09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

افزایش رتبه سایت در موتور های جست و جو

افزایش رتبه سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

 در موتورهای جستجو شکی نیست که بهینه سازی موثر برای موتورهای جستجو (SEO) و افزایش رتبه سایت می تواند نقش مهمی در کاربرپسندتر کردن وب سایت شما داشته باشد. نیازی به گفتن نیست که اگر بتوانید در گوگل، بینگ و یاهو رتبه بالایی کسب کنید، می‌توانید میزان زیادی از بازدید کننده دریافت کنید. این به طور خودکار منجر به افزایش ترافیک هدفمند می شود، که به معنای افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما است.

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی عوامل تاثیر گذار در افزایش رتبه سایت و بهبود سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

سئو چگونه به افزایش رتبه سایت کمک می کند؟

اگر در این کسب و کار اینترنتی تازه کار هستید، باید بدانید که قبل از افزایش رتبه سایت خود توسط موتورهای جستجو، باید مطمئن شوید که آن ها متوجه شده اند که چه نوع محتوایی برای سایت شما مهم است و بر این اساس آن ها را به خوبی رتبه بندی کنید. اگر بتوانید به کاربران بالقوه چیزی بیش از متن ارائه دهید، چیزی نمی تواند مانع از بررسی سایت شما شود.

سایت شما همچنین توجه دایرکتوری ها و سایر سایت هایی از این قبیل را که ممکن است در نهایت به وب سایت شما پیوند بزنند، جلب خواهد کرد. این مطمئناً می‌تواند به افزایش رتبه سایت شما و افزایش ترافیک هدفمند برای وب‌سایت شما کمک کند.

اکنون، فقط به این دلیل که وب‌سایت شما آنلاین است و به درستی راه‌اندازی شده است، به‌طور خودکار به این معنا نیست که شروع به رتبه بندی خوب خواهد کرد. در واقع، اگر با تاکتیک‌های سئو ضعیف به دنبال جایی در صفحات نتایج موتورهای جستجو و افزایش رتبه سایت هستید، شانسی برای رسیدن به بالاترین سطح وجود ندارد.

برای اینکه در رقابت سخت سایر وب سایت ها رتبه خوبی کسب کنید، باید از آن ها برتری داشته باشید تا از سایر وب سایت ها متمایز شوید. در اینجا هفت دلیل احتمالی وجود دارد که چرا وب سایت شما ممکن است با راه حل های عملی در مورد اینکه در هر موقعیتی چه کاری انجام دهید، رتبه خوبی نداشته باشد:

1. شما کلمه کلیدی نامناسبی را برای محتوای خود انتخاب کرده اید

زمانی که سعی می کنید موتورهای جستجو سایت خود را درک کنند، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای شما بسیار مهم است. با این حال، فقط به این دلیل که بسیاری از مردم این کلمات را محبوب می دانند، به این معنی نیست که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو عالی هستند.

چگونه این مشکل را حل کنیم: همیشه به یاد داشته باشید که باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که خاص و دارای حجم جستجوی بالایی باشند. اگر یک کلمه کلیدی خیلی کلی را انتخاب کرده اید، این احتمال وجود دارد که چندین وب سایت مشابه قبلاً برای آن رتبه بندی شده باشند. این باعث می‌شود وب سایت شما ارزش خود را از دست بدهد. همچنین با توجه به نوع سایت، کلمات کلیدی تفاوت دارد. مثلا کلمات کلیدی طراحی سایت پوشاک با سفارش سایت شرکتی متفاوت است.

روش افزایش رتبه سایت

2. وب سایت شما فاقد محتوای منحصر به فرد است

وقتی مقاله ای دارید که در دامنه دیگری یا حتی در وبلاگ خودتان منتشر شده است، مطمئناً ربات های موتور جستجو قبلا آن را بررسی کرده اند. این به این معنی است که حتی اگر زیبا و طولانی نوشته شود تا خوانندگان از وقت خود در حین خواندن آن ها لذت ببرند، شانس بالایی برای افزایش نرخ پرش وجود دارد که به این معنی است که اصلاً امکان کسب رتبه خوب وجود ندارد.

نحوه حل این مشکل: اطمینان حاصل کنید که محتوای منحصربه‌فردی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهید که در هیچ جای دیگری در اینترنت نتوانند آن را پیدا کنند. به این ترتیب، مقاله شما مورد قدردانی ربات های موتورهای جستجو قرار می گیرد و می توانید از رقبا برتری پیدا کنید.

3. شما مدت‌هاست که مقاله‌هایی را که فاقد اطلاعات مناسب هستند طراحی کرده‌اید

شکی نیست که اگر در حال نوشتن یک آموزش یا مقاله‌ای از این قبیل هستید، باید به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه خوانندگان را به خود جلب کند و آن ها را تشویق کنید تا از وب سایت شما بازدید کنند. با این حال، قرار دادن تکه‌های بزرگ متون با قالب‌بندی یا تصاویر کم می‌تواند برای مردم بسیار خسته‌کننده باشد.

چگونه این مشکل را حل کنیم: مطمئن شوید که مقالات طولانی را به مقالات کوچک تقسیم می کنید و پیوندهای درون متنی را در سراسر صفحات اضافه می کنید. به این ترتیب، خوانندگان می توانند بر روی سایر مطالب مرتبط و آموزنده مرتبط با محتوایی که می خوانند کلیک کنند. علاوه بر این، همچنین بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا بارها و بارها برای مطالعه بیشتر به سایت شما بازگردند، که باعث افزایش ترافیک و کمک به شما در افزایش رتبه سایت می‌شود.

4. وب سایت شما فاقد حضور رسانه های اجتماعی است

امروزه، سایت های رسانه های اجتماعی به یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ وب سایت ها و کمک به رتبه بندی بهتر آن ها می باشد. در واقع، مشاهده شده است که آن دسته از وب‌سایت‌هایی که تمایل دارند در شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر فعال باشند، نتایج جستجوی بالایی با شانس قابل‌ توجهی برای کسب رتبه خوب نشان می‌دهند.

باید مطمئن شوید که وب‌سایت شما می‌تواند توجه افرادی را که دارای حساب‌های شبکه اجتماعی محبوب هستند، جلب کند و سپس می‌توانند لینک‌هایی را از سایت شما با تگ کردن دوستان خود به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، این احتمال وجود دارد که در کمترین زمان شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگانی باشید که بین وب سایت شما و صفحات مختلف دیگر رفت و آمد می کنند.

5. دسترسی به وب سایت شما از طریق دستگاه های تلفن همراه دشوار است

در حال حاضر، مشاهده می شود که بسیاری از مردم ترجیح می دهند با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود از طریق اینترنت به جای استفاده از رایانه مراجعه کنند. در واقع، بیش از 50 درصد از ترافیک جهانی وب‌سایت از تلفن‌های همراه می‌آید که به بهترین وجه توضیح می‌دهد که چرا داشتن نسخه موبایل برای وب‌سایت‌ها بسیار مهم است تا بتواند ریسپانسیو باشد.

نحوه حل این مشکل: باید مطمئن شوید که وب سایت شما به گونه ای بهینه شده است که بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت، از طریق دستگاه های تلفن همراه بدون هیچ گونه مشکلی. به خاطر داشته باشید که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در بین مردم محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و اگر می‌خواهید ترافیک بیشتری در وب‌سایت خود داشته باشید، باید همه این عوامل را با دقت زیاد بررسی کنید.

6. وب سایت شما برای مدت طولانی به روز نشده است

این عامل دیگری است که می تواند وب سایت شما را برای ربات های موتور جستجو تقریبا نامرئی کند. اکنون، مواقعی وجود دارد که افراد از مقالات قدیمی در یک وب سایت بازدید می کنند، اما به ندرت این اتفاق می افتد. علاوه بر این، اگر از صفحه‌ای از یک سایت بازدید کرده‌اید و مشتاق خواندن اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص هستید، با این حال تنها چیزی که می‌توانید ببینید جزئیات قدیمی و بدون هیچ اطلاعات فعلی است، پس به احتمال زیاد قطعاً از این سایت خارج خواهید شد.

نحوه حل این مشکل: برای آپدیت و افزایش رتبه سایت و همچنین برای اینکه خوانندگان را علاقه مند نگه دارید باید محتوای وب سایت خود را در فواصل زمانی منظم به روز کنید. اگر مدیران وب‌سایت‌ها به دلایلی نتوانند این کار را انجام دهند، ممکن است ایده خوبی باشد که با کارشناسان حرفه‌ای سئو کار کنید که در مدیریت همه چیز مرتبط با بهینه‌سازی موتور جستجو مهارت کافی دارند.

نحوه افزایش رتبه سایت

7. وب سایت شما فاقد بک لینک های معتبر است

به زبان ساده، بک لینک ها را می توان به عنوان لینک های ورودی از سایر وب سایت ها که به سمت صفحات وب یا پست های وبلاگ شما هدایت می شوند، تعریف کرد. وب‌سایت‌های مبتنی بر کیفیت، پیوندهای خروجی و ورودی را برای خوانندگان خود فراهم می‌کنند تا ناوبری آسان را تسهیل کنند و آنها را تشویق کنند تا به راحتی از صفحات مرتبط چنین سایت‌هایی بازدید کنند.

چگونه این مشکل را حل کنیم: برای ساخت بک لینک و افزایش رتبه سایت شما باید در مورد وب سایت خود با وبلاگ نویسان محبوبی که دارای PR (رتبه صفحه) و DA (Domain Authority) هستند صحبت کنید و از آن ها برای یک توافق نامه تبادل لینک بخواهید، یا حتی می توانید وبلاگ نویسی مهمان را در وبلاگ های مرتبط انجام دهید تا بتوانید بک لینک های ارزشمندی ایجاد کنید که اعتبار کلی سایت شما را افزایش می دهد.

8. صفحات وب سایت شما با علامت no index مشخص می شوند

این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان وب سایت در سراسر جهان با آن مواجه هستند. نکته ای که در مورد این مشکل وجود دارد این است که بسیاری از اوقات صرفاً به این دلیل که مدیران سایت از وجود آن آگاه نیستند، مورد توجه قرار نمی گیرد، در غیر این صورت فکر می کنند که ممکن است از بین برود.

9. وب سایت شما نقشه سایت ندارد

اگر وب سایت شما دارای طرح بندی مناسب با تمام صفحات به درستی ایندکس شده باشد، در این صورت هم برای بازدیدکنندگان و هم برای ربات های موتور جستجو راحت تر می شود. چنین سایتی در واقع، افزودن نقشه سایت XML به سایت شما می‌تواند به افراد کمک کند ظرف چند دقیقه پس از ورود به دامنه، محتوای جدید را کشف کنند.

چگونه این مشکل را حل کنیم: شما باید یک صفحه نقشه سایت را به وب سایت خود اضافه کنید و مطمئن شوید که آن را به طور منظم به روز می کنید تا کشف آسان توسط موتورهای جستجو و ربات های آنها تسهیل شود.

سخن پایانی

ممکن است ناامید کننده باشد اگر وب سایت شما حتی پس از قرار دادن تعداد زیادی از آن ها رتبه خوبی نداشته باشد. با این حال، دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد، و این بر عهده مدیر وب است که آن ها را با دقت بررسی کند تا اقدامات لازم را انجام دهد. با طوفان فکری آسان، می‌توانید ایده‌های عالی در مورد اینکه چگونه وب‌سایت خود را در رتبه‌بندی بالاتر SERP قرار دهید و از افزایش رتبه سایت برخوردار شوید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات