09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

15 مورد از رایج ترین اشتباهات طراحی سایت

اشتباهات طراحی سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

هزاران کسب‌وکار هر سال، در هر اندازه و در هر صنعتی، وب‌سایت‌های جدیدی را راه‌اندازی می‌کنند تا نتایج مطلوبی در بازار اینترنتی کسب کنند. اگر طراحان در چند تله طراحی رایج بیفتند، تمام زمان و پولی که این مشاغل برای حضور در وب سرمایه گذاری می کنند را از دست خواهند داد.

حال سوال این است که رایج ترین اشتباهات طراحی سایت چیست؟ چگونه می توانید اکنون برای جلوگیری از افتادن در این تله ها در وب سایت خود اقدام کنید؟ در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی 7 مورد از رایج ترین اشتباهات طراحی سایت میپردازیم. پس اگر شما هم میخواهید مرتکب این خطاها در طراحی سایت نشوید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

به‌طور کلی، برخی از اشتباهات رایج در طراحی سایت عبارتند از:

1. فراموش کردن اهمیت ناوبری بصری

یکی از رایج ترین اشتباهات طراحی سایت، مخصوصا طراحی سایت پوشاک و فروشگاهی، عدم دسته بندی درست محصولات و یا چیدمان مناسب سایت است. بازدیدکنندگانی که به وب سایت شما می آیند اغلب به دنبال چیزهای خاصی هستند، مانند محصولی که می خواهند بخرند یا اطلاعاتی در مورد شرکت شما کسب کنند و نهایتا باید در سه کلیک به آن برسند. اگر پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند را برای آنها سخت کنید، آنها در سایت رقبای شما به دنبال آن خواهند گشت. در مورد بهترین راه برای چیدمان سرصفحه ها، منوهای پیمایش و صفحات خود انتقادی بیندیشید تا چیزها به راحتی پیدا شوند.

2. دعوت به انجام کاری

هر صفحه در وب‌سایت شما باید کاربر را به انجام کاری دعوت کند یا به اصطلاح CTA (Call To Action) داشته باشد. درخواست برای اقدام، بازدیدکننده را تشویق می‌کند تا اقدامی خاص انجام دهد، مانند ثبت سفارش بالای ایکس تومان برای ارسال رایگان یا تماس برای تعیین زمان مشاوره. همه CTAها در وب سایت شما باید واضح و به راحتی قابل کلیک باشند. عدم درخواست از کاربران برای انجام کاری، یکی دیگر از اشتباهات طراحی سایت است.

برخی از متداول‌ترین CTAهایی که نتیجه می‌گیرند عبارتند از:

  • اکنون با ما تماس بگیرید
  • اکنون بخرید
  • اکنون ثبت نام کن
  • افزودن به سبد خرید
  • میز خود را رزرو کنید
  • رزرو خود را برنامه ریزی کنید
  • رایج ترین اشتباهات طراحی سایت

3. چیدمان محتوای ضعیف

وب‌سایت‌های عالی مملو از اطلاعات به اشکال مختلف، از جمله متن و عکس هستند. یکی دیگر از اشتباهات طراحی سایت این است که محتوای شما درهم و برهم باشد یا به خوبی در صفحه وب قرار داده نشود. به این ترتیب سایت شما می تواند بازدیدکننده را تحت تأثیر قرار دهد یا گیج کند. پیش از طراحی سایت باید UI و UX به طور دقیق طراحی شود.

بیشتر بخوانید:

4. عدم توجه به تجزیه و تحلیل

چگونه می دانید که در کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود به نتیجه می رسید؟ چه چیزی باعث تفاوت بین بهترین عملکرد شما و پایین ترین عملکرد شما می شود؟ تجزیه و تحلیل داده ها ستون فقرات بسیاری از کسب و کارها هستند و بدون آنها نمی توان تصمیمات آگاهانه گرفت. از Google Analytics و سایر ابزارها برای مشاهده دقیق همه چیز، از مدت زمانی که کاربران در سایت شما سپری می کنند تا صفحاتی که آنها را وادار می کند از سایت خارج شوند، استفاده کنید تا مرتکب این مورد از اشتباهات طراحی سایت نشوید.

5. بهینه سازی ضعیف یا ناموجود برای موتورهای جستجو (SEO)

SEO جادویی است که به افرادی که در موتورهای جستجو دنبال چیزی هستند اجازه می دهد تا به وب سایت شما هدایت شوند. وب سایت هایی که دارای محتوای غنی و خوش نوشته با استفاده از کلمات کلیدی هستند که مردم به دنبال آن هستند، در موتورهای جستجو عملکرد خوبی خواهند داشت. در مقابل، وب‌سایت‌هایی که مملو از خطاهای گرامری، پر کردن کلمات کلیدی و بک لینک‌های بی کیفیت هستند، اغلب به کاربرن نمایش داده نمی‌شوند. زمانی را برای یادگیری آنچه که گوگل به دنبال آن است اختصاص دهید تا وب سایت شما در صدر رتبه بندی قرار گیرد. وب سایت شما تنها در صورتی مؤثر است که افراد بتوانند آن را پیدا کنند.

6. فراموش کردن مخاطبان هدف

هر کسب و کار باید یک ایده محکم از مخاطبان هدف خود داشته باشد. دموگرافیک هدف برای یک فروشگاه ماهیگیری احتمالاً با مخاطبان هدف برای یک آرایشگاه تفاوت دارد. برای جلوگیری ز اشتباهات طراحی سایت، داشتن درک خوب از آنچه مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند به شما کمک می کند تا وب سایتی را که دوست دارند طراحی کنید. تصاویر، فونت‌ها، کپی‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها همگی باید برای جمعیتی که پایگاه مشتری شما را تشکیل می‌دهند جذاب باشند.

7. به طور منظم به روز نمی شود

در نهایت، طراحی وب یک فرآیند یکباره نیست که بتوانید آن را تکمیل کنید و هرگز دوباره به آن فکر نکنید. در عوض، این یک فرآیند مداوم برای اصلاح و به روز رسانی وب سایت شما است. یکی دیگر از اشتباهات طراحی سایت عدم به روز رسانی مداوم آن است. اگر ساعات کاری شما تغییر کرد، شماره تلفنتان متفاوت است، یا دیگر خدمات خاصی را ارائه نمی دهید، میتوانید با کمک پشتیبان سایت وردپرس صفحات مربوطه را به روز کنید.

8.عدم توجه به طراحی ریسپانسیو

امروزه یکی از ، بیشتر کاربران از دستگاه‌های متنوعی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. بنابراین، طراحی ریسپانسیو، یعنی طراحی سایت به گونه‌ای که برای هر اندازه صفحه نمایش متفاوت بهینه شده باشد، بسیار مهم است اما  یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت عدم بهینه سازی و طراحی ریسپاسنیو سایت است.

9.پر شدن صفحه با اطلاعات و موارد غیر ضروری

صفحات شلوغ و پر از اطلاعات و موارد غیر ضروری، می‌توانند باعث افزایش زمان بارگذاری صفحه شوند و باعث کاهش سرعت سایت و تجربه کاربری نامناسب شوند. این امر یک خطای طراحی سایت است که سبب کند شدن سرعت سایت می شود ولی با فهمیدن تعرفه افزایش سرعت سایت و انجام این کار می توان از این اشتباه جلوگیری کرد.

10.عدم رعایت استانداردهای طراحی و بهینه‌سازی SEO

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات متا، آدرس صفحه و محتوای صفحات، بهبود سرعت بارگذاری و بهینه‌سازی تصاویر، عناصر وب مرتبط، همگی برای بهبود رتبه صفحه در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت بسیار مهم هستند. پس در زمان ساخت سایت فروشگاهی و سفارش سایت باید به این موارد دقت کنید.

11.استفاده از فونت‌های نامناسب

استفاده از فونت‌هایی که خوانایی ندارند یا سایز و نوع آن‌ها به درستی تعیین نشده باشد یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی سایت است که می‌تواند تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد و باعث کاهش قابل توجهی در بازدید سایت شود.

12.عدم توجه به رنگ‌ها و طرح‌بندی

استفاده از رنگ‌های نامناسب، ترکیب رنگ‌های ناهماهنگ، طرح‌بندی نامناسب و نیز استفاده از عناصر زیاد در یک صفحه سبب خطای طراحی سایت خواهد شد.

13.عدم توجه به دسترسی پذیری

یکی از مهمترین موارد در طراحی سایت، دسترسی پذیری برای همه کاربران است. بنابراین، باید به دسترسی پذیری برای افراد با معلولیت‌های دیداری و شنوایی، افراد با مشکلات شناختی، افراد با دسترسی محدود به دستگاه‌های ورودی و دیگر افراد با محدودیت‌های فیزیکی توجه شود. برای مثال اگر از ویدیو در سایت خود استفاده می کنید حتما برای آنها از زیرنویس استفاده کنید.

14.انتخاب تصاویر نامناسب

انتخاب تصاویر با کیفیت بد، تصاویری که نامرتبط با موضوع صفحه هستند یا تصاویری که اندازه آن‌ها بسیار بزرگ یا بسیار کوچک است، می‌تواند باعث کاهش کیفیت سایت شود و تجربه کاربری را نامطلوب کند.

15.نبود بخش‌های ارتباطی و پشتیبانی

وجود بخش‌هایی مانند فرم تماس، آدرس ایمیل، شماره تلفن و بخش پشتیبانی می‌تواند به کاربران کمک کند تا با سایت ارتباط برقرار کنند و به راحتی با سایت همکاری کنند.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر ب بررسی 7 مورد از اشتباهات طراحی سایت پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. با رعایت این نکات ساده میتوانید وب سایت خود را بهتر طراحی و بهینه سازی کنید. حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و در صورت دارتن سوال، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگرید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات