09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

قوانین سئو برای طراحان گرافیک

قوانین سئو
به این مقاله امتیاز بدهید

 نیازی نیست که بگوییم استفاده از اینترنت چقدر گسترده شده است. برخلاف گذشته، اکثر سازمان‌ها، کسب‌وکارها و برندها اکنون فعالیت های اینترنتی زیادی دارند.

مردم با آسایش در خانه‌های خود، از طریق طراحی سایت فروشگاهی خرید می‌کنند، قبض‌های آب و برق را می‌پردازند و بسیاری از کارها را در وب‌سایت‌های تعیین‌شده انجام می‌دهند. طبق Statista، در حال حاضر بیش از 4.5 میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد. این بدان معناست که قرار دادن نام تجاری شما در مکان مناسب در اینترنت باعث افزایش دیده شدن آن می شود.

متمایز کردن وب سایت برند شما با توجه به قوانین سئو از آنچه دیگران انجام می دهند نیاز به تلاش زیادی دارد. راه های زیادی برای متمایز کردن وب سایت شما وجود دارد، از جمله طراحی و چیدمان. اما پس از آن، برای اینکه وب سایت شما علیرغم ماهیت جذابش بازدیدکننده داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که از نظر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) غنی است. اینجاست که ارتباط بین سئو و طراحی گرافیکی برای وب سایت ها نهفته است.

در این مقاله از سایت بیلدر اصول اولیه سئو و طراحی گرافیک و اینکه چگونه می توانید از هر دو مهارت برای افزایش تعامل در وب سایت خود استفاده کنید را بررسی  خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

قوانین سئو چیست؟

یک وب‌سایت را می‌توان با انتخاب دقیق کلمات کلیدی، برچسب‌ها و غیره برای استفاده و حتی طراحی و طرح‌بندی بهینه‌سازی کرد.

اگر به دنبال بازدیدکنندگان بیشتری از وب سایت خود هستید تا برند خود را افزایش دهید، سئو چیزی است که نمی توانید نادیده بگیرید. دانش SEO همچنین ما را قادر می سازد تا از طریق گرافیک با کاربران ارتباط برقرار کنیم.

طراحی گرافیک و قوانین سئو

پیوند بین سئو و طراحی گرافیک را می توان به سه نکته کلیدی دسته بندی کرد که عبارتند از:

1. رابط کاربری (UX)

بدون شک، سئو و طراحی گرافیکی هر دو هدف افزایش تجربه کاربر را دارند. UX بر عواملی مانند تعامل، تبدیل، و نرخ پرش تأثیر می گذارد. تلاش برای پرداختن به تجربه کاربر بر اساس معیارهای طراحی مانند کاربر پسند بودن، سادگی و سهولت در ناوبری، در سفارش طراحی سایت است که به بهبود سئو نیز کمک می کند..

2. ساختار سایت و قابلیت دسترسی

به طور مشابه، قوانین سئو و طراحی گرافیکی در مورد ساختار و قابلیت دسترسی سایت در هم تنیده شده اند. ساختار سایت باعث افزایش تجربه کاربر می شود.

3. . سازگاری با موبایل

هر دو سئو و طراحی گرافیکی در مورد نحوه سازگاری یک وب سایت برای موبایل به هم مرتبط هستند. طراحی یک وب سایت برای سازگاری با موبایل، ریسپانسیو بودن آن را تضمین می کند و به نوبه خود، به نفع SEO آن است.

هشت قانون SEO که همه طراحان گرافیک باید بدانند

1. طراحی برای انسان ها

این واقعیت که سئو بر اساس الگوریتم ها کار می کند به این معنی نیست که بازدیدکنندگان سایت شما ربات ها خواهند بود نه انسان ها. در اغلب موارد، مردم هنگام طراحی یک سایت نسبت به این الگوریتم‌ها بسیار آگاه هستند و از خود می‌پرسند که آیا این سایت برای ربات‌ها طراحی شده است یا خیر. همانطور که سئو مهم است، طراحان باید مشتریان بالقوه را در اولویت قرار دهند.

تیم طراحی گرافیک در پیشنهاد SEO درک می‌کند که چگونه مهم این است که محتوای جذاب برای کسب و کار خود تولید کنید. به این ترتیب، آنها همیشه در جستجوی روندهای جدید در تکنیک‌های SEO و طرح‌هایی که به شما کمک می‌کنند در فضای آنلاین پیشرفت کنید.

2. استفاده از تصاویر بصری

این راز نیست که مغز اطلاعات بصری را سریع تر از متن پردازش می کند. اگر می خواهید سایتی جذاب باشد، درج تصاویر بصری بهترین گزینه است. چند نکته که هنگام طراحی و درج تصاویر بصری باید رعایت شود عبارتند از:

  • اجتناب از استفاده از رنگ های روشن
  • درج پیکان و خطوط بیشتر برای حفظ توجه کاربران
  • اطمینان از اینکه تصاویر پیام‌های مناسب را ارسال می‌کنند

قوانین سئو در طراحی سایت

3. تصاویر باید برای موبایل مناسب باشند

90 درصد از کاربران اینترنت از دستگاه های تلفن همراه برای گشت و گذار در وب استفاده می کنند. همین مطالعه نشان داد که ترافیک اینترنت موبایل کمتر از 55 درصد از کل ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل می دهد. طبق آمار Statista، حدود 72.9 درصد از کل فروش آنلاین در سال 2021 از طریق کانال های تلفن همراه بوده است. این نشان می دهد که مردم تمایل دارند از محصولات و خدمات با دستگاه های تلفن همراه خود حمایت کنند. اینها دلایل کافی هستند که چرا، اگر می‌خواهید برند خود را رشد دهید، باید وب سایت خود را سازگار با موبایل بسازید زیرا این یکی دیگر از قوانین سئو می باشد.

برای سازگاری بیشتر سایت شما با موبایل، فشرده‌سازی تصاویر برای کاهش زمان بارگذاری، حذف جاوا اسکریپت استفاده نشده و انتخاب یک رابط کاربری تمیز است. و خبر خوب این است که ابزار PageSpeed ​​Insights گوگل می تواند در این زمینه کمک زیادی کند. تنها چیزی که در اینجا از شما خواسته می شود این است که گرافیک SEO بر روی صفحه نمایش کوچک قرار گیرد و به طور همزمان بتواند بر روی کاربران تأثیر بگذارد. زمانی که بتوانید به آن دست یابید، می توانید ادامه دهید.

4. خوانایی و پویش پذیری

براساس Statista، در حال حاضر حدود 2 میلیارد وب سایت در اینترنت هستند. این بدان معناست که کاربران اینترنت روزانه با هزاران وب سایت بمباران می شوند. بسیاری از طراحان فراموش نمی‌کنند که اکثر کاربران اینترنت وقت تجملی برای خواندن محتوای فراوانی که روزانه از این وب‌سایت‌های پر از اینترنت پیدا می‌کنند ندارند. انتشار محتوای مناسب از دیگر قوانین سئو می باشد.

این کاربران پرمشغله اینترنت نمی توانند زمان صرف کنند تا محتوای وب سایت شما را کلمه به کلمه بخوانند. نحوه طراحی سایت شما تعیین می‌کند که آیا کاربران تصمیم می‌گیرند چند دقیقه را برای خواندن مطالب صرف کنند تا به درستی کسب و کار شما را درک کنند. تکه‌هایی از محتوا مانند تصاویر، انیمیشن‌ها یا ویدیوها می‌توانند در این امر مؤثر باشند.

اگر وب‌سایت برند شما باید برای مدت طولانی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، باید قابل اسکن باشد. قابلیت اسکن به سادگی نحوه ارائه محتویات سایت است تا به کاربران کمک کند بدون زحمت آن ها را اسکن کنند. طبق یک مطالعه، 79 درصد از کاربران فقط وب سایت شما را بررسی می کنند.

همین مطالعه نشان داد که حدود 84 درصد از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می‌کنند قبل از خواندن وب‌سایت برند شما را اسکن می‌کنند تا مطمئن شوند که آیا ارزش وقتشان را دارد یا نه.

راه استفاده از این دانش این است که سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربران آن را اسکن کنند. الگوها شامل الگوی Z، الگوی زیگ زاگ و الگوی F است که رایج ترین است. الگوی Z نوعی الگوی اسکن چشم کاربر در صفحه وب است که به ندرت استفاده می شود مگر اینکه محتوای زیادی وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر، الگوی زیگ زاگ، فضایی را در اختیار طراح قرار می‌دهد تا محتوا و تصاویر را در حالی که رفتار اسکن چشم کاربر را دنبال می‌کند، وارد کند. الگوی F به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا فضای بیشتری را برای محتویات نسبت به انواع دیگر می دهد. نکته اصلی این است که اگر کاربران بتوانند به راحتی سایت شما را اسکن کنند، زمان بیشتری را صرف آن کرده و برند شما را مطالعه خواهند کرد. این پیوند ساده بین قابلیت اسکن و خوانایی است.

5. ظاهر مهمترین چیز نیست

در حالی که جذابیت بصری سایت شما ضروری و خوب است، اما شایان ذکر است که ظاهر همه چیز نیست. یک وب سایت کاربر را با نام تجاری آشنا می کند و اطلاعات مربوطه را به بازدید کننده نشان می دهد.

اینطور نیست که بگوییم طراحی سایت شما نباید خوب به نظر برسد. اما اگر مجبور شدید بین ظاهر و عملکرد تصمیم بگیرید، بهتر است دومی را انتخاب کنید، زیرا کاربران تا زمانی که می توانند اطلاعات لازم را به دست آورند، بیشتر از ظاهر یک وب سایت اهمیت نمی دهند. بنابراین، ظاهر را بر هر چیز دیگری اولویت ندهید.

6. شما نمی توانید در قوانین سئو تقلب کنید

یک اشتباه رایج بسیاری از طراحان این است که سعی می کنند الگوریتم های قوانین سئو را تقلب کنند. آن ها نمی دانستند که شرکتی مانند گوگل از دستان توانمند، افرادی که در زمینه های مختلف خود خبره هستند، استفاده می کند تا مطمئن شود که الگوریتم های سئو نادیده گرفته نمی شوند. به هر قیمتی شده، از میانبرها به نفع خود اجتناب کنید. تمرکز شما باید روی طراحی وب سایت های با کیفیت و نوشتن کپی عالی باشد. و در زمان مناسب سایت شما رتبه بالایی خواهد داشت. تلاش برای تقلب در روند به احتمال زیاد شما را به جایی نمی رساند.

7. Favicon

یک فاویکون به سادگی نمادی است که مختص یک برند خاص و وب سایت آن است. می توان آن را در نوار آدرس مرورگر یا در کنار نام وب سایت یافت. فاویکون هنگام طراحی یک وب سایت مهم است زیرا به کاربران اجازه می دهد به راحتی تفاوت بین سایت شما و سایر موارد باز شده در برگه های مختلف یک مرورگر را تشخیص دهند. قوانین ساده ای هستند که باید آن ها را رعایت کرد. این موارد عبارتند از:

  • شما لزوماً به طراحی پیچیده نیاز ندارید. یک حرف یا نماد برند کافی است.
  • سعی کنید تا حد امکان ساده و به راحتی قابل تشخیص باشد.
  • آن را واضح و شفاف کنید.

سئو سایت

8. روانشناسی انسان

موفقیت یک طرح معیاری است از واکنش مخاطب هدف به آن. به همین دلیل است که هنگام طراحی آن وب سایت، داشتن دانش اولیه در مورد روان انسان ضروری است. اگر می خواهید تأثیر درستی داشته باشید، باید سعی کنید الگوهای فکری مخاطبان هدف خود را درک کنید. آیا مخاطب این را دوست دارد؟ این یک سوال اساسی است که باید سعی کنید به آن پاسخ دهید.

در طول زمان، نشان داده شده است که مردم همیشه از داستان های جذاب لذت خواهند برد. با این حال، یک تغییر پارادایم در رابطه با شکل وجود دارد. این روزها مردم بیشتر از همتایان نوشتاری خود از داستان های بصری لذت می برند. وظیفه شما به عنوان یک طراح گرافیک این است که الگوهای فکری مخاطبان هدف خود را کشف کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که با روندها و سبک های صنعت به روز هستید. در حین انجام کارهای گرافیکی و قوانین سئو، سعی کنید تا حد امکان با ذهن انسان در طرف دیگر صفحه خود ارتباط برقرار کنید. تنها در این صورت است که به نتایج دلخواه دست خواهید یافت.

نتیجه گیری

هر طراح گرافیکی که تمرکزش رسیدن به اوج تلاش خود است شغل و ردپایی در این زمینه باید باعث شود که طراحی های او با خلاقیت مورد نیاز و تکنیک های سئو و قوانین سئو مناسب همراه باشد. در حین تلاش برای دستیابی به همه اینها، نباید هیچ انحرافی از هدف برند وجود داشته باشد.

به دلیل وجود رقبای متعددی که روز به روز ظاهر می شوند، نمی توان بر ظاهر آن در نتایج جستجوی مربوطه تاکید کرد. وظیفه طراح گرافیک این است که سایت را به گونه ای طراحی کند که به آن رتبه سئوی خوبی بدهد و آن را کاربرپسند کند، از جمله دیگر جنبه های حیاتی که در این قطعه به آن پرداخته شده است، در صورتی که سایت باید در نقطه عطف خود در بین همتایان خود باشد.

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی قوانین سئو پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. حتما نظرات، تجربیات و یا سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات