09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

طراحی سایت بدون کدنویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی
به این مقاله امتیاز بدهید

افراد و شرکت هایی که به دنبال وب سایت هستند در نهایت با 2 روش متداول برای طراحی وب سایت آشنا می شوند: طراحی وب سایت با کد نویسی و طراحی سایت بدون کدنویسی. شاید برای شما سوالی پیش بیاید که کدام روش بهتر است و چه تفاوتی بین این دو وجود دارد.در این مقاله از سایت بیلدر به توضیح کوتاه و مفید طراحی سایت بدون کدنویسی و کدنویسی می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی سایت با کد نویسی چیست؟

روش اصلی طراحی وب سایت استفاده از کد است. در این روش مالک خواسته ها و نیازها را به طراح وب سایت می گوید و طراح وب سایت با تحقیق و طراحی ذهنی شروع به ساخت وب سایت می کند. در این نوع طراحی وب سایت، سیستم مدیریت و پشتیبانی و سیستم مدیریت محتوا با توجه به نیاز هاست طراحی می شود.

مزایا و معایب طراحی سایت با کد نویسی

از مزایای طراحی وب با کدنویسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
امنیت بالا: در این سیستم به دلیل اینکه کدها انحصاری هستند و این کدها در هیچ جا موجود نیستند، شناسایی باگ ها و نفوذ به وب سایت شما مشکل است.
در دسترس بودن بالا: در این سیستم از آنجایی که هر قسمت از وب سایت را با کد ایجاد کرده اید، به راحتی می توانید هر گونه تغییری را اعمال کنید و وب سایت را به دلخواه تغییر دهید.
چند سایت: در این روش به دلیل اینکه هر قسمت با کد نویسی جداگانه ایجاد می شود، می توانید قابلیت های چند سایت را در یک سایت جمع آوری کنید.

معایب طراحی وب سایت با کد نویسی

زمان بر: در این روش به دلیل اینکه تمام مراحل به صورت خط به خط کدگذاری می شوند، طراحی و بارگذاری سایت زمان زیادی می برد.
عدم آپدیت: در این روش برای هر به روز رسانی سیستم باید تمامی کدهای سیستم بررسی شوند.
عدم پشتیبانی: در سیستم به دلیل منحصر به فرد بودن کدها، پشتیبانی بسیار محدودی توسط طراح سیستم انجام می شود.

طراحی وب سایت با کدنویسی

طراحی سایت بدون کدنویسی چیست؟

روش دوم طراحی سایت استفاده از سیستم های آماده می باشد. سیستم های موجود چندین قالب آماده برای هر قسمت از وب سایت دارند که باید از آن ها برای طراحی سایت خود خود استفاده کنید. یک طراح در طراحی سایت بدون کدنویسی به خواسته ها و نیازهای شما گوش می دهد و بهترین قالب های آماده را انتخاب می کند و با قرار دادن آن در وب سایت شما، آن را به شما تحویل می دهد.

مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی

سهولت بارگذاری: مهم ترین نکته در طراحی سایت بدون کدنویسی، سهولت بارگذاری است. این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی صفحات، پست ها و سایر ویژگی های جدید را با چند کلیک به وب سایت خود اضافه کنید.
طیف گسترده ای از طرح های آماده: یکی دیگر از مزایای طراحی سایت بدون کدنویسی این است که طرح های زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را بررسی کنید و مناسب ترین آن ها را برای خود انتخاب کنید. بدیهی است که ممکن است طرحی وجود نداشته باشد که دقیقاً با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، اما طراح میتواند طرح مورد نظر را شخصی سازی کند.

پشتیبانی گسترده: مورد دیگر این است که افراد زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند، در صورت داشتن هر مشکل یا سوالی می توانید به راحتی به آن ها مراجعه کرده و پاسخ و راه حل خود را دریافت کنید.

به روز رسانی: خوبی دیگر طراحی سایت بدون کدنویسی این است که با استفاده از ایده های طراحان و کاربران سیستم تغییر می کند، مشکلات کاهش می یابد و امکاناتی در هر نسخه اضافه می شود.
افزونه های عالی: نکته دیگر این است که افزونه های زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها وب سایت خود را شخصی سازی کنید. این افزونه ها نیز بسیار ساده هستند و تنها با چند کلیک در سایت آپلود می شوند و به شما کمک می کنند.
سرعت بالا: با این روش سرعت توسعه و پیاده سازی سایت بسیار بالاست.

بنابراین چگونه می توان یک وب سایت بدون کدنویسی طراحی کرد؟ به طور خلاصه، چند روش مختلف وجود دارد:

  • استفاده از سازنده یا الگوی وب سایت
  • استفاده از یک طرح زمینه از پیش ساخته شده
  • استفاده از ابزارهای طراحی آنلاین

بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این روش‌ها بیندازیم.

سازندگان وب سایت

سازندگان وب‌سایت ابزارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند وب‌سایت‌هایی را بدون دانش کدنویسی ایجاد کنید. شما عناصر مورد نظر خود را در وب سایت خود انتخاب کرده و آن ها را در جای خود بکشید و رها کنید. بسیاری از سازندگان وب سایت های مختلف، هم رایگان و هم پولی در دسترس هستند. برخی از سازندگان وب سایت محبوب عبارتند از Wix، Squarespace، و Weebly.

طراحی وب سایت بدون کدنویسی

قالب ها

قالب‌ها طرح‌های از پیش ساخته شده‌ای برای وب‌سایت‌ها هستند که می‌توان آن‌ها را همانطور که هست یا سفارشی‌سازی کرد، برای وب‌سایت‌ها استفاده کرد. قالب ها را می توان به صورت آنلاین و به صورت پولی پیدا کرد، و ممکن است با سازندگان وب سایت از پیش ساخته شده ارائه شوند. یکی از ارائه دهندگان قالب محبوب، Templateed است.

ابزارهای طراحی آنلاین

اگر می خواهید یک طراحی وب سایت بسیار قابل تنظیم داشته باشید، قالب ها و سازندگان وب سایت ممکن است آنچه شما نیاز دارید را ارائه ندهند. یک روش جایگزین استفاده از ابزارهای طراحی آنلاین مانند Adobe Illustrator (پرداخت) یا Canva (رایگان) است. ابزارهای طراحی آنلاین به شما این امکان را می دهند که هر طرحی را بدون دانش کدنویسی ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

با این حال، نقطه ضعف این ابزارها این است که شرکت میزبانی وب شما سایت های شما را به درستی نمایش نمی دهد مگر اینکه به ابزارهای طراحی آنلاین مشابه دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر میزبان وب شما از برنامه‌ای به نام Site Publisher Pro برای ساخت وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند، به یک حساب کاربری در Site Publisher Pro نیاز دارید تا بتواند پیش‌نمایش وب‌سایت شما را مشاهده کند.

بنابراین این سوال باقی می ماند: چگونه یک وب سایت بدون کدنویسی طراحی می کنید؟

پاسخ همه موارد بالاست! شما می توانید وب سایت خود را به هر روشی که در بالا ذکر شد ایجاد کنید، و به طور گسترده ای امکان ایجاد یک سایت زیبا و کاملا کاربردی بدون هیچ دانش کدنویسی وجود دارد. فقط مطمئن شوید که هنگام انتخاب یک ارائه دهنده میزبان وب، از هر روش یا ابزاری که برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید پشتیبانی می کند. و به یاد داشته باشید که بسته به نوع سازنده یا الگوی وب‌سایتی که استفاده می‌کنید، هنوز ممکن است به دانش اولیه HTML نیاز داشته باشید.

سازندگان وب سایت چگونه کار می کنند؟

سازندگان وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهند که از بین «بلوک‌های سازنده» وب‌سایت‌های مختلف که کشیده و در محل رها می‌کنید، انتخاب کنید. این بلوک‌های ساختمانی شامل منوهای ناوبری، جعبه‌های متن، تصاویر، دکمه‌ها، لغزنده‌ها هستند – تقریباً هر چیزی که می‌توانید در سایت خود بخواهید! هنگامی که قطعات در جای خود قرار گرفتند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آنها کلیک کنید و تنظیمات (مانند تغییر اندازه و رنگ یک دکمه) را تنظیم کنید تا دقیقاً همانطور که می خواهید به نظر برسند.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات