09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

متمایز کردن وب سایت نسبت به سایت های رقبا

به این مقاله امتیاز بدهید

متمایز کردن وب سایت چیست؟

طراحی سایت تجاری پتانسیل دستیابی به میلیون ها مشتری بالقوه را دارد. با این حال، همین فرصت برای همه رقبای شما نیز وجود دارد. بنابراین، در حالی که دستیابی به رتبه بالا در موتورهای جستجو شما را در مسیر موفقیت در کسب و کار اینترنتی قرار میدهد، باید با متمایز کردن وب سایت خود، از رقبای خود پیشی بگیرید.

برای اکثر شرکت ها، تمایز محصول به تنهایی همیشه کافی نخواهد بود.خدمات مشتری، شهرت برند و تجربه مشتری سایر عواملی هستند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یک عنصر حیاتی، وب سایتی است که اولین تجربه بسیاری از افراد از برند خواهد بود.

اما چگونه می‌توانید یک وب‌سایت را جذاب‌تر از بقیه بسازید؟ چگونه وب سایت خود را به چیزی تبدیل می کنید که مردم متوجه آن می شوند؟ در اینجا چند نکته در مورد متمایز کردن وب سایت در یک بازار شلوغ آنلاین وجود دارد.

در مورد رقبای خود تحقیق کنید

اولین قدم برای طراحی یک وب سایت منحصر به فرد این است که بدانید رقبای شما چه می کنند. به هر حال، اگر تحقیق خود را انجام ندهید، می توانید کارهای دیگران را تکرار کنید.

بنابراین، برای بررسی کامل وب سایت های رقیب وقت بگذارید. رقبای شما چه کاری انجام داده اند که درست است، و کجا می توان سایت های آنها را بهبود بخشید؟ و چگونه سعی می کنند خود را متمایز کنند؟

وقتی ایده خوبی از ظاهر سایت های رقبای خود داشتید، می توانید شروع به طراحی وب سایتی کنید که برجسته باشد. بنابراین، در نظر بگیرید که چگونه می توانید ظاهر، احساس و عملکرد سایت های رقیب را برای ایجاد چیزی منحصر به فرد بهبود بخشید.

متمایز کردن وب سایت

مخاطب هدف خود را بشناسید

برای متمایز کردن وب سایت، سایت شما باید برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد. بنابراین، اگر بدانید مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند، نگرانی‌ها و علایق آنها و انواع وب‌سایت‌هایی که مرتباً از آنها بازدید می‌کنند، به شما کمک خواهد کرد.

بنابراین، یک شخصیت برای مشتری معمولی خود ایجاد کنید و در نظر بگیرید که چه نوع محتوا و طراحی وب برای آن فرد جذاب است. آیا آنها به عنوان مثال، محتوای طولانی را می خوانند؟ یا احتمال اینکه یک ویدیو تماشا کنند بیشتر است؟ آیا یک طراحی پیشگامانه برای مشتریان شما جذاب است یا یک طرح سنتی تر مناسب تر است؟

جرأت متفاوت بودن را داشته باشید

تحقیق در سایت‌های رقیب ممکن است ایده‌هایی به شما بدهد، و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. با این حال، هدف متفاوت بودن است، بنابراین سعی کنید از وسوسه کپی کردن سایت های دیگر جلوگیری کنید. در عوض، آنچه را که در مورد وب‌سایت دیگری دوست دارید انتخاب کنید و سعی کنید ایده خود را به کار بگیرید.

سایت‌های دیگر ممکن است فرمول برنده داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که راه آنها تنها راه است. بنابراین، از اینکه سعی کنید کارها را متفاوت انجام دهید نترسید زیرا همیشه می توانید ایده ها را آزمایش کنید و اگر کارها درست نشد، رویکرد خود را اصلاح کنید.

رعایت برخی اصول را زیر پا نگذارید

شما باید وب سایت خود را برجسته کنید. با این حال، قراردادهای طراحی وب خاصی وجود دارد که رعایت آنها عاقلانه است. وقتی افراد سوالی دارند، به دنبال صفحه پرسش‌های متداول (سوالات متداول) می‌گردند. اگر کسی بخواهد درباره شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کند، به صفحه درباره ما می‌رود. بنابراین، بهتر است با نامگذاری این صفحات استانداردی که مردم می خواهند پیدا کنند، خیلی خلاق نباشید.

همچنین عموماً بهتر است از روش‌های ناوبری استاندارد در یک سایت استفاده کنید. برای مثال، یک منوی کشویی ساده در بالای صفحه ممکن است کمی قدیمی باشد. اما این همان چیزی است که مردم انتظار دارند، پس چرا آنها را وادار به جستجوی منو در یک مکان متفاوت کنید؟

راه‌های زیادی برای متمایز کردن وب سایت وجود دارد. بنابراین صرفاً برای اینکه متفاوت باشید، اصول طراحی سایت را زیر پا نگذارید زیرا ممکن است منجر به گم شدن برخی از کاربران در سایت شود.

در هر مرحله از راه، حرفه ای باشید

یکی از راه‌های رساندن وب‌سایت خود به سطح دیگری این است که مطمئن شوید همه چیز مرتب و حرفه‌ای به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، به زیر دامنه wordpress.com یا myshopify.com بسنده نکنید. در عوض، روی یک نام دامنه سفارشی برای وب سایت کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

همچنین بهتر است برای متمایز کردن وب سایت از تم ها یا قالب های رایگان برای سایت خود استفاده نکنید زیرا بسیاری از سایت های دیگر نیز از آنها استفاده خواهند کرد و هر تمی را که استفاده می کنید برای متمایز کردن وب سایت خود از سایر سایت ها با استفاده از همان قالب سفارشی کنید. به طور مشابه، در صورت امکان از استفاده از عکس‌های استوک رایگان خودداری کنید. درعوض، از تصاویر ممتاز استفاده کنید یا عکس‌های منحصربه‌فردی را برای سایت خود ایجاد کنید.

در نهایت، در موضوع حرفه ای بودن، مراقب کیفیت محتوای خود باشید. تمام متن های سایت خود را برای اشتباهات و غلط املایی بررسی کنید و اگر مهارت یا زمان لازم برای نوشتن محتوا را ندارید، بهترین کار این است که با استفاده از سفارش تولید محتوا، محتوای یونیک و منحصر به فرد در سایت خود قرار دهید.

 

یک نام تجاری منحصر به فرد بسازید

تا حدی، همه وب سایت ها شبیه به هم هستند. چیزی که سبب متمایز کردن وب سایت میشود معمولاً نام تجاری یا برند آن است. بنابراین، سعی کنید یک نام تجاری منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید و سپس آن نام تجاری را به طور مداوم در تمام پلتفرم ها از جمله وب سایت خود اعمال کنید.

برندسازی شامل همه چیز از لوگو، طرح رنگ و فونت تا شخصیت برند است و نام تجاری خوب با شرکت مرتبط می شود. بنابراین، اگر استطاعت مالی دارید، استفاده از یک استراتژیست برند حرفه ای یا طراح وب برای کمک به توسعه برند خود بسیار ارزشمند است. یا حداقل زمان معقولی را صرف فکر کردن و طراحی برند خود کنید.

بیش از حد پیچیده نشوید

سعی کنید هنگام تلاش برای متمایز کردن وب سایت، سایت خود را بیش از حد پیچیده نکنید. بله، انیمیشن ها، جلوه های شناور و چرخ فلک ها عالی به نظر می رسند، اما نباید از پیام اصلی برند کم کنند. هدف یک وب سایت کسب و کار ایجاد سرنخ یا فروش است نه برنده شدن جایزه طراحی وب. بنابراین، آن را ساده، حرفه‌ای و با نام تجاری نگه دارید و می‌توانید وب‌سایتی ایجاد کنید که متمایز باشد و اهداف تجاری شما را برآورده کند.

نتیجه گیری

متمایز کردن وب سایت از رقبا به همان اندازه که یک حقه به حساب می آید به کیفیت نیز مربوط می شود. بنابراین، ابتدا درباره رقبای خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که چه کاری انجام می دهند. سپس، یک وب سایت برند ایجاد کنید که پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما را برجسته کند و از استفاده از مضامین رایگان و جادوهای سهام که احتمالاً در بسیاری از سایت‌های دیگر استفاده شده‌اند، خودداری کنید.

به یاد داشته باشید، اگر سعی کنید یک وب سایت تجاری ارزان بسازید، سایت شما همه سایت های دیگر را دوست خواهد داشت. بنابراین، اگر خودتان مهارت ندارید، ارزش استخدام یک طراح وب حرفه ای برای توسعه سایت خود را دارد. برای متمایز کردن وب سایت میتوانید از خدمات پشتیبان سایت وردپرس توسط سایت بیلدر استفاده کنید. برای ارتباط با ما کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 پاسخ

    1. سلام
      با طراحی خاص و یونیک و همینطور سئو و بهینه سازی میتونین سایتتون رو نسبت به رقبا متمایز کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات