09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

10 ایده برای سادگی در طراحی سایت و اپلیکیشن

طراحی سایت و اپلیکیشن
به این مقاله امتیاز بدهید

متأسفانه، بیشتر مردم (مخصوصاً آنهایی که تازه کار طراحی سایت و اپلیکیشن را آغاز کرده اند) اهمیت ساده نگه داشتن کارها را تا حد امکان برای کاربران فراموش می‌کنند. به حداقل رساندن تلاش کاربر به معنای به حداقل رساندن تعداد مراحلی است که باید انجام دهند و به حداقل رساندن انرژی ذهنی مورد نیاز برای انجام وظایف با استفاده از بازخورد و ویژگی‌های طراحی که کاربران را همیشه در جریان قرار می‌دهد.

این مقاله از سایت بیلدر تکنیک‌ها و رویکردهایی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا طرح‌های خود را تا حد امکان ساده‌تر بسازند.

ده ایده برای سادگی در طراحی سایت و اپلیکیشن

1. از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید

وقتی نوبت به طراحی سایت و اپلیکیشن می‌رسد، استفاده از یک پالت رنگ محدود می‌تواند به ساده‌تر و آسان‌تر شدن کارها کمک کند. تنها با استفاده از چند رنگ، می توانید ظاهر و احساسی منسجم برای سایت یا برنامه خود ایجاد کنید که از نظر بصری بسیار جذاب و قابل درک است.

برای مثال در طراحی سایت پزشکی معمولا از رنگ های آبی، سفید و سبز استفاده می شود. در حالی که در طراحی سایت فروشگاهی از رنگ های شاد و در طراحی سایت وکالت از رنگ های سنگین مانند قهوه ای و مشکی  استفاده می شود.

2. از فونت های تمیز و ساده استفاده کنید

یک راه دیگر برای ساده نگه داشتن طراحی سایت و اپلیکیشن خود استفاده از فونت های تمیز و ساده است. فونت‌های Sans Serif اغلب انتخاب خوبی برای طراحی وب و برنامه هستند، زیرا خواندن آن‌ها آسان است و عموماً در صفحه‌های نمایش با هر اندازه خوب به نظر می‌رسند.

3. چیدمان خود را ساده نگه دارید

یکی از بهترین راه‌ ها برای ساده نگه داشتن طرح‌تان این است که طرح‌ بندی خود را تا حد امکان حداقلی نگه دارید. به طور کلی، هرچه موارد کمتری در سایت یا برنامه شما وجود داشته باشد، استفاده و پیمایش آن ساده‌تر خواهد بود.

طراحی وب سایت و اپلیکیشن

4. از آیکون ها کمتر استفاده کنید

یک راه دیگر برای ساده نگه داشتن کارها هنگام طراحی یک رابط وب یا برنامه، استفاده کم از نمادها است. آنها همیشه ضروری نیستند، بنابراین فقط در صورتی از آن ها استفاده کنید که بهترین راه برای برقراری ارتباط با کاربران شما باشند. برای مثال، اگر به نمادی برای کمک به کاربران برای درک یک صفحه خاص نیاز دارید، احتمالاً اشکالی ندارد که آن را درج کنید.

اما، اگر همه دکمه‌های شما شبیه دکمه‌های کاملاً طراحی‌شده با شیب و سایه هستند، سعی کنید در عوض شکل‌هایی ایجاد کنید – بدون هیچ گونه تزئینی – تا به جای دکمه‌های «واقعی» مانند عناصر رابط ساده به نظر برسند.

5. انیمیشن ها و تعاملات را محدود کنید

طراحان وب و برنامه همچنین باید تعداد انیمیشن ها، عناصر تعاملی و سایر بخش های متحرک را در طرح های خود محدود کنند. این ها ابزارهای بسیار خوبی برای جلب توجه کاربران هستند، اما در صورت استفاده بیش از حد از آن ها می توانند از نظر بصری خسته کننده شوند.

از انیمیشن‌ها به مقدار کم استفاده کنید تا کاربران را به جایی که باید بروند یا بر اطلاعات مهم تأکید می‌کنند، استفاده کنید، اما بدون دلیل یک تم کلی بر اساس گرافیک‌های پر زرق و برق ایجاد نکنید.

6. از طرح های عجیب و غریب استفاده نکنید

طراحان اغلب فکر می کنند که با تغییر طرح رنگ وب سایت خود یا طرح بندی برنامه خود، چیزی جدید و اصلی خلق می کنند. در حالی که انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود متمایز شوید، اما در بیشتر مواقع فقط به شما کمک می‌کند که یک طراح تازه کار به نظر برسید که خیلی تلاش می‌کند متفاوت باشد. اگر طراحی شما به دلیل این تغییرات بیش از حد پیچیده شود، بقیه آن با تداعی ساده تر به نظر می رسد.

طراحان باید بدانند که گاهی اوقات ساده تر بهتر است – به خصوص وقتی سادگی به خوبی انجام شده باشد – و سپس به آن پایبند باشند!

سایت و اپلیکیشن

7. طراحی سایت و اپلیکیشن را به صورت ریسانسیو انجام دهید

هنگام طراحی رابط های وب یا برنامه، برخی از طراحان به طور خودکار بدون در نظر گرفتن دستگاه های دستی شروع به کار بر روی صفحه نمایش های با اندازه کامل می کنند. فکر کردن در مورد اینکه طراحی شما چگونه در یک دستگاه تلفن همراه ظاهر و کار می کند، کلید ایجاد یک طرح بندی ساده و در عین حال زیبا است.

8. پیام خود را واضح و مختصر نگه دارید

وقتی نوبت به طراحی سایت و اپلیکیشن می‌رسد، باید تمام نسخه‌های خود را تا حد امکان مختصر و دقیق نگه دارید. زمانی که پیمایش در تعداد زیادی محتوا می تواند کار مشابهی را تنها در چند کلمه یا جمله انجام دهد، پاراگراف های طولانی لازم نیست. اگر این اطلاعات ضروری نیست، سعی کنید آن را به طور کلی کنار بگذارید، تا کاربران شما مجبور نباشند متن غیر ضروری را برای دریافت آنچه که نیاز دارند بررسی کنند.

9. در صورت امکان از جاوا اسکریپت زیاد استفاده نکنید

هنگام طراحی سایت و اپلیکیشن برای رایانه‌های رومیزی، طراحان اغلب از جاوا اسکریپت به طور گسترده (اگر نه به طور انحصاری) برای ایجاد انیمیشن‌های پیشرفته یا تعاملات پیچیده بین عناصر استفاده می‌کنند. با این حال، این اغلب می تواند منجر به یک رابط درهم و برهم و گیج کننده در صفحه نمایش های کوچک تر شود. در حالی که جاوا اسکریپت هنوز یک ابزار ضروری برای طراحی وب است، سعی کنید از آن به اندازه کافی و فقط در مواقع ضروری استفاده کنید تا همه چیز ساده باشد.

10. از فضای خالی آزادانه استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای شیک و ساده جلوه دادن یک رابط کاربری، استفاده آزادانه از فضای خالی است. این به این معنی است که فضای زیادی بین عناصر باقی می‌ماند تا همه چیز با هم انباشته نشود و تمرکز کاربران بر روی چیزهای مهم را دشوار می‌کند. فضای سفید همچنین به ایجاد حس ظرافت و سادگی در طراحی شما کمک می کند.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی ده مورد از طراحی سایت و اپلیکیشن پرداختیم. دفعه بعد که یک پروژه جدید را شروع می کنید این موارد را در نظر داشته باشید! امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. حتما سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات