09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

مهم ترین روند بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال
به این مقاله امتیاز بدهید

با افزایش دسترسی مردم به اینترنت و روند رو به رشد آن، بازاریابی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بازاریابی همیشه به معنای برقراری ارتباط با مخاطب در مکان و زمان مناسب است. امروز، این بدان معناست که شما باید افراد را در جایی که وقت خود را صرف می کنند، هدف قرار دهید. یعنی در اینترنت. بنابراین، بازاریابی آفلاین مانند گذشته خوب نیست و باید با استفاده از روش های جدید به سمت بازاریابی دیجیتال بروید.
در این مقاله از سایت بیلدر با ما همراه باشید تا با هم در مورد موضوع محبوب بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی محصولات و خدمات از طریق وسایل الکترونیکی است.
با این تعریف، بازاریابی دیجیتال مفهوم نسبتا جدیدی نیست. اولین بازاریابی دیجیتال در جهان مربوط به بیش از 100 سال پیش است. رادیو در سال 1896 اختراع شد. 10 سال طول کشید تا رادیو به یک محصول انبوه تبدیل شود و اکثر مردم آن را بخرند. از آنجا به تبلیغ رسیدند. اولین تبلیغ مربوط به اجرای اپرا بود، پس از پخش، بلیت های آن اجرا بلافاصله فروخته شد و بازاریابی دیجیتال در همان روز متولد شد.

تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)

بازاریابی سنتی با تبلیغات اعم از بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی و غیره سروکار دارد که در این روش هزینه های تبلیغات بسیار گران و زیاد است و گاهی اوقات این هزینه ها به هدر می رود، زیرا جامعه خاصی نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد. اندازه گیری نتایج این نوع بازاریابی بسیار دشوار است. همچنین این روش برای برندسازی چندان مناسب نیست زیرا جامعه هدف مشخص نیست.
از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال روشی مدرن برای تبلیغ محصولات و خدمات شما با روش هایی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی، SEO، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات موتورهای جستجو (SEM) است. هزینه ها در این نوع بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است و برندسازی به دلیل توانایی هدف گیری مشتریان خاص بسیار موثر و سریع است. اندازه گیری دیجیتال مارکتینگ با کمک ابزارهای تحلیلی آسان است.

ممکن است بپرسید کدام استراتژی برای کسب و کار شما بهترین است؟ پاسخ این است که ماموریت شما باید به وضوح در فرآیند بازاریابی مشخص شود.

اگر می‌خواهید به گروه خاصی از افراد در هر جایی دسترسی داشته باشید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه است در حالی که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبان خود برای ایجاد کمپین های بازاریابی موثر جمع آوری کنید.
با این حال، هنوز جایی برای بازاریابی سنتی وجود دارد. اگر می‌خواهید به یک مخاطب مسن‌تر یا یک مخاطب محلی دسترسی پیدا کنید، روش‌های بازاریابی سنتی می‌توانند سازنده‌تر و بهتر از روش‌های بازاریابی دیجیتال باشند. اگرچه این روش ها ممکن است “قدیمی” به نظر برسند. اما دلیل اینکه هنوز این نوع تبلیغات را در اطراف می بینید این است که برای برخی از مشاغل به خوبی کار می کنند.

اگر می خواهید بدانید کدام استراتژی بازاریابی برای کسب و کار شما بهترین است، ابتدا مخاطبان خود را در نظر بگیرید. ببینید آن ها چه علایق را دنبال می کنند و از کجا اطلاعاتی برای تصمیم گیری به دست می آورند.
این درست نیست که بخواهیم یک بازاریابی سنتی و دیجیتال را بالاتر و بهتر معرفی کنیم. زیرا هر کدام می توانند برای اهداف و مخاطبان متفاوتی مناسب باشند.

سبک اینترنتی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در شکل آنلاین دیجیتال مارکتینگ، شما از کانال های موجود در وب برای ارائه برند، محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه استفاده می کنید. اینترنت، اپلیکیشن ها، موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال کانال هایی هستند که از طریق آن ها می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

انواع مختلفی از کانال های بازاریابی دیجیتال وجود دارد. این کانال ها پلتفرم هایی هستند که برای دستیابی به مخاطبان مرتبط با برند، محصول یا خدمات خود و نزدیک شدن به اهداف بازاریابی خود استفاده می کنید.
به یاد داشته باشید که هیچکس بهتر از دیگری نیست. بسته به شرایط و نیازهای خود، باید بدانید که از کدام استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و سپس از بهترین شیوه ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. بیشتر اهداف شما احتمالاً منجر به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت فروش بیشتر می شود. علاوه بر این، می توانید ترکیبی از روش ها را برای اهداف مختلف در نظر بگیرید و ترکیب کنید.
در ادامه، هر یک از این بخش‌های بازاریابی دیجیتال را مورد بحث قرار می‌دهیم و خواهید دید که کدام یک پتانسیل پاسخگویی به نیازهای کسب و کار و مخاطبان شما را دارند.

  • بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا شاخه ای از بازاریابی دیجیتال است. به طور معمول، شرکت ها محصولات خود را در طراحی سایت فروشگاهی، خدمات یا برندهای خود را از طریق تبلیغات به بازار عرضه می کنند. با بازاریابی محتوا، بر افزایش ارزش خود از طریق محتوای مرتبط و مفید تمرکز می کنید. بازاریابی محتوا منجر به نتایج، ایجاد اعتماد و ایجاد آگاهی از برند می شود. با ارسال محتوای با کیفیت، خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می کنید. محتوای عالی همچنین به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته می شود و به آن ارجاع داده می شود و شهرت شما را هم نزد مشتریان و هم در بین متخصصان صنعت افزایش می دهد. به عبارت دیگر، بازاریابی محتوا همه چیز در مورد ایجاد محتوایی است که مخاطبان هدف شما می خواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها. بنابراین، محتوای خوب باید پایه و اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.
بازاریابی محتوا شامل انواع مختلفی از محتوا است. وبلاگ ها، فیلم ها، پست های رسانه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی و غیره.
تعداد و انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است. در این مطلب سعی داریم بسیاری از آنها را معرفی کنیم. امیدواریم دانستن آنها به شما کمک کند تا با تصمیم گیری و انتخاب درست کمپین های بهتر و موثرتری را اجرا کنید.

  •  بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بیش از 90 درصد از تجربه آنلاین افراد با یک جستجوی آنلاین ساده از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل آغاز می شود که از آن برای تحقیق، تجارت و سرگرمی استفاده می کنند.
هنگامی که مردم به دنبال محصولات یا خدمات هستند، با هر کسی که بالاترین نرخ را داشته باشد می روند. با سئو، می توانید در صفحه نتایج یک موتور جستجو (مانند گوگل) برای مرتبط ترین کلمات کلیدی خود رتبه بندی کنید، بنابراین به تعداد زیادی از مشتریان یا کاربران دسترسی پیدا کنید. وب سایت خود را با بهینه سازی درون صفحه (سئو یک صفحه) و خارج از صفحه (سئو خارج از صفحه) بهینه کنید.
سئوی داخلی شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ارائه توضیحات متا برای محتوای شما است. این شامل سئوی خارج از صفحه، تکنیک های پیوند خارجی و ایجاد بک لینک، بهینه سازی فنی وب سایت و موارد دیگر است.
سئوی داخلی و خارجی با همکاری یکدیگر سیگنال هایی را ایجاد می کنند که گوگل می تواند از آنها برای ایندکس کردن سایت شما استفاده کند. همچنین یک زیرمجموعه به نام سئوی محلی وجود دارد که بر بازاریابی مشاغل کوچک برای جوامع خود تمرکز دارد. سئو به بازاریابان کمک می کند تا با بهینه سازی حضور آنلاین خود، ترافیک وب سایت با کیفیت بالا و نرخ تبدیل بالایی داشته باشند.
بزرگترین عیب سئو این است که نتایج آن طولانی مدت است. این ممکن است برای برخی از صاحبان مشاغل کمی طول بکشد. به خصوص الگوریتم هایی که موتورهای جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی محتوا استفاده می کنند همیشه به روز می شوند. با این حال، با سئو، عمر بسیار طولانی تری خواهید داشت که در نتایج اصلی نشان داده می شود..

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات