09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

گوگل دیسکاور چیست؟ آموزش رایگان برای سئو کاران – سایت بیلدر

گوگل دیسکاور چیست؟
به این مقاله امتیاز بدهید

اگر سئو کار حرفه ای هستید، قطعا نام گوگل دیسکاور به گوشتان خورده است. اگر کارهای لازم را انجام دهید قطعا محتوای شما در گوگل دیسکاور نمایش داده خواهد شد و به این ترتیب وروردی سایت به طور کامل متحول م یشود! به شما قول می دهم که اگر کارهایی که در ادامه ی این مقاله به شما میگویم را درست انجام دهید، این اتفاق برای سایت شما نیز خواهد افتاد. پس این فرصت طلایی را از دست ندهید و این آموزش رایگان از سایت بیلدر را تا آخر مطالعه کنید.

تاریخچه گوگل دیسکاور | گوگل دیسکاور چیست؟

از زمانی که بهبود بخشیدن سایت برای موتور های جست و جو آغاز شد، سئو کاران فعالیت های لازم را برای گرفتن ورودی از سئوی ارگانیک یا همان سئویی که بر اساس جستو جوی کاربر نمایش داده می شود، انجام دادند.

تا اینکه گوگل دیسکاور در سال 2018 راه اندازی شد. باید بگویم که گوگل دیسکاور فقط در موبایل قابل مشاهده است. پس قبل از هر چیز، اگر سایت مد نظر شما دچار مشکلات ریسپانسیو است، حتما آن را بر طرف کنید. از طریق گوگل دیسکاور، کاربران بدون این که کلمه کلیدی را سرچ کنند، قادرند مقالات برخی از وب سایت ها را ببینند. اما چگونه؟ گوگل ازکجا میفهمد که کدام مقاله و از چه وب سایتی را باید به چه مخاطبی نمایش دهد؟ در بخش بعدی پاسخ این سوالات را برسی خواهیم کرد.

گوگل از کجا علایق افراد مختلف را میفهمد؟ طبق چه الگوریتمی محتوا را در دیسکاور نمایش میدهد؟

زمانی که کاربر کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جست و جو میکند تکلیف مشخص است! سایت های با رتبه بالاتر (Domain Autority and Page Autority)، سایت هایی که لینک بیلدینگ خوبی دارند و در کل سئوی قوی دارند به کاربر نمایش داده می شوند.

اما آیا برای گرفتن ورودی از گوگل دیسکاور هم باید سئوی قوی داشت؟ آیا برای گرفتن ورودی از دیسکاور باید شش ماه زمان روی سئوی سایت صرف کرد؟ قطعا خیر. حتی مطالب سایت های نوپاو جدید هم میتواند در دیسکاور نمایش داده شود.

دیسکاور را می توان به بخش اکسپلور اینستاگرام تشبیه کرد. گوگل رفتار کاربر را زیر نظر میگیرد تا بفهمد کاربر بیشتر به چه موضوعی علاقه دارد. وارد شدن به سایت های مختلف ( چه از طریق گوگل و چه از طریق لینکی که در اپ های مختلف قرار می دهند)، مکس کردن بر روی فید های دیسکاور و تعیین کردن تگ های intrest توسط خود شخص تاثیر زیادی در نمایش پست های دیسکاور دارد.

به طور کلی، گوگل افرادی را که به یک موضوع خاص علاقه دارند را دسته بندی می کند و یک محتوا درمورد موضوعی که این افراد به آن علاقه دارند را به آن ها نمایش می هد. اگر رفتار این کاربران نشان دهنده این باشد که محتوا برای آن ها مفید بوده است، گوگل هم محتوا را به دسته ی بیشتری از مردم نمایش خواهد داد.

برای مثال تصور کنید گوگل 10 نفر از افراد را که به موضوع سئو علاقه دارند شناسایی کرده است. به همین دلیل یک مقاله مرتبط با سئو را در دیسکاور به این 10 نفر نمایش میدهد. حالا اگر رفتار این مخاطبان مناسب باشد، گوگل هم تشخیص می هد که این مقاله به درد بخود است و به 100 نفر از کسانی که به سئو علاقه دارند نمایش میدهد.

منظور از رفتار مناسب مخاطبان این است که کاربران مدت زمان بیشتری در این صفحه بمانند و سریع از سایت خارج نشوند، محتوای مفید و به درد بخور نوشته باشید. همیشه در بحث سئوی سایت به ما می گویند که محتوای مفید تولید کنید. اما محتوای مفید چیست و چگونه باید آن را تولید کرد؟

چگونه تولید محتوای مفید انجام دهیم؟

به زبان ساده محتوای مفید یعنی درد کاربر را درمان کند! پاسخ سوال کاربر را به طور واضح بگوید و اطلاعات درست و مفید به کاربر دهد. بر فرض 60 درصد مقالات و اطلاعاتی که در سایت خود قرار دادید مفید هستند و 40 درصد آن ها را فقط برای رتبه گرفتن و برای موتور های جست و جو نوشتید. در این حالت احتمال رتبه گرفتن سایت شما کم است زیرا تمام محتوا های سایت مورد ارزیابی قرار میگیرند.

قبلا یکی از روش های رتبه گرفتن، استفاده ی مکرر از کلمه کلیدی بود. اما با توجه به آپدیت های اخیر گوگل که در اواخر سال 2023 انجام شد، این گونه محتوا ها فقط برای موتور های جست و جو نوشته می شوند و عملا هیچ سودی برای کاربران ندارند. به این ترتیب یکی از روش های درست تولید محتوای خوب (Helpful contex) استفاده درست از کلمه کلیدی است.

البته موردی که گفتم یک مثال برای محتوای خوب بود و باید بدانید که در گوگل دیسکاور، ما هیچ احتیاجی به کلمه کلیدی نداریم. چون کاربری که محتوای شما را در دسکاور میبیند که چیزی جست و جو نکرده است.

تا اینجای این مقاله از سایت بیلدر با مفهوم گوگل دیسکاور، نحوه ارزیابی گوگل برای نمایش محتوا و همچنین محتوای مفید آشنا شدیم. در آپدیت های بعدی این مقاله در رابطه با استراتژی دیسکاور بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس حتما این صفحه را در تاریخ 16 آذر ماه 1402 ببینید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات