09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی

نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی
به این مقاله امتیاز بدهید

طراحی سایت فروشگاهی از زمان ظهور اینترنت به شدت افزایش یافته است و درها را به روی کسب و کار های مختلف باز کرده است تا با سهولت بیشتری با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند. تجارت الکترونیک در حال حاضر اغلب نقطه تماس اولیه بین برندها و مشتریان آنها است، بنابراین ارزش آن را دارد که برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید، با نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی آشنا شوید.

اکنون، برای بهبود تجربه خرید مشتری در فروشگاه آنلاین، باید رویکرد مشتری مداری را اتخاذ کنید. اگر می‌خواهید یک استراتژی مؤثر ایجاد کنید، باید بفهمید که چه چیزی باعث می‌شود کاربران احساس رضایت کنند. این بدان معناست که استراتژی سایت فروشگاهی شما باید متناسب با مشتریان شما باشد و تعامل آنها با پلتفرم های شما باید آسان باشد. شما باید وب‌سایت، پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی خود را طراحی کنید تا با کاربرپسند، پاسخگو و آسان‌تر کردن آن، تجربه مشتری را بهبود ببخشید.

در این مقاله از سایت بیلدر قصد داریم شما را با نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی آشنا کنیم. پس اگر شما هم میخواهید با سفارش طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید با خرید سایت کسب و کار خود را رونق بخشید.

نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی

1. استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از موارد مهم در نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی، استفاده از شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی به دلیل توانایی آن در دستیابی به مخاطبان مختلف، به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های سایت فروشگاهی برای اکثر فروشگاه ها تبدیل شده است. از آنجایی که مردم در رسانه های اجتماعی فعال هستند، مزایای استفاده از آن برای افزایش تعامل نسبتاً زیاد است. شما می توانید با مشتریان تعامل داشته باشید، به شکایات مشتریان رسیدگی کنید و حتی معرفی محصول را از طریق رسانه های اجتماعی انجام دهید.

به‌علاوه، این فرصت برای گسترش آگاهی از طریق بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد. با در نظر گرفتن همه اینها، رسانه های اجتماعی ثابت کرده اند که در بهبود دید آنلاین برند شما موثر هستند.

ابزارهای آنلاین زیادی مانند هشتگ ها و تبلیغات حمایت شده وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش ترافیک استفاده کنید. رسانه‌های اجتماعی نیز انعطاف‌پذیر هستند و به شما امکان را می‌دهند محتوای خود را متناسب با مخاطبان خاص خود تنظیم کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نیازهای مشتری خود را تامین کنید و تجربه مشتری را بر اساس آن تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد یک گروهی از حامیان محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. اینها افرادی هستند که می خواهید در لیست پستی خود نگه دارید و به صورت آنلاین درخواست بررسی کنید.

بهبود خرید در سایت فروشگاهی

2. اطلاعات تماس را به آسانی در دسترس قرار دهید 

دومین مورد از نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی این است که در دسترس مشتریان باشید. مشتریان در فضای آنلاین توجه کوتاهی دارند. اگر مردم به هر دلیلی، خواه پرس و جو یا شکایت، می خواهند با شما تماس بگیرند، خود را در دسترس قرار دهید.

مطمئن شوید که شماره و آدرس ایمیل شما در صفحه وب شما قابل مشاهده است. اگر تماس با شما برای مشتریان سخت باشد، ممکن است بر نحوه درک مشتریان از کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد. نکته کلیدی این است که کارها را برای مشتری آسان تر کنید. علاوه بر این، در دسترس قرار دادن اطلاعات تماس خود نشان می دهد که شما شفاف هستید و چیزی برای پنهان کردن ندارید.

بیشتر بخوانید:

3. استفاده از تجربه مشتری 

به‌طور سنتی، به‌دلیل فناوری محدود، استفاده از تجربه خرید قبلی مشتریان دشوار بود. اما این وضعیت تغییر کرده و اکنون می توانید تجربه کاربر را از طریق روش هایی مانند ردیابی فعالیت آنلاین با استفاده از کوکی ها شخصی سازی کنید. سپس، با استفاده از آن داده ها، پیشنهادات مربوطه را برای کاربران ایجاد کنید.

یکی دیگر از موارد نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی این است که از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ذخیره داده های کاربر و تطبیق تجربیات مشتری استفاده کنید. از طریق CRM می توانید به سوابق خرید قبلی مراجعه کنید تا تبلیغات ویژه هر مشتری را پیشنهاد دهید. علاوه بر این، اگر مشتریان شکایتی داشته باشند، می‌توانید سابقه آن‌ها را پیگیری کنید تا مشکلات را با کارایی بیشتر برطرف کنید. همانطور که گفته شد، CRM در واقع یک ابزار عالی برای بهبود تجربه مشتری و ارائه خدمات کسب و کار شما است.

4. استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا 

برای نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی و جلب توجه کاربران، محتوای شما باید همیشه از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در نظر داشته باشید که در حال رقابت با سایر مشاغل هستید که همچنین به طور فعال از پلتفرم های فروش آنلاین برای افزایش فروش خود استفاده می کنند. بنابراین، استفاده از تصاویر یا ویدیوهای باکیفیت برای متمایز کردن خود از بقیه رقبا ضروری است.

برای اینکه مردم تمایل به خرید محصولات شما داشته باشند، مطمئن شوید که از تصاویر با وضوح و دقت استفاده می‌کنید تا نمای دقیقی از ظاهر محصول ارائه دهید. ایده این است که کاربران را با این محتوای با کیفیت بالا جذب کنید. گاهی اوقات، یک تصویر می تواند تفاوت بین فروش و از دست دادن یک مشتری بالقوه باشد. همچنین، استفاده از تصاویر با کیفیت پایین یا نامشخص تاثیر اولیه خوبی بر روی کاربران نمی گذارد.

5.بخش سؤالات متداول را در وب‌سایت خود ارائه دهید 

در پیشنهاد خود برای نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی، یک سؤالات متداول در سایت فروشگاهی خود ایجاد کنید تا به کاربران اجازه دهد مشکلات خدمات را خودشان حل کنند. برای کاربران بسیار رایج است که مشکلات را خودشان عیب یابی کنند. بنابراین، برای آسان‌تر کردن کار برای آنها، باید یک بخش انجمن مشتری در وب‌سایت یا حساب رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید که در آن سؤالات خود را مطرح کنند و از آنجا می‌توانید شکایات و سؤالات مکرر مشتریان را شناسایی کرده و بر اساس آن به آنها رسیدگی کنید. آنها می توانند منبع مفیدی باشند زیرا برخی از مشکلات معمولا جزئی هستند و کاربران می توانند به تنهایی به آنها رسیدگی کنند.

مثلا در طراحی سایت پوشاک میتوانید سوالاتی مانند سایز و جنس لباس را در بخش سوالات متداول قرار دهید.

6. ارسال رایگان را پیشنهاد دهید 

اکثر مردم عاشق ارسال رایگان هستند. این بدان معنی است که آنها مسئولیتی برای پرداخت هزینه های حمل و نقل پنهان نخواهند داشت. بنابراین ارسال رایگان یکی دیگر از موارد نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی است. تا حد امکان این گزینه را برای محصولات خود ارائه دهید.

برای کمک به شما در این زمینه، می‌توانید با شرکت‌های حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه با هزینه‌های حمل کم شریک شوید. انجام این کار ممکن است در ابتدا کار شما را سنگین کند، اما با حفظ مشتری که در دراز مدت به دست خواهید آورد، این تاکتیک تبلیغاتی برای کسب و کار پر رونق شما ارزش آن را دارد.

7. مطمئن شوید سرعت بازگذاری سایت بالا است

اکثر مشتریان برای مشاهده محتوا و کاتالوگ های شما از وب سایت شما عبور می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که زمان بارگذاری سریع است. در حالت ایده آل، بارگذاری یک صفحه وب نباید بیش از سه ثانیه طول بکشد. چندین عامل می تواند بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارد، اما رایج ترین آنها طراحی ضعیف وب سایت است.

به عنوان مثال، استفاده از تصاویر با حجم بالا می تواند بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارد. علاوه بر این، ممکن است عناصر وب سایت ضعیف ایجاد شده باشند و نیاز به اصلاحات جزئی یا طراحی مجدد داشته باشند. پس حتما اقدامات لازم را برای افزایش سرعت سایت انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

متمایز کردن وب سایت نسبت به سایت های رقبا

8. فرآیند تسویه حساب را ساده کنید

مشتریان در خرید آنلاین دامنه توجه کوتاهی دارند. بنابراین، شما باید فرآیند پرداخت را سریع و آسان کنید زیرا مطمئناً نمی‌خواهید مشتری را از دست بدهید. اگر مشتری می خواهد پول خود را به شما بدهد، با ساده کردن پرداخت به 3-4 مرحله، انجام این کار را برای او آسان تر کنید. در غیر این صورت، آنها می توانند به سرعت ناامید شوند و تسلیم شوند.

9. نظر بخواهید

نظرات نقش مهمی در جلب اعتماد مشتریان به برند شما دارند. به همین دلیل است که برای شفافیت و دیده شدن، از مشتریان خود بخواهید که در صفحه شما نظر بدهند. به طور کلی، مردم به نظرات کاربران اعتماد دارند و تمایل دارند قبل از استفاده از وب سایت شما یا حتی خرید به آنها مراجعه کنند. برای آن دسته از افرادی که ممکن است هرگز در مورد وب سایت یا محصولات شما نشنیده باشند، این بررسی ها تعیین کننده هستند زیرا تجربه ای را که سایر مشتریان از کسب و کار شما داشته اند را نشان می دهد.

10. طراحی ساده و کاربرپسند

یکی از روش های فروش این است که طراحی سایت شما باید ساده و کاربرپسند باشد تا به راحتی قابل استفاده برای همه بازدیدکنندگان سایت باشد و فرآیند خرید را آسان کند پس از پشتیبان سایت وردپرس خود بخواهید تا سایتی ساده برای شما طراحی نماید.

11. مشخص کردن قیمت‌ها و هزینه‌های ارسال

باید اطلاعات دقیقی از قیمت‌ها و هزینه‌های ارسال برای محصولات در سایت شما قرار داده شود تا خریداران بتوانند به راحتی قیمت نهایی را محاسبه کرده و مقایسه کنند.

12. استفاده از فیلترها

فیلترها برای خریداران، امکان جستجوی دقیق‌تر در محصولات را فراهم می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا به راحتی محصولی را پیدا کنند که به دنبال آن بودند.

13. نمایش تصاویر با کیفیت و مشخصات دقیق محصولات

تصاویر با کیفیت و مشخصات دقیق محصولات، به خریداران کمک می‌کنند تا با دقت محصولات را بررسی کنند و تصمیم خرید بهتری بگیرند.

14. نصب درگاه پرداخت

درگاه پرداخت مناسبی را برای سایت خود نصب کنید تا خریداران بتوانند به راحتی و با اطمینان از پرداخت و خرید انجام دهند.

15. ارائه خدمات پس از فروش

برای بهبود تجربه خریداران، بهتر است خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه دهید تا خریداران با اطمینان خاطر از خرید خود لذت ببرند.

نتیجه گیری 

در خرید و فروش اینترنتی، داشتن یک رویکرد مشتری محور برای بهینه سازی تجربه مشتری مهم است. برای مشتریان خود ارزش قائل شوید و اطمینان حاصل کنید که تجربه آنها از برند شما به طور مثبت فراموش نشدنی است و آنها برای خرید بیشتر خواهند آمد. قابلیت استفاده یک عامل اصلی برای ایجاد تجربه خرید آنلاین عالی است. پس در آن کوتاهی نکنید. هدف نهایی این است که تجربه خرید را در هر مرحله روان و لذت بخش کنید. در این مقاله به بررسی نحوه بهبود خرید در سایت فروشگاهی پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و با استفاده از آن ها بتوانید لذت خرید در سایت فروشگاهی خود را بیشتر کنید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات