09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول

به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول

به عنوان یک صاحب کسب و کار که اقدام به سفارش طراحی سایت کرده اید و حال برای کسب کار خود وب سایت دارید، باید درباره به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول آگاه باشید. بیشتر مشتریان قبل از اینکه بخواهند ازشما خرید کنند، وب سایت های آنلاین را بررسی می کنند. بنابراین، وب سایت شما باید اولین سایتی باشد که هنگام تایپ یک عبارت و جستجو با آن مواجه می شوند زیرا تعداد کمی از آنها نتایج پایین صفحه اول یا در صفحه دوم در نظر می گیرند. با این وجود، قرار گرفتن در صدر نتایج موتورهای جستجو کار آسانی نیست.

در حال حاضر هزاران ابزار برای تقویت موقعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو وجود دارد. متأسفانه، بیشتر اینها ابزارهای پولی هستند که دامنه محدودی دارند. خوشبختانه، شما یک ابزار رایگان دارید که بیشتر تحقیقات کلمات کلیدی شما و ردیابی رتبه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را انجام می دهد تا اشتباهاتی را که باعث می شود سایت شما از جایگاه برتر در موتورهای جستجو حفظ شود، مشخص کند. این کنسول جستجوی گوگل (GSC) است. پس برای کسب موفقیت باید با به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول آشنا باشید.

GSC، که قبلا Google Webmaster Tools نامیده می شد، اغلب با Google Analytics اشتباه گرفته می شود. در حالی که Google Analytics یک ابزار گزارش‌دهی است که به شما کمک می‌کند بفهمید افراد چگونه در سایت شما رفتار می‌کنند، GSC یک ابزار ردیابی است که به شما کمک می‌کند عملکرد وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بدانید. از زمان تغییر نام به GSC در سال 2018، Google به افزودن ویژگی‌های جدید به این ابزار ادامه داده است تا به شما کمک کند عملکرد SEO وب سایت خود را بهتر تجزیه و تحلیل کنید.

در اینجا برخی از ببه روز رسانی های گوگل سرچ کنسول آورده شده است که به مطالعه آنها خواهیم پرداخت.

URL Inspection API Tool

در فوریه 2022، Google یک رابط برنامه نویسی برنامه بازرسی URL (API) را معرفی کرد. که به نرم افزارها و برنامه های سئو شخص ثالث اجازه تعامل می دهد. مانند همه API ها، این ابزار پلی است که ارتباط بین برنامه های نرم افزاری مختلف را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، با استفاده از این ویژگی، می توانید به سرعت مشکلات موجود در صفحات وب خود را کشف کرده و سپس آنها را به طور موثر رفع اشکال کنید. ابزارهای یکپارچه API اطلاعات اضافی را در اختیار شما قرار می دهند که به شما کمک می کند تا به سرعت اشتباهات صفحات خود را برطرف کنید.

گزارش تجربه صفحه

Google این به‌روزرسانی را در ژانویه 2022 راه‌اندازی کرد. گزارش تجربه صفحه برای سایت‌های دسکتاپ در نظر گرفته شده است و به شما کمک می‌کند معیارهای مورد استفاده برای رتبه‌بندی «تجربه صفحه خوب» در Google را درک کنید. این به شما کمک می‌کند تا بدانید چگونه می‌توانید تجربه کاربری صفحات وب دسکتاپ خود را به بهترین نحو بهبود بخشید و مشتریان بالقوه را برای مدت طولانی‌تری در وب‌سایت خود نگه دارید یا آنها را دوباره برگردانید. این اقدامات منجر به کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو می شود. برای دسترسی به گزارش تجربه صفحه، روی برگه تجربه در GSC و سپس پیوند تجربه صفحه کلیک کنید. این ویژیگی یکی از محبوب ترین به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول به شمار می آید.

ابزار تست URL

با استفاده از این ابزار می توانید ایندکس شدن یا ایندکس نشدن صفحات وب سایت خود را مورد برسی قرار بدهید. پس حتما بعد از ثبت سفارش تولید محتوا و قرار دادن محتوا بر روی سایت از بخش سرچ کنسول اقدام به ثبت درخواست برای ایندکس کنید تا به بهبود سئو سایت خود کمک کنید.

گزارش پست کاری

به یکی از مهم ترین بخش های به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول رسیدیم.

این به روز رسانی در مارس 2021 راه اندازی شد و بخش گزارش های غنی را هدف قرار می دهد. دو به روز رسانی مربوط به گزارش ارسال شغل وجود دارد. یکی از به روز رسانی ها بر خود گزارش ارسال شغل و دیگری بر روی بخش پرسش و پاسخ و پرسش های متداول تمرکز دارد. علاوه بر این، بخش ویژگی‌های آموزش در کنسول جستجوی Google، شرایط تحصیل، تجربه و تجربه را به‌جای ویژگی‌های آموزشی تغییر داده است. به دلیل این تغییرات، ممکن است متوجه افزایش هشدارها برای آگهی های شغلی شوید. اگر متوجه خطاهایی در گزارش نتایج غنی خود شدید، هشدارها را مرور کنید و مطمئن شوید که داده‌های ساختاریافته پست شغلی شما از الزامات جدید پیروی می‌کند.

ویژگی انجمن‌ها

در فوریه 2021، Google ویژگی “تعاون” را در GSC معرفی کرد و کاربران را قادر می‌سازد به سرویس‌های مرتبط Google متصل شوند. با استفاده از این ویژگی، اکنون می‌توانید برنامه‌های Android، Action Console، Play Console، Chrome Web Store، Analytics و YouTube را به GSC متصل کنید. این هنگام مدیریت چندین ویژگی GSC مفید است. متأسفانه، ویژگی «تداعی‌ها» فقط برای کاربرانی که دسترسی کامل به داده‌های وب‌سایت GSC دارند در دسترس است.

شما ممکن است ویژگی «تداعی‌ها» را برای «مجموعه‌های ویژگی» که قبلاً دامنه نامیده می‌شد اشتباه بگیرید.

کنسول سرچ گوگل
 

گزارش عملکرد Google News

این بخش از به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

گزارش عملکرد خبری Google راه اندازی شد . این گزارش برای ناشران برای درک بهتر نحوه رفتار کاربران در Google News در دستگاه‌های IOS و Android و news.google.com بود. با گزارش عملکرد Google News، برای دسترسی به گزارش عملکرد خود، فقط روی سمت چپ عملکرد ناوبری Google News کلیک می‌کنید. این گزارش شامل معیارهای مهمی مانند نرخ کلیک (CTR)، نمایش‌ها و کلیک‌ها خواهد بود. این موارد به شما کمک می‌کند بدانید چه تعداد از مقالات شما برای کاربران Google News ظاهر شده‌اند و کدام مقاله‌ها عملکرد استثنایی داشته‌اند.

Signed Exchange

مدیران وب برای مدت طولانی در مورد Google AMP بحث کرده و URL آن و سایر مسائل مربوط به انتساب را برجسته کرده بودند. معرفی Signed Exchange با پشتیبانی از Google AMP در آگوست 2020، ناشران وب را قادر ساخت که محتوای قابل حملی مانند AMP را بدون از دست دادن یکپارچگی و انتساب خود ارائه دهند. گزارش بهبود AMP در GSC از Signed Exchange برای کمک به سرپرستان وب برای شناسایی مشکلات محتوای شما استفاده می‌کند.

Search Console API

در آگوست 2020، گوگل از ارتقای زیرساخت Search Console API خود خبر داد. زیرساخت اصلاح شده بسیار شبیه زیرساخت قبلی بود، اما عملکردی عقب افتاده داشت. برخی از مواردی که در API به‌روزرسانی‌شده «سرچ کنسول» که مدیران وب باید به آن‌ها توجه داشته باشند عبارتند از تغییرات محدودیت کلید API، تغییرات سند کشف و تغییرات داشبورد Google Cloud Platform.

Rich Results Tool

مدتی بود، گوگل ابزار Rich Results خود را آزمایش کرده بود و در نهایت آن را در جولای 2020 راه اندازی کرد. Google از تمام داده های ساختاری که Schema.org پشتیبانی می کند پشتیبانی نمی کند. این باعث شد که ابزار تست داده های ساختاریافته با ورود ابزار Rich Results مستهلک شود.

بیشتر بخوانید:

Core WebVitals

کاربر جدید سیگنال‌های تجربه در سال 2021، پس از معرفی Core WebVitals در ژوئن 2020، به سیگنال رتبه‌بندی برای Google تبدیل شد. این مفهوم سه عامل تجربه را برای ارزیابی تجربه کاربر در زمان واقعی در بر می‌گیرد. اینها شامل اولین تاخیر ورودی، بزرگترین رنگ محتوایی و تغییر چیدمان تجمعی است.

نمره تاخیر ورودی، مدت زمانی را که مرورگر شما به تعامل کاربر پاسخ می دهد را ارزیابی می کند. امتیاز ایده آل یک میلی ثانیه یا کمتر است. تغییر چیدمان تجمعی پس از نمایش به کاربران، تغییرات چیدمان عناصر بصری وب را تشخیص می دهد. یک اسکریپت مسدودکننده رندر یا زمان پاسخ آهسته سرور ممکن است باعث کاهش امتیاز Largest Contentful Paint شود. ایده‌آل توصیه‌شده توسط Google 2.5 ثانیه است. بر اساس آمار گرفته شده از افراد، این بخش از به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول جزو پرکاربرد ترین به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول به حساب می  آید.

دستیار راهنمای Google Assistant

این بخش از به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول را خوب مطالعه کنید.

صاحبان وب‌سایت‌های آشپزی بایدبرای پردازش مجدد سایت‌هایشان قبل از دسترسی به به‌روزرسانی‌های دستیار Google منتظر بمانند.خوشبختانه، در ماه مه 2020، گوگل پشتیبانی از Guided Recipes را در کنسول جستجو و ابزار Rich Results Test معرفی کرد. با این به‌روزرسانی، افراد می‌توانند فوراً نشانه‌گذاری خود را برای دستور العمل‌ها تأیید کنند و مشکلات مربوط به دستور العمل‌های موجود در سایت‌های خود را انتخاب کنند.

با به‌روزرسانی در دستورالعمل‌های هدایت‌شده، می‌توانید یک نسخه غنی را نیز مشاهده کنید. گزارش وضعیت نتیجه با جزئیات صفحات کاملا معتبر، خطاها و هشدارها در دستور العمل های سایت شما در کنسول جستجو. همچنین یک چک باکس وجود دارد که روند نتایج جستجوی شما را شرح می دهد. می‌توانید از گزارش خود برای اطلاع Google از تغییرات صفحات وب خود استفاده کنید که باید دوباره خزیده شوند و سپس دوباره فهرست شوند.

نمودار سرچ کنسول
 

گزارش حذف

در ژانویه 2020، گوگل یک ویژگی حذف را در کنسول جستجوی خود معرفی کرد. این به طور موقت گوگل را از نمایش نتایج در صفحه وب شما مسدود می کند. اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند و ممکن است بخواهید یک صفحه وب را که دارای خطا است حذف کنید یا به طور موقت صفحه ای را که نام تجاری شما را در نور منفی نشان می دهد پنهان کنید.

سه ابزار در زیر وجود دارد. قابلیت گزارش حذف در سرچ کنسول. اینها شامل ابزار حذف موقت، محتوای قدیمی و فیلتر جستجوی ایمن است. به عنوان مثال، در بخش «فیلتر کردن جستجوی ایمن»، فهرستی از صفحاتی را که کاربران برای محتوای بزرگسالان گزارش کرده‌اند، دریافت می‌کنید.

اگر از خود می‌پرسید که چگونه عملکرد انواع مختلف را ارزیابی کنید. عناصر موجود در وب سایت شما برای سئو، ویژگی های فوق در GSC امیدوار است شما را متقاعد کند که چرا این بهترین ابزار برای تقویت موقعیت موتور جستجوی شما است. با این حال، موارد فوق تنها برخی از ویژگی‌های موجود در این ابزار هستند، و Google همچنان در حال کار بر روی ویژگی‌های جدید است تا با فناوری‌های در حال تغییر همراه شود.

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت بیلدر با عنوان به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول سعی کردیم تا درباره بیشتر به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول که جدیدا اعمال شده است با شما سخن بگوییم، امید واریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

پایان مقاله به روز رسانی های گوگل سرچ کنسول.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 پاسخ

  1. مرسی از مطالب مفیدی که به اشتراک گذاشتین. اگر نیاز به طراحی لوگو، بنر، ست اداری، کاتالوگ، پوستر و… داشتین به وبسایت ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات