09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ + 5 دلیل قانع کننده

چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟
به این مقاله امتیاز بدهید

اگر کسب و کاری دارید، داشتن یک وب سایت قوی ممکن است به معنای تفاوت بین شکست و موفقیت باشد و انتخاب دامنه سطح اولیه شما (TLD) اولین قدم بسیار مهم است.

خرید دامنه های متعدد برای شرکت شما می تواند دید کسب و کار شما را افزایش دهد و از برند شما در مقابل رقبای سر سخت محافظت کند.

 نیازی به چند وب سایت برای شروع ندارید! اما چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون چندین دلیل خوب برای خرید بیش از یک دامنه برای اصلیوب سایت — حتی اگر به معنای خرج کردن مقداری پول اضافی باشد برای شما خواهیم گفت. در این مقاله از سایت ساز، دقیقاً توضیح می‌دهم که چرا داشتن چندین دامنه ایده خوبی است و چگونه می‌تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

1.چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون مردم نمی توانند املا کنند

این همیشه اتفاق می افتد. انسان‌ها اشتباه می‌کنند، مخصوصاً زمانی که کلمات را روی کاغذ و URLها در مرورگرها قرار می‌دهند. به همین دلیل است که ایده خوبی است که برخی از تغییرات را در دامنه اصلی خود تقلید کرده باشید.

به عنوان مثال، Google Googel.com و Gooogle.com زیرا اینها اشتباهات رایجی هستند که افراد هنگام تایپ کردن در نوار آدرس مرورگر خود می توانند مرتکب شوند.

چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون وقتی با انتخاب دامنه‌های اضافی، خطای انسانی را مجاز می‌کنید، می‌توانید کاربرانی را که غلط املایی دارند به جای از دست دادن آنها در فضای خالی اینترنت – یا بدتر از آن، وب‌سایت یک رقیب، جذب کنید.

اگر از قبل دامنه دارید اما مطمئن نیستید که آیا باید برخی از تغییرات املایی اشتباه را حذف کنید، داده ها می توانند کمک کنند!

به کنسول جستجوی Google بروید، وارد حساب Google خود شوید و سپس روی پروفایل وب سایت شما روی منوی بازشوی ترافیک جستجو در سمت چپ و سپس Search Analytics کلیک کنید. از اینجا می‌توانید جست‌وجوهایی را که افراد برای یافتن سایت شما استفاده کرده‌اند، بررسی کنید، و نگه‌داشتن برگه‌هایی را که ممکن است عبارات جستجو، در صورت وجود، اشتباه املایی داشته باشند، آسان می‌کند. اگر یک عبارت اشتباه املایی مکرر پیدا کردید که مستقیماً به دامنه اصلی شما مربوط می شود، ممکن است بخواهید آن نام دامنه را بخرید و مخاطب ها را به سمت صفحه اصلی شما هدایت کنید.

2.چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون شما باید از برند خود محافظت کنید

خرید دامنه های متعدد برای سایت کسب و کار شما می تواند کمک بزرگی برای محافظت و تقویت برند شما باشد.

توقف Copycats

از ربودن دامنه مشابه و ایجاد سردرگمی برای کاربران شما توسط رقبا جلوگیری کنید. شما نمی‌خواهید رقبای تجاری ترافیک را از وب سایت شما دور کنند.

به‌عنوان یک حرفه‌ای علامت‌گذاری مجدد کنید

اگر کسب و کار شما قبلاً نام دیگری داشت، می‌تواند ایده خوبی باشد که هم برای نام قدیمی و هم برای نام جدید دامنه داشته باشید تا مشتریان را به صفحه اصلی مناسب هدایت کنید. اگر بخواهید نام برند خود را تغییر دهید نیز همینطور است. یک دامنه جدید بخرید و – پس از ساخت و آماده شدن وب سایت جدید – دامنه قدیمی را به دامنه جدید هدایت کنید.

مصرف کنندگان را در نظر بگیرید

بسته به کالاها و/یا خدماتی که کسب‌وکار شما ارائه می‌کند، ممکن است ایده خوبی باشد که یک نام دامنه اضافی را ثبت کنید که به‌طور مناسب وضعیت عمومی کسب‌وکار شما را توصیف کند — فکر کنید JoeShmoeCupcakes.com در مقابل ساده JoeShmoe.com.

و به یاد داشته باشید، ممکن است مردم همیشه به نام تجاری شما با نام رسمی اشاره نکنند. در اینجا یک مثال در دنیای واقعی است. کوکاکولا یک نام رسمی شرکت است و وب سایت رسمی این برند Coca-Cola.com. اما بسیاری از مردم در سراسر جهان معمولاً غول نوشابه را به عنوان “کک” می نامند. به همین دلیل است که اگر Coke.com را در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنید، به درستی هدایت می‌شود.

استفاده از نام‌های دامنه توصیفی خاص، یافتن شما را برای مشتری بالقوه آسان‌تر می‌کند — و به بهینه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند (در این مورد از دلایل چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ یک مقدار بیشتر توضیح می‌دهیم).

از TLD های جدید استفاده کنید

موضوع دیگری که باید در نظر بگیرید، استفاده از ترن دامنه سطح بالا (TLD) جدید. دامنه‌های سطح بالای عمومی (ngTLD) – مانند xyz. یا .store – می‌توانند فرصتی برای کسب و کار شما ایجاد کنند.

فرض کنید چاپ‌های هنری اصلی را می‌فروشید و وب‌سایتی به نام CindysPhotography.com را اداره می‌کنید. داشتن .com کاملاً ضروری است، و ممکن است عاقلانه باشد که یک دات نت (بسته به کسب و کارتان) نیز خریده باشید. اما خرید یک ngTLD اضافی مانند CindysPhotography.art می‌تواند شما را به روی مجموعه ای اختصاصی از کاربرانی که به طور خاص به دنبال محصولات در کسب و کار شما هستند باز می کند. همچنین می‌توانید CindysPhotography.store را خریداری کنید و آن را مستقیماً به بخش تجارت الکترونیک وب‌سایت خود پیوند دهید تا ترافیک بیشتری ایجاد کنید.

خرید این نوع دامنه ها می تواند کسب و کار شما را در نتایج جستجو متمایز کند و آنچه را که شما را از رقبا متمایز می کند برجسته کند. آیا برای اینکه بدانید چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ آیا هنوز قانع نشده اید؟

3.چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون شما باید در گوگل رتبه بهتری بگیرید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، داشتن بیش از یک دامنه برای کسب و کار شما می تواند رتبه بندی صفحه شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشد. توجه به این نکته ضروری است که خرید چندین نام دامنه برای کسب و کار شما باید با استفاده از چیزی که ریدایرکت 301 نامیده می شود به صفحه اصلی شما هدایت شود.

دامنه سایت

طبق SEO.com، هنگام ایجاد یک روبات. فایل txt و نقشه سایت XML به طوری که موتورهای جستجو می توانند سایت شما را راحت تر ایندکس کنند، از جمله تغییر مسیر 301 از چندین دامنه خریداری شده به یک مقصد منحصر به فرد ایندکس شدن سایت شما را آسان تر می کند. گوگل با این تغییر مسیر شما را به خاطر محتوای تکراری جریمه نمی کند، و اجرای آن از طریق ثبت کننده دامنه یا سازنده سایت شما آسان است.

به هر حال وب سایت خود را می سازید، تغییر مسیر دامنه ها به طور کلی یک کار ساده است. به سادگی گزینه تغییر مسیر دامنه را در رابط سازنده سایت خود جستجو کنید یا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

4.چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون می‌خواهید تبلیغات و پیشنهادات بهتری را تنظیم کنید

استفاده از دامنه‌های متعدد برای اهداف تبلیغاتی می‌تواند راهی عالی برای ایجاد  برند و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. شما به سادگی یک دامنه مرتبط با رویداد ثبت کرده و یک صفحه خاص برای آن ایجاد می کنید. اجازه بدهید یک مثال برای اینکه چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ برای شما بزنم.

 کسب و کار شما چیپس سیب زمینی ترد و خوشمزه می فروشد و وب سایت شرکت شما SallysChips.com است. به طور فرضی، شما به تازگی با یک تراشه کاملاً جدید با طعم قاچ و پنیر تولید و می خواهید آن را تبلیغ کنید.

ابتدا، یک صفحه جدید و جذاب ایجاد کنید > با تصاویری جذاب، محتوای جذاب برای متقاعد کردن خوانندگان، در واقع ایده خوبی است و پیوندی برای سفارش آنلاین می باشد. سپس می توانید به جای استفاده از SallysChips.com/wasabi، دامنه SallysWasabiChips.com را انتخاب کنید. چرا؟ زیرا یادآوری دامنه جدید برای کاربران آسان‌تر و تبلیغات ساده‌تر است.

اگر چندین TLD تبلیغاتی دارید که هدایت شده و به درستی در فایل نقشه سایت نمایش داده شده اند، موتورهای جستجو این دامنه ها را به طور مناسب فهرست می کنند و در نتیجه رتبه صفحه شما افزایش می یابد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر دامنه‌ای را برای یک تبلیغ موقت محصول یا خدمات خریداری می‌کنید، پس از پایان آن تبلیغات، باید آن دامنه را غیرفعال کنید، صفحه فرود را پنهان کنید و نقشه سایت را به‌روزرسانی کنید.

5.چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون شما می خواهید به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنید

هیچ وقت زود نیست که به گسترش جغرافیایی کسب و کار خود فکر کنید، و دامنه های متعدد برای کسب و کار شما می توانند به این تلاش کمک کنند.

در واقع، اگر یک کسب‌وکار آنلاین دارید که به افراد خارج از کشور خود خدمت می‌کند، سرمایه‌گذاری در TLD‌های خاص کشور ضروری است.

برای دستیابی به بهترین نتایج در سئوی بین المللی، به دامنه های کشور دیگری نیاز دارید که به سایت شما منتهی می شوند. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین سفال در خارج از شهر نیویورک هستید اما به اروپا و کانادا می فروشید، علاوه بر این، NYCPottery.co.uk و NYCPottery.ca، را نیز دارید. به دامنه اصلی شما، یک مزیت بزرگ به شما می دهد.

به محض اینکه گسترش در سطح بین المللی به یک سرمایه گذاری مرتبط برای کسب و کار شما تبدیل شد، به دست آوردن چندین دامنه با کد کشور ضروری است.

آیا این استراتژی برای کسب و کار شما مناسب است؟

در حالی که داشتن چندین دامنه برای کسب و کار شما در بسیاری از موارد بسیار سودمند است (اما دیگر بدیهی است که چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟ چون پنج دلیل قانع کننده به شما ارائه کرده ایم)، مهم است که توجه داشته باشید که همه مشاغل به بیش از یک دامنه نیاز ندارند.

به‌عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه آجر و ملات هستید، ممکن است ایده خوبی نباشد که چندین دامنه داشته باشید زیرا نمی‌خواهید مشتریان را گیج کنید. وقتی صحبت از کسب و کارهای کوچک با مکان های تک به میان می آید، یک نام دامنه ساده و خاص راه حلی است.

فرض کنید یک کتابفروشی در آستین، تگزاس به نام Bobby’s Books دارید و دامنه BobbysBooksAustin.com را می‌خرید. خرید دامنه‌های اضافی مانند BobbysBooks.com، BobbysAustinBooks.com و BobbysBooksinAustin.com و هدایت همه آنها به وب‌سایت اصلی احتمالاً غیر ضروری است.

آیا حالا میدانید چرا به بیشتر از یک دامنه نیاز داریم؟

آیا برای شروع خرید دامنه برای وب سایت جدید خود آمادگی دارید؟سایت ساز شما را در یافتن بهترین دامنه ها را برای شما ساده و آسان می کند.

با سایت ساز بهترین نوع خدمات را تجربه کنید

سایت ساز یکی از بهترین ارائه دهنده های خدمات وب سایت از جمله پشتیبانی سایت یا طراحی سایت شرکتی یا خدمات سایت و چندین خدمت با ارزش دیگر می باشد. در سایت ساز یک متخصص وردپرس دوستانه همیشه 24 ساعته در دسترس است تا به حل مشکلات وب سایت شما کمک کند — بزرگ یا کوچک برای ما فرقی ندارد ما در کنار شما هستیم.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات