09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

اهمیت محتوا در طراحی وب

مزایای محتوا در وب سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

 مقدمه اهمیت محتوا در طراحی وب

بسیاری از مردم با وارد کردن یک تم یا قالب یا ایجاد پوسته سایت شروع به ساخت یک وب سایت می کنند. دلیل احتمالی آن این است که دیدن یک وب‌سایت کاملاً جدید هیجان‌انگیزتر از نوشتن و ویرایش محتوا باشد.

با این حال، ایجاد ظاهر زیبا برای سایت قبل از سفارش تولید محتوا، کمی شبیه قرار دادن گاری قبل از اسب است! یا، به بیان دیگر، مانند انتخاب کاغذ بسته بندی قبل از انتخاب هدیه است.

شما ممکن است استدلال کنید که سفارش طراحی سایت قبل از تولید محتوا به طور جداگانه کارآمدتر است زیرا این دو کار می توانند به طور همزمان انجام شوند. با این حال، طراحی وب سایت قبل از دیدن محتوا دارای معایب قابل توجهی است.

بنابراین، اگر وقتی طراحان وب اصرار می‌کنند که ابتدا محتوا را بنویسید، ناامید نشوید و به اهمیت محتوا در طراحی وب فکر کنید.

طراحی وب Content-First چیست؟

هدف یک وب سایت تجاری بعد از طراحی سایت تجاری، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. و بدون شک ظاهر  یک سایت در تبدیل ها نقش مهمی دارد. با این حال، مهمترین عنصر یک وب سایت که افراد را متقاعد به خرید می کند، کلمات موجود در صفحه است. بنابراین، صرفاً منطقی نیست که محتوا را به صندلی عقب فرآیند طراحی بسپارید.

اهمیت محتوا در طراحی وب، سایت را حول محتوا می سازد و نه برعکس. و این مفهوم برای برندسازی، ساختار، ظاهر و سایت مسیریابی اعمال می شود. بنابراین، طراحی وب سایت عناصر پشتیبانی را برای بهبود محتوا فراهم می کند.

برای مثال کمبود محتوای مناسب و توضیحات محصولات می تواند سبب کاهش فروش در سایت فروشگاهی شود.

مزایایاستفاده از محتوا در زمان طراحی وب چیست؟

اهمیت محتوا در طراحی وب، طیف وسیعی از مزایا را ارائه می‌دهد، از ایجاد چشم‌انداز طراحی منسجم‌تر تا مزایای عملی که می‌تواند در زمان صرفه‌جویی کند. در اینجا خلاصه ای از مزایای استراتژی طراحی وب محتوا اول آمده است.

کارآمدتر

همه چیز از سبک نوشتن گرفته تا طول مقالات می تواند بر نحوه طراحی سایت تأثیر بگذارد. استفاده از تصاویر، اینفوگرافیک ها، صفحات محصول و دانلودها نیز همینطور است. بنابراین، توسعه یک سایت حول محتوا بسیار کارآمدتر از نوشتن محتوا برای یک سایت از قبل توسعه یافته است.

بهینه سازی

اگر یک نقاشی مینیاتوری و ظریف پاستلی را در یک قاب بزرگ و سنگین قرار دهید، از زیبایی نقاشی مینیاتوری کاسته می شود. با توجه به این نکته، باید یک وب سایت  را اصولی و براساس محتوا قاب بندی کنید. بنابراین باید از ویژگی های محتوا در طراحی وب استفاده کرد. اگر قبل از مشاهده محتوا، سایت را طراحی کنید، این امر محقق نمی شود.

پس قبل از طراحی سایت از کارفرما بخواهید تا تمامی متن هایی که قرار است در وب سایت قرار گیرد را به شما بدهد تا بر اساس آن محتوا اقدام به طراحی سایت کنید.

بهینه سازی معماری سایت

وقتی می دانید محتوا چیست و از اهمیت محتوا در طراحی وب باخبرید، می توانید معماری سایت را متناسب با آن محتوا طراحی کنید. بنابراین، یک سلسله مراتب سایت منطقی را می توان تعریف کرد. اما، وقتی محتوا به آخر برسد، همیشه با برخی از صفحات برنامه ریزی نشده و صفحات اضافی روبرو خواهیم شد. البته مشکلاتی از این قبیل قابل رفع است. با این حال، هر تغییر لحظه آخری در یک سایت زمان بر است و می تواند یک وب سایت را از هم جدا کند.

محتوا محدود به فضای موجود نیست

هیچ راهی برای دانستن مدت زمان یک قطعه محتوا در اولین باری که قلم را روی کاغذ می گذارید ندارید. مطمئناً، ممکن است بتوانید تعداد کلمات را تخمین بزنید. اما، اگر سعی کنید به شدت به تعداد کلمات پایبند باشید، احتمالاً باید مصالحه کنید. هنگامی که ابتدا محتوا را می نویسید، سپس می توانید طرح بندی سایت را برای نگهداری محتوا طراحی کنید. بنابراین، شما هرگز نیاز نخواهید داشت که محتوا را در یک فضای از پیش تعریف شده فشرده کنید، همین امر اهمیت محتوا در طراحی وب را به خوبی نشان می دهد.

خواندن محتوا طراحی سایت 

خواندن محتوا به طراح وب کمک می کند تا سایتی را ایجاد کند که با محتوا مطابقت کامل داشته باشد. در واقع، از بسیاری جهات، محتوا الهام بخش طراح است. البته، شما می توانید اسناد مشخصات را ارائه دهید و می توانید جلسات پروژه را برگزار کنید. اما، تا زمانی که محتوا را نخوانید، تصویر کردن سایت تمام شده در ذهن شما چالش برانگیزتر است.

محتوا را همانطور که سایت طراحی شده است پر کنید

پر کردن جای محتوای یک سایت با محتوای از قبل نوشته شده راحت تر است. برای مثال، به‌جای دیدن یک وب‌سایت پر از کلماتی مانند «lorem ipsum»، می‌توان سایت نهایی را در حین توسعه آزمایش کرد. بنابراین، هر تغییری که ممکن است مورد نیاز باشد، زودتر برجسته می‌شود، که می‌تواند زمان کلی توسعه را کاهش دهد.

بدون ایجاد محتوای لحظه آخری

اتخاذ استراتژی محتوا نیز نیاز به ایجاد محتوا را در آخرین لحظه از بین می برد، که اغلب منجر به تاخیر در پخش زنده می شود. علاوه بر این، عجله برای تولید محتوا در آخرین لحظه نیز اغلب منجر به اشتباهات و نوشتن بی کیفیت می شود. محتوا مهمترین عنصر طراحی سایت خوب است. بنابراین، بهتر است در توسعه محتوا عجله نکنید و صرفاً برای رسیدن به یک مهلت واقعی پیش بروید.

اهمیت محتوا در طراحی وب

 

طرح طراحی وب Content-First چگونه کار می کند؟

عناصر فردی یک برنامه توسعه محتوا اول، متفاوت خواهد بود. با این حال، مسیر اصلی یک پروژه محتوا اول به شرح زیر خواهد بود که نشان دهنده اهمیت محتوا در طراحی وب است:

برنامه ریزی و الهام گیری

اولین گام این است که یک نمای کلی از وب سایت به دست آورید و اهداف را تعیین کنید تا به اهمیت محتوا در طراحی وب پی ببرید. این مرحله از فرآیند شامل بیان اهداف سایت و بررسی برند و شخصیت برند خواهد بود. همچنین با بررسی رقبا و سایر سایت‌های مشابه، الهام گرفته می‌شود.

ایجاد محتوا و رسانه

در ادامه، طرح‌های کلی محتوا، از جمله نقشه سایت، فریم‌های سیمی، بخش‌های محتوا، عناوین صفحه، و عنوان‌های فرعی تولید خواهد شد. با این حال، وایرفریم‌ها، که طرح‌بندی‌های ساده سیاه و سفید هستند، در این مرحله به صورت سنگی تنظیم نمی‌شوند. در صورت نیاز می توان آنها را متناسب با محتوا تنظیم کرد. مشخصات عناصر گرافیکی و چند رسانه ای نیز در این مرحله ایجاد خواهد شد. هنگامی که طرح کلی سایت مورد توافق قرار گرفت، ایجاد محتوا می تواند آغاز شود.

طراحی و توسعه

سپس توسعه دهندگان وب تمام آنچه را که برای طراحی و توسعه سایت نیاز دارند در اختیار خواهند داشت. و با استفاده از وایرفریم ها، گرافیک ها و رسانه ها و محتوای تمام شده، سایت شروع به شکل گیری می کند. تفاوت اساسی بین محتوا اول و توسعه وب سنتی این است که محتوا طراحی وب را هدایت می کند که نشان دهنده اهمیت محتوا در طراحی وب است.

آزمایش و مرور

مرحله نهایی توسعه، آزمایش و بررسی سایت خواهد بود. اگرچه، در توسعه مقیاس بزرگ، این مرحله از طرح ممکن است در فازهایی باشد که صفحات مختلف سایت توسعه یافته و پر شده است. تست شامل تمام عملکردها، ناوبری، و سایت در دستگاه های مختلف آزمایش می شود. و در صورت لزوم در طراحی سایت و عملکرد آن تجدیدنظرهایی انجام خواهد شد.

راه اندازی سایت

پس از تکمیل آزمایش، بررسی و بازبینی، سایت می‌تواند فعال شود. معمولاً یک دوره پس از اجرای زنده وجود دارد که اصلاحات اصلاحی اعمال می شود و هر گونه ترفند نهایی انجام می شود. با این حال، آزمایش کامل سایت باید نیاز به هرگونه اصلاحیه پس از راه اندازی را محدود کند.

نتیجه گیری

بنابراین، برای جمع بندی، اگر قصد ایجاد یک وب سایت جدید را دارید، بهتر است ابتدا روی محتوا کار کنید. این محتوا است که پیام شما را منتقل می کند، نه ویژگی های طراحی وب سایت. و وب سایت باید به جای دیکته کردن محتوا، آن را تقویت کند. البته ظاهر و ظاهر یک سایت و ناوبری و عملکرد از عناصر حیاتی یک سایت موفق هستند. با این وجود، اگر چیزی پیشرو در توسعه یک وب سایت باشد، همیشه باید اول محتوا باشد. در این مقاله سعی کردیم تا درباره اهمیت محتوا در طراحی وب با شما صحبت کنیم، امید واریم که از موضوع اهمیت محتوا در طراحی وب خوشتان آمده باشد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات