09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه رفع خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس (3 روش)

خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس
به این مقاله امتیاز بدهید

آیا هنگام آپلود فایل ها با پیام خطای “خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس ” مواجه می شوید؟ چه بخواهید تصاویر یا ویدیوهایی را به سایت خود اضافه کنید، این پیام می تواند بسیار خسته کننده باشد، زیرا از اشتراک گذاری تصاویر شگفت انگیز خود با مخاطبان جلوگیری می کند.

خوشبختانه، با دنبال کردن چند مرحله ساده می توانید این مشکل را برطرف کنید. در برخی موارد، فقط باید با میزبان وب خود تماس بگیرید تا آن را برطرف کنید.

در این پست از سایت ساز، نگاه دقیق‌تری به خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس و دلایل اصلی آن خواهیم داشت. سپس سه راه ساده برای رفع این مشکل را به شما نشان خواهیم داد. بیایید شروع کنیم!

چه چیزی باعث بروز  «خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس » می‌شود

پیام خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس  معمولاً زمانی ظاهر می شود که می خواهید فایل های رسانه ای را در سایت وردپرس خود آپلود کنید. چند دلیل احتمالی وجود دارد که رایج ترین آنها مجوزهای نادرست فایل است.

هر فایل و پوشه در سایت وردپرس شما دارای مجموعه ای از مجوزها است. اینها توسط وب سرور کنترل می شوند و تعیین می کنند که کاربران سایت می توانند به فایل ها و پوشه های شما دسترسی داشته باشند و آنها را ویرایش کنند. بنابراین، اگر مجوزها نادرست باشند، ممکن است نتوانید اقدامات خاصی را در سایت خود انجام دهید، مانند آپلود تصاویر در کتابخانه رسانه خود.

اما، این خطا ممکن است ناشی از مشکلات دیگری نیز باشد، از جمله فهرست کامل پوشه موقت وردپرس پر  شده باشد. همچنین ممکن است به محدودیت فضای دیسک ارائه شده با طرح میزبانی خود رسیده باشید.

در مرحله بعد، نگاهی دقیق تر به این دلایل احتمالی خواهیم داشت. همچنین راه حلی برای هر سناریو به شما ارائه خواهیم داد.

 

نحوه رفع خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس (3 روش)

اکنون، بیایید به سه راه آسان برای رفع این خطای دیسک در وردپرس نگاه کنیم. مثل همیشه، توصیه می‌کنیم قبل از ادامه کار پشتیبان‌گیری از سایت خود انجام دهید. به این ترتیب، اگر مشکلی پیش آمد، می توانید سایت خود را به نسخه قبلی بازیابی کنید.

1. مجوزهای فایل را تغییر دهید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس احتمالاً به دلیل مجوزهای فایل نادرست ایجاد می شود. اگر می خواهید این مجوزها را بررسی کنید، می توانید با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا می توانند این کار را برای شما انجام دهند. از طرف دیگر، می توانید این کار را خودتان با دسترسی به دایرکتوری ریشه سایت خود انجام دهید.

ابتدا، باید از طریق کلاینت پروتکل انتقال امن فایل (SFTP) مانند FileZilla  را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از طریق مدیر فایل موجود در حساب میزبانی خود به دایرکتوری سایت خود دسترسی پیدا کنید.

Accessing your site in DreamHost

این شما را به مدیر فایل می‌برد. برای دسترسی به دایرکتوری سایت خود، می توانید پوشه ای که با نام دامنه خود برچسب گذاری شده است را باز کنید. در داخل، پوشه wp-content را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید.

بعد، مجوزهای فایل را انتخاب کنید.

Locating the wp-content folder in your site’s root directory.

در پنجره بازشو، به قسمت مقدار عددی  بروید و «755» یا «750» را در کادر مربوطه وارد کنید. در مرحله بعد، می‌توانید گزینه‌های Recurse into subdirectories و Apply to Directory only را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

Changing the file permissions of your subdirectories in FileZilla.

شما اکنون مجوزهای صحیح فایل را برای همه زیر شاخه های داخل پوشه wp-content تنظیم کرده اید. این شامل پوشه آپلودها می‌شود، جایی که فایل‌های رسانه آپلود شده شما در آن ذخیره می‌شوند.

با این حال، همچنین باید مجوزهای صحیح را برای فایل‌های درون آن پوشه‌ها تنظیم کنید. برای انجام این کار، می توانید دوباره روی پوشه wp-content کلیک راست کرده و مجوزهای فایل را انتخاب کنید.

در قسمت مقدار عددی، “644” را تایپ کنید. سپس گزینه های Recurse into subdirectories و Apply to files only را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

Changing the file permissions of your files in FileZilla.

اگر پس از بررسی مجوزهای فایل خود همچنان نمی‌توانید فایل‌ها را در سایت خود آپلود کنید، نگران نباشید. چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید.

2. پوشه موقت وردپرس را خالی کنید

اگر تغییر مجوزهای فایل مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد پوشه موقت خود را خالی کنید. وردپرس آپلودهای رسانه شما را در PHP پردازش می کند. این بدان معناست که تصاویر شما ابتدا قبل از انتقال به پوشه آپلودها در یک پوشه موقت در سرور وب شما ذخیره می شوند.

اگر پوشه موقت پر باشد، وردپرس نمی‌تواند فایل‌های شما را تا زمانی که آن را خالی نکنید، روی دیسک بنویسد. متأسفانه، شما نمی توانید از طریق SFTP به این فهرست موقت دسترسی داشته باشید. با این حال، می‌توانید به سادگی با ارائه‌دهنده میزبانی خود تماس بگیرید و از او بخواهید که پوشه را برای شما خالی کند، و سپس بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است. اگر کاربران sudo دارید، می توانید از آنها بخواهید که پوشه موقت شما را پاک کنند.

همچنین می‌توانید این مشکل را با تعریف یک مکان جدید برای وردپرس برای ذخیره رسانه خود (به جای پوشه موقت) حل کنید. ابتدا باید از طریق یک کلاینت SFTP یا مدیر فایل به سایت خود متصل شوید. سپس فایل wp-config.php را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و مشاهده/ویرایش را انتخاب کنید.

Editing the wp-config.php file in FileZilla.

در مرحله بعد، باید کد زیر  درست قبل از خطی که می‌خواند «همین است، ویرایش را متوقف کنید!:

define(‘WP_TEMP_DIR’, dirname(__FILE__) . ‘/wp-content/temp/’);

تغییرات خود را ذخیره کنید، سپس به پوشه wp-content بروید، آن را باز کنید و یک پوشه جدید در داخل آن به نام temp ایجاد کنید.

Creating a temp folder inside the wp-content folder.

وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید به وب‌سایت خود بازگردید و سعی کنید تصویری را آپلود کنید. اگر خطای دیسک فایل توسط پوشه موقت ایجاد شده باشد، اکنون باید مشکل حل شود.

3. برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید

خطای دیسک همچنین می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شما از حد برنامه میزبانی فعلی خود بیشتر شده‌اید. به عنوان مثال، اگر محتوای زیادی را به سایت خود اضافه کرده اید، از جمله فایل های رسانه ای، صفحات جدید و افزونه ها، ممکن است از تمام فضای دیسک موجود در حساب خود استفاده کرده باشید. میزبان وب شما ممکن است بتواند به شما بگوید چقدر فضای دیسک باقی مانده است.
Checking your disk usage in your DreamHost account.

اگر به محدودیت فضای دیسک خود رسیده اید، ممکن است لازم باشد به یک طرح میزبانی پیشرفته تر ارتقا دهید. این به سایت شما فضای بیشتری برای رشد می دهد. توصیه می کنیم با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید تا در مورد امکان جابجایی به برنامه بالاتر صحبت کنید.

مقالات خطای اضافی وردپرس

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه سایر مشکلات فنی سایت خود را حل کنید؟ ما چندین آموزش گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم عیب‌یابی رایج‌ترین خطاهای وردپرس:

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی سایت وردپرس هستید از جمله طراحی سایت پزشکی، طراحی سایت تک صفحه ای طراحی سایت شرکتی، و هزاران آموزش دیگر حتماً آموزش های وردپرس ما را بررسی کنید. این مجموعه ای از راهنماهایی است که برای کمک به شما در پیمایش داشبورد وردپرس مانند یک متخصص.

 

رفع خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس

پیام خطای خطای نوشتن فایل روی دیسک ناموفق در وردپرس شما را از آپلود فایل هایی مانند تصاویر و ویدئوها در سایت وردپرس خود باز می دارد. مجوزهای فایل نادرست در سایت شما معمولا باعث این خطا می شود. با این حال، ممکن است این پیام را نیز مشاهده کنید زیرا از تمام فضای دیسک ارائه شده با طرح میزبانی خود استفاده کرده اید.

در این مقاله، سه راه ساده برای رفع این خطای رایج وردپرس را بررسی کردیم:

  1. مجوزهای فایل سایت وردپرس خود را با استفاده از یک کلاینت SFTP مانند FileZilla تغییر دهید.
  2. با تماس با میزبان وب خود، پوشه موقت وردپرس را خالی کنید.
  3. طرح میزبانی خود را برای دسترسی به فضای دیسک بیشتر ارتقا دهید.

در سایت ساز، ما پشتیبانی تخصصی 24/7 را برای کمک به شما در حل موثر مشکلات فنی ارائه می‌کنیم. . ما همچنین راه‌حل‌های قابل اعتماد میزبانی مدیریت شده وردپرس را ارائه می‌دهیم تا به شما در رشد کسب‌وکارتان کمک کند و در عین حال ارتقای آن را به یک برنامه پیشرفته با رشد سایتتان آسان می‌کند.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات