مقدمه مقاله ساخت هدر برای وب سایت
هدر یا سربرگ در وب سایت شما یکی از اولین چیزهایی است که هر بازدیدکننده ای می بیند. بهترین هدرهای وب سایت به کاربران این امکان را می دهد که آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و آسان دسترسی پیدا کنند. چگونه می توانید یک هدر وب سایت عالی ایجاد کنید که هر مشتری را به اطلاعات مورد نیازشان راهنمایی کند؟ در اینجا بهترین نکات برای ساخت هدر برای وب سایت وجود دارد.
روی مهم ترین بخش های وب سایت خود تمرکز کنید
وقتی شخصی از سایت شما بازدید میکند، معمولاً چه کارهایی را انجام میدهد؟ شما باید به دقت در مورد مهم ترین بخش های وب سایت خود و نحوه سازماندهی آنها در یک سربرگ فکر کنید. برای مثال، یک شرکت تهویه مطبوع ممکن است دکمهای در هدر داشته باشد که روی آن نوشته شده است: «برنامهریزی یک قرار» تا افرادی که سیستم تهویه مطبوع خرابی دارند، بتوانند به سرعت کمک دریافت کنند. سربرگ فروشگاه آنلاین می تواند پیوند سریعی به سبد خرید مشتری داشته باشد پس حواستان باشد تا در زمان ساخت هدر برای وب سایت به این نکات توجه کنید.
هدر وبسایت میتوانند ویژگیها و دکمههای مختلفی را شامل شوند، از جمله:
- اطلاعات تماس
- آرم و نام شرکت
- پیوندهای پیمایش
- دکمه کال تو اکشن (با ما تماس بگیرید، قرار ملاقاتی را تعیین کنید، اکنون اهدا کنید)
- پیوندهای رسانه های اجتماعی
- لینک سبد خرید
- ورود کاربر
- جستجو
ساده و کارآمد نگه دارید
در حالی که ممکن است چیزهای زیادی وجود داشته باشد که بخواهید در هدر وب سایت خود قرار دهید، باید اطمینان حاصل کنید که خیلی به هم ریخته به نظر نمی رسد. فونت هایی را انتخاب کنید که در رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه به راحتی خوانده شوند. فاصله کافی بین هر نماد یا پیوند قرار دهید تا در هنگام پیمایش بر روی مورد مناسب کلیک کنید.
بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت وقتی نیاز دارند برای پیمایش در جای دیگر به بالای صفحه بروند، ناامید میشوند. هدرهای چسبنده مشکل اسکرول را حل می کنند، زیرا آنها مشتری شما را در صفحه دنبال می کنند. سرصفحههای چسبنده هم در وبسایتهای دسکتاپ و هم در وبسایتهای تلفن همراه مؤثر هستند و نقش مهمی در سایتهای تجارت الکترونیک برای افزایش خرید دارند.
بیشتر بخوانید:
کال تو اکشن را فراموش نکنید
بسیاری از طراحان سایت، در زمان طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت پزشکی کال تو اکشن را به عنوان پیامی در پایین صفحه وب یا وبلاگ قرار می دهند. با این حال، هدر وب سایت باید شامل یک فراخوان برای اقدام نیز باشد.
برای یک وبسایت تبلیغاتی که یک پکیج را تبلیغ میکند، کال تو اکشن میتواند دکمهای برای خرید بلیط باشد. اگر در حال ایجاد یک وبسایت تجارت الکترونیک هستید، کال تو اکشن ممکن است دارای یک فروش فعلی یا یک قرارداد حمل و نقل رایگان باشد که بازدیدکننده را تشویق میکند همین الان خرید کند. برای تعیین هدف وب سایت خود با تیم خود کار کنید. به یاد داشته باشید که میتوانید در آینده هدر را بهروزرسانی کنید تا کمپینهای آینده را منعکس کند.
استفاده از منوهای قابل ارتقا در سایت
یک هدر وب سایت سنتی در بیشتر موقعیت ها مناسب است، اما در یک نمونه کار عکاسی یا سایر وب سایت های پر تصویر، یک منوی قابل ارتقا بهتر است. این منوها از بازدیدکننده می خواهند که روی نماد خاص کلیک کند تا طیف کاملی از گزینه های منو را نشان دهد.
منوهای قابل گسترش برای بهینه سازی وب سایت ها در دستگاه های تلفن همراه مؤثر هستند، اما محبوبیت آنها برای وب سایت های سنتی در حال افزایش است. منوی قابل گسترش شما میتواند حاوی تمام اطلاعاتی باشد که در سرصفحه قرار میدهید، اما به جای نمایش در بالای صفحه، در کنار آن قرار میگیرد.
یک سربرگ وب سایت عالی تنها در صورتی مؤثر است که حاوی اطلاعات دقیق باشد. هر چیزی از تغییرات شماره تلفن شما گرفته تا تغییر در مبلغی که کاربران برای ارسال رایگان باید خرج کنند باید فوراً بهروزرسانی شوند. وقتی اطلاعات اشتباهی در سرصفحه نمایش داده می شود، می تواند مشتری را ناامید کند و منجر به فروش از دست رفته شود.
سخن پایانی
در این مقاله از سایت بیلدر با موضوع ساخت هدر برای وب سایت سعی کردیم تا تمامی نکات مرتبط با ساخت هدر برای وب سایت را بازگو کنیم، امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.
پایان مقاله ساخت هدر برای وب سایت.