09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

10 نکته مهم طراحی لندینگ پیج برای فروش تضمینی

به این مقاله امتیاز بدهید

برای سفارش طراحی لندینگ پیج می توانید از طریق بخش تماس با ما، با ما در ارتباط باشید و درخواست طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج نمایید تا کارشناسان ما به شما هزینه طراحی لندینگ پیج را اعلام نمایند.

سایت بیلدر در این مقاله شما را با 10 نکته مهم طراحی لندینگ پیج یا همان طراحی صفحه فرود آشنا می کند، پس برای کسب اطلاع درباره طراحی لندیگ پیج تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

طراحی لندینگ پیج چیست؟ | صفحات فرود در وردپرس چیست؟

مفهوم لندینگ پیج یا صفحات فرود ساده است. این صفحه ایستا و مستقل است که برای هدایت بازدیدکنندگان به سمت یک دوره خاص طراحی شده است. به عنوان مثال، اقدام مورد نظر ممکن است خرید یک محصول، ثبت نام در یک لیست پستی یا بازدید از صفحات دیگری باشد که این پیشنهاد را بیشتر توضیح می دهند. اما، وجه اشتراک همه صفحات فرود، یک تابع باریک است.

هدف محدودی که این صفحات دارند ممکن است باعث شود شما فکر کنید که ایجاد یک صفحه فرود ساده است. با این حال، از آنجایی که این صفحات تنها فرصتی هستند که شما برای اولین بار توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کنید، باید با دقت طراحی شوند. در واقع، در صورت اشتباه در طراحی لندینگ پیج، بازدیدکنندگان به همان سرعتی که وارد شده‌اند از صفحه خارج می‌شوند. بنابراین، در اینجا ده نکته وجود دارد که شما را در طراحی لندینگ پیج یا همان طراحی صفحه فرود کمک می کند.

صفحه لندینگ (Landing Page) یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که برای جلب توجه کاربران به یک محصول، خدمت یا پیشنهاد ویژه طراحی شده است. هدف اصلی طراحی لندینگ پیج جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان است.

به طور کلی، یک صفحه لندینگ باید با عناصر طراحی جذاب و قابل توجهی مانند تصاویر، فیلم‌ها، نمودارها، توضیحات و متن‌های قوی، دکمه‌های فراخوانی قوی، فرم‌های تماس و سایر المان‌های مفید طراحی شود. از این رو، طراحی لندینگ پیج یک فرایند پیچیده است که به طراحی کاربرپسند، ایجاد محتوای مفید و جذاب، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.

تعیین یک هدف واحد

قبل از شروع طراحی لندینگ پیج، باید یک هدف واحد در ذهن داشته باشید. و سپس، هر عنصر در آن صفحه باید در دستیابی به آن هدف نقش داشته باشد. به عبارت دیگر، بهتر است از داشتن هر گونه ویژگی محتوا یا طراحی که ممکن است توجه کاربر را از انجام اقدام مورد نظر منحرف کند، خودداری کنید. و صفحه نباید با انتخاب های متعدد همراه شود، و بازدیدکنندگان را دچار تردید و بلاتکلیفی کند.

 

طراحی صفحه فرود

طرح بندی صفحات فرود

در طراحی لندینگ پیچ فقط به چند عنصر نیاز دارید تا به اندازه کافی متقاعد کننده باشد و به نتایج مطلوب دست یابید. بنابراین، برای تمیز و متمرکز نگه داشتن صفحات فرود، بهتر است قبل از شروع کار روی صفحه، محتوا را برنامه ریزی کنید. اولین عنصری که به آن نیاز دارید یک تیتر کوتاه و جذاب است. سپس، بهتر است یک توضیح مختصر و دقیق از پیشنهاد خود همراه با هر تصویر مرتبطی که پیام شما را تقویت می کند، داشته باشید. در نهایت، به یک کال تو اکشن قانع کننده و یک فرم سفارش فروش یا جذب سرنخ نیاز دارید که تکمیل آن ساده باشد.

محتوا را مختصر نگه دارید

افراد فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند در یک صفحه فرود برای کسب اطلاعات بیشتر بگردند یا از صفحه خارج شوند و جای دیگری را جستجو کنند. بنابراین، بهتر است از استفاده از زبان پیچیده یا توضیحات طولانی در طراحی لندینگ پیج خودداری کنید. در عوض، از زبان ساده استفاده کنید و جملات را کوتاه و مختصر نگه دارید. و اگر توصیف طولانی اجتناب‌ناپذیر است، متن را با عنوان‌های فرعی جدا کنید.

دریافت پیام اصلی در بالای صفحه

بازدیدکنندگان یک صفحه فرود باید فوراً به محض ورود، مزایای پیشنهاد را درک کنند. بنابراین، مهم ترین اطلاعات باید در بالای صفحه قرار گیرد. همچنین، بهترین کار این است که یک call to action در بالای صفحه دیده شود. سپس، می‌توانید اطلاعات بیشتری داشته باشید که در صورت لزوم در عکس بالای صفحه قرار دهید.می‌توانید چندین کال تو اکشن بیشتر در پایین صفحه داشته باشید تا بازدیدکنندگان را در حین پیمایش به پایین در محتوا وسوسه کنید، بنابراین لازم نیست برای انجام اقدام مورد نظر به بالا بروند.

از تصاویر و رسانه به نفع خود استفاده کنید

هر چیزی در صفحه فرود باید هدفی داشته باشد. بنابراین، تصاویر را باید ابزاری برای تشویق تبدیل ها در نظر گرفت نه صرفاً تصاویر زیبا برای افزایش جذابیت بصری صفحه. در واقع، مردم معنای تصاویر را بسیار سریعتر از کلمات درک می کنند. بنابراین، می توانید از تصاویر برای افزایش جذابیت پیشنهاد استفاده کنید. یامی‌توانید از ویدیو برای توضیح یک محصول پیچیده یا برای تقویت پیام فروش استفاده کنید.

محدود کردن فرصت‌های خروج

شما می‌خواهید افراد اقدام دلخواه  شما را در لندینگ پیج انجام دهند، حواس‌شان پرت نشود و برای کاوش در بخش دیگری از وب‌سایت شما سرگردان نشوند. بنابراین، بر خلاف سایر صفحات در یک سایت، صفحات فرود باید فرصت‌های خروجی کمی داشته باشند یا اصلاً فرصت‌های خروجی جز دنبال کردن هدف شما نداشته باشند. برای مثال ممکن است بخواهید دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را حذف کنید. و نوار ناوبری اصلی را در صفحه فرود پنهان کنید. همچنین توصیه می شود هیچ پیوند خارجی که بازدید کننده را به یک سایت جایگزین هدایت می کند، نداشته باشید.

برای هر کمپین یک صفحه فرود داشته باشید

صفحات فرود معمولاً همراه با کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی یا هزینه به ازای کلیک (CPC) استفاده می شوند. و کمپین های تبلیغاتی CPC و رسانه های اجتماعی معمولاً خاص هستند. بنابراین بهتر است برای هر کمپین و هر منبع ترافیک صفحات فرود خاصی داشته باشید. اگر از صفحات فرود مخصوص کمپین استفاده می کنید، می توانید محتوای هر صفحه را طوری تنظیم کنید که از آنچه در تبلیغات ارائه شده است، پیروی کنید. سپس، صفحات فرود شما متقاعد کننده تر خواهند بود زیرا کاربر به طور طبیعی از تبلیغی که برای اولین بار به او علاقه داشت به صفحه فشرده ای که آنها را تبدیل می کند، منتقل می شود.

پیشنهاد چیزی با ارزش

اگر از مردم بخواهید پول یا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار بدهند، در ازای آن باید چیزی ارزشمند ارائه دهید. بنابراین، مطمئن شوید که محتوای شما آنچه را که کاربر از دنبال کردن فراخوان شما به دست می آورد روشن می کند. به عنوان مثال، یک کتاب الکترونیکی رایگان یا یک تخفیف ویژه می تواند برای وسوسه کردن افراد استفاده شود. یا اگر محصولی را می فروشید، مزایای آن محصول باید در محتوای لندینگ پیج مشخص باشد.

لندینگ پیج

استفاده از کال تو اکشن های متقاعد کننده

کال تو اکشن ها احتمالاً مهم‌ترین عنصر در طراحی لندینگ پیج هستند. به هر حال، اگر بازدیدکنندگان موفق به کلیک بر روی آن دکمه یا دنبال کردن آن پیوند نشوند، صفحه فرود شما در رسیدن به هدف خود شکست خورده است. بنابراین، مطمئن شوید که CTA (کال تو اکشن ها)به راحتی یافت می شوند و حاوی متن هستند تا افراد را وادار به انجام اقدامات مورد نظر کنند. برای مثال از رنگ های متضاد برای CTA های خود استفاده کنید. و از عبارات کوتاه و دستوری استفاده کنید که به کاربران می گوید در مرحله بعد چه کاری انجام دهند، استفاده از این نکات در طراحی لندینگ پیج سبب افزایش فروش شما خواهد شد.

آزمایش و اصلاح

البته راه های مختلفی برای قالب بندی و طراحی لندینگ پیج برای کمپین های مختلف شما وجود خواهد داشت. و برخی از ایده های شما کارساز خواهند بود و برخی نه. بنابراین، بهترین راه برای ارتقای کامل صفحات فرود، انجام تست A/B و نظارت بر تبدیل‌های هر صفحه است. سپس، وقتی فرمت صفحه فرود عالی را برای پیشنهاد خود پیدا کردید، می توانید آن قالب را برای استفاده در کمپین های مشابه بازیافت کنید. اما، به یاد داشته باشید، یک صفحه فرود تقریباً همیشه می تواند بهبود یابد. بنابراین، به پالایش ادامه دهید و تست A/B را ادامه دهید.

نکات مهم در طراحی لندینگ پیج

در طراحی صفحه فرود، باید به برخی نکات مهم توجه کرد تا این صفحه به بهترین شکل ممکن طراحی و بهینه‌سازی شود. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. هدف محدود و مشخص: باید هدف مشخص و محدود برای طراحی صفحه لندینگ داشته باشید و از طریق المان‌های طراحی، بازدیدکنندگان را به سمت این هدف هدایت کنید. برای مثال شما قصد فروش یک لیوان را دارید، باید به گونه ای اقدام به ساخت صفحه فرود کنید که کاربران به راحتی وارد صفحه خرید لیوان مورد نظر شوند.
  2. طراحی کاربرپسند: صفحه لندینگ باید طراحی شده باشد که بازدیدکنندگان را به راحتی هدایت کند و تجربه کاربری بهتری را برای آنها فراهم کند. در این راستا، باید به طراحی ساده، قابل دسترسی و کارآمدی توجه کنید و اصول طراحی لندینگ پیج را رعایت کنید.
  3. محتوای قوی و جذاب: باید محتوایی را برای صفحه لندینگ ارائه دهید که مخاطبین را جذب کند و برایشان مفید باشد. همچنین این محتوا باید با هدف صفحه لندینگ هماهنگ باشد و بازدیدکنندگان را به عملکرد مورد نظر هدایت کند.
  4. فراخوانی قوی: در طراحی صفحه لندینگ، باید از دکمه‌های فراخوانی قوی استفاده کنید که بازدیدکنندگان را به انجام عملکرد مورد نظر هدایت کنند. این دکمه‌ها باید جذاب و قابل توجه باشند و باید به شکل و محل مناسب در صفحه لندینگ قرار داده شوند.
  5. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو: در طراحی صفحه لندینگ، باید به بهینه‌سازی صفحه برای موتورهای جستجو توجه کنید تا بهتر در نتایج جستجو قرار گیرد. برای مثال شما باید از متن مناسب، عکس مناسب، ویدیو، صدای خوب در این صفحه استفاده کنید و لینک سازی اصولی برای این صفحه انجام دهید.
  6. پاسخگویی به نیازهای مخاطبان: در طراحی صفحه لندینگ، باید به نیازهای مخاطبان توجه کرد و المان‌هایی را به کار برد که به آنها کمک می‌کنند تا به راحتی به هدف مورد نظر دست یابند. برای مثال، فرم تماس، نمودارهای مفید و تصاویری که به عملکرد محصول یا خدمت اشاره دارند.
  7. سادگی و سرعت بارگذاری: صفحه لندینگ باید به سادگی طراحی شده باشد و بارگذاری آن نیز بسیار سریع باشد. شما قبل از هر کاری باید اقدام به افزایش سرعت سایت وصفحه لندینگ خود کنید.

نتیجه گیری

باید هنگام طراحی لندینگ پیج ساده موارد فوق را در نظر داشته باشید. اما اگر عناصر طراحی فوق را به درستی دریافت کنید، می تواند نرخ تبدیل شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. بنابراین، آن را ساده نگه دارید، پیام را در بالای صفحه برسانید و از فراخوان‌های واضح برای اقدام استفاده کنید. و فراموش نکنید که به آزمایش A/B و اصلاح طرح های صفحه فرود خود ادامه دهید.شما می توانید برای طراحی لندینگ پیج مورد نظر اقدام به سفارش سایت تک صفحه کنید و از این طریق لندینگ پیج مد نظر خود را برای فروش محصولات آماده کنید.در این مقاله سعی کردیم تا درباره 10 نکته مهم طراحی لندینگ پیج برای فروش تضمینی با شما صحبت کنیم، امید واریم که توانسته باشیم شما را در طراحی لندینگ پیج کمک کرده باشیم. همچنین برای مشاهده نمونه صفحه لندینگ می توانید از صفحات طراحی شده در سایت بیلدر همانند صفحات طراحی سایت فروشگاهی و سفارش طراحی سایت استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات