09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

محبوب‌ترین روند طراحی UI در 2023

محبوب‌ترین روند طراحی UI
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدن آنچه در آینده در انتظار شماست همیشه هیجان انگیز است، به خصوص در مورد طراحی. هر چند سال یکبار، روند جدیدی فراگیر می شود و طرز فکر ما را در مورد طراحی رابط کاربری (UI) تغییر می دهد.

در این مقاله از سایت بیلدر، ما نگاهی خواهیم داشت به برخی از محبوب‌ترین روند طراحی UI که انتظار می‌رود در سال 2023 به کار گرفته شوند.

روند UX/UI چیست؟

در گذشته، گرایش UI یا UX مجموعه‌ای از اصول طراحی و تکنیک‌های طراحی بود که محبوب بودند اما از آن زمان محو شده‌اند و دیگر مرتبط نیستند. به عنوان مثال، روند طراحی وب در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، طراحی وب تخت بود. اما در پایان دهه، به طور گسترده ای به عنوان یک مد تلقی می شد و دیگر یک جهت طراحی محبوب یا تاثیرگذار نیست.

در آینده، روند UI یا UX چیزی خواهد بود که برای چندین سال باقی خواهد ماند. اما، باید چیزی باشد که هنوز در روزگار کنونی مرتبط باشد. روند UI/UX یک روند طراحی جدید است. که در دنیای طراحی رابط کاربری محبوب است.

این گرایش ها برای کمک به طراحان و توسعه دهندگان استفاده می شود تا از آخرین روندها در راس بمانند. بنابراین، اگر به دنبال استخدام یک طراح UI/UX برای پروژه بعدی خود هستید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

چرا روندهای رابط کاربری را بررسی کنیم؟

همان طور که دیدیم، دوران فناوری پیشرفت های زیادی را به ما ارزانی داشته است و تنها راه برای زندگی در آینده، همگام شدن با این پیشرفت های جدید است. بنابراین، ما این لیست از محبوب‌ترین روند طراحی UI را که باید در سال آینده تماشا کنید، گردآوری کرده‌ایم.

 با همگام شدن با روند طراحی، می توانید ببینید در چند سال آینده چه اتفاقی می افتد. اما، اگر به دنبال گرایش‌های بیشتری هستید که باید به آن ها توجه کنید.

بیشتر بخوانید:

محبوب‌ترین روند طراحی UI

طراحی مسطح

طراحی تخت در حال حاضر یک روند داغ در طراحی UI در انواع سایت ها، مثل طراحی سایت فروشگاهی است. برای چشم آسان است و خطوط تمیز و ساده هستند. رایج ترین راه برای ایجاد یک طرح مسطح، استفاده از گوشه های گرد و شیب های ساده است.

یک رابط مسطح، چشم اندازی مینیمال به کاربران می دهد. و به جای اینکه همه چیز را با رنگ های زیاد و غیره زرق و برق دار کند، تصویری را برای تجربه کاربری با کیفیت ارائه می دهد.

طراحی تخت پیام ها و اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد، به روشی ساده با درهم ریختگی کمتر. بنابراین، اگر پروژه شما یک محیط کسب و کار را هدف قرار می دهد، این نوع عالی خواهد بود زیرا کاربران اصلاً چیز جالبی در اینجا پیدا نمی کنند و کار شما را آسان تر می کند. همین امر در مورد افرادی که به طراحی های مینیمالیستی علاقه دارند نیز صدق می کند.

همچنین، به دلیل وجود رابط مسطح یکسان، ادغام آن در پلتفرم های مختلف آسان است. استفاده شده است. این یک سبک طراحی محبوب در حال حاضر است، اما انتظار می رود در آینده از مد بیفتد.

الگوهای رابط

الگوهای رابط مجموعه ای از اصول هستند که نحوه عملکرد یک رابط کاربری را دیکته می کنند. این الگوها معمولاً هنگام طراحی یک برنامه تلفن همراه یا وب‌سایت استفاده می‌شوند. این الگوها شامل مواردی مانند پیمایش، جستجو و محتوا می‌شوند.

نمونه ای از این طرح یا الگو منوی همبرگر است. این منو دارای سه نقطه است و معمولاً در برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. مثال‌های دیگر شامل نوارهای جستجو یا نوارهای پیمایش است. نوارهای پیمایش چند سبک متفاوت دارند و می توانند منوی همبرگر داشته باشند.

بررسی محبوب‌ترین روند طراحی UI

طراحی ریسپانسیو

طراحی واکنشگرا یکی از محبوب‌ترین روند طراحی UI است. در گذشته روش طراحی وب سایت ها با استفاده از عرض ثابت بود. شما باید یک نسخه دسکتاپ از سایت و یک نسخه موبایل داشته باشید. اما، با طراحی واکنشگرا، می توانید یک طرح داشته باشید، اما با اندازه صفحه نمایش سازگار است. این یک راه عالی برای اطمینان از اینکه طراحی شما همیشه تمیز و استفاده آسان است.

طراحی واکنشگرا اولین بار توسط اپل در سال 2012 رایج شد. و از آن زمان به بعد، جزو محبوب‌ترین روند طراحی UI تبدیل شده است. ما قبلاً شاهد ظهور طراحی واکنش گرا بوده ایم. برای هر وب سایت یا برنامه ای حیاتی شده است. اما ما همچنین در حال مشاهده ظهور طراحی تطبیقی ​​هستیم.

این طراحی شبیه به طراحی واکنش‌گرا است اما با برخی تفاوت‌های کلیدی. مهمترین آن ها این است که امکان تنظیم اندازه برنامه یا وب سایت را برای هر دستگاه، خواه تلفن هوشمند، تبلت یا دسکتاپ فراهم می کند. یکی از نمونه‌های طراحی واکنش‌گرا، نمونه‌ای است که طرح‌بندی وب‌سایت را بسته به اندازه صفحه تغییر می‌دهد. 

طراحی وب پیشرو

طراحی پیشرو وب از ابتدای سال جاری در حال افزایش محبوبیت بوده است. این یک راه عالی برای ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل است. این یک وب‌سایت است که برای کار بر روی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها و همچنین رایانه‌های رومیزی طراحی شده است.

این طرح‌ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند و در آینده، آن ها حتی برجسته تر خواهند شد. در واقع، ما در حال حاضر شاهد ظهور نوع جدیدی از طراحی به نام طراحی پویا هستیم.

طراحی بصری

طراحی بصری زمانی است که چیزی کاملاً هنری خلق می‌کنید. این می‌تواند یک لوگو، یک اثر هنری یا حتی یک عکس باشد. طراحی بصری، به‌ویژه استفاده از عکس‌ها، روز به روز بیشتر می‌شود. این روش یکی از محبوب‌ترین روند طراحی UI است.

uiطراحی

حالت تاریک

ایده حالت تاریک این است که رنگ های صفحه نمایش را تیره تر کنید. این کار با یک حالت رنگی به نام مقیاس خاکستری انجام می‌شود. در ابتدا توسط اپل رایج شد و اکنون یکی از محبوب‌ترین روند طراحی UI می باشد.

دستگاه های چند منظوره

دستگاه‌های چند منظوره هم برای رایانه‌ها و هم برای دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌شوند. به این معنی که می‌توانید از رایانه برای تایپ و دستگاه تلفن همراه برای تایپ کردن استفاده کنید. برنامه ها را دانلود کنید، بازی کنید و وب را مرور کنید. این یک دستگاه چند منظوره است که دارای ویژگی های رایانه و موبایل است.

چه چیزی بر روندهای سال 2023 تأثیر می گذارد؟

سال 2023 زمان هیجان انگیزی در دنیای فناوری مدرن است. سالی خواهد بود که بالاخره فناوری بلاک چین به طور گسترده پذیرفته می شود و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به اوج خود می رسند. این فناوری تأثیر عمده ای در زمینه طراحی رابط کاربری دارد و آن را حتی تعاملی تر و کاربردی تر می کند.

آینده UI چیست؟

بر اساس آنچه تاکنون دیده‌ایم، می‌توان گفت که آینده طراحی UI به دنبال خواهد بود. در واقع بسیار درخشان است. دنیای طراحی UI همیشه در جریان است و روندهایی که امروز می بینیم احتمالاً در آینده نزدیک با چیزی کاملاً متفاوت جایگزین خواهند شد.

بنابراین مطمئن شوید که از محبوب‌ترین روند طراحی UI مطلع هستید و می توانید با آخرین نوآوری ها همراه باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که وبلاگ ما را دنبال کنید. ما مرتباً مقالات جدیدی اضافه خواهیم کرد، بنابراین حتماً مرتباً بررسی کنید. امیدواریم از این کار لذت برده باشید. مقاله ای در مورد روندهای طراحی UI که در سال 2023 دنبال می شود.

نظر شما در مورد این روندها چیست؟ حتما نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات