09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

اولویت بندی دسترسی به وب در استراتژی سئوی شما

دسترسی به وب
به این مقاله امتیاز بدهید

در حالی که ایجاد وب سایت های قابل دسترس کاری است که شرکت ها و طراحان وب سال ها انجام می دهند، دسترسی به وب فقط اخیراً تا حدودی به یک کلمه رایج تبدیل شده است. به‌علاوه، ایجاد وب‌سایت‌های قابل دسترس فقط به منظور تأمین افکار جدید و وظیفه‌شناسانه نیست.

این در مورد انجام واقعی آنچه درست است و ساختن یک نام تجاری و وب سایتی است که شامل همه افراد باشد و به آن ها توجه کند. بنابراین، دسترسی به وب‌سایت و محتوا برای برندهایی ضروری است که می‌خواهند مشتریان امروزی را به خود جذب کنند، شهرت کیفی ایجاد کنند و دسترسی خود را به همه مصرف‌کنندگان گسترش دهند.

دسترسی به وب چیست؟

به طور کلی، دسترسی به سهولت استفاده و دسترسی به وب سایت یا محتوایی که یک شرکت تولید می کند گفته می شود. ایجاد محتوا و دسترسی به وب، عمل تضمین دسترسی به وب‌سایت‌ها برای همه، بدون توجه به محدودیت‌های اجتماعی-اقتصادی یا ناتوانی‌های جسمی آن هاست.

به طور عمیق تر، دسترسی به وب تضمین می کند که همه کاربران می توانند محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنند، درک، پیمایش و تعامل با یک وب سایت بدون توجه به اینکه چه کسی هستند، کجا قرار دارند و چه ناتوانی هایی ممکن است داشته باشند. این شامل محدودیت های موقعیتی، اقتصادی و محیطی و همچنین ناتوانی های شنوایی، شناختی، عصبی، جسمی و بینایی است.

قابلیت جستجو یا درک به این معنی است که همه کاربران می توانند وب سایت شما را با حذف موانعی که آن ها را از دسترسی به محتوا باز می دارد، پیدا کرده و درک کنند. اطمینان از اینکه یک وب سایت قابل اجرا و به راحتی قابل پیمایش است به این معنی است که آن را برای همه، بدون توجه به دستگاهی که ممکن است برای دسترسی به آن استفاده کنند، قابل استفاده کنید.

وب سایت نیز باید به راحتی قابل درک باشد. به عبارت دیگر، اطلاعات و محتوای نمایش داده شده باید واضح و قابل درک باشد. همچنین به معنای داشتن ناوبری ثابت، قابل اعتماد و قابل پیش بینی است. و به طور کلی، یک وب سایت قابل دسترسی باید قوی باشد، به این معنی که کاربران باید بدون توجه به فناوری، دستگاه یا پلت فرمی که استفاده می کنند، بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و آن را تفسیر کنند.

دسترسی به وب سایت

 

چرا دسترسی به وب مهم است؟

اکثر دنبال کنندگان امروزی هر روز به دلایل مختلف به اینترنت دسترسی دارند، به ویژه برای آشنایی با برندها و خرید محصولات یا خدمات. متأسفانه بسیاری از افراد معلول به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و برخی وب سایت ها نمی توانند یا دسترسی ندارند.

علاوه بر این، نه تنها افراد دارای معلولیت برای دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه هستند، بلکه افراد دارای معلولیت در جوامع روستایی و مناطق کم درآمد نیز دسترسی ندارند. به این معنی که اکثر مصرف کنندگان کم درآمد برای دسترسی به اینترنت به شدت به گوشی های هوشمند خود متکی هستند.

 علی‌رغم قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) که می‌گوید همه مکان‌های عمومی باید برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی باشد – با شمارش وب‌سایت‌ها به عنوان فضاهای عمومی، هنوز راه آسانی برای تنظیم دسترسی به وب وجود ندارد. بنابراین، بسیاری از کسب‌وکارهای دولتی و خصوصی هنوز با کمبود استانداردهای فنی قابل دسترس کنار می‌آیند.

این عدم دسترسی به خودی خود دلیلی است که دسترسی به وب بسیار مهم و ضروری است. فقط به این دلیل که افراد بر اساس درآمد یا محل زندگی خود محدودیت هایی دارند یا به دلیل ناتوانی ها، به این معنا نیست که آن ها نباید مانند دیگران به چیزهایی مشابه دسترسی داشته باشند. صرف نظر از توانایی های آن ها، مخاطب باید بتواند به دلیل عدم دسترسی به وب سایت یک شرکت برای محصولات و خدمات بدون مانع دسترسی داشته باشد.

نحوه تلاقی SEO و دسترسی وب

اگرچه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و سفارش طراحی سایت یکسان نیستند، اما با هم همپوشانی دارند، به خصوص در مواردی که دسترسی به آن مربوط می شود. از آنجایی که یک استراتژی سئوی با کیفیت برای بهینه سازی وب سایت یک برند کار می کند تا آموزنده ترین و نسبی ترین محتوای ممکن را در اختیار کاربران قرار دهد. مربوط به جنبه دسترسی به وب است که به اطمینان از قابل درک بودن وب سایت و درک آسان اطلاعات مربوط می شود.

در حالی که سئو به درک تجزیه و تحلیل داده ها و نحوه عملکرد موتورهای جستجو نیاز دارد، در درجه اول بر ایجاد محتوای آموزنده و بهینه متمرکز است. سفارش تولید محتوا با کیفیت بالا نیز بخشی ضروری از دسترسی به وب است. مهم نیست که طراحی وب شما چقدر شیک است. در عوض، این در مورد ایجاد محتوایی است که به مشتری شما اطلاع می دهد و نیازهای آن ها را برآورده می کند.

به طور مشابه، با دسترسی به وب، اگر طراحی و محتوا واضح و در دسترس نباشد، داشتن یک طراحی وب جذاب شما را راه دور نخواهد برد. بنابراین، سئوی قابل دسترس و وب سایت های قابل دسترس دست به دست هم می دهند.

به طور کلی، ایجاد یک وب سایت در دسترس تر می تواند موجب بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو شود، به این معنی که دسترسی به وب می‌تواند مستقیماً بر استراتژی SEO شما تأثیر بگذارد. هنگامی که دسترسی وب سایت خود را بهبود می بخشید، موارد مرتبط با SEO را نیز بهبود می بخشید، مانند سیگنال های UX، ساختار و خوانایی، ابرداده و متن جایگزین و رونویسی های ویدیویی.

مزایای تجاری ساختن یک وب سایت در دسترس تر 

از دیدگاه کسب و کار، یکی از بزرگترین مزایای شخصی سازی تجربه مشتری با بهبود دسترسی به وب و سئو این است که نرخ حفظ مشتری را بهبود می بخشد. مشتریان بخش مهمی از هر کسب و کار و موفقیت آن هستند. بدون مشتریان خود، هیچ درآمدی نخواهید داشت.

کسب و کارهایی که بر ایجاد وب سایت ها و محتوای جذاب تمرکز می کنند ممکن است در ابتدا مشتریان جدیدی را جذب کنند، اما حفظ مشتریان شما مستلزم ارائه یک انگیزه ارزشمند است و برندهایی که در دسترس تر و فراگیرتر هستند ارزش بیشتری را ارائه می دهند.

بنابراین، با بهبود دسترسی خود، نه تنها دسترسی خود را به مشتریان جدید با ناتوانی ها و محدودیت ها گسترش می دهید، بلکه جذابیت کلی خود را نیز بهبود می بخشید. به عنوان یک تجارت، که به شما کمک می کند مشتریان را با نرخ های بالاتر حفظ کنید. شرکت هایی که نرخ نگهداری بهتری دارند، موفقیت بیشتری دارند زیرا به آن ها کمک می کند سود و مسیر رشد خود را افزایش دهند.

دسترسی سایت

نکاتی برای دسترسی بیشتر وب سایت و استراتژی SEO شما

بهترین شیوه ها و استراتژی های متعددی برای ایجاد یک وب سایت و تکنیک های SEO در دسترس تر است. باز هم، از آنجایی که این دو با هم همپوشانی دارند، بهبود هر یک به طور طبیعی دیگری را بهبود می بخشد.

برای اطمینان از بهینه سازی و دسترسی به وب سایت و محتوای شما طبق ADA و دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG)، نکات و استراتژی های زیر را دنبال کنید:

 Alt-text: متن جایگزین برای SEO و دسترسی مهم است. برچسب گذاری تصاویر با متن تضمین می کند که آن ها علاوه بر کمک به افراد دارای ناتوانی بینایی به رتبه بندی در نتایج جستجو کمک می کنند. افراد دارای ناتوانی‌های خاص ممکن است از دستگاه‌های صفحه‌خوانی استفاده کنند که متن یک وب‌سایت را می‌خواند تا به آن‌ها کمک کند تا بفهمند چه چیزی در مقابلشان است.

بنابراین اگر آن ها نمی توانند تصویری را به صورت فیزیکی ببینند، استفاده از متنی که صفحه خوان بتواند آن را تفسیر کند، مهم است. متن جایگزین همچنین برای افرادی که اتصالات اینترنتی آهسته دارند و نمی توانند تصاویر را بارگیری کنند یا افرادی که از طریق تلفن خود به اینترنت دسترسی دارند مفید است.

 عناوین صفحه: برچسب‌های عنوان یکی دیگر از جنبه‌های ضروری SEO هستند، زیرا می‌توانند به رتبه‌بندی صفحه در نتایج جستجو کمک کنند. همانطور که تگ‌های عنوان توصیفی به گوگل کمک می‌کنند تا موضوع یا هدف یک صفحه را درک کند، به افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند و از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند کمک می‌کنند تا بفهمند چه نوع محتوایی در صفحه وجود دارد.

برچسب‌های عنوان توصیفی همچنین می‌تواند برای افراد دارای ناتوانی‌های شناختی مفید باشد که به متنی واضح و خوانا نیاز دارند که به آن‌ها یادآوری کند در چه صفحه‌ای هستند، مخصوصاً با وب‌سایت‌هایی که چندین صفحه یا برگه دارند. بنابراین، یک برچسب عنوان باید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با 70 کاراکتر یا کمتر، توصیف دقیقی از صفحه ارائه دهد.

 رونوشت‌های ویدئو: محتوای ویدیویی جذاب است و می‌تواند به رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک کند، اما برای اینکه موتورهای جستجو محتوا را درک کنند، باید رونویسی داشته باشد. از نقطه نظر دسترس‌پذیری، ویدیوها می‌توانند برای افراد دارای معلولیت بسیار طاقت‌فرسا باشند، یا ممکن است نتوانند آن‌ها را تماشا کنند یا نشنوند، بنابراین بسیار مفید است که رونویسی وجود داشته باشد که بتواند توسط یک صفحه‌خوان خوانده و تفسیر شود، یا به خط صوتی یا بریل تبدیل می شود.

همچنین بارگیری ویدیوها زمان زیادی طول می‌کشد یا ممکن است برای افرادی که با سرعت اینترنت پایین‌تر یا از سایر دستگاه‌ها به سایت شما دسترسی دارند، اصلاً بارگیری نشوند، بنابراین لازم است رونویسی برای آنها وجود داشته باشد تا همچنان زمینه را پیدا کنند.

سه نکته مهم در رابطه با سئو ضروری هستند، اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید دسترسی وب سایت خود را بهبود بخشید، از جمله:

 در نظر گرفتن طرح‌های رنگی، متن، اندازه و طراحی

• اجازه دادن به پیمایش صفحه کلید

• استفاده از شفاف و متن لنگر مرتبط برای پیوندها

 فرم‌های برچسب‌گذاری

• اجتناب از محتوای رسانه ای که به طور خودکار پخش می شود

 درک دسترسی به وب ممکن است در تئوری آسان باشد، اما اجرای آن در عمل می تواند چالش بیشتری باشد. با کلاس‌ها یا دوره‌ها، تیم‌های شما می‌توانند دستورالعمل‌های ADA و WCAG را به طور کامل‌تر درک کنند، از مربیان واجد شرایط دسترسی بیاموزند، به‌روزرسانی‌های دسترسی را سریع‌تر و بیشتر اجرا کنند.

سخن پایانی

با استفاده از نکات و استراتژی های بالا، علاوه بر ابزارهای سئو برای ممیزی و نظارت بر وب سایت شما، به طور کلی می تواند به شما کمک کند تا دسترسی وب سایت خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

علیرغم عدم وجود استانداردهای دسترسی سختگیرانه که بر روی کسب و کارها اعمال می شود، هنوز هم برای برندها ضروری است که دستورالعمل های ADA و WCAG را دنبال کنند تا اطمینان حاصل شود که وب سایت آنها برای همه قابل دسترسی است. به علاوه، هرچه وب سایت شما در دسترس تر باشد، نرخ حفظ مشتری را بهبود بخشیده و موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

حتما سوالات خود را کارسناشان سایت بیلدر در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات