09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان

طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان
به این مقاله امتیاز بدهید

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که به کاربران خود اجازه می دهد تا از طریق رابط های بصری به عملکرد داخلی وب سایت خود دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر، یک پلت فرم ایجاد وب سایت با استفاده آسان که کدنویسی را از معادله خارج می کند. با وجود این دسترسی، هنوز محدودیت‌هایی برای وردپرس مانند استفاده از قالب‌های از پیش ساخته وجود دارد و طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان را بسیار آسان تر کرده است.

اثربخشی یک وب سایت تا حد زیادی به کیفیت طراحی وب سایت بستگی دارد که به طور مستقیم با زمان و تلاش اختصاص داده شده به پروژه مرتبط است و سایت های وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای اینکه کاربران وردپرس بتوانند وب‌سایت‌های کاربردی ایجاد کنند، به درک اولیه از طراحی وب، آشنا شدن با برخی مفهوم ها و فرآیند طراحی سایت نیاز دارند. در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان میپردازیم.

طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان

قالب وردپرس در مقابل طراحی سفارشی

وردپرس به کاربران قالب ها یا مضامینی را ارائه می دهد که به عنوان طرح بندی های از پیش ساخته شده عمل می کنند. هدف این سرویس کاهش تخصص و زمان مورد نیاز برای تولید یک وب سایت است. به این ترتیب شخصی که میخواهد طراحی سایت انجام دهد، به راحتی و بدون نیاز به یاد گرفتن برنامه نویسی میتواند این کار را انجام دهد. این سیستم مدیریت محتوا، طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان را امری بسیار آسان کرده است.

طراحی رابط کاربری سایت

Front-end یا سمت سرویس گیرنده، قسمت هایی از یک وب سایت است که توسط کاربران و بازدیدکنندگان مشاهده شده و با آنها تعامل دارند. این قسمت از یک وب سایت معمولاً از عناصری مانند گرافیک، ناوبری، محتوا و رسانه استفاده می کند. استفاده از این ترکیب از اجزا می تواند یک طراحی سایت جذاب، کاربردی و بصری ایجاد کند. رابط کاربری یک وب سایت دارای موقعیت منحصر به فردی در تبدیل بازدیدکنندگان است زیرا با طراحی صفحات جذاب میتوان توجه کاربران زیادی را جلب کرد.

در سایت های اختصاصی برای طراحی این قسمت از سایت، از زبان های برنامه نویسی HTML، CSS و JS استفاده می شود اما طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان نیازی به کد نویسی ندارد و طراح با استفاده از سربرگ ساز های قدرت مندی مانند المنتور و گوتنبرگ می تواند به راحتی صفحات جذابی را طراحی کند.

طراحی سایت با وردپرس 

طراحی Back-End وب سایت

قسمت فرانت اند سایت برای بازدیدکنندگان ساخته شده است و قسمت خدمات ده یک وب سایت ستون فقراتی است که به مدیران اجازه می دهد تا تمام جنبه های یک سایت وردپرس را مدیریت کنند. بک‌اند سایت به شما امکان می‌دهد با استفاده از زبان PHP محتوای مختلفی را برای تعاملات مختلف با کاربر منتشر کنید، به این معنا که می‌توان از بک‌اند برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای عملکرد، سئو، طراحی و محتوا استفاده کرد.

خوشبختانه در وردپرس، با استفاده از بخش پیشخوان میتوان تمام این امور را در سایت انجام داد و نیازی به دانش کد نویسی نیست.

سفارشی سازی الگوها

سفارشی‌سازی قالب‌های وردپرس پایه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد تا طراحی‌های وب‌سایتی از نظر بصری جذاب و جذاب ایجاد کنند. قبل از در نظر گرفتن سفارشی‌سازی یک الگو، اولین گام انتخاب یک موضوع انعطاف‌پذیر و قابل اعتماد است که دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی برای کار است. این موضوع همچنین باید با هویت برند کلی تصویر وب‌سایت شما مطابقت داشته باشد که از خود بر روی عناصری مانند فونت، ویجت‌ها، منوها و پالت‌ها پشتیبانی می‌کند.

توجه کنید که قالب های وردپرس انواع مختلفی دارند. مثلا قالبی که برای طراحی سایت پوشاک از آن استفاده میکنید با قالب سفارش سایت شرکتی کاملا متفاوت است زیرا این دو سایت در مقایسه با یکدیگر، امکانات متفاوتی دارند. سایت پوشاک باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند خرید اینترنتی انجام دهد. از طرفی، سایت شرکتی معمولا برای معرفی آن شرکت و برند استفاده میشود و فروشگاهی نیست. پس نوع قالب خود را با توجه به نوع سایتی که میخواهیم طراحی کنیم انتخاب می کنیم.

افزونه های صفحه ساز وردپرس

افزونه ها راه خوبی برای تسهیل فرآیند طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان هستند و وردپرس از این ابزارهای مفید کم ندارد. اگر می خواهید چشم بازدیدکنندگان خود را به خود جلب کنید، بسیار مهم است که از آنها با صفحات بسیار شیک و به یاد ماندنی استقبال کنید. عناصر مورد استفاده در وب سایت شما بخش کلیدی این فرآیند هستند، بنابراین بهترین روش برای شروع در این مسیر، انتخاب افزونه های صفحه ساز است که گزینه های استایل پیشرفته را ارائه می دهند.

همانطور که بالاتر اشاره شد، استفاده از صفحه ساز هایی مانند المنتور و گوتنبرگ می تواند کمک زیادی به طراح سایت کند. گوتنبرگ صفحه ساز خود وردپرس است اما برای استفاده از المنتور باید افزونه ی آن را نصب کنید. همچنین برای استفاده از تمام امکانات آن باید نسخه پولی آن را خریداری کنید. برگه ساز دیگری نیز وجود دارد و نام آن ویژوال کامپوزر است ولی این روز ها کمتر از آن استفاده می شود چون قدیمی شده و امکانات کمی نسبت به سایر صفحه ساز ها دارد.

ساخت سایت با وردپرس 

مزایای طراحی وردپرس

موفقیت وردپرس به این پلتفرم اجازه داده است تا در سراسر اینترنت گسترش یابد و این بدون شک به دلیل مزایای بسیاری است که برای کاربرانش فراهم می کند. برخی از این مزایا به شکل پلاگین‌هایی هستند که راه‌ های بهبود عملکرد وب‌سایت‌ ها، تعاملات CMS سازگار با موبایل و از همه مهم‌تر پلتفرم CMS بزرگ آن را افزایش داده‌اند. از مهم ترین مزایای آن میتوان به راحتی استفاده از آن برای طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان اشاره کرد. با استفاده از وردپرس دیگر نیازی به کدنویسی برای طراحی سایت نداریم و به راحتی میتوانیم تمام سایت ها را طراحی کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی طراحی سایت با وردپرس برای مبتدیان پرداختیم. امیدواریم مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم. بهتر است پیش از شروع طراحی سایت، درباره آن تحقیق کنید و علاقه و روش های موجود را بررسی کنید. در بخش نظرات میتوانید سوالات خود  را با ما درمیان بگذارید. کارشناسان سایت بیلدر در اصرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات