09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه یادگیری SQL (سریع و رایگان)

نحوه یادگیری SQL
به این مقاله امتیاز بدهید

اینکه آیا می‌خواهید یک توسعه‌دهنده بک‌اند شوید یا به سادگی با پایگاه های داده آشنا شوید، باید SQL را یاد بگیرید. با این حال، زبان های برنامه نویسی ممکن است برای مبتدیان کمی دلهره آور به نظر برسند.

خوشبختانه، حتی بدون تجربه کدنویسی، می توانید شروع به نحوه یادگیری SQL کنید. تماشای آموزش‌های YouTube و شرکت در دوره‌های آنلاین برخی از بهترین راه‌ها برای تسلط بر SQL هستند.

در این مقاله، شما را با نحوه یادگیری SQL و مزایای یادگیری آن آشنا می‌کنیم. همچنین شما میتوانید نحوه یادگیری وردپرس را نیز مطالعه نمایید ما، به شما نشان خواهیم داد که چگونه این زبان را در سریع ترین زمان ممکن یاد بگیرید. بیایید شروع کنیم!

مقدمه ای بر نحوه یادگیری SQL

SQL مخفف Structured Query Language است. به زبان ساده، این یک زبان برنامه نویسی است که می توانید از آن برای مدیریت پایگاه داده های رابطه ای استفاده کنید.

در یک پایگاه داده رابطه‌ای، داده‌های ساختاریافته در جداول دارای ردیف و ستون سازمان‌دهی می‌شوند. همه سیستم‌های مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای (RDMS) مانند MySQL، PostgreSQL، Oracle DB و SQL Server از SQL برای برقراری ارتباط با این داده‌ها استفاده می‌کنند.

در وردپرس، داده های سایت شما در پایگاه داده MySQLذخیره می شود. با استفاده از پرسش‌های SQL، می‌توانید داده‌ها را از این پایگاه داده ذخیره، تغییر یا حذف کنید.

به عنوان مثال، می توانید از MySQL برای مدیریت نظرات اسپم خود استفاده کنید. این به وردپرس اطلاع می‌دهد تا نظرات علامت‌گذاری شده به عنوان هرزنامه را بیابد و آنها را حذف کند:

حذف از wp_comments WHERE wp_comments.comment_approved = 'spam';

اگر می خواهید تراکنش های مشتری خود را مشاهده کنید، می توانید موارد خریداری شده یا شناسه مشتری را جست و جو کنید.

انواع مختلفی از دستورات SQL وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • DDL (زبان تعریف داده): این امر اشیاء پایگاه داده را ایجاد و اصلاح می کند.
  • DML (زبان دستکاری داده ها): داده ها را ایجاد، اصلاح یا حذف می کند.
  • DCL (زبان کنترل داده ها): این امکان دسترسی به داده ها در پایگاه داده را کنترل می کند.
  • DQL (زبان پرس و جو داده ها): این سرچ ها را برای یافتن اطلاعات انجام می دهد.

با این حال، SQL فقط در پایگاه داده های رابطه ای قابل استفاده است. از آنجایی که پایگاه داده های غیر رابطه ای (NoSQL) داده ها را در جداول ذخیره نمی کنند، به زبان های جست وجوی مختلفی نیاز دارند.

 

 

چرا ممکن است بخواهید نحوه یادگیری SQL بفهمید؟

پس از تسلط بر مبانی SQL، می توانید از آن برای استخراج داده های مرتبط از یک پایگاه داده بزرگ استفاده کنید. چه یک تحلیلگر داده، مالک کسب و کار، یا مدیر وب سایت، می توانید از یادگیری SQL بهره مند شوید.

اگرچه SQL برای اولین بار در دهه 1970 معرفی شد، اما همچنان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است.

به‌علاوه، SQL یک زبان استاندارد است که بسیاری از کسب‌وکارها از آن برای مدیریت داده‌های خود استفاده می‌کنند. حتی پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک نیز از SQL برای ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربران خود استفاده می کنند. از آنجایی که SQL بسیار رایج است، نحوه یادگیری SQL می تواند فرصت های شغلی جدیدی به شما بدهد.

به عنوان یک دانشمند یا تحلیلگر داده، باید داده ها را استخراج، تجزیه و تحلیل و تفسیر کنید. بدون نیاز به بارگیری داده ها در صفحه گسترده، می توانید از SQL برای دسترسی مستقیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در پایگاه داده استفاده کنید.

در اینجا چند کار اضافی وجود دارد که ممکن است به SQL نیاز داشته باشند:

  • توسعه پشتیبان: ایجاد، به‌روزرسانی و حذف داده‌ها در یک وب‌سایت.
  • بازاریابی دیجیتال: از  جستو جو های SQL برای یافتن بینش عملی در مورد فرآیندهای تجاری استفاده کنید.
  • حسابداری: داده های مالی کسب و کار را بازیابی و تجزیه و تحلیل کنید.
  • مدیریت پایگاه داده: پایگاه داده ها را با نرم افزار SQL و پایگاه داده مدیریت کنید.

اگرچه SQL می تواند در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما نحوه یادگیری SQL آن آسان است. بیشتر آن از کلمات رایج انگلیسی تشکیل شده است، بنابراین می توانید به سرعت هدف هر جست و جو یا دستور را درک کنید.

به احتمال زیاد روزانه با داده ها سروکار دارید. با استفاده از SQL می توانید به اطلاعات موجود در وب سایت یا کسب و کار خود دسترسی پیدا کرده و آن ها را تفسیر کنید. سپس، می توانید تجزیه و تحلیل داده ها را برای حل مشکلات و درک مخاطبان خود انجام دهید.

نحوه یادگیری SQL (3 روش)

منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای نحوه یادگیری SQL از آنها استفاده کنید. بیایید به چند روش موثر برای تسلط بر این زبان نگاه کنیم.

1. یک آموزش YouTube پیدا کنید

اگر به دنبال نحوه یادگیری SQL با بیشترین سرعت ممکن هستید، YouTube مکانی عالی برای شروع است. به جای تکمیل یک دوره طولانی، می توانید آموزشی را بیابید که زبان را در مفاهیم اصلی آن ساده می کند.

برای مثال، آموزش SQL برای مبتدیان به شما یاد می دهد که چگونه داده ها را از پایگاه داده بازیابی کنید:

Learn SQL for beginners course on YouTube

در این ویدیوی 45 دقیقه‌ای، اصول اولیه SQL، پایگاه‌های داده و سیستم‌های مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای را خواهید آموخت. سازنده شما را در نصب Microsoft SQL Server و SQL Server Management Studio راهنمایی می کند. با استفاده از این ابزارهای رایگان، می‌توانید با جداول، کلیدهای اصلی، انواع داده‌ها و موارد دیگر آشنا شوید.

همچنین می توانید دوره های رایگانی را بیابید که به موضوعات پیچیده SQL می پردازند. اگر می‌خواهید درباره پرسش‌ها بیاموزید، Learnit Training یک ویدیوی 3 ساعته به نام SQL ارائه می‌کند. Learnit Training SQL Querying Tutorial

این ویدیو با توضیح برخی از اصطلاحات اولیه SQL و کاربردهای اصلی آن شروع می شود. سپس به شما نشان می دهد که چگونه یک پرس و جو SQL را انجام دهید. تا پایان ویدیو،می توانید داده‌ها را از چندین جدول بازیابی کنید، و نتایج جست و جو را سازماندهی کنید.

قبل از تماشای یک ویدیو، توصیه می‌کنیم تاریخ انتشار و تعداد بازدید آن را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که اطلاعات آن هنوز به روز است. همچنین می‌توانید نظرات آن را مرور کنید تا ببینید آیا سایر کاربران این آموزش را مفید می‌دانند.

2. در یک دوره رایگان شرکت کنید

برخی افراد دوره های ساختاریافته را ترجیح می دهند. خوشبختانه، بسیاری از مطالب آموزش الکترونیکی وجود دارد که بر روی اصول تمرکز دارند. با تکمیل ماژول‌های بدون زمان، می‌توانید به سرعت خود یک توسعه‌دهنده SQL شوید.

یکی از بهترین پلتفرم های یادگیری مهارت های کدنویسی Codecademy است. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید دوره‌های مبتدی مانند Learn SQL را شروع کنید. این دوره به شما یاد می دهد که چگونه از SQL برای برقراری ارتباط با پایگاه داده های رابطه ای استفاده کنید:

Codecademy Learn SQL course

در هر ماژول، می‌توانید دستورات را وارد کنید، کوئری‌ها را اجرا کنید و از توابع برای انجام عملیات پایگاه داده استفاده کنید:

Codecademy course module

اگر ویدیوهای آموزشی را دوست دارید، معرفی SQL Khan Academy دوره ممکن است دوره مناسبی برای شما باشد. این به شما اصول ایجاد جست و جو و اصلاح پایگاه داده با فیلم های آموزشی را می آموزد:

Khan Academy SQL course

در طول دوره، می توانید کدهایی را که در زمان واقعی نوشته می شوند تماشا کنید. همچنین می‌توانید آن را از ویدیو کپی کنید:

Khan Academy course module

برای توضیح عمیق‌تر SQL، با آموزش در W3Schools می‌توانید SQL را تکمیل کنید.، این به شما نشان می دهد که چگونه عبارات SQL را با سینتکس مناسب بنویسید و همچنین کارهای پیچیده تری مانند ایجاد و تغییر یک پایگاه داده را انجام دهید:

W3Schools SQL tutorial

هنگامی که در مورد این فرآیندها یاد گرفتید، می توانید دانش جدید خود را با تمرینات آزمایش کنید:

W3Schools SQL exercise

همانطور که می بینید، در دوره های آنلاینی که بتوانید برای یادگیری SQL شرکت کنید، کمبودی وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موردی را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

3. دریافت گواهینامه

در بیشتر موارد، برای کار با SQL نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. با این حال، ممکن است بخواهید مهارت های کدنویسی خود را در رزومه خود به نمایش بگذارید. هنگامی که به دنبال موقعیتی هستید که نیاز به دانش SQL دارد، داشتن گواهینامه می تواند شانس شما را برای استخدام افزایش دهد.

خوشبختانه، شما به راحتی می توانید گواهینامه SQL را بصورت آنلاین دریافت کنید. مقدمه ای بر زبان جست وجو ساختاریافته Coursera به شما می آموزد که چگونه یک پایگاه داده MySQL ایجاد کنید. . پس از تکمیل دوره، گواهینامه دریافت خواهید کرد:

Coursera SQL course

یک راه دیگر برای دریافت گواهینامه SQL، خرید یک دوره آموزشی در Udemy است. در کامپ SQL Bootcamp، شما درباره تجزیه و تحلیل داده ها، ایجاد جداول و پایگاه های داده و موارد دیگر بیاموزید:

Udemy SQL course

این دوره آموزشی Udemy به شما می آموزد که چگونه یک سیستم مدیریت پایگاه داده PostgreSQL را راه اندازی کنید. از آنجایی که این مورد در مورد سایر پایگاه های داده SQL صدق می کند، گنجاندن این گواهی در رزومه کاری می تواند مفید باشد.

مدیریت پایگاه داده خود را با SQL شروع کنید

اگر صاحب یک وب سایت وردپرسی هستید، داده های شما در پایگاه داده MySQL ذخیره می شود. هنگامی که زبان  SQL را یاد می گیرید، می توانید به وردپرس در مورد نحوه برخورد با این داده ها آموزش دهید. به علاوه، مهارت‌های SQL همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مشاغل پردرآمد در علم داده، بازاریابی و توسعه پیدا کنید.

برای مرور، در اینجا چند راه ساده برای نحوه یادگیری SQL وجود دارد:

  1. یافتن یک آموزش YouTube از سازندگانی مانند کوین استراتورت یا آموزش یادگیری.
  2. در یک دوره رایگان در کدآکادمی، آکادمی خان، یا W3Schools.
  3. دریافت گواهینامه از Coursera یا Udemy.

پس از یادگیری اصول اولیه SQL، احتمالاً می خواهید یک پایگاه داده MySQL جدید ایجاد کنید.

وب سایت خود را با سایت ساز تقویت کنید

تمامی خدمات سایت ساز از جمله امنیت سایت، پشتیبانی سایت، سفارش سایت شرکتی و…. چندین خدمات فوق العاده دیگر را از سایت ساز دریافت کنید. همچنین شما میتوانید با گذاشتن نظرات خود سوالات خود را بپرسید تا کارشناسان سایت ساز در اسرع وقت نسبت به پاسخ دادن به آن اقدام کنند.

 

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات