09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

راهنمای صفحه اول وردپرس | (3 روش ساده)

راهنمای صفحه اول وردپرس
به این مقاله امتیاز بدهید

صفحه اول وردپرس شما (که صفحه اصلی نیز نامیده می شود) اولین چیزی است که اکثر بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما می بینند.

در حالی که صفحه اول شما به طور معمول آخرین پست های شما را نشان می دهد، ممکن است چیزی سفارشی تر بخواهید تا  مهمترین محتوای شما بیشتر نشان داده شود. خوشبختانه، گزینه های زیادی در پلتفرم وردپرس وجود دارد.

راهنمای صفحه اول وردپرس چیست؟

صفحه اول شما صفحه اصلی سایت وردپرس شما است. به طور پیش‌فرض، پست‌های وبلاگ شما را نمایش می‌دهد که با جدیدترین ورودی‌ها شروع می‌شود. وردپرس به شما امکان می دهد تعداد پست های نمایش داده شده را تنظیم کنید و حتی تیزرهایی را برای پست های دیگر اضافه کنید (بسته به گزینه های موضوع شما).

خوشبختانه، راهنمای صفحه اول وردپرس به شما امکان می دهد هر صفحه ای را برای استفاده به عنوان صفحه اول خود انتخاب کنید. این بدان معناست که شما می توانید از یک صفحه ثابت یا یک صفحه سفارشی که البته گزینه دوم به جذابیت بیشتری دارد زیرا به شما امکان می دهد از سایر سایت هایی که از یک موضوع استفاده می کنند متمایز شوید.

مزایای صفحه اول سفارشی شده عبارتند از:

  • محتوای ثابت خود را بهینه کنید.
  • بهتر نشان دهید که سایت شما در مورد چیست – ماموریت، ویژگی های متمایز، ارزش های اصلی و غیره.
  • چندین فراخوان قوی برای اقدام (CTA) که قابل مشاهده هستند اضافه کنید.

سفارشی کردن صفحه اول وردپرس به شما امکان می دهد ظاهر آن را به گونه ای تنظیم کنید که نیازهای شما را برآورده کند. همچنین می تواند به شما برتری مهمی نسبت به وب سایت های دیگر با موضوع مشابه بدهد. بیایید به راهنمای صفحه اول وردپرس برای سفارشی کردن صفحه اول خود در وردپرس نگاهی بیندازیم.

راهنمای صفحه اول وردپرس | 3 روش ساده

the WordPress posts page

قبل از اجرای هر یک از این روش‌ها، مهم است که ابتدا از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این تضمین می‌کند که می‌توانید به راحتی تغییراتی را که دوست ندارید برگردانید.

1. راهنمای صفحه اول وردپرس : نمایش پست‌ها یا صفحه ثابت را انتخاب کنید

برای شروع، به داشبورد خود بروید و تنظیمات > خواندن را انتخاب کنید. در اینجا، می‌توانید انتخاب کنید صفحه اصلی شما آخرین پست‌ها یا محتوای ثابت شما را نمایش دهد:

WordPress reading settings and homepage post settings

اگر وبلاگی دارید، ممکن است بخواهید پست های اخیر خود را اولویت بندی کنید. برای این گزینه، می توانید مقدار را در قسمت صفحات “وبلاگ حداکثر نشان می دهد” تغییر دهید. با این کار حداکثر تعداد پست های نمایش داده شده تنظیم می شود.

اگر به جای آن یک صفحه ثابت انتخاب کنید، می توانید تصمیم بگیرید که از کدام صفحه استفاده کنید:

editing the homepage settings in WordPress reading settings

همچنین می‌توانید انتخاب کنید کدام صفحه جایگزین پست‌های وبلاگ شما نمایش داده شود. به خاطر داشته باشید که باید این صفحات را از قبل داشته باشید.

 

2. راهنمای صفحه اول وردپرس : صفحه اول استاتیک خود را سفارشی کنید

بعد از اینکه یک صفحه خاص را به عنوان صفحه اصلی ثابت خود تنظیم کردید، آن صفحه را در Block Editor باز کنید:

Adding a new block in the WordPress editor

برای سفارشی‌سازی صفحه از ابتدا، می‌توانید بلوک‌های محتوای جدیدی را وارد کنید. به سادگی نماد + را انتخاب کنید و ویژگی مورد نیاز خود را جستجو کنید.

وردپرس بلوک‌های مختلفی برای انتخاب دارد. می توانید گزینه های استاندارد مانند پاراگراف ها، تصاویر، لیست ها، جداول و دکمه ها را وارد کنید. علاوه بر این، می‌توانید از بلوک‌های تم استفاده کنید:

adding a new block to a custom homepage template in WordPress

برای صرفه جویی در زمان، می توانید از Block از پیش طراحی شده نیز استفاده کنید. می‌توانید طرح‌بندی‌هایی برای سرصفحه‌ها، پاورقی‌ها، پست‌های ویژه، گالری‌های عکس و موارد دیگر پیدا کنید:

the WordPress block editor

پس از افزودن تمام عناصر مورد نیاز در صفحه اول استاتیک خود، می توانید آن را منتشر کنید! همچنین، می‌توانید آن را به عنوان پیش‌نویس ذخیره کنید تا بعداً ویرایش را ادامه دهید.

3. راهنمای صفحه اول وردپرس : یک قالب صفحه وردپرس سفارشی ایجاد کنید

Twenty Fourteen, a WordPress classic theme

همچنین می توانید صفحه اول خود را در وردپرس با ایجاد یک قالب صفحه سفارشی، سفارشی کنید. ابتدا، باید مطمئن شوید که یک تم بلاک در وب سایت خود فعال کرده اید. این از ویرایش کامل سایت پشتیبانی می کند.

برای پیدا کردن یک طرح زمینه بلاک، داشبورد خود را باز کنید و به ظاهر > تم ها > افزودن جدید بروید. سپس، روی Feature Filter کلیک کنید و گزینه Full Site Editing را انتخاب کنید:

enabling full site editing in WordPress

بعد از اعمال فیلتر، تم بلاکی را نصب و فعال کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. برای این آموزش، از تم پیش‌فرض بیست و بیست و دو استفاده می‌کنیم:

WordPress themes

بیشتر تم های بلاک به طور خودکار برخی از قالب های صفحه پیش فرض را برای وب سایت شما ایجاد می کنند. برای مشاهده این موارد، به ظاهر > ویرایشگر بروید. در این ویرایشگر سایت، روی نماد وردپرس کلیک کنید و Templates را انتخاب کنید:

editing templates in the WordPress site editor

در اینجا، فهرستی از قالب‌های صفحه از پیش طراحی‌شده را که با موضوع شما ارائه می‌شوند، مشاهده خواهید کرد. در بسیاری از موارد، شما یک الگوی صفحه اصلی خواهید داشت. می‌توانید برای باز کردن پیش‌نمایش در ویرایشگر سایت، این مورد را انتخاب کنید:

editing a WordPress page template

با کلیک بر روی دکمه +، می توانید بلاک های جدیدی را در قالب وارد کنید. می توانید بلاک های متن و رسانه استاندارد، ویجت ها، عناصر طراحی و بلوک های موضوعی را اضافه کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این روی تمام صفحاتی که از این الگو استفاده می کنند تأثیر می گذارد:

browsing available text blocks in the WordPress block editor

اگر قبلاً یک الگوی صفحه اصلی ندارید، می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. ابتدا یک پست یا صفحه جدید باز کنید. در تنظیمات صفحه سمت راست، بخش الگو را پیدا کنید:

selecting a page template in WordPress

بعد، جدید را انتخاب کنید. در پنجره پاپ آپ، الگو را نامگذاری کنید و روی ایجاد کلیک کنید
create a custom page template in WordPress

این به طور خودکار ویرایشگر الگو را باز می کند. اکنون می توانید الگوی سفارشی خود را با استفاده از بلاک ها، الگوها و حتی قطعات قالب بسازید:

WordPress block patterns

بعد از اینکه تغییرات خود را انجام دادید، انتشار را فشار دهید. اگر می‌خواهید صفحه اصلی خود را به این الگو اختصاص دهید، ویرایشگر Block را برای صفحه باز کنید:

selecting a custom homepage template in WordPress

شما باید الگوی جدید خود را در منوی کشویی الگو ببینید. آن را انتخاب کنید، و هنگامی که صفحه را منتشر می کنید (یا به روز می کنید)، الگوی سفارشی شما اعمال می شود و این اخرین روش از راهنمای صفحه اول وردپرس بود.

هیچ مکانی مانند صفحه اصلی شما وجود ندارد

افزودن یک صفحه اصلی سفارشی به وب‌سایت وردپرس شما دارای مزایای بی‌شماری است، از جمله جذابیت بصری بیشتر و توانایی انتقال اطلاعات مرتبط بلافاصله به بازدیدکنندگان. خوشبختانه، وردپرس به اندازه کافی انعطاف پذیر است که شما را قادر می سازد صفحه اول خود را تقریباً به هر شکلی که نیاز دارید سفارشی کنید.

امیدواریم که توانسته باشیم با راهنمای صفحه اول وردپرس به شما کمک کرده باشیم.اگر در مورد راهنمای صفحه اول وردپرس سوالی دارید لطفا کامنت بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت در مورد راهنمای صفحه اول وردپرس به شما پاسخ دهند.

وب سایت خود را با سایت ساز تقویت کنید

تمامی خدمات سایت ساز از جمله امنیت سایت، پشتیبانی سایت، سفارش سایت شرکتی و…. چندین خدمات فوق العاده دیگر را از سایت ساز دریافت کنید. همچنین شما میتوانید با گذاشتن نظرات خود سوالات خود را بپرسید تا کارشناسان سایت ساز در اسرع وقت نسبت به پاسخ دادن به آن اقدام کنند.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات