09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید(7سوال)

سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید(7سوال)
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله سوالاتی که باید از یک طراح سایت قبل از شروع پروژه پرسید

فرض کنید شما شرکت طراحی وب خود را انتخاب کرده اید و به آنها سفارش طراحی سایت داده اید. مرحله بعدی راه اندازی پروژه یا شروع جلسه خواهد بود. طراح وب سوالات زیادی برای شما خواهد داشت، و احتمالاً برخی از استانداردها را نیز خواهند داشت

رابطه بین مشتری و توسعه‌دهنده وب می‌تواند مملو از مشکلات باشد. ایجاد سوء تفاهم آسان است که می تواند منجر به تاخیر در پروژه و اختلافات پرهزینه شود. بنابراین، جلسه آغازین باید توسط هر دو طرف برای تعیین قوانین اساسی و انتظارات برای پروژه استفاده شود. در اینجا سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید را گردهم آورده ایم که با مطالعه آنها می توانید از سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید آگاه شوید.

مدیر پروژه من کیست؟

وقتی یک شرکت طراحی وب حرفه ای را استخدام می کنید، احتمالاً چندین نفر روی توسعه وب سایت یا طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت پزشکی شما کار می کنند. وظیفه شما این نیست که این افراد مختلف را ردیابی کنید، و انجام این کار برای شما معکوس خواهد بود. احتمالاً یک مدیر پروژه یا مشاور ارشد پروژه شما را مدیریت خواهد کرد و اولین نقطه تماس شما در طول پروژه خواهد بود. احتمالاً تا این لحظه با یک فروشنده سر و کار داشته اید. اما پس از شروع پروژه، تیم فروش عمدتاً از صحنه خارج خواهد شد. بنابراین، باید بدانید که چه کسی توسعه سایت شما را مدیریت خواهد کرد. و بهترین کار این است که سعی کنید یک رابطه کاری خوب با آن مدیر پروژه ایجاد کنید.

پروژه چگونه مدیریت خواهد شد؟

به یکی از مهم ترین بخش های مقاله سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید رسیدیم، آن را با دقت بیشتری بخوانید.

مدیریت خوب پروژه کلید موفقیت یک پروژه توسعه وب است. بنابراین، برای شما مفید خواهد بود که بدانید پروژه شما چگونه مدیریت خواهد شد. توسعه دهنده شما ممکن است از نرم افزارهای مدیریت پروژه مانند Asana، Basecamp یا Trello استفاده کند. یا ممکن است یک سیستم اختصاصی داشته باشند که استفاده می کنند. نقاط عطفی وجود خواهد داشت که باید به آنها رسید تا پروژه در مسیر درست ادامه یابد. برنامه‌نویس شما می‌خواهد هر از چند گاهی شما را به‌روزرسانی کند و ممکن است در مراحل خاصی نیاز به اطلاعات داشته باشد. نرم افزار مدیریت پروژه به شما کمک می کند تا ببینید پروژه چگونه پیش می رود و تبادل اطلاعات را تسهیل می کند.

 

چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

شما باید بدانید که چگونه و چه زمانی با توسعه دهنده یا مدیر پروژه خود ارتباط برقرار می کنید. به عنوان مثال، هر چند وقت یک بار در مورد پیشرفت به‌روزرسانی صحبت کنید. باید بدانید اگر سوالی دارید باید با چه کسی تماس بگیرید؟ آیا تماس از طریق تلفن برقرار خواهد شد یا از اسکایپ، زوم یا ایمیل استفاده خواهید کرد؟ البته ارتباط خوب برای تکمیل به موقع پروژه توسعه وب ضروری است. توصیه می شود در اسرع وقت به هر سوالی که توسعه دهنده شما ممکن است داشته باشد پاسخ دهید. همچنین باید با گزارش های منظم به روز باشید. با این حال، بهتر است سعی کنید از مدیریت خرد پروژه توسعه خودداری کنید. تماس‌های تلفنی بیش از حد غیرضروری شما ممکن است مانع پیشرفت سایت شما شود.

مشاوره طراحی سایت
 

از من چه انتظاری خواهید داشت؟

به بخش مهمی از مقاله سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید رسیدیم.

این وب‌سایت شماست، بنابراین در طول پروژه توسعه به اطلاعات شما نیاز است. هر گونه تاخیر در ارائه اطلاعات مورد نیاز ممکن است منجر به تاخیر در تحویل محصول نهایی شود. بهتر است فهرستی از اطلاعات مورد نیاز را در جلسه راه اندازی پروژه از طراح دریافت کنید. و اگر به مدیر پروژه خود بگویید چه زمانی در طول پروژه در دسترس خواهید بود و چه زمانی در دسترس نخواهید بود، کمک خواهد کرد. همچنین توصیه می شود یک جدول زمانی دریافت کنید که چه زمانی تأیید شما برای مراحل توسعه خاصی مورد نیاز است. اگر مرحله مهم توسعه را به موقع امضا نکنید، ممکن است برنامه‌نویس شما نتواند به مرحله بعدی برود.

توسعه‌دهنده چقدر آزادی در تصمیم‌گیری‌های طراحی دارد؟

ممکن است به توسعه دهنده وب خود مشخصات دقیقی برای سایت خود داده باشید. یا ممکن است فقط یک طرح کلی از نیازهای خود ارائه کرده باشید. در هر صورت، توسعه دهنده شما باید بفهمد که در طول پروژه تا چه حد می تواند از مشخصات شما منحرف شود. گاهی اوقات، برای مثال، پیروی از مشخصات طراحی بسیار دقیق ممکن است باعث مشکلات عملکرد شود. بنابراین، آیا توسعه دهنده می تواند تغییرات جزئی در ظاهر سایت برای بهبود عملکرد ایجاد کند؟ یا تمام انحرافات از مشخصات نیاز به تایید قبلی شما دارند؟ شایان ذکر است که اگر توسعه دهنده را خیلی محکم به مشخصات ببندید، می تواند باعث تاخیر و افزایش هزینه پروژه شود.

موارد تحویلی و جدول زمانی چیست؟

این قسمت از مقاله سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید را با دقت بخوانید.

اگر شرایط سختی دارید که باید رعایت شود، بهتر است از همان ابتدا آن را بیان کنید. به عنوان مثال، تاریخ شروع به کار برای وب سایت شما ممکن است نیاز داشته باشد که همزمان با یک فشار بازاریابی باشد. همچنین باید بدانید که آیا پروژه توسعه ممکن است در فازهای مختلف تحویل داده شود یا خیر. و باید تاریخ های تحویل هدف و هر مرحله پرداختی را که ممکن است در تحویل هر فاز سررسید شود، ببینید. اگر لازم نیست، بهتر است بر روی یک مقیاس زمانی تهاجمی اصرار نکنید. البته، شما نمی خواهید یک پروژه توسعه برای همیشه طول بکشد. با این حال، اگر به یک توسعه دهنده زمان معقولی برای توسعه وب سایت خود بدهید، معمولاً راه حل بهتری دریافت خواهید کرد.

گفت و گو
 

فرایند آزمایش و رفع اشکال چیست؟

چه وب‌سایت شما به صورت مرحله‌ای یا در یک تاریخ تحویل داده شود، همیشه بازخورد خواهید داشت و ممکن است بخواهید تغییراتی ایجاد شود. حتی ممکن است برخی از اشکالات عملکردی وجود داشته باشد که باید برطرف شوند. بنابراین، دانستن اینکه توسعه دهنده شما چگونه کار خود را آزمایش می کند مفید خواهد بود. و باید بدانید که چه فرصت هایی برای امتحان کردن سایت خود و درخواست هرگونه تغییر دارید. توسعه‌دهنده شما احتمالاً تعداد محدودی اصلاحات اصلاحی را در قیمت پیشنهادی اعمال کرده است. با این حال، تغییرات قابل توجه خارج از محدوده مشخصات اصلی به احتمال زیاد به طور جداگانه محاسبه می شود.

نتیجه گیری

بهترین راه برای جلوگیری از اختلاف با توسعه دهنده وب خود این است که از قبل در مورد مشخصات و محدوده پروژه توافق کنید. و هر کاری که می توانید انجام دهید تا از تاخیر در پایان کار جلوگیری کنید. جلسه آغازین پروژه این فرصت را برای هر دو طرف فراهم می کند تا انتظارات خود را تعیین کنند و بر روی یک مقیاس زمانی توافق کنند. مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که توسعه‌دهنده شما می‌خواهد بهترین وب‌سایتی را در چارچوب محدودیت‌های بودجه‌تان داشته باشید. اگر هر دو طرف برای دستیابی به این هدف با یکدیگر همکاری کنند، نتیجه وب‌سایتی خواهد بود که هر دو طرف به آن افتخار می‌کنند، به موقع و با بودجه ارائه می‌شود.

در این مقاله از سایت بیلدر با موضوع سوالاتی که باید از یک طراح سایت قبل از شروع پروژه پرسید درباره موضوع مهم سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید صحبت کردیم، امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

پایان مقاله سوالاتی که باید از یک طراح سایت پرسید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات