09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه یادگیری HTML (3 روش سریع و رایگان)

نحوه یادگیری HTML
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله نحوه یادگیری HTML 

بدون تجربه HTML، برای طراحی حرفه ای سایت خود باید به ابزارهایی همچون المنتور تکیه کنید. اگرچه صفحه سازهای کشیدن و رها کردن می توانند ساده و کاربرپسند باشند، اما سفارشی سازی و عملکرد محدودی را ارائه می دهند.

خوشبختانه، هر کسی می تواند HTML را یاد بگیرد. از ویدیوهای YouTube گرفته تا دوره های آنلاین، منابع رایگان زیادی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد مهارت های کدنویسی کمک کند. حتی می توانید دانش خود را با یک ویرایشگر کد یا محیط محلی آزمایش کنید.

در این پست، توضیح خواهیم داد که HTML چیست و چرا ممکن است بخواهید آن را یاد بگیرید. سپس، نحوه یادگیری HTML را به شما نشان خواهیم داد. بیایید شروع کنیم!

مقدمه ای بر نحوه یادگیری HTML

HTML یا زبان نشانه گذاری HyperText، زبان برنامه نویسی است که ساختار یک صفحه وب را تعریف می کند. اکثر وب‌سایت‌ها حاوی اسناد HTML هستند که به مرورگرها امکان خواندن و ارائه محتوا را می‌دهند.

به زبان ساده، HTML نحوه نمایش محتوای آنلاین شما را مشخص می کند. این زبان از عناصری تشکیل شده است که فایل را به بخش های منطقی ساختار می دهد. اینها بلوک های اصلی فایل های HTML هستند.

سه بخش اصلی در یک عنصر وجود دارد:

  • برچسب باز. این شروع یک عنصر را نشان می دهد و با براکت های زاویه ای پیچیده می شود.
  • محتوا. این به مرورگر وب می‌گوید چگونه عنصر را نمایش دهد.
  • برچسب بستن. این نشانگر پایان یک عنصر، شبیه به یک تگ باز است. تنها تفاوت آن این است که یک اسلش رو به جلو دارد. برای مثال، یک سرصفحه را پایان می‌دهد.

در اینجا یک نمونه از کد HTML آمده است:

Example HTML coding

همانطور که با HTML آشنا شدید، می توانید شروع به مرتب کردن برچسب های مختلف با هم کنید. این به شما کمک می کند محتوای آنلاین خود را به روشی منحصر به فرد ساختار دهید.

اگرچه در ابتدا ممکن است گیج کننده به نظر برسد، استفاده از این برچسب ها می تواند با گذشت زمان تبدیل به ماهیت دوم شود. پس از مطالعه اصول اولیه HTML، می توانید به سرعت و کارآمد کد بنویسید.

چرا باید به یادگیری HTML فکر کنید

از آنجایی که HTML پایه و اساس محتوای آنلاین است، می تواند یک مهارت ارزشمند برای یادگیری باشد. اگرچه می توانید به طور کامل وب سایت بدون کد طراحی کنید، دانستن HTML می تواند به شما در شخصی سازی صفحات وب از ابتدا کمک کند. می توانید از آن برای سازماندهی هر عنصر وب سایت خود، از جمله تصاویر، متن، جداول و موارد دیگر استفاده کنید.

اگر با HTML آشنایی دارید، لازم نیست یک توسعه دهنده حرفه ای برای کدنویسی وب سایت خود استخدام کنید. می‌توانید ویژگی‌های جدید اضافه کنید، آنها را مرتب کنید و خطاها را خودتان برطرف کنید. به علاوه، درک HTML می‌تواند یادگیری زبان‌های کدنویسی دیگر مانند CSS و JavaScript را آسان‌تر کند.

دانستن HTML همچنین می تواند درهای زیادی را به روی مشاغل پردرآمد باز کند. در اینجا چند موقعیت وجود دارد که ممکن است به درک اولیه HTML نیاز داشته باشد:

  • مدیر بازاریابی ایمیلی: می‌توانید ایمیل‌هایی با عناصر HTML ایجاد کنید.
  • مدیر رسانه های اجتماعی: شما از HTML برای جاسازی پست های رسانه های اجتماعی استفاده خواهید کرد.
  • مدیر هوش تجاری: ممکن است لازم باشد داده های مشتری را با ماژول های HTML تجزیه و تحلیل کنید.

با دانش کامل HTML، حتی می توانید در توسعه وب یا طراحی وب مشغول به کار شوید. سه نوع شغل اصلی در این صنعت وجود دارد:

  • برنامه‌نویس فرانت: بخشی از وب‌سایت را طراحی می‌کند که بازدیدکنندگان با آن تعامل دارند.
  • توسعه‌دهنده Back-end: از فناوری قدرت یک وب‌سایت، از جمله سرور و پایگاه داده، نگهداری می‌کند.
  • توسعه دهنده فول استک: مسئول هر دو قسمت جلویی و پشتی است.

پس از یادگیری HTML، به چند پروژه برای افزودن به پرتفوی شما. سپس، می توانید برای کار آزاد در سایتی مانند Toptalدرخواست دهید. :

Toptal website

مانند هر مهارت جدید، یادگیری HTML می‌تواند زمان و تمرین زیادی را ببرد. شما می توانید در عرض چند روز به یک درک اولیه دست پیدا کنید، اما متخصص شدن ممکن است سال ها طول بکشد. مهم است که صبور باشید و به طور مداوم تمرین کنید.

چگونه HTML را یاد بگیریم (3 روش)

شما به راحتی می توانید نحوه کدنویسی را از طریق تمرین هدایت شده بیاموزید. این می تواند شامل ثبت نام برای سخنرانی های حضوری یا گذراندن یک دوره آنلاین با ماژول ها باشد. این ماژول‌ها معمولاً حاوی ترکیبی از فیلم‌ها، سخنرانی‌ها و تمرین‌های تمرینی هستند.

از آنجایی که روش‌های مختلفی برای یادگیری HTML وجود دارد، فهرستی از منابع رایگان را گردآوری کرده‌ایم. به این ترتیب، می توانید بهترین تجربه یادگیری را برای خود انتخاب کنید.

1. آموزش های YouTube را تماشا کنید

اولین قدم آسان برای یادگیری HTML تماشای یک آموزش YouTube است. به‌عنوان یک مبتدی، می‌توانید یک ویدیوی دوره در مورد همه چیزهای HTML تماشا کنید.

برنامه‌نویسی با Mosh کانالی است که بسیاری از آموزش های کدنویسی مفید را ارائه می دهد، مانند آموزش HTML برای مبتدیان ویدیو:

YouTube HTML tutorial for beginners

فقط در عرض یک ساعت، این ویدیو یک نمای کلی از HTML را به شما ارائه می دهد. با توضیح اطلاعات اولیه در مورد نحوه کار وب شروع می شود، سپس نحوه قالب بندی کد را به شما نشان می دهد.

اگر به توضیح عمیق تری در مورد برچسب ها و عناصر نیاز دارید، می توانید دوره HTML برای مبتدیان مطلق توسط Traversy Media را مشاهده کنید. این به شما نشان می دهد که چگونه سرفصل ها، پاراگراف ها، لیست ها، دکمه ها و موارد دیگر ایجاد کنید:

YouTube HTML crash course

YouTube منبع ارزشمندی برای کدنویسان جدید است زیرا می توانید هر موضوعی را که می خواهید جستجو کنید. می‌توانید به راحتی ویدیوهای آموزشی رایگان را از کارشناسانی بیابید که کدنویسی HTML را به دستورالعمل‌های آسان برای دنبال کردن تقسیم می‌کنند.

2. در دوره های آنلاین HTML شرکت کنید

اگرچه YouTube می تواند نقطه شروع خوبی برای مبتدیان باشد، ممکن است اطلاعات کافی را پوشش ندهد. بنابراین، ممکن است بخواهید یک دوره آموزشی HTML را برای آموزش  و انجام سفارش طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرید.

خوشبختانه، دوره های آنلاین رایگان زیادی وجود دارد که می توانید در آنها شرکت کنید. برای مثال، Codecademy یک یادگیری HTML دوره که عناصر و ساختار، جداول، فرم ها و HTML معنایی را پوشش می دهد:

Codecademy HTML courseپس از ثبت نام، می توانید ماژول های تعاملی مختلف را تکمیل کنید. این شامل توضیحات نوشتاری و همچنین تمرینات عملی برای تمرین آموخته‌های شما می‌شود:

به عنوان گزینه دیگر، learn-html. org بسیاری از آموزش های HTML را ارائه می دهد. می توانید با عناصر اصلی، انتخابگرها و کلاس ها شروع کنید. همچنین می‌توانید نحوه قالب‌بندی پیوندها، فهرست‌ها و تصاویر در HTML را بیاموزید:

Learn.html HTML course

پس از انتخاب درس، می‌توانید توضیحات جامع آن را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از کدهای قالب‌بندی شده را ببینید:

Learn.html module

در انتهای هر درس، تمرینی برای تمرین آموخته‌هایتان وجود دارد. با استفاده از یک ویرایشگر کد، می توانید HTML را برای دستیابی به یک نتیجه خاص وارد کنید:

Learn.html exercise

گذراندن این دوره‌های آنلاین می‌تواند مفیدتر از آموزش‌های اولیه YouTube باشد. به علاوه، به شما امکان می دهد تا HTML را در یک مکان یاد بگیرید و تمرین کنید.

3. تمرین، تمرین، تمرین

این قیمت از نحوه یادگیری HTML را بادقت مطالعه کنید. بعضی از افراد ترجیح می دهند با انجام کار یاد بگیرند. هنگامی که با مفاهیم اولیه HTML آشنا شدید، می توانید آنها را در یک محیط امن شروع کنید.

CodePen یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تست مهارت های کدنویسی جدید شما این یک محیط توسعه است که در آن می توانید کدنویسی HTML، CSS یا جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید:

CodePen website

با استفاده از ویرایشگر، می توانید شروع به نوشتن کد در بخش HTML کنید. اگر می خواهید CodePen کد نویسی شما را به درستی قالب بندی کند، می توانید روی Format HTML کلیک کنید. برای بررسی خطاها، Analyze HTML را انتخاب کنید:

CodePen HTML editor

CodePen شما را قادر می‌سازد تا با HTML آزمایش کنید و تغییرات ظاهری را بدون شکستن یک وب‌سایت زنده مشاهده کنید. پس از نوشتن کد HTML، می توانید بلافاصله پیش نمایشی از ظاهر آن را مشاهده کنید:

CodePen code editor

از طرف دیگر، می‌توانید یک محیط محلی برای آزمایش با HTML. پس از نصب وردپرس در رایانه محلی خود، می توانید هر کدی را بدون نیاز به پشتیبان گیری از فایل های مهم وب سایت تغییر دهید. این می تواند شما را یک قدم به تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب نزدیک تر کند!

متخصص HTML شوید

همه می توانند بدون تجربه کدنویسی یک وب سایت بسازند. با این حال، یادگیری HTML یک مهارت ارزشمند است که می تواند به شما در شخصی سازی عناصر مختلف وب سایت کمک کند. به علاوه، می‌تواند درها را به روی بسیاری از اشکال اشتغال باز کند.

برای مرور، در اینجا سه ​​راه آسان برای شروع یادگیری HTML وجود دارد:

  1. یک آموزش YouTube را از سازندگانی مانند برنامه نویسی با Mosh.
  2. در یک دوره آموزشی HTML در Codecademy یا Learn.html.org.
  3. کد نویسی HTML را در پلتفرمی را انجام دهید.

سخت پایانی

در این مقاله از سایت ساز با موضوع نحوه یادگیری HTML سعی کردیم تا روش های نحوه یادگیری HTML را به شما آموزش دهیم. امید واریم از مقاله نحوه یادگیری HTML رضایت کافی را داشته باشید و این مقاله در نحوه یادگیری HTML به شما کمک کند.

پایان نحوه یادگیری HTML.

منع: https://www.dreamhost.com/

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات