09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

3 روش کاربردی برای بهینه سازی تصاویر برای سایت

بهینه سازی تصاویر برای سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله بهینه سازی تصاویر برای سایت

محتوای بصری می‌تواند به جذاب‌تر کردن سایت شما و بهبود تجربه کاربر کمک کند. با این حال، بهینه سازی ضعیف می تواند عملکرد وب سایت شما را خراب کند. بهینه سازی تصاویر برای سایت می تواند به شما کمک کند زمان بارگذاری صفحه خود را بهبود بخشیده و حجم فایل ها را کاهش دهید تا با افزایش سرعت سایت رتبه بهتری بگیرید. این کار ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد، اما با ابزارهای مناسب، می توانید فرآیند را ساده کنید و در کمترین زمان عملکرد سایت خود را افزایش دهید.

در این مقاله، در مورد اهمیت بهینه سازی تصویر برای سایت و تاثیر آن بر وب سایت شما صحبت خواهیم کرد. سپس، ما سه روش آسان برای بهینه سازی تصاویر برای سایت را پیشنهاد می کنیم.

اهمیت بهینه سازی تصاویر برای سایت

بهینه سازی تصاویر برای سایت، فرآیند کاهش اندازه فایل های تصویری برای به حداقل رساندن زمان بارگذاری است. معمولاً شامل فشرده‌سازی تصاویر با حفظ کیفیت آنها می‌شود.

موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی کیفیت یک وب سایت چندین فاکتور را در نظر می گیرند. این شامل امتیاز Core Web Vitals سایت است.

Core Web Vitals مجموعه‌ای از معیارهایی است که توسط Google برای اندازه‌گیری عملکرد یک سایت استفاده می‌شود. یکی از مهمترین معیارها  رنگ محتوایی (LCP) است.

Core Web Vitals LCP report

LCP زمان بارگیری بزرگترین عنصر صفحه را اندازه گیری می کند. این عنصر معمولاً یک تصویر بزرگ یا یک اسلایدر است و در طراحی سایت فروشگاهی از این نوع عکس ها زیاد استفاده میشود.

فایل های تصویری بزرگ می توانند منجر به امتیاز LCP ضعیف شوند. آنها همچنین می توانند منجر به نرخ پرش بالا شوند که می تواند تأثیر منفی بر تبدیل شما داشته باشد. بنابراین، بهینه سازی تصاویر یکی از موثرترین راه ها برای بهبود عملکرد سایت شما است.

انواع فایل تصویری مختلف

اگر از تصاویر در وب سایت خود استفاده می کنید، مهم است که با انواع مختلف فایل ها و زمان استفاده از آنها آشنا شوید. سه نوع اصلی فرمت تصویر وجود دارد:

  • JPEG: این نوع فایل به شما کمک می‌کند تا اندازه تصویر را کاهش دهید و در عین حال کیفیت تصویر مناسبی را حفظ کنید، و برای طراحی‌های ساده و تصاویر با کیفیت پایین‌تر مناسب است.
  • PNG: تصاویر PNG نسبت به JPEG کیفیت بهتری دارند و در حالت ایده‌آل باید برای عکس‌هایی که حاوی جزئیات زیادی هستند استفاده شوند.
  • GIF: این قالب از تعداد کمی رنگ استفاده می‌کند، بنابراین برای گرافیک‌های ساده مانند لوگوها و نمادها ایده‌آل است.

3 روش آسان برای بهینه سازی تصاویر برای سایت

خوشبختانه، بهینه سازی تصاویر برای سایت به دانش فنی نیاز ندارد. تعدادی ابزار و بهترین روش ها وجود دارد که می تواند به شما در تغییر اندازه، فشرده سازی و تبدیل تصاویر به شرایط بهینه برای وب کمک کند. بیایید نگاهی دقیق به چند روش مختلف بیندازیم.

1. تغییر اندازه و برش تصاویر با ابزار ویرایش عکس

تصاویر اصلی ممکن است بسیار بزرگتر از اندازه مورد نیاز برای وب باشند. یکی از ساده‌ترین مراحلی که می‌توانید برای بهینه‌سازی تصاویر بردارید، تغییر اندازه یا برش آن‌ها است. می‌توانید این کار را با ویرایش عکس انجام دهید نرم افزاری مانند Adobe Photoshop.

به عنوان مثال، ممکن است یک اسکرین شات بگیرید تا نشان دهید چیزی چگونه کار می کند، اما فقط باید قسمت کوچکی از صفحه نمایش را نشان دهید. می‌توانید با استفاده از ویرایشگر عکس پیش‌فرض در سیستم‌عامل (ویندوز) خود، تمام قسمت‌های غیرضروری را از اسکرین‌شات حذف کنید. این به شما کمک می‌کند تا اندازه فایل تصویر را کاهش دهید و در عین حال به مخاطبانتان این امکان را می‌دهید تا روی موارد مهم تمرکز کنند.

اگر از Windows استفاده می کنید، می توانید به راحتی تصاویر را در Microsoft Photos برش دهید و اندازه آنها را تغییر دهید. برای شروع، تصویر خود را در برنامه Photos باز کنید، سپس روی اولین نماد در منوی بالا کلیک کنید:

edit image

سپس می توانید از دستگیره های کشیدن برای برش تصویر خود استفاده کنید:

cropping images for web

اگر می خواهید اندازه تصویر را تغییر دهید، روی نماد سه نقطه در منوی اصلی کلیک کنید و تغییر اندازه را انتخاب کنید:

resize website image

با این کار پنجره‌ای باز می‌شود که در آن می‌توانید اندازه فایل دیگری را انتخاب کنید یا ابعاد دلخواه خود را تنظیم کنید:

resize image

اگر روی تعریف ابعاد سفارشی کلیک کنید، می توانید عرض و ارتفاع تصویر را تغییر دهید. همچنین می توانید کیفیت آن را از نوار لغزنده موجود کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید تصویر خود را فشرده کنید تا اندازه آن کاهش یابد، می توانید کیفیت را روی 50٪ تنظیم کنید:

resize images

سپس می توانید بر روی ذخیره کپی تغییر اندازه کلیک کنید. توصیه می‌کنیم نام دیگری را برای تغییر اندازه تصویر انتخاب کنید تا نام اصلی را نادیده نگیرید.

2. از یک ابزار فشرده سازی آنلاین استفاده کنید

یک راه دیگر برای تغییر اندازه عکس ها استفاده از ابزار فشرده سازی آنلاین است. این می تواند به شما کمک کند تا اندازه فایل تصویر را بدون هیچ تغییر قابل توجهی در کیفیت به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

برخی ابزارهای بهینه سازی به شما امکان می دهند تصاویر را به صورت انبوه فشرده کنید. این می تواند به شما کمک کند در زمان زیادی صرفه جویی کنید.

بیایید به دو ابزار قدرتمند فشرده‌سازی تصویر که می‌توانید استفاده کنید نگاه کنیم.

TinyPNG

TinyPNG

TinyPNG یک برنامه وب کاربرپسند است که به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 20 تصویر را با استفاده از آن به انواع فایل های WebP، JPEG و PNG تبدیل کنید.

با TinyPNG، می‌توانید اندازه فایل را کاهش دهید و کیفیت تصویر را حفظ کنید. نتیجه تصاویر بهینه‌سازی شده‌ای است که فضای کمتری از سرور را اشغال می‌کنند و سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

برای بهینه سازی تصویر با TinyPNG، به سادگی فایل های تصویری خود را آپلود کنید در کادر بالای صفحه و منتظر بمانید تا فرآیند فشرده سازی کامل شود:

TinyPNG

سپس می توانید نتایج را بررسی کرده و تصاویر بهینه شده خود را دانلود کنید. برای تصاویر خام، می‌توانید انتظار کاهش در محدوده 40%-70% را داشته باشید.

Kraken.io

Kraken.io Image Optimization tool

Kraken.io بهینه‌ساز تصویر آنلاین دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. مانند TinyPNG، رایگان است (با یک گزینه ممتاز) و به شما امکان می دهد تصاویر را به صورت انبوه فشرده کنید. با این حال، گزینه های فشرده سازی بیشتری نسبت به TinyPNG ارائه می دهد.:

Kraken.io optimize images for web

برای مثال، می‌توانید از بین سه حالت بهینه‌سازی، از جمله با اتلاف و بدون ضرر، یکی را انتخاب کنید. با فشرده‌سازی با اتلاف، می‌توانید فایل تصویر خود را با حذف مقادیر زیادی از داده‌ها از تصویرتان، به میزان قابل توجهی کوچک‌تر کنید.

در همین حال، فشرده سازی بدون اتلاف اندازه فایل شما را بدون حذف هیچ گونه داده ای از تصویر کاهش می دهد. بنابراین، این روش برای تصاویر با کیفیت بالا ایده آل است.

Kraken.io به شما کنترل بیشتری بر نحوه فشرده سازی تصاویرتان می دهد. می‌توانید اولویت‌بندی کیفیت تصویر را بر اندازه فایل یا بالعکس انتخاب کنید.

برای بهینه سازی یک تصویر با Kraken.io، به سادگی تصاویری را که می خواهید فشرده کنید آپلود کنید، یک روش بهینه سازی را انتخاب کنید و گزینه دانلود را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید هر فایل را به صورت جداگانه دانلود کنید، چندین فایل را با هم در یک فایل .zip یا در Dropbox دانلود کنید، یا آنها را مستقیماً در فیس بوک و توییتر به اشتراک بگذارید:

download optimized images via Kraken.io

نسخه رایگان Kraken.io گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. نقطه ضعف اصلی این است که شما محدود به آپلود فایل های 1 مگابایتی هستید. Kraken.io PRO این محدودیت را برداشته و تنظیمات بیشتری را اضافه می کند.

3. یک پلاگین بهینه سازی تصویر وردپرس

اگر سایت وردپرسی دارید، چندین افزونه بهینه سازی تصویر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اینها برای کمک به فشرده‌سازی عکس در طراحی سایت ساخته شده‌اند.

علاوه بر این، این افزونه ها به شما امکان می دهند تصویر خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود بهینه کنید. برخی از آنها به طور خودکار هر تصویری را که در سایت خود آپلود می کنید فشرده می کنند.

بیایید به چند افزونه محبوب بهینه‌سازی تصویر برای سایت‌های وردپرس نگاهی بیندازیم.

اسموش

Smush plugin for image optimization

Smush یک بهینه ساز تصویر محبوب وردپرس با بیش از یک میلیون نصب فعال و رتبه پنج ستاره است. این به شما کمک می کند تا زمان بارگذاری صفحه خود را با فشرده سازی و تغییر اندازه تصاویر خود بهبود بخشید.

به عنوان مثال، ویژگی Bulk Smush تصاویری را در سایت شما شناسایی می کند که می توانند بهینه شوند و به شما امکان می دهد آنها را به صورت انبوه فشرده کنید:

Bulk Smush optimize images for web

همچنین می‌توانید بارگذاری تنبل را فعال کنید تا صفحات وب خود را سریع‌تر بارگیری کنید:

lazy load images

معمولاً، فایل‌های رسانه‌ای شما به یکباره بارگیری می‌شوند و در نتیجه سرعت صفحه پایین‌تر می‌شود. با بارگذاری تنبل، با اسکرول کردن کاربران به پایین این صفحه، تصاویر شما بارگیری می شوند. این می‌تواند محتوای شما را سریع‌تر بارگیری کند.

ShortPixel Image Optimizer

ShortPixel

ShortPixel به‌طور خودکار اندازه فایل‌های تصویر را کوچک می‌کند تا به افزایش عملکرد سایت شما کمک کند. با این حال، تصاویر PNG را به JPEG تبدیل می کند. در حالی که این می تواند به شما در دستیابی به زمان بارگذاری سریعتر کمک کند، ممکن است کیفیت محتوای شما را نیز کاهش دهد.

با ShortPixel، می‌توانید از بین روش‌های فشرده‌سازی مختلف، از جمله با اتلاف و بدون تلفات، یکی را انتخاب کنید:

ShortPixel image compression settings

همچنین می توانید تصاویر کوچک خود را فشرده کرده و از تصاویر اصلی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای گزینه‌های بیشتر، می‌توانید به نسخه برتر ارتقا دهید که از 3.99 دلار در ماه شروع می‌شود.

Jetpack

Jetpack for WordPress

در حالی که Jetpack یک افزونه بهینه‌سازی تصویر نیست، شتاب‌دهنده سایت ویژگی شامل گزینه ای برای بهینه سازی تصاویر و میزبانی آنها در یک شبکه تحویل محتوا (CDN) است. CDN شبکه‌ای از سرورها است که برای ارائه محتوا از دستگاهی که به موقعیت جغرافیایی کاربر نزدیک‌تر است، طراحی شده است، بنابراین زمان بارگذاری صفحه را بهبود می‌بخشد.

می‌توانید این گزینه‌های بهینه‌سازی تصویر را در تنظیمات عملکرد و سرعت افزونه پیدا کنید:

Enable Site Accelerator settings in Jetpack

این ویژگی‌ها به‌صورت رایگان با Jetpack Boost در دسترس هستند. این افزونه با ابزارهای دیگری همراه است که به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را افزایش دهید.

با تصاویر بهینه شده سرعت سایت خود را افزایش دهید

تصاویر ضعیف بهینه‌سازی شده می‌توانند تأثیر منفی بر عملکرد سایت شما داشته باشند. خوشبختانه، می‌توانید به سادگی با تغییر اندازه و فشرده‌سازی تصاویر، سرعت سایت خود را افزایش داده و رتبه‌بندی سئو را بهبود ببخشید.

به طور خلاصه، در اینجا سه ​​راه آسان برای بهینه سازی تصاویر برای وب وجود دارد:

  1. تغییر اندازه و برش تصاویر با استفاده از برنامه‌ای مانند Adobe Photoshop یا Microsoft Photos.
  2. از یک ابزار فشرده سازی آنلاین مانند TinyPNG یا Kraken.io.
  3. نصب یک افزونه بهینه سازی وردپرس مانند Smush Pro، پیکسل کوتاه، یا Jetpack Boost.

در این مقاله از سایت ساز سایت بیلدر در باره بهینه سازی تصاویر برای سایت صحبت کردیم، امید واریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات