09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

12 دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت

ساده نگه داشتن طراحی سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله ساده نگه داشتن طراحی سایت

ساده نگه دارید عبارتی است که در بسیاری از وبلاگ های طراحی وب پیدا خواهید کرد. البته، یک وب سایت بیش از حد پیچیده می تواند گیج کننده باشد و توجه کاربران را از هدف اصلی سایت منحرف کند. اما یک طراحی وب مینیمالیستی مزایای بیشتری نسبت به آنچه تصور می کنید دارد. بنابراین، در اینجا برخی از دلایلی برای ساده نگه داشتن طراحی سایت وجود دارد که چرا یک طراحی تمیز و بدون پیچیدگی اغلب برای اکثر انواع وب سایت ها بهترین است.

  1. ساخت و نگهداری آسان تر

اولین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که طراحی یک وب سایت با ظاهر تمیز ممکن است کمتر از  یک سایت درهم و برهم کد نویسی داشته باشد. با این حال، کد یک وب سایت ساده احتمالاً ساده تر از یک وب سایت پیچیده است. و کد پاک، راحت تر قابل درک و سازماندهی  است. بنابراین روند یافتن و رفع اشکالات ساده تر خواهد بود. و پیاده سازی پیشرفت های مداوم آسان تر خواهد بود.

  1. ارزان‌تر برای میزبانی

دلیل دوم برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که هزینه‌های اکثر شرکت‌های میزبانی بر اساس فضای ذخیره‌سازی سرور است. هر چه فضای ذخیره سازی بیشتری در سرور استفاده کنید، هزینه هاست گران تر است. بنابراین، در طراحی سایت به حداقل رساندن صفحات، تصاویر و عملکردهای یک وب سایت باعث صرفه جویی در پول شما یا مشتری شما می شود. در واقع، حتی ممکن است بتوانید از یک پیشنهاد میزبانی رایگان با یک وب سایت ساده و تنها با چند صفحه استفاده کنید.

ساده
 
  1. وب سایت های ساده سریعتر بارگیری می شوند

سوم دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که کاربران وب‌سایت برای بارگیری سایت‌هایی که زمان زیادی طول می‌کشد، صبر محدودی دارند. در واقع، تخمین زده شده است که وقتی یک صفحه بیش از چهار ثانیه برای بارگذاری طول می کشد، نرخ پرش دو برابر می شود. عوامل متعددی می تواند باعث کندی بارگذاری صفحه شود. اما شایع ترین دلیل کندی وب سایت، عملکردها و محتوای بیش از حد پیچیده است. بنابراین، یک سایت مینیمالیستی باید سریع بارگیری شود. و  سرعت کم باعث کاهش نرخ پرش و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو می شود پس حتما علاوه بر طراحی سایت ساده، باید اقدام به افزایش سرعت سایت شود تا زمان بارگذاری آن کم شود.

  1. تفسیر آسان‌تر برای موتورهای جستجو

چهارمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است تفسیر یک طراحی وب ساده برای موتورهای جستجو آسان تر است. ساختار سایت واضح خواهد بود و درک محتوا آسان تر خواهد بود. بنابراین، با توجه به سایر ملاحظات سئو (بهینه سازی موتور جستجو)، یک سایت ساده به احتمال زیاد برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی می شود. و البته، یک ساختار ساده، ناوبری را برای کاربران انسانی نیز ساده می کند.

  1. روی پیام تمرکز می کند

پنجمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که صفحات به هم ریخته و جلوه های ناهنجار می تواند توجه بازدیدکنندگان را از هدف سایت منحرف کند. اما با طراحی تمیز، می‌توانید فراخوان‌های بسیار مهم را به ستاره‌های نمایش تبدیل کنید. به عنوان مثال، استفاده مناسب از فضای خالی، پیام ها و عملکردهای مهم را برجسته می کند. و پیمایش ساده‌شده، یافتن آنچه می‌خواهند و انجام اقدامات را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

  1. گردش کاربر را ساده می کند

ششمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است طراحی وب ساده، راهنمایی کاربر را در گردش خود در یک وب سایت آسان می کند. برای مثال، یک بازدیدکننده ممکن است روی محتوای مفیدی بیاید. از آنجا، ممکن است بخواهید یک کاربر را به صفحه فروشگاه ارجاع دهید. اما فرض کنید طراحی وب سایت به هم ریخته و گیج کننده است. در این صورت، کاربر ممکن است در طول مسیر حواسش پرت شود یا گم شود. بنابراین، یک طراحی وب ساده به شما کنترل بیشتری بر مسیری که کاربر از طریق سایت طی می کند، می دهد. و این کنترل می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

  1. نرخ پرش پایین

هفتمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که بازدیدکنندگان یک وب سایت تنها در چند ثانیه تصمیم می گیرند که آیا می خواهند بمانند یا خیر. و اگر مردم یک نگاهی به یک سایت بیندازند و فکر کنند که خیلی گیج کننده است، دیگر به آن سایت بازنمیگردند.  یک وب‌سایت ساده، اولین برداشت مثبت را ایجاد می‌کند و افراد را تشویق می‌کند تا محتوا را بیشتر بررسی کنند. و این می تواند به طور چشمگیری نرخ پرش را کاهش دهد و تبدیل ها را افزایش دهد.

  1. ساده هرگز قدیمی به نظر نمی رسد

هشتمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که روندهای طراحی وب می آیند و می روند. بنابراین، آخرین روند امروز فردا منسوخ به نظر می رسد. با این حال، یک وب سایت تمیز، ساده و آسان برای استفاده همیشه قدردانی خواهد شد. بنابراین، اتخاذ یک رویکرد مینیمالیستی برای طراحی وب، اطمینان حاصل می کند که یک سایت جذابیت بی انتها دارد.

  1. دسترسی بهبودیافته

نهمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که استفاده از سایت‌های پیچیده ممکن است برای برخی افراد چالش برانگیز باشد. به عنوان مثال، تشخیص یک عنصر از عنصر دیگر در یک صفحه وب شلوغ برای برخی افراد ممکن است دشوار باشد. حرکت سریع متحرک و تصاویر چشمک زن ممکن است برای برخی از کاربران مشکل ساز باشد. و فونت های نامشخص با کنتراست ناکافی با پس زمینه بد، خواندن متن را برای بسیاری از مردم چالش برانگیز می کند. بنابراین، ساده‌سازی طراحی سایت، یک وب‌سایت را برای افراد بیشتری در دسترس قرار می‌دهد.

  1. استفاده آسان تر

دهمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که این اشتباه است که فرض کنیم امروزه همه با فناوری آشنا هستند. و برخی از افراد به اندازه دیگران در استفاده از وب سایت ها راحت نیستند. بنابراین، ساده نگه داشتن موارد، استفاده از سایت را برای کسانی که کمتر با اینترنت آشنایی دارند، آسان تر می کند. طراحی ساده، استفاده از سایت را برای کسانی که راه خود را در مورد وب سایت ها می شناسند، سرعت می بخشد. بنابراین، همه با یک طراحی وب سایت ساده و کاربردی خوشحال تر خواهند بود.

simple design

  1. اعتماد را ترویج می کند

یازدهمین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که کسب اعتماد بازدیدکنندگان برای هر وب سایتی ضروری است و گوگل نیز سایت های ساده را بیشتر دوست دارد. و چیزی که مطمئناً این اعتماد را به دست می آورد، شفافیت است. با این حال، اگر یافتن شرایط و ضوابط دشوار باشد، شفاف به نظر رسیدن چالش برانگیز است. و هیچ چیز سریع‌تر از هزینه‌های پنهان، سلب مسئولیت یا هزینه‌های تحویل، اعتماد را از بین نمی‌برد. اما یک طراحی سایت فروشگاهی ساده، یافتن این نکات مهم را آسان می کند. بنابراین، یک طراحی تمیز می تواند اعتماد را تقویت کند، که به برنده شدن در تبدیل کمک می کند.

  1. حرفه ای تر به نظر می رسد

آخرین دلیل برای ساده نگه داشتن طراحی سایت این است که اهداف اولیه وب سایت فروشگاهی شما ممکن است ایجاد سرنخ یا فروش آنلاین باشد. اما، مردم دوست ندارند با پیام های فروش و تبلیغات بمباران شوند. در عوض، آنها ترجیح می دهند که حقایق به آنها داده شود و تصمیم خرید آگاهانه ای اتخاذ کنند. حذف یک وب سایت به موارد ضروری به افراد امکان می دهد این کار را انجام دهند.

نتیجه گیری

بنابراین، به‌طور خلاصه، وب‌سایت‌های ساده اغلب به دلایل زیادی بهترین هستند. و صاحبان وب سایت، طراحان وب و کاربران نهایی می توانند از وب سایتی که برای یک تجربه ساده طراحی شده است، بهره مند شوند. البته در برخی سایت ها برخی پیچیدگی ها اجتناب ناپذیر است. با این حال، اگر بتوانید حتی یک سایت پیچیده را ساده جلوه دهید، احتمالاً یک طراحی وب سایت برنده در دستان خود خواهید داشت. امیدواریم از این مقاله سایت بیلدر لذت برده باشید و اگر به دنبال طراحی سایت در زنجان هستید با کمال میل به شما کمک خواهیم کرد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات