09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل

نصب وردپرس روی هاست
به این مقاله امتیاز بدهید

در مقاله وردپرس چیست به بررسی این سیستم مدیریت محتوا پرداختیم. حالا در این مقاله از سایت بیلدر میخواهیم در رابطه با نصب وردپرس روی هاست صحبت کنیم.

برای ایجاد وب سایت به فضایی به نام هاست نیاز داریم. یکی از سرویس های مناسب برای نصب وردپرس لینوکس است و از طرفی یکی از بهترین پنل های لینوکس سی پنل است. امروز نحوه نصب وردپرس روی هاست سی پنل را به شما آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

هاست سی پنل چیست؟

هاست در واقع جایی است که اطلاعات مربوط به  وب سایت ذخیره می شود و ابزارهای مختلفی برای مدیریت هاست وجود دارد که از جمله مهم ترین آنها کنترل پنل هاست: Direct Admin، Plesk و CPanel می باشد. در این مطلب نحوه نصب وردپرس بر روی سی پنل را به شما آموزش می دهیم.

نصب وردپرس روی هاست سی پنل

نصب وردپرس روی سی پنل مراحلی دارد که سریع و آسان است. تنها باید دقت کرده و قدم به قدم با ما در این مسیر همراه شوید تا بتوانید در نهایت وبسایت خود را ایجاد کنید.

 

قدم اول: دانلود جدیدترین نسخه وردپرس

در اولین گام از نصب وردپرس روی هاست باید جدیدترین نسخه وردپرس را از سایت وردپرس دانلود کرده و فایل آن را که یک فایل زیپ است روی سیستم خود ذخیره نمایید.

قدم دوم: بارگذاری فایل وردپرس و نصب آن روی هاست Cpanel

در این مرحله باید فایل زیپ وردپرس را روی هاست سایت خود آپلود کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱ورود به حساب کاربری هاستCpanel 

ابتدا باید وارد بخش مدیریت حساب کاربری هاست سایت خود شوید. برای این کار قبلا آدرس ورودی به هاست برایتان توسط شرکت هاستینگ ارسال شده است. آدرس مورد نظر را در مرورگر وارد کنید.

۲وارد کردن اطلاعات حساب کاربری

در این مرحله در صفحه لاگین بخش مدیریت هاست، باید اطلاعات کاربری سایت که از شما درخواست می‌شود را وارد کنید تا وارد پنل مدیریت Cpanel هاست خود شوید.

آموزش نصب وردپرس روی هاست 

۳رفتن به بخش File Manager

در این گام شما باید در صفحه مدیریت هاست Cpanel خود به بخش  File Manager بروید.

۴رفتن به پوشه public_html

در این مرحله باید وارد پوشه public_html شوید و فایل وردپرس خود را در این بخش که روت یا شاخه اصلی Cpanel است آپلود کنید.

در این مرحله می‌توانید فایل فشرده وردپرس را در مسیر public_html آپلود کنید و بعد از آپلود فایل زیپ وردپرس، آنها را در همان هاست با انتخاب گزینه Extract از حالت فشرده خارج کنید و سپس فایل زیپ را با استفاده از گزینه Delete حذف کنید.

 قدم سوم: ایجاد پایگاه داده در هاست

در سومین قدم از نصب وردپرس روی هاست و بعد از آپلود فایل‌های وردپرس روی هاست Cpanel، باید پایگاه داده ایجاد کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید.

۱به بخش MySQL در سی پنل بروید.

در اولین قدم باید از صفحه مدیریت هاست Cpanel خود روی گزینه MySQL کلیک کنید.

 

۲تعیین نام پایگاه داده

در قدم بعدی باید برای پایگاه داده خود یک نام تعیین کنید و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید.

۳تعریف کاربر برای پایگاه داده

در این مرحله از نصب وردپرس روی هاست باید برای دسترسی به پایگاه داده سایت خود یک کاربر یا همان user تعریف کنید. برای این کار نام کاربری و رمز عبور تعریف کرده و روی دکمه Create User در پایین صفحه کلیک کنید.

البته در این مرحله سعی کنید حتما از رمز قوی استفاده کنید که ایمن باشد. برای این منظور می‌توانید از حروف بزرگ و کوچک و علائم مانند @ و $ به طور همزمان و ترکیبی در پسورد خود استفاده کنید. بعد از تعیین نام کاربری و رمز عبور، حتما آن ها را در جای امن ذخیره کنید.

۴دسترسی به پایگاه داده سایت

بعد از اینکه برای سایت خود پایگاه داده ایجاد کردید به صورت پیشفرض ممکن است کاربر تعریف شده به پایگاه داده سایت شما دسترسی نداشته باشد به همین دلیل باید مجوزهای لازم برای این منظور ایجاد شود. برای ایجاد دسترسی کاربر به پایگاه داده مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید:

  1. به بخش Add User To Database بروید.
  2. کاربر مورد نظر خود را از منو کشویی که شامل نام کل کاربرها است انتخاب کنید.
  3. پایگاه داده مورد نظر خود را در منوی کشویی Database انتخاب کنید و روی دکمه Add کلیک کنید.
  4. در گام بعدی ، اختیارات و دسترسی های کاربر به پایگاه داده را تعیین کنید.
  5. بعد از اجرای مراحلی که بیان کردیم روی دکمه Make Changes کلیک کنید تا دسترسی های لازم به پایگاه داده در اختیار کاربر تعریف شده قرار بگیرد.
 

نحوه نصب وردپرس روی هاست  

قدم چهارم: پیکربندی تنظیمات برای نصب وردپرس روی سی پنل

در ادامه آموزش نصب وردپرس روی سی پنل، نوبت به پیکربندی تنظیمات برای نصب وردپرس می‌رسد. راه‌های زیر را برای این منظور طی می‌کنیم:

آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید و در صفحه باز شده زبان سایت خود را تعیین کنید برای این منظور باید در سایت‌های فارسی زبان سایت را فارسی انتخاب کنید.

در گام بعدی به صفحه ای مطابق شکل زیر منتقل خواهید شد که در این مرحله نیاز به تنظیمات خاصی نیست فقط کافی است روی دکمه “بزن بریم” یا “lets go” کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

در گام بعدی باید اطلاعات مربوط به پایگاه داده سایت خود را وارد کنید. (همان اطلاعاتی که موقع ساخت پایگاه داده داشتیم.) همانطور که مشاهده می‌کنید در این بخش باید اطلاعات مربوط به نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و سپس روی دکمه فرستادن یا submit در پایین صفحه کلیک کنید.

در تمام کادرهای بالا باید اطلاعاتی را که در هنگام ساخت دیتابیس ایجاد کردیم، وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات روی گزینه فرستادن کلیک کنید.

قدم پنجم: تکمیل اطلاعات سایت

با کلیک روی دکمه راه اندازی نصب به بخشی منتقل می‌شوید که باید اطلاعات سایت را در آن وارد کنید. حال روی گزینه راه اندازی وردپرس بزنید و کار نصب وردپرس روی هاست سی پنل انجام می‌شود. کار تمام است! از سایت خود لذت ببرید.

جمع بندی محتوا

در این مقاله از سایت بیلدر آموزش نصب وردپرس روی هاست سی پنل را به شما ارائه کردیم. با کمک این آموزش می‌توانید سایت خود را در کمترین زمان و بطور کاملا استاندارد روی سی‌پنل نصب کرده و به فعالیت روی آن بپردازید.
چنانچه در مسیر نصب مشکلی داشتید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات