09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

10 نکته مهم برای آشنایی اولیه با CSS

آشنایی اولیه با CSS
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله آشنایی اولیه با CSS

اگر صاحب یک وب سایت هستید، بدون شک مواردی از CSS شنیده یا دیده اید در این مقاله از سایت بیلدر قصد داریم که یک آشنایی اولیه با CSS به شما ارائه دهیم تا یک دید خوب نسبت به این زبان اشاره گذاری پیدا کنید.

البته، توسعه دهندگان وب با تجربه در میان شما دقیقاً می دانند CSS به چه معناست و چه کاری انجام می دهد. اما اگر اصطلاح شیوه نامه های آبشاری برای شما معنایی ندارد، این مفهوم می تواند گیج کننده باشد. بنابراین، در اینجا یک راهنمای مبتدی برای اینکه CSS چیست و چگونه از آن برای ساده‌سازی طراحی وب استفاده می‌شود، آمده است. باید بدانید که از css در طراحی تمامی سایت ها از جمله طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت پزشکی، طراحی سایت وکالتی و… استفاده می شود و عملا بدون استفاده از css این سایت هارا نمی توان طراحی کرد.

CSS چیست؟

برای آشنایی اولیه با CSS ابتدا باید بدانید که سی اس اس چیست.

CSS یک زبان اشاره گذاری صفحه سبک است که برای بیان نحوه نمایش یک صفحه وب به مرورگرهای وب استفاده می شود. به عبارت دیگر، این CSS است که ظاهر یک صفحه را تعریف می کند.

قبل از CSS، تقریباً هر ویژگی سبک یک صفحه وب باید در خود صفحه مشخص می شد. بنابراین، تکرار بسیار زیادی در کدنویسی وب سایت وجود داشت. اما CSS به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که برگه های سبک حاوی تعاریف سبک ایجاد کنند که می تواند در تمام صفحات یک سایت اعمال شود. بنابراین، سبک متن، فهرست، جداول و تصاویر را می توان به صورت مرکزی تعریف و کنترل کرد.

مزایای CSS چیست؟

CSS استایل یک صفحه را از محتوا جدا می کند. بنابراین، کدنویسی برای هر صفحه ساده شده است. و یک ظاهر طراحی در سراسر وب سایت ثابت است و به صورت مرکزی کنترل می شود. در اینجا مهمترین مزایای توسعه یک وب سایت با استفاده از CSS برای مدیریت استایل صفحات وب آمده است.

صرفه جویی در زمان

جنبه‌های زیادی از یک وب‌سایت وجود دارد که در همه صفحات ثابت است. در واقع، ظاهر و احساس منسجم یک عنصر حیاتی در طراحی وب خوب است. اما، بدون CSS، چیزهایی مانند رنگ، اندازه فونت ها، ترازبندی عناصر و سبک های حاشیه همگی باید در هر صفحه تعریف می شدند. با این حال، با CSS، گزینه‌های استایلی  فقط یک بار مشخص می‌شوند، بنابراین مقدار زیادی از زمان توسعه صرفه‌جویی می‌شود.

کدنویسی

صفحات سریعتر بارگیری می شوند

CSS نیاز به استفاده از ویژگی‌های تگ HTML (زبان نشانه‌گذاری فرامتن) را برای تعریف هر جنبه از ظاهر صفحه حذف می‌کند. بنابراین، صفحات جداگانه حاوی کد کمتری هستند که سرعت بارگذاری صفحات را بهبود می بخشد و سبب افزایش سرعت سایت می شود. باید بدانید سرعت بارگذاری صفحه برای تجربه کاربر و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار مهم است.

تعمیر و نگهداری را ساده می کند

این بخش از مقاله آشنایی اولیه با CSS را با دقت بخوانید.

همانطور که ممکن است تصور کنید، CSS به طور چشمگیری کار به روز رسانی ظاهر یک سایت را ساده می کند. برای مثال فرض کنید یک تغییر کلی در ظاهر لازم بود. اگر قالب‌بندی در HTML هر صفحه کدگذاری می‌شد، یک تغییر کلی کار بسیار وقت‌گیر خواهد بود. با این حال، با CSS، تنها یک قطعه کد نیاز به تغییر دارد تا کل سایت را تغییر دهد.

هماهنگی را حفظ می کند

همانطور که در بالا ذکر شد، سازگاری تجربه کاربر را بهبود می بخشد. اما، اگر سعی کنید هر صفحه از سایت را به صورت جداگانه قالب بندی کنید، حفظ ثبات می تواند چالش برانگیز باشد. اما CSS کنترل متمرکز تمام صفحات را امکان پذیر می کند. بنابراین، وقتی استایل یک عنصر را با CSS تغییر می‌دهید، ظاهر آن مورد در سراسر وب‌سایت یکسان خواهد بود.

به استانداردهای جهانی طراحی وب پایبند است

استفاده از ویژگی های HTML در حال کاهش است. این بدان معناست که وقتی CSS برای همان کار بهتر در دسترس است، استفاده از ویژگی‌های HTML دیگر بهترین روش نیست. و در آینده، برخی از مرورگرها ممکن است ویژگی های منسوخ شده HTML را به درستی تفسیر نکنند. بنابراین، استفاده از CSS به جای ویژگی های HTML توصیه می شود زیرا CSS در حال تبدیل شدن به استاندارد جهانی است.

CSS چگونه کار می کند؟

به یکی از مهم ترین بخش های مقاله آشنایی اولیه با CSS رسیدیم.

CSS کدی است که می تواند در کد های HTML اعمال شود. و این کد را می توان در سه سطح اصلی، خارجی، داخلی یا درون خطی استفاده کرد.

شیوه نامه های خارجی در فایل های جداگانه با پسوند CSS ذخیره می شوند. استایل تعریف شده در شیوه نامه های خارجی را می توان در تمام صفحات یک وب سایت اعمال کرد. هنگام استفاده از شیوه نامه خارجی برای قالب بندی یک صفحه، شیوه نامه مربوطه باید در هدر صفحه اعلام شود.

تفاوت های بین CSS و HTML چیست؟

برخی افراد به اشتباه معتقدند که HTML و CSS یکسان هستند. با این حال، HTML و CSS دو زبان مختلف هستند که با هم در طراحی وب سایت استفاده می شوند. در اینجا تفاوت های اصلی بین این دو زبان وجود دارد.

تفاوت html و css

ساختار و نوع نمایش

HTML برای تعریف ساختار و محتوای یک صفحه وب استفاده می شود. CSS، از سوی دیگر، نحوه نمایش آن محتوا را مشخص می کند.

سرعت بارگذاری صفحه

کد HTML معمولاً فضای بیشتری را نسبت به کد CSS اشغال می کند. در نتیجه، استفاده از CSS برای قالب‌بندی صفحات وب معمولاً زمان بارگذاری صفحه را کاهش می‌دهد.

داخلی و خارجی

CSS می تواند داخلی یا خارجی باشد. بنابراین، یک قطعه کد CSS را می توان در بسیاری از صفحات اعمال کرد. کد HTML فقط برای یک نمونه در همان صفحه اعمال می شود.

قابلیت تعویض

شما می توانید کد CSS را در یک فایل HTML داشته باشید. با این حال، نمی توانید کد HTML را در یک شیوه نامه CSS داشته باشید.

نتیجه گیری

عملکرد اصلی HTML ایجاد ساختار اولیه صفحات وب است. و سپس، CSS در بالای صفحه اعمال می شود تا ظاهر و طرح بندی صفحات را کنترل کند. بنابراین، اگر خانه ای می ساختید، HTML پایه ها، دیوارها و سقف ها را می ساخت. و از CSS برای تزئین خانه استفاده می شود. و البته، خانه را می توان در هر زمان و بدون نیاز به تغییر ساختاری بازسازی کرد.

در این مقاله از سایت بیلدر با عنوان آشنایی اولیه با CSS سعی کردیم تمامی نکات مزتبط با آشنایی اولیه با CSS برای شما شرح دهیم، امیدواریم مقافه آشنایی اولیه با CSS برای شما مفید واقع شده باشد.

پایان مقاله آشنایی اولیه با CSS.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات