09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

صفحات مهم سایت که در هر سایتی باید وجود داشته باشد

صفحات مهم سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

قوانین سخت و سریعی در مورد صفحاتی که یک وب سایت باید داشته باشد وجود ندارد. با این حال، برخی از صفحات وجود دارد که بازدیدکننده یک وب سایت تجاری انتظار دیدن آنها را دارد.

اکنون، می‌توانید خلاق باشید و چیزی تجربی را امتحان کنید. اما پس از آن کاربران مجبور خواهند شد به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود باشند، که می تواند به قیمت فروش یا سرنخ های ارزشمند شما تمام شود. بنابراین، در این مقاله از سایت بیلدر چک لیستی از صفحات مهم سایت که معمولاً در هر وب سایتی یافت می شود، آمده است. پس با ما همراه باشید.

صفحات مهم سایت

1. صفحه اصلی

صفحه اصلی اولین قسمت از یک وب سایت و یکی از صفحات مهم سایت است که اکثر افراد از آن بازدید می کنند. حتی اگر شخصی در صفحه دیگری از سایت شما قرار بگیرد، احتمالاً در نقطه‌ای به صفحه اصلی می‌رود تا درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کند.

صفحه اصلی باید توجه افراد را به خود جلب کند و آنها را وادار کند که بیشتر در مورد تجارت بیاموزند. بنابراین، توضیح مختصری از آنچه شرکت انجام می دهد باید در این صفحه باشد. و آنچه کسب و کار را از رقبای خود متمایز می کند نیز مفید خواهد بود.

صفحه اصلی همچنین باید کاربران را به سایر صفحات مرتبط سایت نیز هدایت کند. بنابراین، بهتر است فراخوانی به صفحات خدمات و محصولات در صفحه اصلی داشته باشید. هر کمک ناوبری دیگر، مانند منوها، باید به راحتی از صفحه اصلی پیدا شود.

2. صفحه تماس با ما

صفحه تماس یکی از با ما یکی از صفحات مهم سایت است و شامل تمام راه‌های مختلفی است که مشتریان بالقوه می‌توانند با کسب و کار شما تماس بگیرند. صفحات تماس معمولا دارای یک آدرس فیزیکی، یک آدرس ایمیل یا فرم تماس و پیوندهایی به نمایه های رسانه های اجتماعی هستند.

صفحات تماس برای ارائه ابزاری برای مشتریانی که مایل به پرسیدن سؤال برای تماس هستند بسیار مهم است. ارائه چندین روش ارتباطی، از جمله آدرس فیزیکی، اعتبار سایت را نیز افزایش می دهد.

3. صفحه درباره ما

صفحه اصلی بازدیدکننده ای را در مورد سایت کسب و کار شما مجذوب می کند و اکنون، آنها می خواهند در مورد شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند. بنابراین، دربار ما یکی دیگر از صفحات مهم سایت است و صفحه بعدی که مردم احتمالاً به دنبال آن خواهند بود، صفحه درباره ما است. نکته مهم در صفحه درباره ما این است که می توان به کسب و کار اعتماد کرد.

صفحه درباره ما باید شامل تاریخچه مختصری از کسب و کار باشد و آنچه که شرکت را منحصر به فرد می کند برجسته کند. فهرست کردن اعتبارنامه ها، دستاوردها و صلاحیت های حرفه ای نیز می تواند به ایجاد اعتماد در برند کمک کند. همچنین ممکن است بخواهید بیوگرافی مختصری از برخی از اعضای کلیدی تیم را وارد کنید.

بررسی صفحات مهم سایت

4. صفحه نظرات 

صفحه توصیفات جایی است که می توانید برخی از نظرات مثبتی که کسب و کارتان دریافت کرده است را برجسته کنید. برای اکثر شرکت ها، توصیفات نسبتاً کوتاه از افراد واقعی کافی است. با این حال، در برخی صنایع، مطالعات موردی گسترده تر ممکن است مناسب تر باشد.

نکته مهم در بررسی ها و توصیفات این است که آنها باید واقعی باشند و می‌توانید صحت نظرات را با درج نام و عکس‌های هر بازبین ثابت کنید.

5. صفحات خدمات یا محصولات

یکی دیگر از صفحات مهم سایت، صفحاتی هستند که محصولات یا خدمات شما را توصیف می کنند. در طراحی سایت فروشگاهی، این صفحات فروشگاه شما خواهد بود و برای کسب و کار خدماتی، توضیحی از خدماتی است که ارائه می‌دهید.

صفحات خدمات و محصولات باید برای پیمایش و جستجو آسان باشد. البته، هر توضیح محصول یا خدمات باید مزایای آن مورد را بیان کند. همچنین معمولاً بهتر است از هر محصول فیزیکی که می‌فروشید یک عکس با کیفیت بالا اضافه کنید.

هر توضیح محصول به یک تماس برای اقدام (CTA) نیاز دارد. اگر به صورت آنلاین می فروشید، CTA ممکن است دکمه «اکنون خرید» باشد. شرکت‌های خدماتی ممکن است CTAهای «اکنون با ما تماس بگیرید» یا دکمه‌های «اکنون رزرو کنید» داشته باشند.

6. وبلاگ

وبلاگ صفحه‌ای است که می‌توانید مقاله‌های موضوعی مرتبط با کسب‌وکارتان را در آن پست کنید. می توانید مقالات اخبار شرکت را در وبلاگ سفارش سایت شرکتی، آموزش های محصول و به روز رسانی اخبار صنعت پست کنید. وبلاگ یک پلت فرم بازاریابی ارزشمند است که تقریباً برای هر نوع کسب و کاری مفید خواهد بود.

یک وبلاگ از راه های مختلفی برای یک کسب و کار مفید است. اولاً، بستری را برای شما فراهم می کند تا تخصص خود را در زمینه خود نشان دهید. همچنین ارسال پیام های بازاریابی، اطلاعیه های محصول یا خدمات جدید و اطلاعات خدمات مشتری می تواند مفید باشد. محتوای یک وبلاگ همچنین می تواند برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده شود.

7. صفحه پرسش و پاسخ

صفحه پرسش‌های متداول (سوالات متداول) یکی دیگر از صفحات مهم سایت است وجایی است که به سؤالاتی که مردم معمولاً در مورد محصولات یا خدمات شما دارند پاسخ می‌دهید. قالب این صفحه به طور کلی سوالاتی است که به صورت اول شخص مطرح می شود و به دنبال آن پاسخ های کوتاهی ارائه می شود.

صفحه پرسش‌های متداول جامع، بار اداری پاسخگویی به سؤالات از طریق ایمیل یا تلفن را کاهش می‌دهد. برخی از سوالات را نیز می توان برای تقویت پیام فروش مطرح کرد. پرسش‌های متداول همچنین می‌توانند در صفحه‌های نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند و از مزایای SEO برخوردار باشند.

مهم ترین صفحات سایت

8. صفحه شرایط و ضوابط

صفحه شرایط و ضوابط برای اکثر وب سایت های تجاری و در طراحی سایت پوشاک ضروری است. شرایط و ضوابط شامل هزینه های حمل و نقل، سیاست های بازگشت و ضمانت نامه در صورت فروش محصولات خواهد بود. کسب‌وکاری که خدماتی ارائه می‌کند ممکن است شرایط پرداخت و جزئیات آنچه در این سرویس گنجانده شده است داشته باشد. همچنین شرایط عمومی استفاده از وب‌سایت، از جمله اعلامیه‌های حق نسخه‌برداری، افشای شرکت‌های وابسته، و سلب مسئولیت‌های مناسب وجود خواهد داشت.

صفحات شرایط و ضوابط ممکن است برای برخی از وب سایت های تجاری اتلاف وقت به نظر برسد. در واقع، بسیاری از بازدیدکنندگان یک سایت شرایط و ضوابط را نمی خوانند. با این حال، افشای کامل شرایط و ضوابط چیزی است که مردم انتظار دیدن آن را دارند. برخی افراد نیز وجود چنین صفحه ای را به عنوان مدرکی بر مشروعیت یک سایت می دانند.

9. صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی یکی دیگر از صفحات مهم سایت است که افراد کمی آن را خواهند خواند. با این حال، این یک الزام قانونی در برخی مناطق است. افشای کامل یک سیاست حفظ حریم خصوصی به عنوان نشانه ای از قابل اعتماد بودن سایت تلقی می شود.

به عنوان مثال، چه کوکی هایی استفاده می شود و چه اطلاعاتی توسط نرم افزارهای تحلیلی جمع آوری می شود. برای اکثر وب سایت های تجاری، یک سیاست حفظ حریم خصوصی با فرمت استاندارد کافی است. چنین سیاست های حفظ حریم خصوصی الگو به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید:

10. صفحه خطای سفارشی 404

خطای 404 در یک وب سایت زمانی رخ می دهد که صفحه ای پیدا نشود. این خطاها می تواند به دلیل حذف صفحات یا پیوندهای نادرست یا قدیمی ایجاد شود. اگر صفحه ای پیدا نشود معمولاً یک صفحه استاندارد “صفحه یافت نشد” نمایش داده می شود. اما ایجاد یک نسخه سفارشی از این صفحه در یک وب سایت تجاری تمرین خوبی است.

یکی دیگر از صفحات مهم سایت، صفحه 404 است. یک صفحه سفارشی با خطای 404 باید بابت خطا عذرخواهی کند و به کاربر پیشنهاد هدایت به صفحه اصلی را بدهد. همچنین گنجاندن یک تابع جستجو در این صفحه می تواند مفید باشد. هدف از صفحه خطای 404 سفارشی این است که به کاربر کمک کند آنچه را که به دنبالش بود پیدا کند و از خروج افراد از سایت جلوگیری کند.

11. صفحه نقشه سایت

نقشه سایت به سادگی صفحه ای است که صفحات مختلف دیگر سایت را فهرست می کند. دو نوع نقشه سایت وجود دارد. اول، نقشه های سایت XML وجود دارد که به ربات های موتور جستجو کمک می کند تا تمام محتوای سایت را کشف کنند. و نقشه های سایت برای خواننده انسانی طراحی شده است.

امیدواریم که پیمایش در وب‌سایت شما، بازدید از صفحه نقشه سایت شما را برای کسی غیرضروری کند. با این وجود، نمی توانید مطمئن باشید که هر کس آنچه را که به دنبالش است را در منوها پیدا خواهد کرد. بنابراین، نقشه سایت منبع ارزشمندی است تا اطمینان حاصل شود که افراد می توانند هر آنچه را که نیاز دارند در سایت شما پیدا کنند.

نتیجه گیری

موارد بالا صفحات استانداردی هستند که مردم انتظار دارند در طراحی سایت تجاری ببینند. ممکن است فکر کنید که استفاده از این صفحات باعث می شود که سایت شما شبیه همه سایت های دیگر شود. با این حال، مردم با این صفحات و عنوان آنها آشنا هستند. بنابراین، بهتر است به قراردادها پایبند باشید تا بازدیدکنندگان وب سایت کسب و کار شما بتوانند به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی صفحات مهم سایت پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. در پایین صفحه میتوانید سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات