09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه رفع خطای 403 Forbidden در وردپرس (5 روش)

رفع خطای 403
به این مقاله امتیاز بدهید

به وجود آمدن مشکلاتی در سایت خود می تواند بسیار ناامید کننده باشد، به خصوص زمانی که نمی دانید چه چیزی باعث این مشکل شده است. خطای 403 Forbidden معمولاً زمانی رخ می دهد که می خواهید وارد وردپرس شوید یا از صفحه خاصی در طراحی سایت فروشگاهی خود بازدید کنید.

خوشبختانه، چند راه حل ساده برای رفع خطای 403 وردپرس وجود دارد. بسته به طرح میزبانی خود، حتی ممکن است بتوانید با کمک میزبان وب خود مشکل را حل کنید.

در این مقاله از سایت بیلدر، خطای 403 Forbidden و علل اصلی آن را بررسی خواهیم کرد. سپس پنج راه برای رفع آن را به شما نشان خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

خطای 403 چیست؟

خطای 403 Forbidden یکی از چندین کدهای وضعیت HTTP توسط سرورها برای برقراری ارتباط با مرورگر شما استفاده می‌شود. وقتی کد وضعیت 403 روی صفحه نمایش شما نشان داده می شود، به این معنی است که سرور شما فکر می کند مجوز لازم برای دسترسی به آن صفحه خاص را ندارید.

خطای 403 Forbidden معمولاً زمانی ظاهر می‌شود که می‌خواهید وارد بخش مدیریت وردپرس خود شوید یا زمانی که از صفحه خاصی در سایت خود بازدید می کنید. همچنین ممکن است هنگام نصب وردپرس با آن مواجه شوید.

این خطا معمولاً با یکی از پیام‌های زیر (یا تغییرات مشابه) همراه است:

  • “403 ممنوع – دسترسی به این منبع در سرور ممنوع است.”
  • “ممنوع است – شما اجازه دسترسی به [نام دایرکتوری] در این سرور را ندارید.”
  • “شما مجاز به مشاهده این صفحه نیستید.”
  • “به نظر می رسد شما مجوز دسترسی به این صفحه را ندارید.”
  • «403. آن یک اشتباه است. مشتری شما مجوز دریافت URL [آدرس] از این سرور را ندارد.”

خطای 403

به‌جای وضعیت «403 ممنوع»، ممکن است با یک اعلان ساده مواجه شوید که می‌گوید «دسترسی ممنوع است». همچنین ممکن است پیام زیر را دریافت کنید: «دسترسی به [نام دامنه] رد شد. شما مجوز مشاهده این صفحه را ندارید.”

چندین دلیل ممکن برای این خطای 403 Forbidden وجود دارد. به احتمال زیاد مجوز فایل نادرست در سرور شما است. با این حال، این خطا می تواند توسط یک افزونه معیوب یا یک فایل خراب .htaccess نیز ایجاد شود.

در بیشتر موارد، شما باید بتوانید به تنهایی مشکل را حل کنید. با این حال، ممکن است لازم باشد برای دسترسی یا تغییر برخی تنظیمات در سایت خود، با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

نحوه رفع خطای 403 Forbidden در وردپرس (5 روش)

اکنون، اجازه دهید چند روش را برای رفع خطای 403 Forbidden در وردپرس مرور کنیم. ابتدا توصیه می کنیم یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید در صورتی که مشکلی پیش بیاید و باید آن را به نسخه قبلی بازیابی کنید.

1. مجوزهای فایل خود را تغییر دهید

هر فایل وردپرس در سرور سایت شما مجوزهای خاص خود را دارد. این تنظیمات کنترل می کند که چه کسی می تواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد و آن را تغییر دهد. اگر این فایل ها مجوزهای نادرستی داشته باشند، سرور شما از دسترسی شما به آن ها جلوگیری می کند.

اگر می خواهید مجوزهای فایل خود را بررسی کنید، می توانید به سادگی با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

2. افزونه های خود را غیرفعال کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رفع خطای 403 Forbidden نیز می‌تواند با حذف یک پلاگین حل شود. برای اینکه بفهمید آیا این مورد است، باید افزونه های خود را غیرفعال کنید و سپس آنها را یکی یکی دوباره فعال کنید.

3. حذف و بازیابی .htaccess فایل

یک فایل خراب .htaccess همچنین می تواند خطای 403 Forbidden را راه اندازی کند. این فایل در دایرکتوری ریشه سایت شما قرار دارد و وردپرس را قادر می سازد تا با سرور شما تعامل داشته باشد.

4. CDN خود را غیرفعال کنید

اگر پس از انجام مراحل بالا همچنان خطای 403 Forbidden را دریافت می‌کنید، ممکن است به دلیل شبکه تحویل محتوا (CDN) باشد. این شبکه ای از سرورهای واقع در نقاط مختلف جهان است که هر سرور یک نسخه از وب سایت شما را میزبانی می کند. بسیاری از برنامه های میزبانی با CDN برای کمک به افزایش عملکرد سایت شما ارائه می شوند.

برای اینکه ببینید آیا CDN شما علت این خطا است، باید آن را موقتاً غیرفعال کنید. می توانید این کار را با وارد شدن به حساب میزبانی خود و مکان یابی تنظیمات CDN خود انجام دهید. اگر نمی‌توانید به CDN خود دسترسی پیدا کنید، توصیه می‌کنیم با ارائه‌دهنده میزبانی خود تماس بگیرید.

خطای 403 وردپرس

5. محافظت هاتلینک خود را بررسی کنید

در نهایت، ممکن است بخواهید محافظت از hotlink. Hotlinking زمانی است که شخصی فایل های رسانه ای را با پیوند مستقیم آن ها از سایت دیگری در سایت خود قرار می دهد. برخی از افراد ممکن است این کار را برای استفاده از پهنای باند مالک سایت دیگری (به جای خودشان) انجام دهند که در واقع دزدی است.

بعضی از هاست ها و ارائه دهندگان CDN محافظت از اتصالات را ارائه می دهند. با این حال، اگر این به درستی تنظیم نشود، می تواند خطای 403 Forbidden را در سایت شما ایجاد کند. بنابراین، ممکن است بخواهید در مورد این موضوع با میزبان وب خود تماس بگیرید. در حالی که ممکن است بخواهید خودتان این موضوع را بررسی کنید، بهتر است از یک متخصص فنی کمک بگیرید تا مطمئن شوید که محافظت از لینک اتصال شما به درستی پیکربندی شده است.

منابع اضافی وردپرس

اگر در وردپرس تازه کار هستید، هنگام راه اندازی سایت خود با مشکلات فنی مواجه خواهید شد. برای کمک به رفع برخی از رایج‌ترین خطاهای وردپرس مانند رفع خطای 403، می توانید با کارشناسان سایت بیلدر در ارتباط باشید.

در همین حال، اگر به دنبال نکات و هک‌های بیشتر وردپرس هستید، آموزش‌های وردپرس ما را بررسی کنید. این مجموعه راهنماها به شما کمک می کند تا راه اندازی و اولین سایت وردپرس خود را طراحی کنید.

 سخن پایانی

خطای 403 Forbidden زمانی ظاهر می‌شود که سرور شما اجازه دسترسی به صفحه‌ای در سایت را رد می‌کند. این امر عمدتاً به دلیل یک افزونه امنیتی معیوب، یک فایل .htaccess  خراب، یا مجوزهای فایل نادرست در سرور شما ایجاد می‌شود.

در این پست، ما به پنج روش اصلی برای رفع خطای 403 Forbidden با استفاده از یک کلاینت SFTP مانند FileZilla نگاه کردیم.  یا مدیر فایل در حساب میزبانی شما:

  1. مجوزهای فایل خود را تغییر دهید.
  2. افزونه های خود را غیرفعال کنید.
  3. فایل .htaccess را حذف و بازیابی کنید.
  4. CDN خود را غیرفعال کنید.
  5. محافظت لینک اتصال خود را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید در هنگام مواجهه با خطاهای وردپرس و رفع خطای 403 کمک متخصص دریافت کنید، ممکن است بخواهید یک برنامه میزبانی مدیریت شده وردپرس را در نظر بگیرید. همچنین می توانید با کارشناسان سایت بیلدر در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات