09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه یادگیری پایتون | معرفی 5 منبع مهم پایتون

نحوه یادگیری پایتون
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه نحوه یادگیری پایتون

منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در یادگیری پایتون در کمترین زمان کمک کند. از گزینه‌های رایگان گرفته تا پولی، می‌توانید مجموعه گسترده‌ای از دوره‌های آنلاین و وب‌سایت‌ها را پیدا کنید تا شما را در درس‌ها راهنمایی کنند. با استفاده از این منابع، می توانید به سرعت از مبتدی به پیشرفته پیشرفت کنید.

در این پست، ما توضیح خواهیم داد که پایتون چیست، چه کاربردی دارد و چرا ممکن است بخواهید آن را یاد بگیرید. سپس برخی از مکان‌های برتر را در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن برای یادگیری پایتون بروید.

مقدمه ای بر پایتون

Python یک زبان برنامه نویسی همه کاره، سطح بالا و شی گرا است که کمک می کند شما مشکلات را به سرعت حل می کنید:

The Python website

برای اینکه بفهمید این زبان برنامه نویسی چقدر پیچیده و کاربردی است، برخی از بزرگترین برندها در سراسر جهان از پایتون در پروژه های خود استفاده کرده اند. این شرکت ها عبارتند از Netflix، Google و Spotify.

این زبان برای بسیاری از توسعه دهندگان نیز یک زبان ترجیحی است. سال گذشته،دریافتیم که در میان توسعه دهندگان، پایتون دومین زبان برنامه نویسی محبوب است (پس از جاوا اسکریپت ).

Python 2 و Python 3 نسخه های مختلف منبع باز زبان برنامه نویسی پایتون. با این حال، Python 2 دیگر توسط جامعه Python پشتیبانی نمی شود. Python 3 آخرین نسخه است و برای همه پروژه های جدید توصیه می شود.

برای چه کار هایی از پایتون استفاده می شود؟

Python در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود، از جمله:

  • توسعه وب
  • محاسبات علمی
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • هوش مصنوعی (AI)
  • یادگیری ماشین
  • اتوماسیون و اسکریپت
  • تست نرم افزار و نمونه سازی اولیه

همچنین می‌توانید از پایتون برای ساخت انواع برنامه‌ها، از جمله برنامه‌های وب، دسکتاپ و موبایل استفاده کنید. یکی از رایج ترین موارد استفاده برای پایتون توسعه وب است که فرآیند طراحی سایت ها و برنامه ها است.

توسعه وب را می توان به سه بخش تقسیم کرد: توسعه front-end، توسعه back-end و توسعه full-stack. برنامه‌نویسان Back-end  از زبان هایی مانند پایتون برای نوشتن کدهایی استفاده می کنند که روی سرور وب اجرا می شود.

چرا ممکن است بخواهید پایتون یاد بگیرید | نحوه یادگیری پایتون

پایتون به دلایل زیادی یک زبان محبوب برای توسعه وب است. همچنین مزایای مختلفی برای یادگیری آن وجود دارد.

برای مبتدیان، یادگیری پایتون نسبتا آسان است و دارای کتابخانه های قدرتمندی برای کاربران پیشرفته است. همچنین خواندن و درک آن ساده است. این ویژگی‌ها پایتون را به یک زبان ایده‌آل برای مبتدیانی تبدیل می‌کند که به تازگی به کدنویسی شروع کرده‌اند.

کد پایتون به بایت کد کامپایل می شود که سپس توسط ماشین مجازی پایتون اجرا می شود. این مرحله کامپایل به این معنی است که کد پایتون سریعتر از زبان های تفسیر شده مانند PHP و Ruby اجرا می شود.

یک مزیت دیگر این است که پایتون کتابخانه های قدرتمندی دارد که توسعه وب را آسان تر می کند. این کتابخانه ها عبارتند از جانگو، Flask، و بطری. آنها ابزارهای مفیدی برای ساخت وب سایت و برنامه های وب ارائه می دهند. به عنوان مثال، جنگو ماژولی به نام Django ORM دارد که کار با پایگاه داده در پایتون را آسان می کند. علاوه بر این، Flask ماژولی به نام flask-restful ارائه می‌کند که ساخت APIهای REST را آسان می‌کند.

در نهایت، از آنجایی که پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب است، همچنین دارای یک انجمن قوی برای ارائه پشتیبانی و منابع است. این بدان معنی است که اگر با هر مشکل یا نگرانی مرتبط با پایتون مواجه شدید، احتمالاً یک توسعه‌دهنده با تجربه وجود خواهد داشت که قادر به ارائه راه‌حل است.

چه چیزی قبل از پایتون یاد بگیریم|نحوه یادگیری پایتون

از نظر فنی، نیازی به دانستن زبان های برنامه نویسی دیگر قبل از یادگیری پایتون نیست با این حال، تسلط بر زبان های مختلف می تواند یادگیری پایتون را آسان تر کند. اگر به تازگی توسعه وب را شروع کرده اید، توصیه می کنیم دوره مقدماتی برنامه نویسی را بگذرانید.

حداقل، بهتر است درک کاملی از HTML ، جاوا اسکریپت، و CSS داشته باشید. همچنین اگر اصول زبان های برنامه نویسی دیگر مانند کتابخانه های PHP و جاوا اسکریپت مانند React.

دو راه برای استفاده از پایتون برای توسعه وب وجود دارد: با فریمورک یا بدون آن. فریمورک مجموعه ای از کتابخانه ها و ابزارهایی است که ساخت یک وب سایت یا برنامه وب را آسان تر می کند. همانطور که اشاره کردیم، محبوب ترین فریم ورک های پایتون برای توسعه وب، جنگو، فلاسک و بطری هستند. اگر تازه شروع کرده اید، توصیه می کنیم با یکی از این چارچوب ها آشنا شوید.

چگونه پایتون را سریع یاد بگیریم (5 منبع مفید)

اکنون که دانستید پایتون چیست و موارد استفاده آن را پوشش دادیم، بیایید در مورد نحوه یادگیری پایتون بحث کنیم. در اینجا پنج منبع مفید برای شروع شما وجود دارد!

1. وب سایت پایتون

وب‌سایت رسمی پایتون منابع، راهنماها و آموزش‌های زیادی را ارائه می‌دهد که می‌تواند شما را معرفی کند. به مبانی زبان های برنامه نویسی اگر از نقطه صفر شروع می‌کنید، راهنمای مبتدیان موجود را توصیه می‌کنیم.

The Python Beginner’s Guide

دسترسی و استفاده از این راهنما رایگان است. همچنین تعداد زیادی پیوند به سایر موادی که می توانید در طول یادگیری خود از آنها استفاده کنید، ارائه می دهد. علاوه بر آنچه که اساساً یک نقشه برای برنامه درسی پایتون شما است، می‌توانید آزمون‌ها و تکالیف مختلف، برگه‌های تقلب، چک‌کننده‌های سبک و ابزارهای دیگر را کاوش کنید.

2. Udemy

Udemy یک پلتفرم محبوب است که در آن می‌توانید دوره‌های آموزشی آنلاین فراوانی را پیدا کنید. طیف گسترده ای از موضوعات این وب‌سایت هم درس‌های رایگان و هم پولی را ارائه می‌کند، از جمله گزینه‌هایی که به صراحت برای توسعه‌دهندگان وب طراحی شده‌اند. شما می توانید این منابع را باگشتن در وب فارسی بصورت رایگان یا هزینه کم پیداکنید.

این کلاس‌ها شامل یک دوره رایگان مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی پایتون است که مناسب برای مبتدیان است.

The Udemy Intro to Python course

شامل یک ساعت و 39 دقیقه محتوای ویدیویی درخواستی است که اصول اولیه پایتون از جمله اسکریپت ها و توابع را پوشش می دهد. همچنین می توانید به نسخه پولی ارتقا دهید که شامل گواهی پایان کار و پیام مستقیم با مربی است.

3. Codecademy

Codecademy یک پلت فرم یادگیری آنلاین محبوب و قوی است که برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان طراحی شده است. این یک منبع فوق‌العاده برای کاوش و ثبت‌نام در کلاس‌هایی است که تقریباً هر موضوعی را در علم داده، توسعه وب، فناوری اطلاعات و موارد دیگر پوشش می‌دهد.

Codecademy Learn Python 3

این دوره به هیچ پیش نیازی نیاز ندارد. اگر برای طرح Pro ثبت نام کنید، پس از تکمیل گواهینامه دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، دوره تقریباً 25 ساعت طول می کشد.

4. LearnPython.org

اگر مواد آموزشی مبتنی بر متن را ترجیح می‌دهید، LearnPython.org گزینه خوبی است :

The LearnPython.org website

این وب‌سایت برای کمک به افراد با هر سطح تجربه در یادگیری زبان برنامه‌نویسی و دسترسی به منابعی که می‌توانند فرآیند را ساده‌تر کنند، اختصاص داده شده است.

5. کمپ کد رایگان

یکی دیگر از پلتفرم‌هایی که می‌توانید برای یافتن دوره‌های رایگان و پولی در پایتون استفاده کنید، کمپ رایگان کداست. این وب سایت دارای مواد برنامه نویسی و توسعه وب مختلفی است، از جمله دوره ها، اردوهای راه انداز و اخبار.

Free Code Camp Python course

اگر از محتوای مبتنی بر ویدیو لذت می‌برید، می‌توانید نسخه YouTube را نیز پیدا کنید که در آن موضوعات مشابه پوشش داده شده است. این دوره ویدیویی علاوه بر این نحوه نصب PyCharm و Python را مورد بحث قرار می دهد. این دوره شامل چهار ساعت و 20 دقیقه محتوای ویدیویی است.

اگر دوره مبتدی را کامل کرده اید و می خواهید به مفاهیم و پروژه های پیشرفته تر بروید، می توانید در یک ماهه بوت کمپ پایتون شرکت کنید. این یک دوره پولی است، اما مطالب فشرده و مبتنی بر پروژه به صورت خودکار انجام می شود. پایه و اساس لازم برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده پایتون را در اختیار شما قرار می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت ساز با موضوع نحوه یادگیری پایتون سعی کردیم تمام اطلاعات لازم را برای نحوه یادگیری پایتون در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید بعد از یادگیری پایتون اقدام به طراحی سایت مدرسه یا طراحی سایت فروشگاهی نمایید و درآمد خود را افزایش دهید.

پایتو

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات