09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه ساخت وب سایت رزومه حرفه ای (در 7 مرحله آسان)

ساخت وب سایت رزومه
به این مقاله امتیاز بدهید

آیا هنوز از رزومه ها و رزومه های تک صفحه ای استاندارد برای درخواست شغل استفاده می کنید؟ اگر چنین است، ممکن است زمان به‌روزرسانی فرا رسیده باشد!

چرا؟ زیرا رزومه‌های کاغذی سنتی ممکن است خسته‌کننده و قدیمی به نظر برسند – اگر می‌خواهید در بازار کار شلوغ متمایز شوید، ظاهر خوبی نیست.

خوشبختانه، به لطف فناوری مدرن، هر کسی می‌تواند اقدام به ساخت وب سایت رزومه کند. این یک راه عالی برای متمایز کردن خود از رقبا و به نمایش گذاشتن مهارت‌ها و تجربیات خود به یک کارفرمای احتمالی است.

در این مقاله از سایت ساز، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اقدام به ساخت وب سایت رزومه کنید.

  1. دریافت یک دامنه و ثبت نام برای میزبانی وب
  2. یک الگوی سازنده وب سایت WP را انتخاب کنید
  3. صفحات وب سایت رزومه خود را ایجاد کنید
  4. صفحات خود را با محتوا پر کنید
  5. وب‌سایت خود را برای جستجو و دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید
  6. از شخص دیگری بخواهید وب سایت شما را بررسی کند
  7. وب‌سایت خود را منتشر کنید و نتایج را ردیابی کنید

ساخت وب سایت رزومه ای شما نسخه دیجیتالی از رزومه شما است که می توانید به کارفرمایان بالقوه نشان دهید. این شامل تمام اطلاعاتی است که برای درخواست شغل نیاز دارید، مانند مدارک تحصیلی مرتبط، تجربه کاری قبلی، و بیوگرافی شما.

با این حال، می‌تواند موارد دیگری را نیز نشان دهد که ممکن است نتوانید با استفاده از رزومه کاغذی به‌طور دقیق به اشتراک بگذارید. برای مثال، می‌توانید عکس‌های با اندازه کامل، یک نمونه کار آنلاین کاملداشته باشید.

در اینجا برخی از مزایای اصلی استفاده از وب سایت رزومه به جای رزومه کاغذی آورده شده است:

  • به روز رسانی آن آسان است. لازم نیست هر بار که مهارت/تجربه بیشتری کسب می‌کنید، یک رزومه کاملاً جدید را چاپ کنید. شما فقط می توانید وب سایت خود را به روز کنید.
  • قابل اشتراک گذاری بیشتر است. به اشتراک گذاری وب سایت های رزومه با کارفرمایان بالقوه آسان تر است. شما فقط می توانید به جای پیوستن یا چاپ یک سند، یک پیوند را برای آنها ایمیل کنید.
  • با ساخت وب سایت رزومه، کارفرمایان می توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. اگر در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید برای کلمات کلیدی مرتبط، کارفرمایان ممکن است از طریق وب سایت شما با شما در ارتباط باشند.
  • می توانید از آن برای نمایش آثار خود استفاده کنید. شما نمی توانید نمونه کارها را در یک رزومه تک صفحه ای نمایش دهید، اما با ساخت وب سایت رزومه می توانید به خوبی آن ها را نمایش دهید.
  •  برخلاف رزومه های کاغذی، کارفرمایان می توانند روی وب سایت شما کلیک کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند به صفحات مختلف برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد برند شخصی شما پیمایش کنند.
  • حرفه ای تر است. یک وب‌سایت می‌تواند اعتباری به شما بدهد و به شما کمک کند تا نقش‌های پردرآمدتری پیدا کنید.
  • مهارت های قابل انتقال را نشان می دهد. ساخت و نگهداری یک وب‌سایت شخصی، مهارت‌های فنی را به کارفرمایان بالقوه نشان می‌دهد.

به علاوه، همانطور که به زودی خواهید دید، ایجاد یک رزومه آنلاین آنقدرها هم که فکر می کنید سخت یا پرهزینه نیست.

مرحله 1: دریافت دامنه و ثبت نام برای میزبانی وب

قبل از اینکه بتوانید وب سایت رزومه خود را آنلاین کنید، به نام دامنه و میزبان وب نیاز دارید. نام دامنه آدرس شما است افراد در نوارهای URL خود تایپ می کنند تا به وب سایت شما حرکت کنند.

میزبانی وب چیزی است که وب سایت شما را از طریق اینترنت قابل دسترسی می کند. ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب این شرکت است که دارای سرورهایی برای میزبانی فایل های وب سایت شما می باشد. همچنین از بسیاری از خدمات فنی دیگری که برای زنده کردن سایت خود نیاز دارید، مراقبت می کند.

ساخت سایت رزومه

شما همچنین به گواهینامه SSL رایگان دسترسی خواهید داشت. همچنین باید نام دامنه خود را ثبت کنید. وقتی نوبت به انتخاب دامنه خود می رسد، توصیه می کنیم از .com در صورت موجود بودن استفاده کنید.

مرحله 2: یک الگوی سازنده وب سایت WP را انتخاب کنید

در مرحله بعد، می خواهید ساخت وب سایت رزومه خود را در وردپرس شروع کنید. ساده ترین و سریع ترین راه برای انجام این کار این است که با یک الگوی رزومه شروع کنید و آن را سفارشی کنید.

الگوی وب سایت رزومه ای را انتخاب کنید که با نوع چیدمان و زیبایی شناسی مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. می توانید یکی از طرح های موجود در سفارش سایت تک صفحه را انتخاب کنید و یا از طریق طراحی سایت اختصاصی اقدام به ساخت وب سایت رزومه کنید و طرح خود را برای کارشناسان سایت بیلدر ارسال کنید.

به خاطر داشته باشید که می‌توانید هر عنصر الگو را تغییر دهید، بنابراین اگر دقیقاً با آنچه می‌خواهید مطابقت ندارد نگران نباشید.

مرحله 3: صفحات وب سایت رزومه خود را ایجاد کنید

بسته به الگو و گزینه‌هایی که در طول جادوگر راه‌اندازی انتخاب کرده‌اید، ممکن است همه صفحات مورد نیاز خود را از قبل داشته باشید. اگر نه، می‌توانید از طریق داشبورد وردپرس خود صفحات جدید اضافه کنید .

برخی از صفحاتی که ممکن است بخواهید در یک وب سایت رزومه معمولی قرار دهید عبارتند از:

  • صفحه اصلی: اینجا جایی است که شما یک نمای کلی از شخصیت خود را ترسیم می‌کنید (مثل نامه پوششی خود به آن فکر کنید).
  • رزومه: این صفحه می‌تواند شامل رزومه‌ای دقیق‌تر، با جزئیات مربوط به تحصیلات، شغل قبلی و غیره باشد.
  • مرجع: این صفحه شامل توصیفات از کارفرمایان قبلی یا جزئیات تماس برای مراجع شما است.
  • پورتفولیو: این صفحه نمونه‌هایی از کار شما را در خود جای می‌دهد که می‌خواهید با یک کارفرمای احتمالی به اشتراک بگذارید.
  • فرم تماس: این صفحه شامل اطلاعاتی درباره نحوه تماس با شما است.

مرحله 4: صفحات خود را با محتوا پر کنید

در مرحله بعد، محتوای مرتبط را به وب سایت رزومه حرفه ای خود اضافه می کنید. هر یک از صفحاتی که با الگوی شروع شما ارائه شده اند باید از قبل با محتوای نمونه بارگذاری شده باشند.

مرحله 5: وب سایت خود را برای جستجو و دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید

بیایید تصور کنیم که شما امیدوارید به عنوان یک توسعه دهنده وب استخدام شوید. وقتی کارفرمایان بالقوه به دنبال کارمندان جدید می‌گردند، ممکن است چیزی مانند «توسعه‌دهنده» را در Google تایپ کنند تا بهترین ها را پیدا کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، احتمالاً می خواهید که آنها بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، درست است؟

در این صورت، مهم است که مطمئن شوید که وب سایت رزومه حرفه ای شما به راحتی پیدا می شود. این فرآیند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نامیده می شود. چیزهای زیادی برای بهینه سازی وب سایت شما برای سئوانجام می شود. اما در اینجا چند دستورالعمل کلی درباره شروع ارائه شده است.

ابتدا، با انتخاب کلمات کلیدی که کارفرمایان بالقوه شما ممکن است شروع کنید جستجو کنید. سپس، محتوای صفحات وب سایت خود را حول آن کلمات کلیدی بهینه کنید. می توانید این کار را با قرار دادن آنها در عنوان و متن اصلی، عنوان SEO، متن جایگزین تصویر و توضیحات متا انجام دهید.

همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که وب‌سایت شما واکنش‌گرا است و به خوبی در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شود، زیرا قابلیت استفاده از تلفن همراه یک عامل رتبه بندی مهم است.

مرحله 6: از شخص دیگری بخواهید وب سایت شما را بررسی کند

در این مرحله، ساخت وب سایت رزومه شما باید کامل شده باشد. با این حال، بهتر است که شخص دیگری قبل از راه اندازی با یک جفت چشم تازه به آن نگاه کند. این می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که هیچ خطای آشکاری وجود ندارد که ممکن است برای کارفرمایان بالقوه بد به نظر برسد.

مرحله 7: وب سایت خود را منتشر کنید و نتایج را ردیابی کنید

پس از ساخت وب سایت رزومه، در نهایت، زمان راه اندازی وب سایت شما است. هنگامی که وب‌سایت خود را راه‌اندازی کردید، پیگیری نتایج و مشاهده عملکرد وب‌سایت‌تان می‌تواند مفید باشد. ابزارهایی مانند کنسول جستجوی Google و Google Analytics می‌تواند به شما کمک کند تا بر تعداد کلیک‌هایی که وب‌سایت شما دریافت می‌کند و از کجا می‌آیند نظارت کنید.

برای مثال، می‌توانید از «کنسول جستجو» برای دریافت نمای کلی از کلیدواژه‌های مختلف که ترافیک را به صفحات وب‌سایت خود هدایت می‌کنند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید ببینید که چگونه ترافیک ارگانیک در طول زمان روند صعودی یا کاهشی دارد.

سرچ کنسول

 

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی مراحل ساخت وب سایت رزومه پرداختیم. ساخت وب سایت رزومه یکی از بهترین راه های نمایش اطلاعات شخصی و تجربیات شغلی شما به کارفرماهاست. با ساخت وب سایت رزومه، می توانید تمام تجربه ها، مهارت ها، مدارک و دیگر اطلاعاتی که برای یک کارفرما مهم است، به نمایش بگذارید. وب سایت رزومه، به شما انعطاف پذیری در انتخاب طرح و شکل بندی، محتوا و سبک نوشتاری مطالب را می دهد. همچنین با ساخت وب سایت رزومه، از آن می توانید به راحتی به صورت ۲۴ ساعته در دسترس کارفرماها باشید.

برای سفارش طراحی سایت و یا پشتیبانی سایت می توانید با کارشناسان سایت بیلدر در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات