09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

درآمد برنامه نویس فرانت اند و بک اند چقدر است؟

درآمد برنامه نویس فرانت اند و بک اند چقدر است؟
به این مقاله امتیاز بدهید

اگر می‌خواهید یک برنامه نویس فرانت اند شوید و اقدام به طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت های مشابه دیجی کالا و … کنید، مهم است که پاسخ سوال درآمد برنامه نویس فرانت اند چقدر است را بدانید. به این ترتیب، می توانید با موفقیت در مورد حقوق خود در طول مصاحبه های شغلی مذاکره کنید. در غیر این صورت، ممکن است دستمزد منصفانه ای برای مجموعه مهارت های گسترده خود دریافت نکنید.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، میانگین حقوق در ایالات متحده بین 96881 تا 102120 دلار در سال است. با این حال، این مقدار بسته به سطح تجربه، دانش کدنویسی و مکان شما می‌تواند متفاوت باشد.

در این پست، نگاهی دقیق‌تر به توسعه front end و آنچه این شغل مستلزم آن است خواهیم داشت. سپس، در مورد درآمد برنامه نویس فرانت اند در یک سال بحث خواهیم کرد.

مقدمه ای بر درآمد برنامه نویس فرانت اند

توسعه دهندگان پیشرو نقش کلیدی در توسعه وب سایت ها و برنامه ها دارند. آنها در قسمت فرانت وب سایت کار می کنند، یعنی محتوایی که کاربران با آن تعامل دارند.

وقتی از یک وب‌سایت بازدید می‌کنید یا برنامه‌ای را باز می‌کنید، هر چیزی که می‌بینید توسط یک مهندس نرم‌افزار فرانت اند طراحی شده است. این متخصصان طراحی، فناوری، و مهارت های برنامه نویسی را با هم ترکیب می کنند تا استفاده از وب سایت را آسان کنند.

در اینجا چند کار متداول برای یک توسعه دهنده فرانت اند وجود دارد:

توسعه قسمت فرانت با توسعه back-end متفاوت است. در حالی که توسعه دهندگان فرانت عناصر بصری یک صفحه را بهبود می بخشند، همتایان بک اند کار آنها بر بهینه سازی سرور تمرکز می کنند. این می تواند شامل مدیریت پایگاه داده، برنامه های کدنویسی و اشکال زدایی مشکلات سمت سرورباشد.

شرایط شغلی برای یک توسعه دهنده Front End

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، شما مسئول ایجاد یک وب سایت تا حد امکان از نظر بصری جذاب خواهید بود. این می تواند شامل انتخاب طرح رنگ، چیدمان و تایپوگرافی باشد.

در این نقش، روی قابلیت استفاده نیز تمرکز خواهید کرد. با حل مشکلات ناوبری، افزودن ویژگی های قابل دسترس، و تمرکز بر جامعیت، می توانید به هر کاربری اجازه دسترسی و تعامل با محتوای شما را بدهید.

برای انجام این وظایف توسعه front end، دانستن چند زبان برنامه نویسی رایج می تواند کمک کند:

  • HTML: این برای ساخت ساختار یک وب سایت استفاده می شود.
  • CSS: آن سبک و قالب سایت را کنترل می کند.
  • جاوا اسکریپت: این زبان رفتار وب سایت را کنترل می کند.

همچنین ممکن است لازم باشد با چارچوب های جاوا اسکریپت و REST API آشنا باشید. علاوه بر این، توسعه front end می تواند شامل اجرای تست های A/B باشد برای به حداکثر رساندن عملکرد سایت باشد.

درآمد برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

متوسط ​​درآمد برنامه نویس فرانت اند ممکن است به دلیل عوامل مختلفی متفاوت باشد. بسته به موقعیت مکانی، سال ها تجربه و کارفرمای خود، می توانید از 96881 دلار و 102120 دلار در سال درآمد کسب کنید.

در واقع، میانگین فعلی حقوق پایه برای توسعه دهندگان فرانت اند در ایالات متحده 102000 دلار است. این یک تخمین بر اساس 5028 ورودی از کارمندان ناشناس توسعه‌دهنده front end است:

Front End Developer salary

متداول‌ترین مزایا برای این موقعیت عبارتند از بیمه درمانی، زمان مرخصی با حقوق و مرخصی نامحدود. این توسعه دهندگان فرانت اند همچنین ادعا کردند که هر سال 5000 دلار جایزه نقدی دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید:

در همین حال، ZipRecruiter میانگین حقوق ملی را فهرست می کند، و 96881 دلار برای توسعه دهندگان فرانت اند در نظر گرفته است. این حدود 46.58 دلار در ساعت یا 8073 دلار در ماه است:

Front End Developer salary

به عنوان یک توسعه دهنده فریلنسری، حقوق شما به تعداد مشتریانی که با آنها کار می کنید بستگی دارد. با این حال، فریلنسرها می توانند به طور متوسط ​​85940 دلار در سال درآمد داشته باشند:

Freelance Front End Developer salary

همان‌طور که می‌بینید، تعیین درآمد برنامه نویس فرانت اند دشوار است. برای کمک به شما در تعیین اینکه آیا این مسیر شغلی مناسبی برای شماست، بیایید به برخی عوامل دیگر بپردازیم.

درآمد برنامه نویس فرانت اند در مقابل دستمزد توسعه‌دهنده بک اند

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، توسعه‌دهندگان بک‌اند در سمت سرور یک وب‌سایت کار می‌کنند. از آنجایی که آنها باید با فناوری های پایگاه داده مانند MySQL آشنا باشند، این توسعه دهندگان اغلب حقوق کمی بالاتری دارند.

در ایالات متحده، متوسط ​​حقوق پایه برای یک برنامه نویس بک اند 116605 دلار است. این حدود 14000 دلار افزایش از حقوق اولیه است:

Back End Developer salary comparison

 

ZipRecruiter یادداشت می‌کند که اکثر توسعه دهندگان بک اند تنها 102750 دلار در سال درآمد دارند. با این حال، این رقم همچنان بالاتر از 96881 دلار ثبت شده برای توسعه دهندگان فرانت اند است:

Back End Developer salary comparison

به طور کلی، توسعه‌دهندگان بک‌اند می‌توانند بیشتر از توسعه‌دهندگان جلویی کسب کنند. این بیشتر به این دلیل است که آنها مهارت ها و تجربه کدنویسی پیشرفته ای دارند.

درآمد برنامه نویس فرانت اند در مقابل دستمزد برنامه‌نویس فول استک

یک برنامه نویس فول استک می تواند وظایفی مشابه توسعه دهندگان فرانت اند و بک اند انجام دهد. از آنجایی که آنها دارای مهارت گسترده تری هستند، بیشتر از سایر توسعه دهندگان درآمد کسب می کنند.

ZipRecruiter میانگین ملی را گزارش می‌کند: درآمد 111,519 دلار با توجه به این آمار، شما می توانید حدود 14600 دلار بیشتر به عنوان یک توسعه دهنده فول استک کسب کنید:

Full Stack Developer salary comparison

در Glassdoor، خواهید دید که میانگین کل دستمزد برای توسعه دهندگان فول استک 107666 دلار است. این حدود 6500 دلار بیشتر از توسعه front end است:

Full Stack Developer salary comparison

 

بیشتر بخوانید:

چگونه سطح تجربه بر درآمد برنامه نویس فرانت اند تأثیر می‌گذارد

مثل هر شغلی، سطح تجربه شما می تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده سطح مقدماتی، حقوق کمتری نسبت به فردی با سال‌ها تجربه توسعه دریافت خواهید کرد. برای توسعه دهندگان فرانت اند جوان، در واقع میانگین حقوق پایه 52921 دلار در سال را گزارش می دهند.

همانطور که در حرفه خود پیشرفت می کنید، می توانید حقوق خود را افزایش دهید و فرصت های بیشتری برای پیشرفت به دست آورید. طبق Glassdoor، توسعه دهندگان ارشد می توانند حدود 125014 دلار درآمد داشته باشند.

به‌علاوه، توسعه مهارت‌های جدید می‌تواند به افزایش درآمدتان کمک کند. حتی اگر یک توسعه‌دهنده جدید هستید، دانستن AWS، یادگیری ماشین، نرم‌افزار سازمانی و سایر فناوری‌های پیشرفته می‌تواند مفید باشد. چه خودآموخته باشید و چه مدرک دانشگاهی داشته باشید، این مهارت ها می توانند به شما کمک کنند تا در مورد حقوق بالاتر مذاکره کنید.

چگونه موقعیت مکانی بر درآمد برنامه نویس فرانت اند تأثیر می گذارد

درآمد شما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فران اند نیز می‌تواند تحت تأثیر موقعیت مکانی شما قرار گیرد. در ایالات متحده، حقوق و دستمزد توسعه بک اند ممکن است از ایالت به ایالت دیگر متفاوت باشد.

از پست‌های ناشناس در Indeed، می‌دانیم که مکان‌های پردرآمد برای توسعه front end ایالت‌های زیر هستند: کالیفرنیا، واشنگتن، نیویورک، و ماساچوست. در واقع، هم واشنگتن و هم کالیفرنیا حدود 20 درصد بیشتر از میانگین حقوق ملی می پردازند:

Front End Developer salary by state

در واقع گزارش می دهد که برخی از پردرآمدترین شهرها سانفرانسیسکو، نیویورک و دالاس هستند. در سانفرانسیسکو، توسعه دهندگان فرانت اند می توانند حدود 141262 دلار در سال درآمد داشته باشند:

اگرچه ایالات متحده یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن شغل توسعه‌ای با درآمد خوب است، کشورهای دیگر نیز می‌توانند مزایای مشابهی را ارائه دهند. در استرالیا، میانگین حقوق پایه 123721 دلار است. در سوئیس توسعه دهندگان فرانت اند می توانند 96375 CHF (100233 دلار) در سال درآمد داشته باشند.

حرفه خود را در Front End Development راه اندازی کنید

اینکه آیا می‌خواهید یک برنامه‌نویس استخدام کنید یا خودتان یک برنامه نویس شوید، ایده خوبی است که با شرایط شغلی و متوسط ​​درآمد برنامه نویس آشنا شوید. از آنجایی که توسعه دهندگان فرانت اند روی تجربه کاربر تمرکز می کنند، نقش مهمی در ساخت محتوای آنلاین از نظر زیبایی شناختی و استفاده آسان دارند. در ایالات متحده، توسعه دهندگان فرانت اند می توانند انتظار داشته باشند که با مزایای اضافی حدود 100 هزار دلار درآمد داشته باشند.

با این حال، دستمزد یک توسعه‌دهنده فرانت می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. اگر در ایالتی مانند کالیفرنیا زندگی می کنید، می توانید انتظار نرخ غرامت بالاتری داشته باشید. به علاوه، هرگونه دانش اضافی در مورد کدنویسی می تواند به افزایش حقوق سالانه شما کمک کند.

درآمد برنامه نویس فرانت در ایران

طبق تجربه و صحبت های بالا، درآمد برنامه نویس در ایران به عواملی مختلفی همانند کارفرما و شرکتی که در آن کار میکنید متفاوت است، برای مثال شرکت هایی مثل اسنپ، دیجی کالا و… به کارمندان خود با توجه به مهارت هایی که دارند، ماهانه بین 15 تا 50 میلیون دستمزد پرداخت میکنند، اگر شما یک برنامه نویس موفق هستید و تجربه 3 الی 4 ساله در این زمینه دارید، میتوانید در ایران ماهانه حدود 17 میلیون تومان درآمد داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت ساز درباره درآمد برنامه نویس با شما صحبت کردیم، شما بعد از یادگیری برنامه نویسی، برای افزیش بیشتر درآمد خود میتوانید اقدام به انجام پشتیبانی سایت نیز کنید تا میزان درامد خود را افزایش دهید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات