ها را از طریق وب‌سایت خود می‌پذیرید، فرآیند پرداخت در قلب کسب‌وکار شما قرار دارد. اگر مشکلی در این فرآیند وجود دارد، ممکن است فروش بی‌شماری را از دست بدهید. در بدترین حالت ممکن است سیستم شما کاملاً خراب شود که درآمد شما را به صفر می‌رساند.

با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می کنیم بررسی کنید که تسویه حساب شما مطابق انتظار کار می کند. اکثر راه‌حل‌های پرداخت  حالت آزمایشی اختصاصی دارند، از جمله پلتفرم محبوب WooCommerce.

در طول آزمایش، جستجوی هر فرصتی برای بهبود فرآیند خرید هوشمندانه است. یک فرآیند پرداخت پیچیده می تواند مانع از عبور مشتریان از آن خط پایان شود. در واقع، 34٪ از خریداران اگر مجبور به ایجاد حساب کاربری شوند، دیگر از شما خرید نمی کنند.

نکته 14 از نکات نگهداری سایت :

پیوندهای رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و حفظ مخاطب فعلی شماست. با پست دادن مکرر در پلتفرم های اجتماعی، می توانید شرکت خود را در خط مقدم ذهن دنبال کنندگان خود نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که آنها در طولانی مدت درگیر وب سایت خواهند بود. بسیاری از وب‌سایت‌ها دارای دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی برجسته هستند، از جمله پیوندهایی که برای دنبال کردن حساب‌های شما و اشتراک‌گذاری محتوای شما می باشند.

Social sharing buttons on the DreamHost blog.

اما، وقتی با ابزارهای شخص ثالث سروکار دارید، همیشه این احتمال وجود دارد که آنها نحوه پردازش درخواست‌های شما را تغییر دهند. آنها حتی ممکن است تغییرات تکنولوژیکی را اعمال کنند که بر محتوای اجتماعی سایت شما تأثیر می گذارد.

اگر URL های اجتماعی شما خراب باشد، ممکن است تعداد زیادی دنبال کننده و اشتراک گذاری را از دست بدهید. بنابراین، مهم است که هر چند وقت یکبار آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند.

 

 

نکات نگهداری سایت: کارهای سالانه

لازم نیست این کارها را چندین بار در سال انجام دهید. با این حال، توصیه می کنیم زمانی را برای انجام آنها به صورت سالانه در نظر بگیرید.

نکته 15 از نکات نگهداری سایت :

زمان‌بندی تست کاربر

 نحوه تعامل افراد با وب‌سایت‌ها به مرور زمان تغییر می‌کند. نوآوری‌های فنی جدید، دستگاه‌ها یا به‌روزرسانی‌های مرورگر می‌توانند به طرز چشمگیری نحوه تعامل کاربر معمولی اینترنت شما با وب‌سایت شما را تغییر دهند.

برای اطمینان از اینکه همچنان به ارائه یک تجربه خوب ادامه می‌دهید، توصیه می‌کنیم آزمایش سالانه قابلیت استفاده را برنامه‌ریزی کنید.

نکته 16 از نکات نگهداری سایت :

تمدید دامنه و میزبانی خود را بررسی کنید

انتخاب نام دامنه یکی از مهم ترین تصمیماتی که می توانید بگیرید. یک دامنه خوب به بخشی جدایی ناپذیر از نام تجاری شما تبدیل خواهد شد.

اکنون، تصور کنید که این بخش ضروری از هویت آنلاین خود را از دست بدهید. اگر از تمدید دامنه خود عقب افتادید، ممکن است روزی سعی کنید به سایت خود دسترسی پیدا کنید و متوجه شوید که دامنه شما منقضی شده است. بنابراین، بررسی وضعیت تمدید دامنه و هاست خود هوشمندانه است.

حتی اگر تمدید خودکار را فعال کنید، همچنان توصیه می کنیم به صورت دستی تأیید کنید که همه چیز به درستی تنظیم شده است، به ویژه اطلاعات پرداخت شما، اگر اعتبار کارت اعتباری شما منقضی شده باشد، تمدید ناموفق خواهد بود و ممکن است دسترسی به دامنه یا میزبانی وب خود را از دست بدهید.

نکته 17 از نکات نگهداری سایت :

سرصفحه، پاورقی، و سیاست های حقوقی خود را به روز کنید

سرصفحه و پاورقی شما امضای دیجیتال اصلی شما هستند. به طور معمول، شما از این عناصر برای نمایش اطلاعات مفید مانند جزئیات تماس یا ساعات کاری خود استفاده خواهید کرد. اگر این اطلاعات قدیمی باشد، ممکن است در تبدیل ها مخاطبان به مخاطبان دائمی ضرر کنید.

The DreamHost footer.

اگر تغییرات مهمی در وب سایت خود ایجاد کردید، باید فوراً سرصفحه و پاورقی را به‌روزرسانی کنید. با این حال، انجام یک بررسی سالانه فقط برای اطمینان از اینکه هیچ تغییری از بین نرفته است، هرگز ضرری ندارد.

سرصفحه و پاورقی نیز در وب سایت شما ظاهر می شود. این باعث می شود آنها برای قرار دادن مهم ترین صفحات شما در نوک انگشتان مخاطب عالی باشند.

در حین بررسی این عناصر، پیوندهایی را که دیگر مرتبط نیستند حذف کنید. همچنین ممکن است محتوای جدیدی وجود داشته باشد که سزاوار جایگاه برتر در سرصفحه یا پاورقی شما باشد.

بیشتر وب‌سایت‌ها دارای خط‌مشی‌های حقوقی مختلفی هستند، از جمله خط‌مشی رازداری و اطلاعات حق نسخه‌برداری. قوانین می توانند در طول زمان تغییر کنند، بنابراین همیشه ارزش این را دارد که مطمئن شوید که مطابق با آخرین مقررات وب سایت خود را به روز رسانی کنید.

نکته 18 از نکات نگهداری سایت :

صفحه «درباره» خود را مرور کنید

یک صفحه درباره قانع‌کننده می‌تواند مشتریان را متقاعد کند که شما شرکتی هستید که ارزش تجارت با آن را دارد. همچنین می تواند به مردم این حس را بدهد که شما به عنوان یک فرد چه کسی هستید.

The DreamHost About Us page.

به‌رغم اهمیت آن، بسیاری از شرکت‌ها صفحه درباره خود را می‌نویسند و هرگز دوباره از آن بازدید نمی‌کنند. برای اطمینان از اینکه این صفحه همیشه نماینده شرکت شما است، ارزش آن را دارد که یک بررسی سالانه انجام دهید.

An example of an About Us page.

می‌توانید به دنبال فرصت‌هایی برای افزودن پیشرفت‌های هیجان‌انگیز، مانند یک مشتری جدید بزرگ باشید. همچنین ممکن است هر گونه اطلاعات قدیمی مانند تغییر بیوگرافی کارمند را به روز کنید تا عنوان شغلی جدید او را منعکس کند.

نکته 19 از نکات نگهداری سایت :

یک حسابرسی محتوا انجام دهید

انتشار محتوای جذاب و مرتبط به بازدیدکنندگان نشان می دهد که سایت شما فعال است و در زمینه کاری خود متخصص هستید. این محتوا همچنین می تواند به شما در بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند.

به این ترتیب، می‌توانید موضوعات و قالب‌هایی را شناسایی کنید که بیشترین ترافیک را جذب می‌کنند و بیشترین تبدیل را ایجاد می‌کنند. برعکس، می‌توانید محتوایی را مشخص کنید که به نظر نمی‌رسد با مخاطب هدف شما همخوانی داشته باشد. این اطلاعات ارزشمندی است که می‌توانید برای تصفیه محتوای خود استفاده کنید. استراتژی.

آماده هستید چک لیست تعمیر و نکات نگهداری سایت وردپرس را امتحان کنید؟

کار سخت فقط به این دلیل که شما وب سایت خود را منتشر کرده اید به پایان نمی رسد. اجرای یک سایت وردپرس موفق نیاز به تلاش مداوم و نگهداری منظم دارد.

با تقسیم این چالش به 20 کار، می‌توانید سایت خود را در بهترین حالت نگه دارید، بدون اینکه خسته شوید. علاوه بر این، اگر ابزارها و خدمات مناسب را به ترکیب اضافه کنید، ممکن است بتوانید حجم کاری خود را بیشتر کاهش دهید.

اجرای یک وب‌سایت همیشه آسان نیست، پس چرا به ما اجازه نمی‌دهید سایت ساز بار سختی کار را کم کنیم؟

ما تیمی از کارشناسان سایت ساز را را در خدمت شما قرار می‌دهیم با نظارت حرفه‌ای بر طراحی سایت،سئو و خدمات سایت ما، می‌توانید مطمئن باشید که همه موارد موجود در فهرست بررسی تعمیر و نگهداری خود را خرد می‌کنید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات