09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

چک لیست نهایی آسیب پذیری وردپرس

آسیب پذیری وردپرس
به این مقاله امتیاز بدهید

برای شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌های احتمالی و ایمن نگه‌داشتن سایت وردپرس خود، این ۹ روش را در چک لیست نهایی آسیب پذیری وردپرس در این مقاله از سایت بیلدر دنبال کنید.

 چک لیست نهایی آسیب پذیری وردپرس

اگر یک وب سایت وردپرسی را اجرا می کنید، می دانید که ایمن نگه داشتن آن چقدر مهم است. متأسفانه، از آنجایی که وردپرس یک پلت فرم محبوب برای ساخت وب سایت ها و یک پلت فرم منبع باز است، برای حملات سایبری نیز بسیار محبوب است. به همین دلیل ضروری است که به طور منظم آسیب پذیری ها را بررسی کنید تا از سایت و کسب و کار خود محافظت کنید.

این مقاله یک چک لیست دقیق آسیب پذیری وردپرس را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا مشکلات احتمالی را قبل از سوء استفاده شناسایی و رفع کنید. بنابراین، چه یک حرفه ای وردپرس هستید یا تازه شروع به کار کرده اید، برای یادگیری نحوه ایمن نگه داشتن سایت و محافظت از کسب و کارتان، ادامه مطلب را بخوانید.

1. نرم افزار و افزونه های وردپرس خود را به روز نگه دارید

نرم افزار قدیمی یکی از رایج ترین آسیب پذیری ها در سایت های وردپرسی است. هکرها اغلب نسخه های قدیمی وردپرس و افزونه ها را هدف قرار می دهند زیرا ممکن است آسیب پذیری های شناخته شده ای داشته باشند. به روز نگه داشتن نصب وردپرس و همه افزونه های خود می تواند از سایت شما در برابر این آسیب پذیری های شناخته شده محافظت کند.

آسیب پذیری های وردپرس

 

مهم است که مرتباً به‌روزرسانی‌ها را در نصب و افزونه‌های وردپرس خود بررسی و اعمال کنید تا مطمئن شوید که ایمن و محافظت می‌شوید. خوبی وردپرس (یکی از چندین مورد) این است که دارای یک سیستم به روز رسانی داخلی است که هر بار که یک به روز رسانی افزونه در دسترس باشد به شما اطلاع می دهد. همچنین باید مراقب یادداشت‌های انتشار برای هر به‌روزرسانی باشید تا ببینید آیا اصلاحات امنیتی مهمی در آن گنجانده شده است یا خیر.

2. از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

رمزهای عبور قوی برای محافظت از سایت وردپرس شما در برابر دسترسی غیرمجاز ضروری هستند. هکرها اغلب از ابزارهای خودکار برای امتحان و حدس زدن گذرواژه‌های ضعیف استفاده می‌کنند، بنابراین مهم است که از رمزهای عبور قوی و منحصربه‌فرد برای همه حساب‌های کاربری در سایت وردپرس خود استفاده کنید.

بهترین نکات و توصیه‌هایی برای ایجاد رمزهای عبور قوی که می‌توانیم به شما بدهیم این است:1. از ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده کنید تا حدس زدن برای هکرها دشوارتر شود.2. از به کار بردن کلمات یا عباراتی که به راحتی قابل حدس زدن هستند خودداری کنید. در عوض، از ترکیبی از کاراکترها و اعداد تصادفی برای ایجاد رمز عبور امن تر استفاده کنید.3. از یک رمز عبور طولانی استفاده کنید زیرا هر چه طولانی تر باشد، امنیت آن بیشتر می شود. رمز عبور حداقل 12 کاراکتر را هدف قرار دهید.

4. از استفاده از رمز عبور یکسان برای چندین حساب خودداری کنید. اگر یک هکر رمز عبور شما را برای یک حساب حدس بزند، در صورت استفاده از رمز عبور یکسان، می‌تواند به همه حساب‌های شما دسترسی داشته باشد.

5. استفاده از یک مدیر رمز عبور، مانند Bitwarden یا 1Password را در نظر بگیرید، برای تولید و ذخیره رمزهای عبور شما این ابزارها می‌توانند گذرواژه‌های قوی و منحصربه‌فردی را برای شما ایجاد کنند و آن ها را به صورت ایمن ذخیره کنند، بنابراین لازم نیست همه آن ها را به خاطر بسپارید.

هک وردپرس

3. از گواهینامه های SSL استفاده کنید

گواهینامه‌های SSL (لایه سوکت‌های امن) گواهی‌های دیجیتالی هستند که داده‌های ارسال شده بین سرور و کلاینت مانند مرورگر وب را رمزگذاری می‌کنند. اگر اطلاعات حساسی را در سایت وردپرس خود جمع آوری کنید، مانند شماره کارت اعتباری، این امر بسیار مهم است. علاوه بر این، داشتن گواهینامه SSL اعتماد بازدیدکنندگان را ایجاد می‌کند، مالکیت وب‌سایت را تأیید می‌کند، و به طور کلی، کسب‌وکار شما را امن نگه می‌دارد.

برای نصب یکی در سایت خود، باید آن را از یک مرجع معتبر گواهی (CA) خریداری کنید. مدتی قبل بهترین مقامات صدور گواهینامه SSL را بررسی و مقایسه کردیم که ممکن است برای شما مفید باشد. هنگامی که آن را دارید، به سادگی دستورالعمل ها را دنبال کنید تا آن را روی سرور خود نصب کنید. سپس باید سایت وردپرس خود را برای استفاده از گواهی SSL با تغییر URL در تنظیمات وردپرس خود به “HTTPS” به جای “HTTP” به روز کنید.

4. مجوزهای فایل مناسب را تنظیم کنید

مجوزهای فایل کنترل می کند که چه کسی به خواندن، نوشتن و اجرای فایل ها در سایت وردپرس شما دسترسی دارد. تنظیم مجوزهای صحیح فایل می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و محافظت از سایت شما در برابر تهدیدات امنیتی بالقوه و جلوگیری از آسیب پذیری وردپرس کمک کند.

برای تنظیم مجوزهای فایل در وردپرس، باید از پروتکل انتقال فایل (FTP) کلاینت استفاده کنید یا از طریق SSH به سایت خود دسترسی داشته باشید، چیزی که بهتر است توسعه دهنده خود را بررسی کند.

مهم است که به طور منظم مجوزهای فایل در سایت وردپرس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن ها به درستی تنظیم شده اند و هر مشکلی را که پیدا می کنید برطرف کنید. انجام این کار می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و حفظ امنیت و عملکرد سایت شما کمک کند.

5. از افزونه های امنیتی استفاده کنید

افزونه‌های امنیتی می‌توانند به محافظت از سایت وردپرس شما در برابر تهدیدات مختلف، مانند حملات brute force، بدافزارها و هرزنامه‌ها کمک کنند. توصیه می شود از افزونه‌های امنیتی استفاده کنید و به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند و از آسیب پذیری وردپرس جلوگیری میکنید.

برخی از ویژگی های مشترک آن ها شامل بدافزار یا اسکن کدهای مخرب، فایروالی است که از سایت شما در برابر ترافیک مخرب، امنیت ورود به سیستم، و اسکن فایل محافظت می کند.

افزونه های امنیتی بسیاری برای وردپرس موجود است که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. این 3 افزونه جز بهترین افزونه های امنیتی هستند: Sucuri Security، امنیت iThemes، یا Wordfence.

6. پشتیبان گیری منظم از سایت داشته باشید

تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس برای محافظت در برابر از دست دادن داده ها به دلیل هک یا خرابی سرور و جلوگیری از آسیب پذیری وردپرس مهم است. با ایجاد پشتیبان‌گیری منظم از سایت خود، اطمینان حاصل می‌کنید که یک کپی از تمام داده‌های خود  دارید. اکنون، دو راه برای پشتیبان گیری از سایت وردپرس خود وجود دارد، به صورت دستی یا با استفاده از یک افزونه.

برای پشتیبان گیری دستی از سایت خود، باید از پایگاه داده یا فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای اقدامات گفته شده، به ابزاری مانند phpMyAdmin برای صادرات پایگاه داده خود نیاز دارید. یا یک سرویس گیرنده FTP برای دانلود و پشتیبان گیری از فایل های خود.

افزونه‌هایی مانند UpdraftPlus، پشتیبان گیری Jetpack یا BackupBuddy از جمله مواردی هستند که برای پشتیبان گیری از سایت وردپرس توصیه می شود. این افزونه‌ها به شما امکان می‌دهند نسخه‌های پشتیبان کامل از سایت خود، از جمله فایل‌ها و پایگاه داده خود ایجاد کنید و آن‌ها را در سرویس ذخیره‌سازی ابری یا یک سرور راه دور ذخیره کنید.

7. به طور منظم برای بدافزار اسکن کنید

ضروری است که به طور مرتب بدافزارها را اسکن کنید و اقدامات لازم را برای حذف هر گونه ویروسی که می تواند موجب آسیب پذیری وردپرس شود، انجام دهید. بدافزار معمولاً با حذف، رمزگذاری یا سرقت داده‌های شما، جاسوسی از فعالیت رایانه شما، تغییر عملکرد رایانه یا حتی قفل کردن کل رایانه مرتبط است. یکی از رایج‌ترین راه‌های قرار گرفتن در معرض بدافزارها از طریق آسیب‌پذیری‌های سایت شماست.

استفاده از افزونه‌ای مانند Sucuri Security یا Wordfence را برای خودکار کردن فرآیند اسکن بدافزار در نظر بگیرید. حتی می‌توانید از ابزار اسکن بدافزار مستقل مرور ایمن Google استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می دهد URL سایت خود را وارد کنید و آن را برای بدافزار شناخته شده و سایر مشکلات امنیتی اسکن کنید.

اگر از چندین سایت استفاده می‌کنید و به ابزاری قابل اعتماد برای کمک به شما در این زمینه نیاز دارید، بدانید که ManageWP ما دارای ویژگی بررسی امنیتی است به شما کمک می کند تا سلامت ویژگی های وب خود را حفظ کنید. ممکن است برخی از شما ندانید، اما ابزار بررسی امنیتی ما یک بررسی کننده امنیتی وب سایت Sucuri داخلی است، بنابراین می دانید که سایت شما تا چه حد در نزد ما ایمن و امن خواهد بود.

8. دسترسی به حساب های کاربری را محدود کنید

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی تأکید کنیم که محدود کردن دسترسی به حساب‌های کاربری فقط برای کسانی که به آن نیاز دارند چقدر مهم است. استفاده از نقش‌ها و مجوزها را برای کنترل دسترسی به قسمت‌های مختلف سایت وردپرس خود در نظر بگیرید و مرتباً حساب‌های کاربری غیر ضروری را بررسی و حذف کنید.

این می‌تواند شامل اقداماتی مانند محدود کردن تعداد حساب‌های سرپرست و بررسی منظم مجوزهای کاربر باشد. این اقدامات امنیت سایت شما را تضمین می کند و در عین حال خطر دسترسی غیرمجاز یا ایجاد تغییرات را کاهش می دهد.

9. اقدامات امنیتی ورود به سیستم را اجرا کنید

اقدامات امنیتی ورود، مانند محدود کردن تلاش برای ورود به سیستم و نیاز به رمزهای عبور قوی، می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و آسیب پذیری وردپرس شما کمک کند. اجرای این اقدامات برای ایمن کردن فرآیند ورود به سیستم می‌تواند به جلوگیری از حدس زدن یا ورود اجباری هکرها به سایت شما کمک کند.

این کار با استفاده از گذرواژه‌های قوی‌تر، فعال کردن CAPTCHA (تست تورینگ عمومی کاملاً خودکار برای تشخیص رایانه‌ها و انسان‌ها) یا احراز هویت دو مرحله‌ای (یک ویژگی امنیتی است که کاربران را ملزم می‌کند تا کد ارسال شده به تلفن یا ایمیل خود را وارد کنند) انجام می‌شود.

به یاد داشته باشید که به طور منظم امنیت فرآیند ورود به سیستم خود را بررسی کنید و برای رفع هر گونه مشکلی که پیدا می کنید اقدام کنید.

سخن پایانی

در پایان، یک چک لیست جامع آسیب پذیری وردپرس برای محافظت از سایت وردپرس و کسب و کار شما ضروری است. برای محافظت از سایت وردپرس خود منتظر نباشید تا دیر شود.

اجرای این نکات و بهترین روش ها را از امروز شروع کنید تا سایت خود را ایمن نگه دارید و از کسب و کار خود محافظت کنید. این مقاله را ذخیره کنید و مراحل چک لیست ما را دنبال کنید تا از امنیت سایت خود و آرامش خاطر شما و کاربرانتان اطمینان حاصل کنید. اکنون اقدام کنید و سایت خود را ایمن نگه دارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات