مقدمه مقاله 7 استراتژی نوشتن محتوا در بازاریابی محتوا
امروزه مردم بیشتر از همیشه محتوا می خوانند. چه در حال مرور اخبار به صورت آنلاین، خواندن وبلاگ مورد علاقه آنها یا مطالعه بررسی جدیدترین تلویزیون ها قبل از اینکه انتخاب کنند کدام را بخرند، ما به خوانندگانن محتوای حریص تبدیل شده ایم. برای تجارت شما، این یک شمشیر دو لبه است. در حالی که شما مخاطبانی دارید که آماده و منتظر هستند، باید سختتر تلاش کنید تا محتوایی ایجاد کنید که توجه آنها را جلب کند. وحشت نکنید؛ این استراتژی نوشتن محتوا را دنبال کنید و در کمترین زمان در بازاریابی محتوا عالی خواهید شد. پس تا انتهای مقاله 7 استراتژی نوشتن محتوا در بازاریابی محتوا همراه سایت بیلدر باشید تا با استراتژی نوشتن محتوای سایت بیلدر آشنا شوید.گفتنی است که تمامی موارد زیر را می توانید بر روی یک وب سایت وردپرسی پیاده سازی کنید، همچنین می توانید در ابتدا اقدام به سفارش طراحی سایت با وردپرس کنید و سپس متد های زیر را بر روی مقالات آن پیاده کنید و در نهایت با سفارش سئو سایت وب سایت خود را در نتایج گوگل بالا بیاورید.
1. داستان بگویید
انسانها از پیش مقدر شده اند که داستانی را دوست داشته باشند. در واقع، داستانها قدیمی هستند. هنر داستان نویسی به قبل از داستان های مکتوب برمی گردد و نقشی که آنها ایفا می کنند اشکال مختلفی داشته است، از آموزش گرفته تا سرگرمی. با این حال، یک دقیقه صبر کنید؛ آیا این متن قرار است در مورد استراتژی نوشتن محتوا باشد، یا داستان سرایی؟ خوب، این دو بیشتر از آن چیزی که شما فکر می کنید مشترک هستند. از آنجایی که انسانها داستانها را بسیار دوست دارند، موفقترین بازاریابی محتوا روایتی را برای مخاطبان شما فراهم میکند تا به آن بچسبند. همچنین باعث می شود آن را معتبرتر احساس کند و به خواننده شما اجازه می دهد تا کاملاً درگیر شود.
داستان گویی نیز می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. چه داستان برند شما باشد، چه حکایاتی از درون شرکت شما یا یک روایت ساده و تخیلی که برای جلب توجه استفاده می شود، داستان ها پتانسیل بسیار زیادی برای جذب مخاطبان شما ارائه می دهند.
2. برنامه داشته باشید
میدانیم که قبلاً این را شنیدهاید: به روزهای مدرسهتان برگردید، زمانی که معلمهایتان قبل از نوشتن آن انشا، در مورد نوشتن پیش نویس میگفتند؟ خوب، معلوم است که آنها ممکن است به چیزی برخورد کرده باشند. نوشتن یک برنامه کامل به شما این امکان را میدهد که بفهمید محتوای شما چگونه و کجا قرار است کار کند. همچنین این فرصت را به شما می دهد که بذرهای زودگذر ایده های شناور در پشت مغزتان را ملموس تر کنید.
احتمالاً، شما قبلاً در مورد آنچه می خواهید محتوای خود به دست آورد فکر کرده اید، اما آیا آن افکار را در یک سند کاری رسمی کرده اید؟ هنگامی که چیزی را رسمی می کنید، زندگی خود را به خود می گیرد و اغلب به چیزی حتی بهتر تبدیل می شود.
استفاده از یک برنامه بازاریابی محتوا راه خوبی برای تعیین دقیق نقش هر کدام است. از وبلاگ های شما، محتوای محصول، پست های مهمان یا محتوای رسانه های اجتماعی شما خواهد بود. استفاده از یک سند کاری همچنین به سایر همکاران اجازه می دهد تا دسترسی داشته باشند و در صورت تمایل آن را ویرایش کنند. این سایت نکات بیشتری در مورد نحوه نوشتن دارد. یک طرح بازاریابی محتوا، و همچنین یک الگوی استراتژی محتوای وب سایت رایگان برای دانلود.
3. نتایج محتوای خود را بسنجید
همانطور که دیدیم، مهم است که محتوای خود را برنامه ریزی کنید و مشخص کنید که می خواهید چه چیزی به دست بیاورد. نیمه دوم این معادله در اندازه گیری موفقیت آن نهفته است. اگر مطمئن نیستید که چقدر تاثیر گذاشته اند، چگونه می دانید که پست های مهمان بیشتری ایجاد کنید؟ بسیار مهم است که تجزیه و تحلیل را در استراتژی خود بگنجانید، بنابراین می توانید مطمئن شوید که وبلاگ های شما توسط گروهی از افرادی که هدف آن هستید خوانده می شود.
و هنگامی که به آنها رسیدید، چگونه می توانید ببینید که چه تأثیری بر هدف کلی شما دارد: رشد کسب و کار؟ مطمئن شوید که اهداف قابل اندازه گیری را ایجاد کرده اید تا بتوانید تأثیری که هر قطعه از محتوا دارد را مشاهده کنید. این ابزار ارزشمندی برای برنامه ریزی مرحله بعدی بازاریابی محتوای شما فراهم می کند.
بیشتر بخوانید:
4. چیزی را به مخاطبان خود پیشنهاد دهید
بسیاری از جنبه های زندگی، در بازاریابی محتوا نیز صادق است. با ایجاد محتوای ارزشمند، منحصربهفرد و جذاب، میتوانید برند خود را ارتقا دهید، در عین حال دیدگاهی منحصربهفرد در مورد یک موضوع ارائه دهید، و ابزارهای مفیدی مانند دکمههای اشتراکگذاری و پیوندها به محتوای دیگر را اضافه کنید.
- بازدیدکنندگان تا آخر میخوانند (با استفاده از زمان در سایت اندازهگیری میشود).
- بازدیدکنندگان را جذب کنید و آنها را تشویق کنید که روی صفحات دیگر نیز کلیک کنند (با نرخ پرش اندازه گیری می شود).
- محبوب است (اندازه گیری شده با اشتراک گذاری های اجتماعی و تعداد صفحات بک لینک های مرتبط و با کیفیت بالا).
5. یک تقویم محتوا را دنبال کنید
همه ما می دانیم که برنامه ریزی کلید موفقیت در استراتژی نوشتن محتوا است و این برای بازاریابی محتوای موفق نیز به همان اندازه صادق است. یک تقویم محتوا نیازی به پیچیده بودن ندارد: هدف اصلی آن صرفاً جمع آوری تمام اطلاعات در یک مکان است. تاریخ ها، انواع محتوا، کلمات کلیدی مورد نظر و همچنین هر گونه اطلاعاتی در مورد ژانر یا انتشار خاص را شامل شود. شما حتی می توانید آن را به اهداف تجاری خود پیوند دهید و یک قالب مشابه داشته باشید.
در اینجا هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. اگر اکسل را ترجیح میدهید، میتوانید از عملکردهای متنوع آن بهره ببرید، اما اگر از کار در Word خوشحالتر هستید، این نیز خوب است. از منظر عملی، ایجاد یک تقویم محتوایی که برای اعضای مختلف تیم محتوای شما قابل دسترسی باشد به این معنی است که همه در جریان هرگونه تغییر قرار می گیرند و خطر سوء تفاهم یا ایجاد محتوای تکراری یا سفارش تولید محتوای تکراری را به حداقل می رساند.
6. شخصی خریدار بسازید
در نظر گرفتن مخاطبان، ایجاد محتوا برای آنها آسانتر می شود. در غیر این صورت، کمی شبیه انتخاب یک هدیه تولد برای کسی است که هرگز ندیده اید. شخصیتهای خریدار توصیفهایی از مشتریان هدف شما هستند. برای مفید بودن، این توضیحات باید بر اساس نتایج تحقیقات شما باشد، نه فقط بر اساس که فکر می کنید مشتریان شما ممکن است باشند.
اطلاعات مربوط به جمعیت شناسی و رفتارهای خرید بازار خود را جمع آوری کنید و تصویری از انگیزه آنها ترسیم کنید. حتی می توانید یک نام و یک عکس به آنها بدهید تا واقعاً آنها را زنده کنید. علاوه بر این، محتوا برای آنها مناسب و جذاب خواهد بود و احتمال تحقق هدف خود را افزایش می دهد! شخصیت خریدار فقط برای بازاریابی محتوای موفق اعمال نمی شود. هنگامی که تصویر واضحی از خریداران خود دارید، می توانید این درک را در کل کمپین بازاریابی خود نیز اعمال کنید و در راه اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنید.
7. محتوا نباید نوشته شود
وقتی به بازاریابی محتوای موفق فکر میکنیم، وبلاگها و پستهای مهمان دو نوع محتوا هستند که برای اکثر ما به ذهن میرسد. اما به یاد داشته باشید، محتوای متفاوت زیادی وجود دارد. ایجاد محتوای بصری نیز بسیار مؤثر است و گرافیک به گونهای متفاوت برای ما جذاب است. محتوای بصری مانند اینفوگرافیک ها یا تصاویر را می توان در مدت زمان کوتاه تری مصرف کرد و به شما امکان می دهد حقایق و پیام ها را به طور خلاصه بیان کنید. اشتراکگذاری آنها نیز آسان است و به شما امکان میدهد موضوعات پیچیدهتر را برای مخاطبان خود در دسترس قرار دهید.
در این مقاله با موضوع 7 استراتژی نوشتن محتوا در بازاریابی محتوا سعی کردیم تا با شما درباره استراتژی نوشتن محتوا صحبت کنیم امیدوایم از مقاله 7 استراتژی نوشتن محتوا در بازاریابی محتوا لذت برده باشید، درصورتی که ایده جدیدی درباره استراتژی نوشتن محتوا دارید آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.
پایان مقاله 7 استراتژی نوشتن محتوا در بازاریابی محتوا.