09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

راهنمای حافظه پنهان در وردپرس | 3 افزونه پر کاربرد

حافظه پنهان در وردپرس
به این مقاله امتیاز بدهید

اگر بازدیدکنندگان شما پس از رسیدن به صفحه، سرعت پایین صفحه را تجربه کنند، این می تواند باعث شود که بدون خواندن محتوای شما، صفحه را ترک کنند. در این سناریو، تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت.

خوشبختانه، می‌توانید تجربه کاربری (UX) را بهبود بخشید. با استفاده از حافظه پنهان در وردپرس خود این شامل ذخیره یک کپی از فایل های سایت شما است تا بازدیدکنندگان مجبور نباشند منتظر ارسال این داده ها از سرور وب به مرورگر آنها باشند. کش کردن سایت شما می تواند به طور موثر زمان بارگذاری را بهبود بخشد و از کار کردن بیش از حد سرور شما جلوگیری کند.

در این پست، در مورد حافظه پنهان در وردپرس و اینکه چگونه می تواند برای وب سایت شما مفید باشد صحبت خواهیم کرد. سپس، ما در سایت ساز به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از دو روش مختلف، حافظه پنهان در وردپرس را پیاده سازی کنید. بیایید شروع کنیم!

مقدمه ای بر حافظه پنهان در وردپرس

 

وقتی شخصی برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کند، مرورگر او از سرور اصلی شما درخواست می کند که داده های سایت را ارسال کند. این معمولاً فقط چند ثانیه طول می کشد، اما چند عامل وجود دارد که می تواند این روند را کند کند.

بیشتر وب سرورها به موقعیت مکانی سرور فیزیکی نیاز دارند، بنابراین جغرافیا اهمیت دارد. اگر کاربر از سرور شما بسیار دور باشد، احتمالاً با سرعت پایین صفحه مواجه خواهد شد. اگر محتوای شما حاوی تعداد زیادی تصاویر یا فایل های بزرگ باشد، ممکن است سایت شما کندتر بارگیری شود.

این جایی است که حافظه پنهان وارد می شود بازی. حافظه پنهان در وردپرس با ذخیره یک کپی از وب سایت شما در بازدید اولیه، زمان دانلود محتوا را کاهش می دهد. این بدان معناست که وقتی کاربر برای بار دوم از سایت شما بازدید می کند، کش ذخیره شده آماده و منتظر است. این می تواند مانع از استفاده مرورگر از منابع خود برای بارگیری مجدد کل فایل های سایت شود.

انواع حافظه پنهان در وردپرس

انواع مختلفی از حافظه پنهان در وردپرس وجود دارد، اما این دو مورد از رایج ترین گزینه ها هستند:

  • ذخیره سازی در سمت مشتری. این زمانی اتفاق می افتد که یک مرورگر وب یک کپی از داده های یک وب سایت را در هارد دیسک کاربر ذخیره می کند. حافظه پنهان مرورگر می‌تواند از دانلود هر بار داده‌های یکسان جلوگیری کند، که می‌تواند سرور را تحت فشار قرار دهد.
  • حافظه پنهان سمت سرور: به جای ذخیره فایل های سایت در هارد دیسک کاربر، این کش وب داده ها را در سرور ذخیره می کند. این معمولاً شامل استفاده از شبکه تحویل محتوا ( CDN) می باشد.

مزایای حافظه پنهان در وردپرس

صرف نظر از نوع استفاده‌تان، کش کردن می‌تواند منجر به سرعت بارگیری بهتر صفحه و بهینه سازی موتور جستجو (SEO). به علاوه، این می‌تواند تجربه بازدیدکنندگان شما را هنگامی که برای بار دوم به سایت شما بازمی‌گردند، بهبود بخشد.

علاوه بر این، یکی از مزایای اصلی حافظه پنهان در وردپرس این است که می تواند باعث بهبود عملکرد سایت شود و این به این دلیل است که وقتی ذخیره کش را فعال می کنید، محتوای شما می تواند بسیار سریعتر بارگیری شود. با ذخیره فایل‌ها به صورت محلی، مرورگرها می‌توانند به راحتی به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند، بدون اینکه مجبور باشند فایل‌های سایت شما را بارها و بارها درخواست کنند.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که اگر محتوای شما بیش از سه ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شود، 40 درصد از کاربران سایت شما را ترک خواهند کرد. بنابراین، هنگام پیاده‌سازی حافظه پنهان در وردپرس، می‌توانید به راحتی نرخ پرش خود را کاهش دهید. . با انجام این کار، می توانید تجربه ناامید کننده کمتری برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید.

علاوه بر این، ذخیره فایل‌های سایت شما در حافظه پنهان می‌تواند به بهبود سئو کمک کند و دلیل آن این است که وقتی Google سایت شما را ارزیابی می کند، سرعت صفحه را به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجو در نظر می گیرد. این بدان معنی است که حافظه پنهان در وردپرس می تواند به اندازه سایر تکنیک های SEO مانند هدف قرار دادن کلمات کلیدی مهم باشد.

اگر از سرعت وب سایت خود مطمئن نیستید، می توانید به راحتی سرعت آن را آزمایش کنید. با استفاده از ابزاری مانند Pingdom، می‌توانید URL خود را برای تجزیه و تحلیل زمان بارگیری جستجو کنید:

Pingdom Speed Test

به خاطر داشته باشید که نباید از هیچ نتیجه منفی دلسرد شوید. یا می‌توانید سریع و آسان این مشکل را برطرف کنید.

نحوه پیاده سازی حافظه پنهان در وردپرس (2 روش)

وقتی تصمیم گرفتید که حافظه پنهان گزینه خوبی برای وب سایت شماست، زمان اجرای آن فرا رسیده است. اگرچه می‌توانید به‌صورت دستی کش را با سرصفحه‌های HTTP فعال کنید. ، چند جایگزین ساده تر وجود دارد. بیایید در مورد دو روش آسان برای فعال سازی حافظه پنهان در وردپرس خود صحبت کنیم!

1. از سرویس حافظه پنهان میزبان خود استفاده کنید

قبل از نصب افزونه کش، ایده خوبی است که ببینید آیا ارائه دهنده میزبان شما قبلاً یک سرویس کش دارد یا خیر. اکثر میزبان های وب یک روش ترجیحی دارند که ممکن است قبلاً در وب سایت شما راه اندازی شده باشد.

در اینجا در DreamHost با استفاده از این گزینه، لازم نیست نگران نصب یک افزونه باشید.

WordPress Managed Hosting

وقتی برای یک طرح DreamPress ثبت نام می کنید، یک کش سرور داخلی دریافت خواهید کرد. در داشبورد وردپرس خود، همچنین خواهید دید که افزونه پاکسازی حافظه پنهان در وردپرس از قبل نصب شده است:

Proxy Cache WordPress Plugin

این افزونه کش ابزاری است که می‌توانید حافظه پنهان در وردپرس خود را مدیریت کنید. اگر صفحه Check Caching را باز کنید، می توانید URL وب سایت خود یا یک صفحه خاص را وارد کنید:

Proxy Cache WordPress Plugin

سپس، روی Check URL کلیک کنید تا گزارشی از مشکلات مربوط به حافظه پنهان را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به کوکی‌های فعال خود و همچنین هرگونه تضاد موضوع را مشاهده کنید:

WordPress website caching results

اگر وب سایت شما بازدیدکنندگان بین المللی زیادی دارد، ممکن است بخواهید از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید. این یک گروه از سرورهای توزیع شده در سطح جهانی است که محتوای وب سایت شما را در حافظه پنهان ذخیره می کند، که زمان بارگذاری را حتی زمانی که کاربران از سرور شما فاصله دارند، سرعت می بخشد.

2. یک پلاگین حافظه پنهان در وردپرس نصب کنید

اگر میزبان وب شما یک سرویس کش داخلی ارائه نمی دهد، می توانید یک افزونه کش نصب کنید. اگر وب‌سایت خود را خود مدیریت می‌کنید یا طرح میزبانی مشترک دارید اکثر افزونه‌های کش تنظیمات قابل تنظیمی را ارائه می‌کنند که پیکربندی آن برای مبتدیان ساده است.

اما، با وجود گزینه های بسیار زیاد، ممکن است ندانید نحوه انتخاب افزونه مناسب. هنگام بررسی هر ابزاری کدام است، حتما این عوامل را در نظر داشته باشید:

  • ویژگی ها: ارزیابی توضیحات هر افزونه برای دیدن نحوه کارکرد آن و اینکه آیا گزینه موثری برای داده های سایت شما خواهد بود یا خیر، مهم است.
  • بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها: اغلب، رتبه‌بندی بالای کاربران می‌تواند به شما بگوید که آیا سایر صاحبان وب‌سایت با استفاده از افزونه خاصی موفق شده‌اند یا اینکه اغلب با آن مشکل داشته‌اند.
  • به‌روزرسانی‌ها: برای جلوگیری از ناسازگاری‌ها، ایده خوبی است که فقط افزونه‌هایی را نصب کنید که در شش ماه گذشته به‌روزرسانی شده‌اند.
  • پشتیبانی: وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، می‌خواهید از توسعه‌دهندگان افزونه کمک سریع و آموزنده دریافت کنید.
  • قیمت: بسیاری از افزونه‌های حافظه پنهان رایگان هستند، اما نسخه‌های ویژه می‌توانند ویژگی‌ها و پشتیبانی گسترده‌تری ارائه دهند.

پس از انتخاب گزینه مناسب برای وب سایت خود، از آن در سایت مرحله‌بندی برای آزمایش عملکرد و عملکرد آن.

3 افزونه برتر حافظه پنهان در وردپرس

اکنون که می‌دانید به دنبال چه چیزی باشید، بیایید به برترین گزینه‌های خود برای افزونه‌های ذخیره‌سازی حافظه پنهان بپردازیم!

1. WP Super Cache

WP Super Cache

از آنجایی که توسط Automattic توسعه داده شد، WP Super Cache یکی از محبوب ترین افزونه های کش وردپرس است. با تولید فایل های HTML ایستا به جای اسکریپت های سنگین PHP کار می کند. این به 99٪ از بازدیدکنندگان شما اجازه می دهد تا پس از این فرآیند ذخیره سازی، سرعت بارگیری سریع تری را تجربه کنند.

یکی از مزایای اصلی WP Super Cache سه حالت مختلف کش آن است. چه مبتدی باشید و چه متخصص، می توانید یک گزینه ذخیره سازی را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، مبتدیان می توانند با تنظیم پلاگین در حالت “Simple” از ویرایش فایل های PHP اجتناب کنند.

ویژگی ها:

  • 3 حالت کش (Simple، Expert، و WP-Cache cache)
  • وقفه های حافظه پنهان را فعال کنید یا جمع آوری حافظه کش را برنامه ریزی کنید
  • ادغام با خارج کننده CDN OSSDL
  • REST API نقاط پایانی

قیمت: WP Super Cache یک افزونه رایگان وردپرس است.

2. WP Rocket

WP Rocket

اگر به یک افزونه کش قدرتمند بدون فرآیند پیکربندی گسترده نیاز دارید، WP Rocketرا نصب کنید. > این افزونه به طور خودکار 80٪ از بهترین روش ها را در مورد عملکرد وب اعمال می کند. تنها با چند کلیک، می توانید بهینه سازی وب سایت وردپرس خود را برای افزایش سرعت شروع کنید.

اگرچه WP Rocket نسخه رایگان ارائه نمی دهد، اما فناوری سرعت پیشرفته آن ارزش توجه دارد. WP Rocket فقط با ویژگی‌های اساسی خود، ذخیره صفحه، ذخیره مرورگر و فشرده‌سازی GZIP را فعال می‌کند. به علاوه، می‌توانید از این افزونه برای به تاخیر انداختن اجرای جاوا اسکریپت، حذف CSS اضافی و ویرایش گزینه‌های نمایش تصاویر و iframe استفاده کنید.

ویژگی ها:

  • ذخیره صفحه و مرورگر
  • فشرده سازی GZIP
  • سازگار با تم ها و افزونه های محبوب
  • تجارت الکترونیک بهینه سازی

قیمت: شروع طرح‌های اشتراک WP Rocket با 49 دلار در سال این شامل به‌روزرسانی‌های افزونه و پشتیبانی از یک وب‌سایت است.

3: کش LiteSpeed

LightSpeed Cache

برخلاف سایر افزونه‌های این فهرست، LiteSpeed یک حافظه پنهان در وردپرس ایجاد می‌کند خافظه در سطح سرور در کنار سرور شما کار می کند و به صفحات وب قابل ذخیره سازی اشاره می کند. این افزونه بهتر است با یک وب سرور LiteSpeed ​​استفاده شود، اما سرویس CDN QUIC.cloud آن شما را قادر می‌سازد از حافظه پنهان LiteSpeed ​​با هر سروری استفاده کنید.

با افزونه LiteSpeed ​​Cache، می توانید یک کپی از محتوای وب سایت خود را ذخیره کنید تا تعداد درخواست های سرور خود را کاهش دهید. این ابزار شامل ذخیره خودکار صفحه، با کش وب جداگانه برای نمایش موبایل و دسکتاپ است. با استفاده از رابط کاربری ساده این ابزار، حتی افراد مبتدی نیز می توانند بهینه سازی تصویر و صفحه خود را سفارشی کنند.

ویژگی ها:

قیمت: LiteSpeed ​​Cache یک افزونه رایگان است. با این حال، شما باید یک وب سرور LiteSpeed ​​داشته باشید.

بازدیدکنندگان وب سایت را با بارگذاری سریعتر راضی نگه دارید

در نهایت، حافظه پنهان در وردپرس شما یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش سرعت محتوای شما است. پس از پیاده سازی یک مرورگر یا حافظه پنهان در سطح سرور، بازدیدکنندگان بازگشتی می توانند با استفاده از داده های ذخیره شده آن به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. این کار نیاز به بارگیری مجدد کامل فایل های سنگین برای بار دوم جلوگیری می کند.

برای شروع کار با کش، می‌توانید به راحتی افزونه ذخیره‌سازی مانند WP Super Cache. با توجه به حالت‌های حافظه پنهان در وردپرس قابل تنظیم کنید یا می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با سطح تجربه شما هماهنگ باشد. به علاوه، کاملاً رایگان است.

به‌عنوان یک جایگزین آسان‌تر، می‌توانید از سرویس کش ارائه‌دهنده میزبان خود استفاده کنید. اینجا در DreamHost، راه حل های مدیریت شده میزبانی وردپرس شما را بهینه می کند. سرعت وب سایت با کش داخلی. امروز برنامه های DreamPress بی دردسر ما را بررسی کنید!

با سایت ساز کارهای بیشتری انجام دهید

پشتیبانی سایت، طراحی سایت رایگان  و افزایش امنیت سایت از جمله خدماتی است که سایت ساز ارائه میکند.سایت ساز مدیریت سرور را برای شما راحت می‌کند تا بتوانید بر تولید محتوا تمرکز کنید.

 

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات