09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

7 نوع از انواع روش های بازاریابی برای تقویت کسب و کار

برسی مارکتینگ
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله 7 نوع از انواع روش های بازاریابی برای تقویت کسب و کار

اگر شروع به تحقیق در مورد انواع روش های بازاریابی کرده اید، حتماً به نام ها و تعاریف متعددی برخورد کرده اید که مشخص می کند بازاریابی مشتقات متعددی دارد.

بازاریابی فرآیند برنامه ریزی و اجرای مفهوم، قیمت گذاری، ترویج و توزیع ایده ها، کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلاتی است که اهداف فردی و سازمانی را برآورده می کند.(به نقل از انجمن بازاریابی آمریکا)

در چارچوب این مفهوم، بازاریابی به انواع مختلفی تقسیم می شود که هر کدام از عناصر خاصی برای دستیابی به یک هدف استفاده می کنند: برآوردن نیازها به طور سودآور.

این امر در همه جا وجود دارد، به خصوص در موقعیت های روزمره برای همه ما.

موقعیت‌ها گاهی آنقدر پیش پا افتاده هستند که حتی متوجه نمی‌شوید که یک اقدام بازاریابی جلوی چشمان شما در حال انجام است.

مکالمه‌ای بین دوستان، که در آن فرد تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با درخشش موهای طرف مقابل و می خواهد بداند که او برای به دست آوردن آن نتیجه چه می کند. وقتی یکی در مورد درمان خود به دیگری توضیح می دهد و می گوید از چه محصولاتی استفاده می کند، به طور خودکار دوست خود را درگیر می کند تا به دنبال همان راه حل باشد.

همه این احتمالات فرصت های بی نهایتی را برای شرکت ها و برندهایشان ایجاد می کنند که شروع به اتخاذ انواع خاصی از بازاریابی برای هر یک از آنها می کنند. حال بیایید با پرکاربردترین و کارآمدترین انواع روش های بازاریابی برای پیشبرد کسب و کار آشنا شویم.

هفت نوع از انواع روش های بازاریابی برای رونق کسب و کار شما

1. بازاریابی دیجیتال

هنگامی که در مورد انواع روش های بازاریابی صحبت می کنیم، تصمیم گرفتم با بازاریابی اولیه شروع کنم زیرا ما بیشتر از آن استفاده می کنیم.

بازاریابی دیجیتال همه اقدامات بازاریابی یک کسب و کار را که در محیط دیجیتال انجام می‌شود، گرد هم می‌آورد، مانند:

  • از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ترافیک ارگانیک ایجاد کنید و مخاطب را افزایش دهید.
  • از طریق ایمیل مارکتینگ با مخاطبان ارتباط ایجاد کنید.
  • روابط با مشتری را از طریق مدیریت رسانه های اجتماعی ایجاد و حفظ کنید.
  • در تولید محتوای استراتژیک سرمایه گذاری کنید.

هدف این است که نیازها را به صورت سودآور اما در محیط دیجیتال برآورده کنیم. این منحصر به شرکت‌های مجازی نیست، اما وظیفه همه کسب‌وکارها است.

برای مثال:

برند بستنی  بن و جری از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای عرضه طعم‌های جدید استفاده کردند که از محصولات باکیفیت مانند ژله‌های طبیعی و کارامل استفاده می‌کرد.

این برند تصمیم گرفت به جای اینکه محصول جدید را به فروش برساند، محتوا را در فرآیند تولید و عکس محصول را در وب سایت خود قرار دهد تا میل به خرید مشتری ها را برانگیزد.

علاوه بر این، چندین بررسی و مقاله از مصرف‌کنندگانی که قبلاً طعم‌های جدید را چشیده بودند ظاهر شد و قدرت بیشتری به دهان به دهان داد.

 

2. بازاریابی Omni-Channel

به بخش مهمی از انواع روش های بازاریابی رسیدم.

بازاریابی Omni-channel یکی دیگر از انواع رایج بازاریابی است. به طور فزاینده ای، مردم توجه خود را بین کانال های آنلاین و آفلاین تغییر می دهند.

شما به خرید تلویزیون فکر می کنید. می‌توانید در یک فروشگاه فیزیکی به دنبال قیمت‌ها و مارک‌ها بگردید و ویژگی‌های آن را به‌صورت زنده تجزیه و تحلیل کنید، اما به‌دلیل پیشنهاد قیمت بهتر، تصمیم به خرید آنلاین آن بگیرید؛ هم‌چنین برعکس هم می‌شود.

تجربه کاربر فقط در یک کانال اتفاق نمی‌افتد، بلکه چندین کانال به طور همزمان انجام می‌شود و انتقال آسان بین این کانال‌ها را فراهم می‌کند. یک استراتژی بازاریابی همه‌کانالی خوب از کانال‌های آفلاین و آنلاین خود استفاده می‌کند، مانند استفاده از تولیدکننده کد QR پویا می‌توانید کانال‌های بازاریابی آفلاین خود را پل بزنید و مخاطبان را به کانال‌های آنلاین هدایت کنید، ضمن افزایش ترافیک، ضمن ردیابی و تجزیه و تحلیل رفتار مصرف‌کننده، تجربه کاربری را بهبود ببخشید.

اما بازاریابی همه کانالی فقط در مورد انتقال از آفلاین به آنلاین نیست. برای مثال، اگر مشتری شروع به مرور از طریق تلفن همراه و خرید در رایانه کند، omni-channel در اینجا اعمال می‌شود.

انواع روش های بازاریابی
برسی انواع روش های بازاریابی

3. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از ارکان انواع روش های بازاریابی دیجیتال است.این بخش از انواع روش های بازاریابی را با دقت بخوانید.

در حالی که استراتژی دیجیتال جامع تر است و می تواند شامل تاکتیک‌های بازاریابی درون‌گرا و برون‌گرا باشد، بازاریابی محتوا و سفارش تولید محتوا بر جلب علاقه و اعتماد مخاطب با ارائه ارزش در قالب محتوا تمرکز دارد.

ایجاد محتوای مرتبط، تعامل، جذب و تحریک را ممکن می‌سازد. اقدام مشتری می تواند سبب فروش، تکمیل ثبت نام، دانلود مطالب و به اشتراک گذاری محتوا باشد.

سپس مردم شما را بر اساس اعتباری که از طریق محتوای خود منتقل کرده‌اید ارزیابی می‌کنند و در نهایت، آنها آماده انجام تجارت با شما هستند.

از محتوای خود برای رفع ایراداتی که ممکن است مشتری شما داشته باشد استفاده کنید. سپس از آن برای گفتن داستان‌های هیجان‌انگیز درباره نحوه بهره‌مندی دیگران از پیشنهاد شما استفاده کنید.

4. بازاریابی رابطه مند

هیچ راهی برای ماندن در بازار برای سال ها و سال ها بدون داشتن مخاطبان وفادار و درگیر در بازار تخصصی خود وجود ندارد.

بازاریابی رابطه مند مجموعه ای از اقدامات است که برای ایجاد رابطه صحیح با گروه مناسب طراحی شده است. من اینجا در مورد اهمیت داشتن یک پایگاه مشتری وفادار صحبت کردم، اما بازاریابی رابطه مند به رابطه بین شرکت و مشتری محدود نمی شود. همچنین شامل روابط خود با تامین کنندگان، توزیع کنندگان و سایر شرکای خود می شود و یک شبکه بازاریابی را تشکیل می دهد.

بازاریابی رابطه ای مستلزم آن است که شرکت به مشتریان خود دسترسی داشته باشد.

برنامه های وفاداری خطوط هوایی نمونه بارز بازاریابی رابطه مند است. هدف آنها ایجاد رابطه بین شرکت و مشتری است و مزایایی مانند جمع آوری امتیاز، پذیرش ترجیحی و صندلی های بزرگتر برای کسانی که همیشه با یک شرکت پرواز می کنند – رابطه ای که هر دو طرف برنده می شوند.

5. بازاریابی تجربه

بازاریابی تجربه بسیار بیشتر از ارسال پیام به مشتریان بالقوه است و یکی از مهم ترین ارکان انواع روش های بازاریابی محسوب می شود. با ارائه تجربیات بی سابقه مرتبط با برند، آنها را در محصول یا خدمات مشارکت می دهد.

در صورت امکان، هنگام تعامل با یک محصول با استفاده از حواس چندگانه، ادراک مصرف کننده کاملاً تغییر می کند. در نتیجه، نام تجاری برای آنها زنده می شود.

مهم ترین مزیت بازاریابی تجربی، انتشار کارآمدتر محصول نیست، بلکه ارتباط بین برند و مخاطبان آن است. به همین دلیل است که این تجربه باید به یاد ماندنی، تعاملی، برانگیزاننده احساسات و البته  با تمایل مردم برای افزایش فروش و وفاداری به برند باشد.برای مثال اگر بعد از طراحی سایت فروشگاهی خود اقدام به فروش محصولات از طریق سایت کردید، در کنار بسته های ارسالی خود یک کادو کوچک به خریداران ارائه کنید تا یک تجربه خوب را از شما بخه یاد داشته باشند.

بازاریابی

6. بازاریابی ویروسی

ویروسی بودن به تعداد قابل توجهی از بازدیدها می رسد، و علاوه بر اینکه محتوا را بسیار کارآمد توزیع می کند، به عنوان یک اثبات اجتماعی عالی عمل می کند.

این نوع بازاریابی بر انتشار اطلاعات و نظرات درباره یک محصول یا خدمات از فردی به فرد دیگر، ترجیحاً با استفاده از رسانه های دیجیتال، که می تواند دامنه شفاهی را گسترش دهد، تمرکز دارد.

و همچنین ابزار قدرتمندی برای این کار وجود دارد:

  • نام تجاری خود را تبلیغ کنید
  • محتوای خود را منتشر کنید
  • افزایش تعامل کاربران شما

7. بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی استراتژی است که بر اقدامات غیر معمول و کم هزینه با نتایج عالی تمرکز دارد، بنابراین نیاز به خلاقیت دارد. به نظر نمی رسد این یک چیز ساده باشد، درست است؟

این نام کنجکاو توسط جی کنراد لوینسون ایجاد شده است و مربوط به جنگ های کوچک و نامنظم است. استراتژی های مورد استفاده غیرنظامیان در جنگ ویتنام. بسیاری از این تاکتیک‌ها شامل عناصری مانند غافلگیری و بار احساسی بودند.

شرکت‌های کوچک معمولاً از بازاریابی چریکی برای دستیابی به نتایج در مقیاس بزرگتر استفاده می‌کنند، اما این کار را نمی‌کنند. بودجه کافی برای انجام این کار از طریق رسانه های سنتی وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که یک شرکت بزرگ روی این نوع بازاریابی شرط بندی نکرده است.

در سال 2010، کوکاکولا ایجاد ماشین شادی ایجاد کرد. ماشین شادی، یک دستگاه نوشیدنی که پس از پرداخت بسیار بیشتر از یک محصول خدمت می کرد و آن را در دانشگاه سنت جان در نیویورک قرار می داد.

با پنج دوربین مخفی که دانشجویان را ضبط می کرد. با واکنش‌های خود به خود، کوکا یک ویدیوی ویروسی ایجاد کرد که به 4.5 میلیون بازدید در YouTube رسید.

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت بیلدر با موضوع 7 نوع از انواع روش های بازاریابی برای تقویت کسب و کار درباره انواع روش های بازاریابی سنتی و مدرن صحبت کردیم که در صورت اجرای آنها بی شک کسب وکار بی همتایی خواهید داشت.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات