09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

راهنمای نهایی نقش های کاربران وردپرس

نقش های کاربران وردپرس
به این مقاله امتیاز بدهید

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که این روز ها از محبوبیت خوبی در میان طراحان وب سایت برخوردار شده است. طبق آمار گرفته شده، تقریبا یک سوم تمام وب سایت های موجود در دنیا با استفاده از وردپرس ساخته شده اند. این آمار به خوبی نشان می دهد که استفاده از این سیستم مدیریت محتوا چقدر گسترده است.

در مقاله وردپرس چیست؟ به خوبی تمام نکات مربوط به وردپرس را توضیح داده ایم. در این مقاله از سایت ساز میخواهیم به بررسی نقش های کاربران وردپرس بپردازیم و ببینیم هر کاربری که می تواند وارد بخش پیشخوان وردپرس شود، چه اختیارات و نقشی می تواند داشته باشد و به چه بخش هایی از سایت دسترسی دارد. پس اگر شما هم می خواهید در رابطه با نقش های کاربران وردپرس بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با سایت بیلدر همراه باشید.

اهمیت نقش های کاربران وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را به شما می دهد تا دسترسی پیشخوان سایت خود را به دیگران بدهید و نقش هایی را برای آن ها تعیین کنید. ممکن است در ابتدای طراحی سایت به تنهایی بتوانید وب سایت خود را مدیریت کنید، اما با گسترش یافتن سایت ممکن است به کمک دیگران و طراحان وب سایت نیاز پیدا کنید.

نقش ها و مجوزهای کاربر وردپرس دو مفهوم متفاوت اما وابسته به یکدیگر هستند. نقش‌های کاربر بر اساس نوع کاربر، تعیین می‌کنند که کاربر می‌تواند و چه کاری را نمی‌تواند در سایت وردپرس شما انجام دهد. این محدودیت‌ها برای هر کسی که وضعیت نقش کاربر خاصی را دارد تعمیم می‌یابد.

شما می توانید مجوزهای سفارشی را برای کاربران خاص ایجاد کنید و دقیقا کارهایی که آنها مجاز به انجام آن در سایت شما هستند را کنترل کنید. علاوه بر این، می توانید به کاربران مختلف بسته به نقش آنها مجوزهای متمایز بدهید.

کاربران وردپرس

نقش های کاربران وردپرس

مدیر کل

این قسمت از تعیین نقش های کاربران وردپرس مهم ترین بخش این مقاله است. مدیر کل بالاترین سطح کاربر در یک سایت وردپرس است. این کاربر کنترل کاملی بر روی سایت دارد، از جمله امکان افزودن و حذف کاربران، نصب و فعال سازی افزونه ها، مدیریت تم ها و غیره.  آن ها می توانند مدیران دیگری را اضافه و حذف کنند.

این نقش قدرتمند به محتوا، ویژگی‌ها و تنظیمات سایت دسترسی کامل دارد. آن ها می توانند CMS و همچنین افزونه ها و تم ها را به روز کنند. . مدیر کل همچنین مسئولیت اختصاص نقش ها و قابلیت های کاربر به سایر کاربران ثبت نام شده را بر عهده دارد. در حالت ایده آل، شما باید فقط یک مدیر در هر وب سایت داشته باشید.

ویرایشگر

ویراستاران می‌توانند پست‌ها و صفحات را مدیریت و منتشر کنند و همچنین نظرات را تعدیل کنند. آن ها همچنین می‌توانند برنامه‌ریزی محتوا و دسته ها را ویرایش کنند. با این حال، آن ها نمی توانند پلاگین ها را نصب یا فعال کنند، یا تم ها را مدیریت کنند.

به طور خلاصه، یک ویرایشگر می‌تواند محتوای ایجاد شده توسط خود و سایر کاربران با وضعیت پایین تر، مانند نویسندگان و مشارکت کنندگان را اصلاح کنند. آن‌ها نمی‌توانند محتوا را برای کاربرانی که مجوزهای بالاتر از آن ها دارند، مانند مدیر کل، تغییر دهند. به طور معمول، این نقش برای مدیران محتوا یا عناوین مشابه است.

نویسنده

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، نویسندگان می توانند پست ها و صفحات خود را بنویسند و منتشر کنند. آن ها همچنین می توانند پست های خود را حذف کنند. با این حال، آن ها نمی توانند پست های دیگران را منتشر، ویرایش یا حذف کنند. علاوه بر این، نویسندگان نمی توانند کاربران را اضافه یا حذف کنند، افزونه ها را نصب یا فعال کنند، یا تم ها را مدیریت کنند.

مشارکت کننده

مشارکت کنندگان وردپرس می توانند پست های خود را بنویسند و برای بررسی توسط مدیر یا ویرایشگر ارسال کنند. پس از انتشار یک پست، آن ها نمی توانند آن را ویرایش کنند. علاوه بر این، مشارکت‌کنندگان نمی‌توانند کاربران را اضافه یا حذف کنند، افزونه‌ها را نصب یا فعال کنند، یا تم‌ها را مدیریت کنند.

مشارکت‌کنندگان معمولاً نقش‌هایی هستند که به نویسندگان آزاد یا مهمان وبلاگرها داده می شود. این نقش معمولاً برای استخدام ‌کنندگان جدید نیز استفاده می‌شود که محتوای آن ها قبل از انتشار در سایت نیاز به ویرایش یا بازبینی دارد.

پس از ارسال برای بررسی، فقط ویرایشگر یا مدیر می توانند پست های آن ها را منتشر کنند. مشارکت‌کنندگان نمی‌توانند به کتابخانه رسانه دسترسی داشته باشند.

بررسی کاربران وردپرس

مشترک

مشترکین می توانند نمایه های خود را مدیریت کنند و پست ها و صفحات را در یک سایت وردپرس بخوانند. آ نها نمی توانند پست ها یا صفحات خود را بنویسند یا منتشر کنند، همچنین نمی توانند کاربران اضافه یا حذف کنند، افزونه ها را نصب یا فعال کنند، یا تم ها را مدیریت کنند.

مشترکین کمترین مجوزها و قابلیت‌ها را در بین همه نقش‌های وردپرس دارند. این نقش پیش فرض کاربر برای ثبت نام های جدید تنظیم شده است.

نکاتی برای انتخاب نقش‌ها و مجوزهای کاربر مناسب

به عنوان یک قاعده کلی، ایده هوشمندانه ای است که نقش های کاربران وردپرس را تا حد امکان کم کنید. به عبارت دیگر، شما می‌خواهید تا حد امکان کمترین مجوز را به کاربران بدهید که بر توانایی آن‌ها برای انجام وظایف محوله‌شان تداخل نداشته باشد یا بر آن تأثیری نگذارد.

انتخاب نقش های کاربران وردپرس برای کاربران شما باید بر اساس سطح دسترسی ضروری باشد. همچنین نقش‌های خاصی برای موارد استفاده خاص وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر بعد از سفارش سایت فروشگاهی یک نویسنده تمام وقت برای وب سایت وردپرس خود دارید، می توانید نقش نویسنده را به او اختصاص دهید. آن‌ها می‌توانند پست‌ها را در سایت شما بنویسند، پیش‌نویس کنند و منتشر کنند و همچنین به کتابخانه رسانه دسترسی داشته باشند. با این حال، آن‌ها نمی‌توانند به صفحات و پست‌های دیگر دسترسی، ویرایش یا حذف کنند. بنابراین، اگر این یک قابلیت ضروری است، ممکن است بخواهید نقش ویرایشگر را به آنها اختصاص دهید.

از طرف دیگر، اگر یک نویسنده آزاد یا استخدام جدیدی که نمی‌خواهید به آن ها امتیاز انتشار بدهید، می‌توانید آنها را به عنوان مشارکت کننده در نظر بگیرید. این به آن ها اجازه می دهد صفحات و پست هایی بنویسند، اما نمی توانند آن ها را منتشر کنند. آن ها فقط می توانند آن را برای بررسی به ویرایشگر (یا مدیر کل) ارسال کنند.

ما همچنین توصیه می کنیم تا حد امکان تعداد مدیران کمتری داشته باشید. این می تواند به محافظت از سایت شما و جلوگیری از خطاها کمک کند.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات