09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده وردپرس چیست؟

تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده
به این مقاله امتیاز بدهید

اگر در ساخت سایت وردپرس تازه کار هستید، ممکن است در انتخاب طرح میزبانی سردرگم شوید. میزبانی مشترک و مدیریت شده دو مورد از محبوب ترین گزینه ها برای سایت های وردپرسی هستند و تصمیم گیری بین آنها یکی از جنبه هایی است که موفقیت سایت شما را تعیین می کند.

به عنوان یک مالک جدید سایت، میزبانی اشتراکی ویژگی های مورد نیاز شما را با قیمت مناسب ارائه می دهد. با این حال، میزبانی مدیریت شده چندین مزیت را ارائه می دهد که ممکن است ترازو را به نفع خود تغییر دهد و ارزش هزینه اضافی را داشته باشد.

در این پست،تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده وردپرس را بررسی خواهیم کرد. سپس با نگاهی دقیق تر به تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده به شما کمک می کنیم بهترین را برای خود انتخاب کنید. بیایید شروع کنیم!

میزبان وردپرس اشتراکی چیست؟

shared WordPress hosting

اگر وب سایت شما کاملاً جدید است، میزبانی مشترک وردپرس ممکن است گزینه اولیه خوبی برای شما باشد. در حالی که معمولاً ویژگی‌های کمتری نسبت به میزبانی مدیریت شده ارائه می‌کند، هنوز تعدادی از مزایای کلیدی وجود دارد:

  • تکنولوژی همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد به گونه‌ای که ویژگی‌های بیشتری مانند افزایش پهنای باند، حجم بیشتر فضای سرور و گزینه‌های مدیریتی بیشتر را امکان‌پذیر می‌سازد.
  • شما می توانید سایت خود را بسازید و مخاطبان و ترافیک خود را تا زمانی که نیاز به ارتقا داشته باشید افزایش دهید.

مزایای هاست اشتراکی

 اما مزیت اصلی هاست اشتراکی قیمت گذاری آن است. از آنجایی که شما منابع سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارید، ارائه دهندگان می توانند قیمت های بسیار رقابتی را به شما ارائه دهند.

در حالی که ممکن است بودجه شما در ابتدا یک نگرانی اصلی باشد، برخی از اشکالات میزبانی مشترک وجود دارد که قبل از انتخاب آن مسیر باید در نظر بگیرید:

  • شما در فضای سرور و عملکرد محدود هستید، با توجه به اینکه سایت‌های دیگر منابع مشابهی دارند.
  • ممکن است محدودیت‌هایی در انواع نرم‌افزارهایی که می‌توانید نصب کنید، وجود داشته باشد، که به طور بالقوه می‌تواند توانایی سایت شما را در مقیاس و رشد محدود کند.
  • گزینه‌های پشتیبانی کمتر یا محدودی وجود دارد، زیرا اکثر برنامه‌های اولیه شامل پشتیبانی سطح بالا نیستند.

هاست اشتراکی محبوب ترین راه حل برای اکثر سایت ها و وبلاگ های جدید است. مقرون به صرفه است، و اگر انتظار ندارید از منابع زیادی استفاده کنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا نیاز به ارتقا داشته باشید. با این حال، باید مسائل مربوط به پشتیبانی، پشتیبان‌گیری از سایت و عملکرد را با قیمت پایین‌تر ارزیابی کنید.

هاست وردپرس مدیریت شده چیست؟

DreamPress managed WordPress hosting

به طور خلاصه، هاست وردپرس مدیریت شده است زمانی که ارائه‌دهنده خدمات شما به  سرور مخصوص نصب وردپرس شما رسیدگی می‌کند. به عبارت دیگر، کارهایی مانند نصب پلت فرم، به روز نگه داشتن آن، و انجام پشتیبان‌گیری معمولاً به عنوان بخشی از برنامه میزبانی شما گنجانده می‌شود.

مزایای میزبانی مدیریت شده وردپرس

چندین ویژگی و مزیت برای میزبانی مدیریت شده وردپرس وجود دارد، از جمله:

  • هاست مجزا :

  • برخلاف هاست اشتراکی، منابع موجود در وردپرس مدیریت شده فقط برای وب سایت شما هستند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که به دلیل استفاده بیش از حد تصادفی «مشترکان دیگر» از منابع با مشکلات عملکردی مواجه نخواهید شد
  • مقیاس‌پذیری بیشتر:

  • سایت شما با افزایش ترافیک شما فضایی بیشتری برای رشد داشته باشد.
  • مرحله بندی وب سایت:

  • با یک کلیک. آزادانه آزمایش کنید و با خیال راحت تغییرات وب سایت خود را در یک محیط sandbox آزمایش کنید. زمانی که برای دیدن بازدیدکنندگان آماده شدید، می توانید تغییرات را در وب سایت خود اجرا کنید.
  •  
  • ذخیره سازی داخلی:

  • کپی های فایل های سایت شما در یک مکان موقت به نام کش ذخیره می شوند تا سریعتر به آنها دسترسی داشته باشید. این به بهبود عملکرد سایت شما و سرعتی که بازدیدکنندگان می توانند محتوای شما را مشاهده کنند کمک می کند. با وردپرس مدیریت شده، نیازی به پیکربندی افزونه ها برای دریافت حافظه پنهان ندارید، زیرا از قبل در سرور تنظیم شده است.

پشتیبان گیری در صورت تقاضا و بازیابی

  • با یک کلیک. علاوه بر پشتیبان‌گیری خودکار و روزانه، به راحتی می‌توانید درخواست پشتیبان‌گیری به دلخواه خود نیز داشته باشید. این به شما کنترل و امنیت بیشتری می‌دهد تا از دارایی‌های آنلاین خود قبل از ایجاد تغییرات در وب‌سایت خود یا هر زمان که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید، محافظت کنید، به علاوه خیالتان راحت است که می‌توانید به سرعت یک نسخه پشتیبان سایت وردپرس را تنها با یک کلیک بازیابی کنید.

هاست مدیریت شده وردپرس یک راه حل عالی است اگر به ارائه دهنده خود نیاز دارید تا پلتفرم شما را به روز و ایمن نگه دارد. این به شما امکان می دهد به سادگی بر روی محتوای خود تمرکز کنید – و تجارت اصلی خود را اداره کنید – در حالی که مجبور نیستید مسائل فنی را تحت کنترل خود داشته باشید. با این حال، میزبانی مشترک دارای چند مزیت است که ممکن است بخواهید آنها را بررسی کنید.

 

تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده در وردپرس 

البته، میزبانی مدیریت شده و اشتراک‌گذاری شده برابر نیستند، بنابراین باید تفاوت‌های کلیدی را بر اساس نیازهای فعلی و برنامه خود برای رشد در نظر بگیرید.

در مورد ویژگی‌ها، هر دو پلتفرم مزایا و معایب خود را دارند:

  • میزبان وردپرس مشترک. این بسته ها با توجه به ویژگی های خاص وردپرس محدودتر هستند. اگرچه می‌توانید از ابزارهایی در کنار وردپرس استفاده کنید، اما به پشتیبانی و نگهداری که برای آنها دریافت خواهید کرد محدود هستید.
  • مدیریت میزبانی وردپرس. وقتی نوبت به مدیریت منابع می‌رسد، به میزبان خود متکی خواهید بود. این معمولاً چیز خوبی است، زیرا به دلیل دانش و تخصص میزبان خود، پشتیبانی بیشتری دریافت خواهید کرد. با این حال، گزینه های کمتری برای کسانی که مایلند سرور خود را مطابق با نیازهای دقیق خود بهینه کنند، وجود دارد.

هاست وردپرس مشترک در مقابل مدیریت شده

shared vs managed WordPress hosting comparison chart

البته، سوال نهایی این است:  با این تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده کدام هاست برای من مناسب است؟ پاسخ بر اساس بودجه، نیازها و تخصص فنی شما خواهد بود.

میزبان وردپرس مشترک

هاست اشتراکی برای اجرای یک وب سایت، وبلاگ یا سایت نمونه کار کوچک عالی است. شما باید میزبانی مشترک را در نظر بگیرید اگر:

  • شما بودجه کمی یا محدودی دارید:

  • در حالی که قیمت یک نگرانی مهم است، باید با مدیریت سایت خود نیز راحت باشید. جنبه‌هایی مانند پشتیبان‌گیری، به‌روزرسانی‌های وردپرس، و نگهداری کلی سرور، بسته به میزبان وب شما، ممکن است مسئولیت این موارد با شما باشد.
  • شما انتظار حجم زیادی از ترافیک وب را ندارید:

  •  از آنجایی که فضای سرور و منابع را با دیگران به اشتراک می گذارید، ممکن است بسته به ساختار سایت های دیگر روی سرور، تاخیر یا سرعت پایین داشته باشید.
  • شما می‌خواهید وردپرس را با ابزار دیگری ادغام کنید :

  • از آنجایی که میزبانی مشترک به اندازه کافی عمومی است تا با اکثر پلتفرم‌های مبتنی بر وب کار کند، می‌توانید عملاً هر چیزی را که می‌خواهید نصب کنید.

به طور کلی، اگر انتظار ندارید از منابع سرور زیادی استفاده کنید، میزبانی مشترک ممکن است برای شما خوب عمل کند.

هاست وردپرس مدیریت شده

از سوی دیگر، میزبانی مدیریت شده وردپرس ایده آل است اگر قصد دارید یک سایت تجاری متوسط ​​تا بزرگ یا ویترین فروشگاه تجارت الکترونیک داشته باشید شما باید یک برنامه میزبانی مدیریت شده وردپرس را در نظر بگیرید اگر:

  • شما بودجه ای دارید که می تواند با قیمت مطابقت داشته باشد.

  • هزینه میزبانی وردپرس مدیریت شده کمی بیشتر است، اما می تواند در درازمدت با خرابی کمتر، صرفه جویی زیادی در شما ایجاد کند.
  • نمی‌توانید (یا نمی‌خواهید) تعمیر و نگهداری سایت را انجام دهید

  •  اگر از نظر فنی بلد نیستید یا زمان ندارید یا تمایلی برای انجام تعمیرات سایت ندارید، میزبانی مدیریت شده برای شما عالی است. در حالی که میزبان شما جنبه های فنی را مدیریت می کند، می توانید روی محتوای خود تمرکز کنید.
  • شما به پشتیبانی ویژه وردپرس نیاز دارید

  • یک میزبان مدیریت شده وردپرس تکنسین های پشتیبانی را ارائه می دهد که در همه چیز مربوط به پلت فرم تخصص دارند. اگر با پایگاه داده خود مشکل دارید، یا اخیراً به‌روزرسانی یا نصب افزونه‌ای دارید، آن‌ها نسبت به یک سرویس مشترک برای کمک به شما بسیار مجهزتر هستند.

اگر ترجیح می‌دهید تعمیر و نگهداری سایت خود را محول کنید و مشکلی با قیمت کمی بالاتر مشاهده نمی‌کنید، قطعاً توصیه می‌کنیم با یک برنامه مدیریت شده بروید.

با این حال، اگر می‌دانید که سایت شما ترافیک زیادی خواهد داشت، یا قصد دارید برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی را توسعه دهید، انتخاب میزبانی مدیریت شده به شما امکان می‌دهد تا از مشکلات فنی جلوگیری کنید.

یک نکته مهم را که باید در مورد نگهداری سایت خود توسط یک ارائه دهنده میزبانی مدیریت شده وردپرس در نظر داشته باشید: این نگهداری معمولاً شامل به روز رسانی منظم افزونه ها و تم ها نیست. بنابراین، باید مطمئن باشید که وقتی نسخه‌های جدید در دسترس هستند، آن افزونه‌ها و تم‌ها را بروز رسانی کنید.

مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تم‌ها یا به‌روزرسانی‌های افزونه‌ها را مدیریت کنید:

  • به‌روزرسانی‌های وردپرس، افزونه‌ها، تم‌ها و ترجمه‌ها را می‌توان در صفحه به‌روزرسانی‌ها واقع در منوی فرعی داشبورد > به‌روزرسانی‌ها مدیریت کرد.
  • به روز رسانی تم ها را می توان در صفحه اصلی مدیریت کرد.
  • به‌روزرسانی‌های افزونه‌ها را می‌توان در صفحه افزونه‌ها مدیریت کرد.

 با این همه تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده کدام طرح میزبانی بهتر است؟ 

کدام گزینه میزبانی بهتر است؟ خب بستگی به نیاز شما داره بسیاری از صاحبان وب سایت با میزبانی اشتراکی شروع به کار می کنند زیرا به آنها کمک می کند تا سریع و ارزان شروع کنند. با این حال، میزبانی مدیریت شده وردپرس مزایای زیادی برای وب سایت های بزرگتر و کاربران قدرتمند دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر گرفته شوند.

در این پست، تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده را مورد بحث قرار داده‌ایم و در مورد اینکه با این تفاوت بین میزبانی مشترک و مدیریت شده کدام یک برای وب‌سایت شما بهتر عمل می‌کند صحبت کرده‌ایم. به طور خلاصه:

میزبان وردپرس مشترک

  1. یک سرویسی با قیمت پایین که در آن منابع را با سایت های دیگر به اشتراک می گذارید. این یک گزینه شروع خوب برای یک وب سایت، وبلاگ یا نمونه کار کوچک است. با این حال، ممکن است با افزایش سایت و ترافیک خود، نیاز به ارتقا داشته باشید. این به دانش فنی و افزایش بودجه نیاز دارد.

هاست مدیریت شده وردپرس

  1.  سرور مختص وردپرس را ارائه می دهد، به همین دلیل آن که سرویس‌ها، ابزارها و منابع، نه تنها برای سایت‌های وردپرس شرکت‌های سطح سازمانی با ترافیک بالا، بلکه برای هر سایت تجاری، سایت تجارت الکترونیک، سایتی که قبلاً دارای ترافیک است (از جمله وبلاگ‌های محبوب) یا متوسط ​​توصیه می‌شود. با این حال، تا حدودی گران‌تر است، بنابراین باید آن را در تصمیم خود لحاظ کنید.

آیا میخواهید بیشتر در مورد وردپرس بدانید ؟ آیا نیاز به خدمات سایت دارید ؟

آیا نیاز به حل مشکلات فنی دیگر در وب سایت خود دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم! سایت ساز چندین راهنما گردآوری کرده است تا به شما کمک کند بیشترین خطاهای رایج وردپرس را عیب یابی کنید.:

و اگر می‌خواهید در مورد طراحی سایت خبری یا سایت تک صفحه ای موفق شوید، حتماً آموزش های وردپرس ما مانند محصولات قابل فروش در وب سایت وردپرس و نحوه تنظیم منو های ورد پرس و نکات نگهداری سایت در وب سیات سایت ساز مطالعه کنید همجنین این مجموعه ای از تعداد زیادی مقاله برای راهنمایی شما است که توسط کارشناسان وردپرس ما نوشته شده است که به شما کمک می کند مانند یک حرفه ای از داشبورد وردپرس خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات