09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

9 ابزار سئو برای بهینه سازی وب سایت

ابزار سئو
به این مقاله امتیاز بدهید

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یکی از مواردی است که هنگام اجرای یک وب سایت باید به آن مسلط شوید. نحوه رتبه بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو به وب سایت شما دائما تغییر می کند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید از رقبا پیشی بگیرید، باید با آخرین پیشرفت‌های سئو و ابزار سئو همگام باشید.

خبر خوب این است که ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به رشد حضور خود در موتور جستجو و دریافت داده های مورد نیاز برای بهبود رتبه خود استفاده کنید. اگر بدانید آنها چه هستند و چه کاری می توانند برای شما انجام دهند، برای موفقیت به خوبی مجهز خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر درباره ابزار سئو تا انتهای این مقاله از سایت ساز همراه باشید.

این ابزار برای تمام سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوتی هم ندارد که خرید سایت فروشگاهی است یا پشتیبانی سایت.

1. کنسول جستجوی Google

 

Google Search Console یکی از ابزار سئو رایگان است و مجموعه‌ای از خدماتی است که می‌توانید استفاده کنید تا بفهمید گوگل چگونه وب سایت شما را مشاهده می کند. این سرویس طیف گسترده ای از گزارشات سئوی رایگان را در اختیار شما قرار می دهد که بسیاری از جنبه های مختلف سئوی درون صفحه و خارج از صفحه را به شما نشان می دهد.

برای مثال، کنسول جستجوی Google به شما امکان می‌دهد هر گونه خطای خزیدن را که در وب‌سایت شما رخ داده است بررسی کنید تا بتوانید فوراً آنها را اصلاح کنید. همچنین می تواند نشان دهد افراد از چه عبارات کلیدی برای یافتن سایت شما استفاده می کنند، بک لینک هایی که دریافت کرده اید و موارد دیگر.

ویژگی‌های فراوانی که این سرویس ارائه می‌دهد، اگر نگران حضور ارگانیک خود هستید، آن را تقریباً ضروری می‌سازد. در اینجا تمرکز واضحی روی نتایج Google وجود دارد، اما نگران نباشید. اگر بتوانید رتبه خوبی در Google کسب کنید، احتمال اینکه در سایر موتورهای جستجو نیز خوب عمل کنید، زیاد است.

استفاده از سرویس کنسول جستجوی Google بسیار ساده است. همچنین افزودن وب سایت خود و شروع به کارآسان است، بنابراین هیچ دلیلی برای اجتناب از آن وجود ندارد.

2. سمراش

سمراش

Semrush یکی دیگر از ابزار سئو است و یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که شما را قادر می‌سازد برای به دست آوردن اطلاعات در مورد تعداد افرادی که به دنبال عبارات خاص هستند. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی مشابه، تبلیغات مرتبط، لیست محصولات و موارد دیگر در اختیار شما قرار می دهد.

Semrush علاوه بر اینکه یک ابزار کلیدواژه عالی است، می‌تواند اطلاعاتی درباره استراتژی‌های رقبای شما نیز ارائه دهد. به عنوان مثال، می‌تواند به شما بگوید چه میزان ترافیک دریافت می‌کنند، چه مقدار از آن از تبلیغات پولی ناشی می‌شود، و بک لینک آنها چیست.

با استفاده از آن، می‌توانید دقیقاً بفهمید چه کلمات کلیدی بهترین نتایج را برای تلاش‌هایتان به شما می‌دهند و بررسی کنید که رقبای شما برای چه شرایطی رتبه‌بندی می‌کنند.

این سرویس حتی به شما امکان می‌دهد تا به تبلیغات متنی و رسانه‌ای رقبای خود نگاهی بیندازید، که می‌تواند در زمان تست کردن، پول زیادی برای شما صرفه‌جویی کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه این داده ها به این معنی است که منحنی یادگیری با این سرویس می تواند کمی تند باشد.

قیمت: می‌توانید روزانه حداکثر 10 نتیجه را به صورت رایگان دریافت کنید یا برای یک حساب ممتاز ثبت نام کنید.

3. BuzzStream

 

BuzzStream یکی دیگر از ابزار سئو است و مجموعه‌ای از ابزارها را برای کمک به تحقیقات دامنه، بازاریابی ایمیل، و مدیریت پروژه این یک نوع پلتفرم بسیار همه کاره است و تعداد زیادی از گزینه هایی که ارائه می دهد می تواند ترسناک باشد! با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید بر این تمرکز کنیم که چگونه می تواند به شما در رفع نیازهای سئو کمک کند.

وقتی نوبت به تحقیق می‌رسد، BuzzStream می‌تواند به شما در جمع‌آوری فهرست‌های نتایج برای کلمات کلیدی که به آنها توجه می‌کنید کمک کند. سپس اطلاعاتی درباره هر یک از آن وب‌سایت‌ها، از جمله رتبه‌بندی کلی، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط، سن دامنه و اعتبار، و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

در عمل، می‌توانید از این ویژگی‌ها برای کمک به انجام یک ممیزی کامل سئو، تحقیق در مورد اینکه رقبای شما و محتوایی که منتشر می‌کنند، استفاده کنید. علاوه بر این، حتی می‌تواند به شما در ایجاد فهرستی از نویسندگان آنها و آنچه که هر یک از آنها انجام می‌دهند کمک کند، بنابراین می‌توانید استراتژی‌های آنها را دقیق‌تر زیر نظر داشته باشید.

4. Moz Pro

Moz Pro یکی دیگر از ابزار سئو است و تا حدودی شبیه به SEMrush است، به این صورت که شما را قادر می سازد هم در مورد کلمات کلیدی خاص و هم در حوزه های دیگر تحقیق کنید. می‌توانید از این اطلاعات برای اجتناب از کلمات کلیدی با پتانسیل کم و بهبود عملکرد رقبا استفاده کنید.

وقتی با استفاده از Moz Pro به یک کلمه کلیدی نگاه می کنید، یک نمره دشواری را به شما نشان می دهد که نشان می دهد احتمالاً رتبه بندی برای آن عبارت چقدر چالش برانگیز خواهد بود. همچنین یک نمای کلی از تعداد افرادی که آن عبارت را جستجو می کنند دریافت می کنید و حتی می توانید لیستی از کلمات کلیدی را برای مقایسه آسان ایجاد کنید. همه این‌ها ویژگی‌هایی هستند که از یک ابزار قابل اعتماد تحقیق کلمات کلیدی انتظار دارید، اما Moz Pro به لطف رابط کاربری بسیار شهودی متمایز است.

در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد Moz Pro، این پلتفرم افزونه Chrome را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن برای دریافت اطلاعات در مورد هر دامنه‌ای که بازدید می‌کنید استفاده کنید. علاوه بر این، می‌تواند پیشنهاداتی درباره بهینه‌سازی روی صفحه ارائه دهد و مانند کنسول جستجوی Google، در مورد خطاهای خزیدن به شما هشدار دهد.

5. لینکودی

لینکودی همه چیز درباره بک لینک است. این ابزار به شما امکان می دهد بفهمید چه کسانی به وب سایت شما لینک می دهند، از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند و حتی لینک هایی را که دوست ندارید را «رد کنید». اگر فکر می‌کنید شخصی به عنوان هرزنامه به وب‌سایت شما پیوند می‌دهد، این آخرین ویژگی می‌تواند مفید باشد، زیرا نمی‌خواهید موتورهای جستجو فکر کنند که در حال بازی کردن با سیستم هستید.

در حالی که جذابیت اصلی در اینجا گزارش های بک لینک است، Linkody چند ویژگی اضافی قابل توجه را نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال، این امکان را برای شما فراهم می کند تا گزارش هایی ایجاد کنید که می توانید برای مشتریان ارسال کنید، اشتراک گذاری های اجتماعی سایت خود را نظارت کنید.

6. اونتولو

Ontolo یکی دیگر از ابزار سئو است و یک ابزار تحقیقاتی است که می‌توانید از آن برای یافتن فرصت‌های بازاریابی و سئو استفاده کنید. همچنین می‌تواند به شما در یافتن فرصت‌های بک لینک و رپرتاژ کمک کند، که چیزی نیست که انتظار داشته باشید یک ابزار خودکار آنقدر خوب انجام دهد.

ایده پشت Ontolo این است که به شما کمک می کند راه هایی را برای افزایش ترافیک خود فراتر از تحقیقات کلمات کلیدی بیابید. اگر می خواهید وب سایت شما معتبرتر شود، بک لینک ضروری است، اما یافتن فرصت های مناسب می تواند دلهره آور باشد.

Ontolo به شما کمک می‌کند آن فرصت‌ها را بیابید، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را مطرح کنید. می‌تواند مشتریان بالقوه را از بیش از 80 منبع جذب کند، بنابراین بدون توجه به کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، به احتمال زیاد گزینه‌های عالی پیدا خواهید کرد.

7. Google AdWords Keyword Planner

Keyword Planner

Google AdWords Keyword Planner یکی از جامع ترین ابزار سئو برای تحقیق کلمات کلیدی است که می توانید استفاده کنید. با استفاده از آن، می توانید کلمات کلیدی را جستجو کنید و تخمین ترافیکی در مورد آنها دریافت کنید.

برای جلوگیری از غرق شدن در اطلاعات، این ابزار به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی را بر اساس یا حجم جستجو بیابید. به این ترتیب، می‌توانید گزارش‌ها را فقط بر اساس برآوردهایی که می‌خواهید هدف بگیرید، دریافت کنید.

به طور کلی، Keyword Planner تقریباً همان عملکردی را ارائه می دهد که در سایر ابزارهای SEO در این لیست دیده ایم. تفاوت این است که این یکی بخشی از اکوسیستم Google است و می‌توانید گزارش‌های دقیق و شگفت‌انگیزی را به صورت رایگان دریافت کنید.

8. WooRank

WooRank یکی دیگر از ابزار سئو است و مشابه وب‌سایت Grader HubSpot است که به آن پیوند می‌دهید، و یک کارنامه کامل در اختیار شما قرار می دهد. در این حالت به شما یک امتیاز واحد برای کل وب سایت شما می دهد. پس از آن، فهرستی از هر کاری که می‌توانید برای بهبود سئو و سازگاری با موبایل انجام دهید وارد می‌شود.

نکته اصلی فروش، در این مورد، این است که WooRank همچنین نکاتی را برای بهبود قابلیت استفاده و عملکرد سایت در اختیار شما قرار می دهد. از تجربه ما، توصیه های آن محکم است. برای تکمیل همه چیز، شما همچنین تجزیه و تحلیلی از عملکرد شما از منظر بک لینک دریافت می کنید.

به طور کلی، اگر می‌خواهید خلاصه‌ای سریع از کارهایی که در وب‌سایت خود درست و غلط انجام می‌دهید، از جمله زمانی که صحبت از SEO به میان می‌آید، این ابزار عالی است.

9. ابزار SEO Varvy

انتخاب بعدی ما ابزار دیگری از انواع “URL را وارد کنید و گزارش دریافت کنید” است. با این حال، این یکی با مواردی که تاکنون معرفی کرده ایم متفاوت است. کاری که ابزار SEO Varvy انجام می دهد این است که بررسی کند آیا وب سایت شما همه موارد را دنبال می کند یا خیر.

علاوه بر این، این گزارش بسیار گسترده است. چندین چیز را بررسی می کند، از جمله مشکلات سرعت صفحه، سازگاری با موبایل، سئوی درون صفحه و موارد دیگر. با این حال، بهترین بخش این است که ابزار SEO Varvy واقعاً برای توضیح اینکه چرا هر تنظیم حیاتی است، زمان می‌برد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات