09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نکات طراحی لوگو عالی برای طراحی بهترین لوگو

10 نکته برای طراحی لوگوی عالی
5/5 - (1 امتیاز)

مقدمه مقاله نکات طراحی لوگو عالی

نکات طراحی لوگو عالی آنطور که برخی فکر می کنید آسان نیست. در واقع، جنبه های زیادی در نکات طراحی لوگو عالی وجود دارد که اکثر مردم از آنها بی اطلاع هستند. به عنوان مثال، یک لوگو باید هویت برند و جذابیت آن را به مخاطبان هدف منتقل کند. یک لوگو همچنین باید برای استفاده در همه انواع رسانه مناسب باشد.

البته، هر کسی می تواند با استفاده از حروف استاندارد، چند بلوک رنگی و کمی تخیل، یک لوگوی ابتدایی ایجاد کند. با این حال، طراحی لوگو ای که به هویت یک برند تبدیل شود چندان آسان نیست. بنابراین، چگونه می توان طراحی لوگو را از متوسط ​​به عالی تبدیل کرد؟ در اینجا ده نکته از نکات طراحی لوگو عالی برای طراحی بهترین لوگوهای شرکتی،رستوران، مدرسه،وکالت،املاک و… وجود دارد تا در زمان طراحی سایت رستوران، طراحی سایت مدرسه، طراحی سایت وکالت و طراحی سایت املاک از آنها استفاده کنید.

مهم ترین نکات طراحی لوگو

طراحی لوگو طراحی شده یکی از مهم‌ترین قسمت‌های شناسایی برند است. در زیر نکاتی برای طراحی لوگو را بررسی می‌کنیم:

۱. سادگی:لوگو طراحی شده باید ساده باشد و در عین حال معنا و شناسایی برند را برای مخاطبان به خوبی منتقل کند تا کاربر به طور کامل با برند شما ارتباط برقرار کند.

۲. قابل شناسایی: لوگو شما باید قابل شناسایی باشد و به خاطر سپرده شود. برای این منظور، شکل، رنگ، اندازه و انتخاب فونت بسیار مهم هستند تا در ذهن کاربر بماند.

۳. هماهنگی با برند: لوگو باید با برند سازگاری داشته باشد و مفهوم برند را به خوبی بیان کند تا کاربر در اولین نگاه از کسب و کار شما آگاه شود.

۴. قابل استفاده در تمام رسانه‌ها: لوگو باید در تمام رسانه‌ها مانند وب‌سایت، کارت‌ ویزیت، بروشور و … قابل استفاده باشد پس در زمان ساخت تمامی فرمت ها را دریافت کنید.

۵. انتخاب رنگ‌های مناسب: رنگ‌های لوگو باید با شناسایی برند هماهنگ باشد و در عین حال قابل تفکیک باشند.

۶. انتخاب فونت‌های مناسب: فونت‌های لوگو باید با شناسایی برند سازگاری داشته باشند و در عین حال قابل خواندن باشند.

۷. انتخاب شکل مناسب: شکل لوگو باید با مفهوم برند سازگاری داشته باشد و با رقبای رقابتی تفاوت داشته باشد.

به یک کلیشه بسنده نکنید

لوگوها باید معنی داشته باشند و داستانی را بیان کنند. با این حال، معمولاً بهتر است از کلیشه های لوگو  و یا نماد های تکراری خودداری کنید. به عنوان مثال، یک قرص نان و دانه های گندم عناصر استاندارد آرم نانوایی ها هستند. با این حال، بسیاری از نانوایی ها قبلاً با استفاده از این عناصر آرم دارند. بنابراین، بهتر است از استفاده از این استانداردها به طور کلی اجتناب کنید یا راهی جدید برای استفاده از این نقوش قابل تشخیص پیدا کنید.

مناسب و متفاوت باشید

برای طراحی یک لوگوی بی نظیر و منحصر به فرد، از متفاوت بودن نترسید. رنگ ها و طرح های جدید را امتحان کنید. دلیلی ندارد که پروسه ای که قبلا دیگران طی کرده اند را دنبال کنید زیرا در این صورت نم یتوانید لوگوی متفاوت طراحی کنید پس به همین دلیل باید به نکات طراحی لوگو عالی دقت کنید.نکات طراحی لوگو عالی

مخاطبان هدفمند 

یک لوگو باید برای افرادی که طرفدار آن برند هستند جذاب باشد. بنابراین، هنگام طراحی لوگو باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. با این حال، یک لوگو باید با طیف وسیعی از مردم نیز طنین انداز شود. بنابراین، در حالی که یک لوگو باید برای یک مخاطب خاص مناسب باشد، باید با بسیاری از کمپین های مختلف نیز سازگار باشد.

برای مثال، لوگوی طراحی سایت پوشاک یک تولیدکننده لباس در فضای باز احتمالاً باید برای کوهنوردان و کمپینگ‌ها جذاب باشد. با این حال، عاقلانه است که به خاطر داشته باشید که لباس های بیرون از خانه را هم کمپینگ ها و هم کوهنوردان جوان و پیر خریداری می کنند. و فراموش نکنید که این پوشاک ممکن است برای شکارچیان و ماهیگیران نیز جذاب باشد.

داستان بگویید

بهترین لوگوها صرفاً قطعات هوشمندانه طراحی نیستند. در عوض، بهترین طرح‌ها دارای معانی مرتبط با برندی هستند که نشان می‌دهند. در واقع، بهترین لوگوها دو یا چند پیام درون خود دارند و برخی از معانی پنهان کمی آشکار می‌شوند. به عنوان مثال، لوگوی آمازون دارای فلشی است که A را به Z پیوند می دهد که نشان دهنده طیف وسیعی از محصولاتی است که شرکت می فروشد. و فلش شبیه یک لبخند است که نشان می دهد مشتریان چه احساسی نسبت به محصولات آمازون دارند که این مورد یکی از نکات حرفه ای از نکات طراحی لوگو عالی است مکه آمازون به آن توجه کرده است.

انتخاب رنگ بسیار مهم است

رنگ ها معانی دارند، بنابراین عجول بودن در انتخاب رنگ برای یک لوگو عاقلانه نیست. اگرچه ممکن است لوگوهای تک رنگ تمیز و چشمگیر به نظر برسند، اما با تغییر رنگ و چندین رنگ و سایه می توان به چیزهای زیادی دست یافت. هنگام انتخاب یک پالت رنگ برای یک لوگو، بهتر است جمعیت شناسی مخاطب و شخصیت برند را نیز در نظر بگیرید. با این حال، یک لوگوی خوب باید همه کاره باشد.

طراحی لوگو عالی

استفاده از تایپوگرافی سفارشی

استفاده از فونت های استاندارد در طراحی لوگو از منحصر به فرد بودن طرح می کاهد. بنابراین، برای یک لوگوی برند واقعا منحصر به فرد، به جای آن از حروف نوشته سفارشی استفاده کنید. یک تایپ فیس سفارشی به ایجاد هویت برای برند کمک می کند و می تواند به اندازه یک موتیف قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال، اسکریپت کوکاکولا، بدون در نظر گرفتن کلمات، فوراً با نوشیدنی کولا مرتبط می شود. بنابراین، همیشه بهتر است که یک تایپ فیس سفارشی ایجاد کنید تا اینکه از گزینه آسان استفاده از یکی از فونت‌های استاندارد استفاده کنید.

تقارن و تناسب را در نظر بگیرید

اگرچه یک لوگو یک قطعه طراحی نسبتاً کوچک است، تصویر همچنان باید برای چشم خوشایند باشد. و یکی از چیزهایی که بدون شک از پیام یک لوگو می کاهد، یک تصویر نامتعادل است. به عنوان مثال، به لوگوهای ظاهرا ساده ای مانند لوگوی اپل دقت کنید. خواهید دید که هر عنصر طراحی به خوبی متعادل است. بنابراین، استفاده از منحنی‌ها، کمان‌ها و سایر اشکال را هنگام طراحی لوگو در نظر بگیرید.

طراحی لوگو

استفاده از فضای منفی و تصاویر با معنی دوگانه

در برخی از درخشان‌ترین آرم‌ها هر چه بیشتر به لوگو نگاه کنید، اطلاعات بیشتری درباره برند به شما می‌دهند. این بعد اضافی را می توان با استفاده هوشمندانه از فضای نگاتیو یا تصاویری که به بیش از یک روش قابل مشاهده هستند به دست آورد. معروف ترین استفاده از فضای نگاتیو، آرم FedEx است که دارای یک فلش فاصله منفی بین E و X است. یک مثال عالی از معنای دوگانه در یک لوگو، آرم Spartan Golf Club است که ترکیبی از یک بازیکن گلف و یک اسپارتان است.

قابل پیش بینی نباشید

بهترین نشان‌ها همیشه واضح‌ترین نشان‌ها نیستند. بنابراین، گاهی اوقات فکر کردن به خارج از چارچوب می تواند مفید باشد. این رویکرد می تواند در هنگام برخورد با نام تجاری که فوراً ماهیت تجارت را تداعی نمی کند سودمند باشد. برای مثال، یک شرکت فناوری همیشه مجبور نیست که توسط یک رایانه یا تصاویر مرتبط نشان داده شود. در عوض، لوگو می‌تواند قابلیت اطمینان، دسترسی جهانی یا نوآوری را استنباط کند.

ساده نگه دارید

مفاهیم طراحی زیادی برای طراحی لوگوی برند وجود دارد. با این حال، بهتر است حتی زمانی که معنی زیادی را در یک نماد گنجانده اید، طراحی نهایی را ساده نگه دارید. به خاطر سپردن لوگوهای ساده برای مشتریان آسان تر و برای شرکت همه کاره تر است. به عنوان مثال نایک Swoosh را در نظر بگیرید. لوگوی نایک به معنای حرکت و سرعت است و یکی از شناخته شده ترین لاگ های برند است. با این حال، لوگوی نایک یکی از پیچیده‌ترین لوگوهایی است که می‌توان تصور کرد.

معرفی بهترین سایت های طراحی لوگو رایگان

در ادامه بهترین سایت طراحی لوگو رایگان را معرفی می‌کنم، پس تا انتها همراه ما باشید تا بعد از طراحی سایت فروشگاهی یا سفارش طراحی سایت برای کسب وکارتان، یک لوگو مناسب برای خودتان طراحی کنید:

۱. Canva Logo Maker: یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های طراحی لوگو است که امکان طراحی لوگویی اختصاصی با گزینه‌های متنوع رنگ و فونت‌ها را به کاربران خود می‌دهد. برای استفاده از این وب‌سایت به آدرس https://www.canva.com/create/logos/ مراجعه کنید.

۲. LogoMakr: این وب‌سایت برای طراحی لوگو اختصاصی برای شما امکان‌پذیر است و می‌توانید با استفاده از ابزار طراحی آنلاین، لوگویی منحصر به فرد برای خود بسازید. برای دسترسی به این وب‌سایت به آدرس https://www.logomakr.com/ مراجعه کنید.

۳. DesignEvo: این وب‌سایت ابزاری رایگان برای طراحی لوگو است که امکان استفاده از قالب‌های آماده و ویرایش لوگوی خود را به شما می‌دهد. برای استفاده از این وب‌سایت به آدرس https://www.designevo.com/logo-maker/ مراجعه کنید.

۴. Ucraft Logo Maker: این وب‌سایت امکان طراحی لوگویی اختصاصی را با استفاده از ابزار طراحی آنلاین به شما می‌دهد. برای دسترسی به این وب‌سایت به آدرس https://www.ucraft.com/free-logo-maker مراجعه کنید.

۵. FreeLogoDesign: این وب‌سایت امکان طراحی لوگویی اختصاصی با استفاده از قالب‌های آماده و ویرایش لوگوی خود را به شما می‌دهد. برای دسترسی به این وب‌سایت به آدرس https://www.freelogodesign.org/ مراجعه کنید.

سایت های بالا بهترین سایت های طراحی لوگو بودند که به شما معرفی کردیم/

نتیجه گیری

همانطور که از موارد بالا می بینید، هنگام طراحی لوگو باید موارد زیادی را در نظر گرفت و طراحی لوگو چیزی نیست که به طور طبیعی برای همه اتفاق بیفتد پس توجه به نکات طراحی لوگو عالی می تواند سببب بهبود عملکرد شما در زمان طراحی شود.

بهترین راه برای بهبود مهارت‌های طراحی لوگو، مطالعه لوگوهای برندهای شرکت‌های معروف است. و سپس، خواهید دید که چگونه ایده های بالا در طراحی گنجانده شده اند.

درین مقاله از سایت بیلدر تلاش کردیم تا 10 نکته از نکات طراحی لوگو عالی را برای شما شرح دهیم، امید واریم این مقاله برای شما مناسب بوده باشد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات