09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

10مورد از بهترین ابزار برای سئو

بهترین ابزار برای سئو
به این مقاله امتیاز بدهید

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک فرآیند بی پایان است. به نظر می رسد هر بار که سایت خود را بهینه می کنید، گوگل الگوریتم جدیدی را راه اندازی می کند و شما باید از اول شروع کنید تا سایت خود را به بالاترین سطح برسانید. خوشبختانه، استفاده از بهترین ابزار برای سئو می توانند به شما در ممیزی و نظارت بر سایت خود بر اساس نحوه درک موتورهای جستجو مانند Google کمک کنند.

مدیریت یک وب سایت نیاز به تلاش و زمان قابل توجهی دارد. این روزها تولید و آپلود محتوای با کیفیت کافی نیست. برای به دست آوردن موفقیت آمیز ترافیک، باید انواع داده ها را زیر نظر داشته باشید تا موقعیت وب سایت، رقابت و سایر عوامل مهم را تعیین کنید.

حسابرسی یکی از مهم ترین فرآیندهای SEO برای تعیین سازگاری یک وب سایت با موتور جستجو است. نظارت مؤثر بر وب سایت نیز برای حفظ رتبه بالا و جذب مخاطبان بیشتر ضروری است. در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی 10 مورد از بهترین ابزار برای سئو برای نظارت در وب سایت می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین ابزار برای سئو برای حسابرسی و نظارت 

این ابزارها برای استراتژی جستجوی استاندارد شما ضروری هستند زیرا به شما امکان می‌دهند بر روی عناصر خود تمرکز کنید.  بیایید نگاهی دقیق‌تر به محبوب‌ترین ابزارها برای ممیزی و نظارت بر عملکرد وب‌سایت خود بیندازیم.

1. HubSpot Website Grader

Website Grader یکی از بهترین ابزار برای سئو است و یک ابزار آنلاین رایگان است. گزارش های سفارشی شده را بر اساس معیارهای کلیدی وب سایت شما تولید می کند:

  • عملکرد: این ابزار اندازه صفحات سایت شما را بررسی می کند. تعداد درخواست های انجام شده، سرعت سایت شما و شاخص های کلیدی SEO.
  • ریسپانسیو: بررسی می کند که آیا سایت شما سازگار با موبایل است و برای کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات از طریق تلفن های هوشمند هستند، قابل دسترسی است.
  • SEO: این ابزار از این پارامتر برای محاسبه استفاده می کند. نشان دهید که یافتن وب سایت شما برای مشتریان و موتورهای جستجو چقدر آسان خواهد بود. در میان موارد دیگر به نمایه‌های صفحه، توضیحات متا، افزونه‌های محتوا و متن پیوند توصیفی نگاه می‌کند.
  • امنیت: ابزار تعیین می کند که آیا وب سایت شما برای بازدیدکنندگان شما امن است یا خیر. همچنین تعیین می‌کند که آیا سایت شما از HTTPS استفاده می‌کند و از جاوا اسکریپت محافظت می‌کند یا خیر. این مورد در طراحی سایت فروشگاهی تاثیر بسیاری دارد.

به Grader وب‌سایت HubSpot بروید و URL و آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا ارزیابی خود را دریافت کنید. این ابزار همه داده ها را در عرض چند ثانیه تولید می کند و به عنوان گزارش برای شما ارسال می کند.

2. Ahrefs

Ahrefs یکی دیگر از بهترین ابزار برای سئو است و یک سرویس پولی است که داده‌های وب‌سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و پروفایل‌های کلمه کلیدی، پیوند و رتبه‌بندی را تولید می‌کند تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر در مورد محتوای کمک کند. چهار ابزار اصلی برای انجام این کار فراهم می کند:

  • Site Explorer: عملکرد صفحات وب انتخابی را در سایت شما نمایش می دهد.
  • Content Explorer: می تواند به شما کمک کند صفحات وب با کارایی بالا را برای کلمات کلیدی و موضوعات خاص پیدا کنید.
  • کاوشگر کلمات کلیدی: حجم جستجوی ماهانه و رتبه‌بندی کلیک‌ها برای کلمات کلیدی خاص ایجاد می‌کند.
  • ممیزی وب سایت: این ابزار نه تنها عمودهای مشخص شده در دامنه شما را اسکن می کند، بلکه بسیاری از مسائل فنی را در سطح صفحه نیز شناسایی می کند.

معرفی بهترین ابزار برای سئو

3. GrowthBar

GrowthBar یکی دیگر از بهترین ابزار برای سئو است. این یک برنامه افزودنی گوگل کروم است. این امکان را به شما می دهد تا تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابت انجام دهید و رتبه سئوی خود را پیگیری کنید. به کاربران یک دوره آزمایشی رایگان پنج روزه داده می‌شود.

با استفاده از GrowthBar، می‌توانید مستقیماً به نقاط داده هر وب‌سایت دسترسی داشته باشید و عملکرد رقبای خود و کانال‌های رشد را ارزیابی کنید. کلمات کلیدی، بک لینک ها و تبلیغات برای آن ها کار می کنند. تنظیمات اصلی سایت شما را بررسی می‌کند:

  • کلمات کلیدی و بک لینک ها: این ابزار به شما امکان می‌دهد ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین تاثیر را دارند. ترافیک به یک وب سایت خاص و لیستی از معتبرترین بک لینک ها که به وب سایت اشاره می کنند.
  • ارزیابی پیچیدگی کلمه کلیدی: این امکان را به شما می دهد که به سرعت ارزیابی کنید که رتبه بندی یک کلمه کلیدی خاص بر اساس قدرت دامنه در رتبه بندی URL در صفحه اول چقدر دشوار خواهد بود.
  • تعداد کلمات: این پارامتر به شما امکان می دهد تعداد کلمات را در هر صفحه مستقیماً از موتور جستجو مشاهده کنید.
  • تبلیغات فیس بوک: بررسی این پارامتر به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا سایت تبلیغات فیس بوک و ظاهر آن ها را نمایش می دهد یا خیر.
  • پیشنهادات کلمه کلیدی: فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با رتبه بندی و تعداد پرس و جوها و قیمت آن ها را در هر کلیک نشان می دهد. برای مثال کلمات کلیدی در سفارش سایت شرکتی با طراحی سایت آژانس مسافرتی کاملا متفاوت است.

4. Woorank

این ابزار یک آزمایش 14 روزه رایگان را ارائه می دهد. همچنین شما را قادر می سازد تا تجزیه و تحلیل عمیق انجام دهید و فرصت هایی را برای بهینه سازی و بهبود سایت خود شناسایی کنید.

این تجزیه و تحلیل اثربخشی ابتکارات سئو، شبکه های اجتماعی، قابلیت استفاده، و بسیاری از عوامل دیگر هر یک از گزارش های تولید شده شامل اطلاعاتی در مورد پارامترهای زیر است:

  • چک لیست بازاریابی
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • فناوری های مورد استفاده
  • گزارش داده های اجتماعی
  • فعالیت بازدیدکنندگان

این یک ابزار رایگان برای بررسی پیوندهای شکسته است. ناشر یا ویرایشگر را قادر می سازد تا قبل از انتشار صفحه به راحتی تغییراتی ایجاد کند.

6. Found’s SEO Audit Tool

این یک ابزار رایگان با کاربری آسان برای صاحبان وب سایت و همینطور یکی دیگر از بهترین ابزار برای سئو است که به دنبال شناسایی و تصحیح خطاهای رایج SEO در وب سایت خود هستند. این ابزار مفید به شما امکان می دهد در عرض چند دقیقه تجزیه و تحلیل کامل را انجام دهید. برای بررسی خودکار سئو سایت خود، لینک URL خود را در ابزار کپی و جایگذاری کنید.

ممیزی به سه مرحله تقسیم می شود:

  • تشخیص مشکلات فنی: این مرحله شامل تشخیص و گزارش مسائلی مانند کانون سازی دامنه ها و نقشه های سایت XML می باشد.
  • مشکلات محتوا: شامل ارزیابی داده‌های مهمی مانند کلمات کلیدی و فراداده می‌شود.
  • تحلیل پیوندهای خارجی: هدف آن ارزیابی تعداد و کیفیت پیوندها است.

پس از اجرای ممیزی، این ابزار به شما امکان می دهد گزارش هایی را برای اشتراک گذاری ایجاد کنید. با تیم و یا مشتریان خود برای به دست آوردن درک بهتری از پیشرفت خود می توانید از این ابزار استفاده کنید.

7. ابزار مرور کلی سئو Varvy

این یک ابزار ممیزی رایگان سئو و همینطور یکی از بهترین ابزار برای سئو است. صاحبان وب سایت را در مورد قدرت دامنه، پیوندها، تصاویر SEO، شمارنده های اجتماعی، سئو فنی، سرعت صفحه و غیره به اطلاع می رساند.

در کمتر از یک دقیقه، ابزار گزارش مفصلی تولید می کند که جنبه های مختلف کارایی سایت شما را نشان می دهد. برای نشان دادن شدت مشکل، ابزار بازبینی SEO Varvy از تیک های سبز، X های قرمز و علامت تعجب زرد استفاده می کند. اگر از کلمات زیادی استفاده می کنید، متن جایگزین را نادیده می گیرید یا متن جایگزین ضعیف به نظر می رسد، ابزار به شما هشدار می دهد تا بتوانید تغییرات لازم را انجام دهید.

بهترین ابزار برای سئو سایت

8. Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider یکی دیگر از بهترین ابزار برای سئو است. این نسخه رایگان “Lite” را به کاربران ارائه می دهد.

این ابزار به طور خاص برای کاربران سئو گرا طراحی شده است. وب‌سایت‌هایی را که شما با بررسی آدرس‌های اینترنتی برای مشکلات رایج سئو مشخص می‌کنید، اسکن می‌کند. این برنامه فرآیند وقت گیر را ساده و سرعت می بخشد، که به ویژه برای سایت های بزرگ مفید است.

9. SEMrush

SEMrush یک نوار ابزار بسیار پیچیده است که عملکرد کلی دامنه ها و عملکرد صفحات جداگانه را گزارش می دهد. جعبه ابزار SEO یکی از ابزارهای متعدد موجود در سایت است.

این ابزار کاملا رایگان است. ابزارهای آن شما را قادر می سازد اثربخشی صفحه خود را با رقبا مقایسه کنید، بک لینک ها را از سایر وب سایت ها به سایت خود تجزیه و تحلیل کنید، در مورد کلمات کلیدی مرتبط تحقیق کنید و از ویژگی های مشابه SEO در صفحه استفاده کنید.

10 . کارت گزارش SEO UpCity

این یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که چگونه با رقبا مقایسه می شود. پس از وارد کردن اطلاعات لازم، سئو کارت گزارش یک گزارش جامع از وب سایت شما و معیارهای آن ایجاد می کند که شامل موارد زیر است:

  • تحلیل رتبه بندی : شامل یک عکس فوری گوگل از وب سایت شما است که رتبه شما را نشان می دهد.
  • ایجاد پیوندها: شامل یک جزئیات دقیق است. تعداد وب‌سایت‌هایی را که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند گزارش دهید.
  • تحلیل در سایت: این ابزار میزان استفاده شما از این وب‌سایت را گزارش می‌کند.
  • معیارهای اعتماد: شامل بررسی سطح اعتماد یا اعتبار در سایت شما است.
  • نمایه گذاری مرتبط: این ابزار نشان می دهد که چند صفحه از وب سایت شما نمایه شده است.

نظرات نهایی

با استفاده از این ابزارها، می‌توانید وب‌سایت خود را با کارایی بیشتری بررسی و نظارت کنید. شما همیشه می دانید که کدام معیارها برای موفقیت سایت شما حیاتی هستند و اقدامات به موقع انجام می دهید تا به اندازه کافی خوب عمل کنید تا در صنعت رقابت کنید.

شما می توانید شانس سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. با پیروی از بهترین شیوه ها در سئو و استفاده حداکثری از ابزارهای ذکر شده در بالا، ارتقا دهید.

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی 10 مورد از بهترین ابزار برای سئو پرداختیم. می توانید تجربیات خود و همچنین سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات