09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نداشتن ایده طراحی سایت+7 روش تضمینی

نداشتن ایده طراحی سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

مقاله درباره نداشتن ایده طراحی سایت

آیا تا به حال متوجه شده اید که بدون هیچ ایده ای به صفحه ای خالی خیره شده اید؟ یا شاید برای چندمین بار پروژه‌ای را شروع کرده‌اید و به یک کوچه کور دیگر رفته‌اید؟ خوب، اگر بتوانید با این سناریوها ارتباط برقرار کنید، تنها نیستید. زیرا هر کسی که در یک زمینه نیازمند خلاقیت کار می کند می تواند بدون ایدگی را تجربه کند و طراحان وب نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 طراحی سایت می‌تواند فوق‌العاده خسته‌کننده باشد، به‌ویژه زمانی که مهلتی کمی داشته باشیم. اما گاهی اوقات، هر چه بیشتر برای الهام گرفتن تلاش کنید، ایده‌های کمتری مطرح می‌شوند. بنابراین، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از نداشتن ایده طراحی سایت عبور کنید.

روی پروژه دیگری کار کنید

کوبیدن سر خود به دیوار آجری شما را به جایی نمی رساند. در واقع، شما می‌توانید ساعت‌ها و ساعت‌ها را با نشستن پشت کامپیوتر و تلاش برای شروع پروژه تلف کنید، در حالی که از نداشتن ایده طراحی سایت رنج می‌برید. بنابراین گاهی اوقات بهتر است پروژه طراحی مشکل‌ساز را کنار بگذارید و استراحت کنید یا روی چیز دیگری کار کنید.

عقب نشینی از یک پروژه به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را دوباره متمرکز کنید و با دیدگاهی تازه به مشکل نزدیک شوید. و گاهی اوقات، تکمیل یک کار دیگر اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا با انرژی و خلاقیت دوباره به کار اصلی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

بازبینی مجدد از برخی پروژه های گذشته

همه افراد متفاوت هستند، بنابراین برخی از این ایده ها ممکن است برای شما مفید باشد و برخی دیگر ممکن است نه. اما یک راه جایگزین دیگر برای شکست دادن نداشتن ایده طراحی سایت که ممکن است بخواهید امتحان کنید، این است که برخی از پروژه های گذشته خود را دوباره مرور کنید.

بررسی پروژه‌های انجام‌شده قبلی ممکن است دو مزیت داشته باشد. اولاً، به عنوان یادآوری کار عالی که قبلاً انجام داده اید، خواهد بود. بنابراین، به شما ثابت می‌کند که می‌توانید از بن‌بستی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستید، عبور کنید و ایده‌های نوآورانه‌ای داشته باشید. و ثانیاً، نگاه کردن به کارهای گذشته ممکن است الهاماتی را که نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد، زیرا ممکن است یک عنصر طراحی برای استفاده مجدد در پروژه فعلی پیدا کنید.برای مثال اگر درحال طراحی سایت وکالت هستید، حال می توانید به سایت های وکالتی که در گذشته طراحی کرده اید رجوع کنید و از آنها ایده بگیرید.

لامپ زرد

مقابله با پروژه از زاویه ای جدید

بیشتر طراحان وب، پروژه ای را با ساخت چند وایفریم و یک طرح اولیه آغاز می کنند. با این حال، این رویکرد می تواند منجر به خیره شدن شما به یک صفحه خالی شود و به جایی نرسید. بنابراین، استفاده از روش جایگزین برای شروع با یک عنصر طراحی کوچک، مثلاً یک دکمه، ممکن است شما را از نداشتن ایده طراحی سایت خارج کند.

شروع یک پروژه وب با یک جنبه دقیق از سایت ابتدا ممکن است غیرقابل تصور باشد. از این گذشته، مانند شروع یک سفر بدون نقشه است. با این حال، درست مانند یک سفر بدون مقصد ثابت، این رویکرد به طراحی وب ممکن است شما را در مسیر کشف هدایت کند. برای مثال، آن دکمه ممکن است به ایده هایی برای پالت رنگ و تایپوگرافی برای کل سایت منجر شود.

برای الهام بخشیدن به کارهای دیگر طراحان نگاه کنید

سرقت ادبی در هر زمینه خلاقانه هرگز قابل چشم پوشی نیست. با این حال، برای به دست آوردن مقداری الهام، می توانید به کارهای طراحان دیگر نگاه کنید. برای مثال، ممکن است به وب‌سایت‌های دیگری در همان جایگاه نگاه کنید. یا ممکن است چیزی به سادگی کال تو اکشن در سایت دیگری باشد که جریان خلاقیت شما را دوباره شعله ور می کند. اگر این رویکرد را اتخاذ کنید، کاری که باید انجام دهید این است که کپی نکنید. در عوض، آنچه را که می‌بینید بهبود ببخشید و طراحی منحصربه‌فرد خود را در مورد آنچه که از شما الهام گرفته است، اضافه کنید. برای مثال در طراحی سایت املاک با مشاهده سایر سایت های مرتبط با املاک می توانید از نداشتن ایده طراحی سایت فرار کنید.

عدم کمال گرایی

عدم کمال گرایی

ممکن است این کمال گرایی شما باشد که باعث مسدود شدن طراح وب شما شده است. در این صورت، بهترین گزینه ممکن است ادامه پروژه باشد، حتی اگر 100% از نتایج اولیه راضی نباشید.

گاهی اوقات، آنچه در ابتدا مانند یک ایده وحشتناک به نظر می رسد، بعداً به چیزی خاص تبدیل می شود. گاهی اوقات، یک تغییر کوچک در یک طرح می تواند تفاوت را ایجاد کند. برای مثال، تغییر یک رنگ ممکن است نظر شما را در مورد پروژه ای که فکر می کردید به جایی نمی رسد تغییر دهد. و حتی اگر تمام کارهایی که یک شروع بن‌بست برای یک پروژه فراهم می‌کند، الهام‌بخش رویکرد درست باشد، زمان به خوبی صرف شده است.

درخواست کمک

یک جفت نگاه تازه به یک مشکل اغلب می تواند راه حل واضحی را ببیند که شما از دست داده اید. بنابراین، اگر طراح وب‌سایت دیگری وجود دارد که به او اعتماد دارید، درخواست کمک از او می‌تواند نداشتن ایده طراحی سایت شما را برطرف کند.

بعضی از طراحان تمایلی به درخواست کمک ندارند زیرا این به معنای پذیرش شکست است. اما از اینکه کسی که با مشکلی دست و پنجه نرم نکرده است چقدر سریع می تواند فوراً راه حلی را ببیند شگفت زده خواهید شد. به عنوان مثال، یک بررسی همکار از کار شما ممکن است اصلاحیه ساده ای را در طرح شما نشان دهد که مسیر ادامه کار روی پروژه را برای شما باز می کند. و، ممکن است چیزی به سادگی اضافه کردن فضای خالی بیشتر باشد که شما را به مسیر اصلی بازگرداند.

آن را رد کنید و دوباره شروع کنید

اگر همه چیزهای دیگر را امتحان کرده‌اید و اولین تلاش شما در پروژه‌ای هنوز شما را به جایی نمی‌برد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کار خود را تا به امروز کنار بگذارید، استراحت کنید و دوباره شروع کنید.

کنار گذاشتن کارهایی که زمان زیادی را صرف آن کرده اید می تواند سخت باشد. با این حال، بی میلی شما برای شروع دوباره با کلین شیت می تواند مانع شما شود. گاهی اوقات، بهتر است بپذیرید که به دیوار برخورد کرده اید و تسلیم شوید. سپس، می‌توانید کمی از پروژه نفس بکشید، شاید به پیاده‌روی بروید و دوباره به کار حمله کنید.

نتیجه گیری

نداشتن ایده طراحی سایت ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اما، اگر تشخیص دهید که چه زمانی به مشکل برخورد کرده اید، می توانید برای غلبه بر فقدان موقت خلاقیت قدم بردارید.

وقتی نمی‌توانید راهی برای پیشرفت در یک پروژه ببینید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که رویکرد متفاوتی در پیش بگیرید. این تغییر در تاکتیک ممکن است به این دلیل باشد که استراحت کنید و بعداً به مشکل برگردید. یا ممکن است به دنبال الهام گرفتن از همتایان خود باشید یا به وب سایت های دیگران و برخی از کارهای گذشته خود نگاه کنید.

بنابراین، برخی از استراتژی‌های بالا را امتحان کنید و ببینید که آیا برای شما کار می‌کنند یا خیر.

در این مقاله از سایت بیلدر درباره نداشتن ایده طراحی سایت با شما صحبت کردیم، امیدواریم از این مقاله با موضوع نداشتن ایده طراحی سایت لذت برده باشید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات