09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم: راهنمای کامل 100% تضمینی

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم
به این مقاله امتیاز بدهید

می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید؟ راه تبدیل شدن به رئیس خود می تواند طولانی باشد. اما ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در این راهنما، تمام مراحلی را که باید برای شروع یک کسب و کار کوچک موفق باید انجام دهید را به شما یاد خواهیم داد. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید مستقیماً به آن بپردازیم و یاد بگیریم که چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم.

ایده بزرگ | چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

هر تلاش خلاقانه دو نیمه دارد: ایده و اجرای آن. بسیاری از کارآفرینان مشتاق می‌توانند چندین ایده داشته باشند، اما در نهایت با اجرا کردن دست و پنجه نرم می‌کنند.

هنگامی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، باید از همان ابتدا یک برنامه اجرایی آماده داشته باشید. بنابراین، بیایید کارها را درست شروع کنیم و مطمئن شویم که ایده بزرگ خود را به مراحل کوچک و واقع بینانه تقسیم می کنید.

1. ایده کسب و کار خود را اصلاح کنید | چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

ایده ای که خیلی مبهم است، یک کسب و کار جدید را نابود می کند. اکثر ایده ها را می توان با کمی اصلاح و کمی جلا دادن اجرا کرد. کلید انجام این کار پرسیدن سؤالات درست است:

  • چرا این سرمایه گذاری را شروع می کنید؟
  • دموگرافیک هدف شما چه کسی است؟
  • چه محصول یا خدماتی را ارائه می کنید؟
  • چه زمانی در دسترس خواهد بود، و چه زمانی کسی از این محصول استفاده خواهد کرد؟
  • محصول شما کجا در دسترس خواهد بود؟

با پاسخ دادن به این سؤالات، می‌توانید ایده مبهمی مانند «ساخت شرکت سفارش طراحی سایت فروشگاهی» را به «شروع یک شرکت طراحی سایت در زنجان جدید در استان خود برای افراد زنجانی» تبدیل کنید.

هنگامی که اولین دور سؤالات خود را پشت سر گذاشتید، سؤالات بیشتری بپرسید: چرا افراد زنجانی از این مورد برای طراحی سایت استفاده می کنند؟ چه ویژگی هایی وجود دارد که آن را از رقابت جدا می کند؟ به یاد داشته باشید که گاهی اوقات، ایده‌ها به سادگی کار نمی‌کنند، و اغلب مهم‌تر است که بدانید چه زمانی از یک ایده صرف نظر کنید تا اینکه چگونه آن را اصلاح کنید. شرم آور نیست که یک ایده تجاری خوب نیست و آن را کنار بگذارید تا بتوانید تلاش خود را روی ایده دیگری متمرکز کنید.

2. یک طرح کسب و کار ایجاد کنید | چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

مرحله بعدی از چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم این است که با تهیه یک طرح تجاری دقیق شروع به کار کردن بر روی پروپوزال کنید. علاوه بر اینکه به عنوان یک راهنما عمل می کند، پروپوزال کسب و کار شما می تواند هنگام جستجوی سرمایه گذاران یا کمک های مالی نیز مفید باشد.

پروپوزال باید این عناصر را داشته باشد:

  • خلاصه اجرایی: کسب و کار خود را خلاصه کنید. چرا موفق خواهد شد؟ ماموریت شما چیست و چه پیشنهادی دارید؟ به طور خلاصه: شما به عنوان یک تجارت چه کسی هستید، و چرا کسی باید به آن اهمیت دهد؟
  • توضیحات شرکت: برخی از نکات را در خلاصه اجرایی خود بسط دهید. کسب و کار شما چه مشکلاتی را حل می کند؟ تیم شما چگونه است؟ مزیت رقابتی شما چیست؟
  • تجزیه و تحلیل بازار: توضیح دهید که محصول شما چگونه در بازار قرار می گیرد. رقبا چه می کنند؟ چگونه می توانید آن را بهتر انجام دهید؟
  • خدمات یا خط تولید: محصولات یا خدماتی را که می فروشید به تفصیل شرح دهید. اطلاعاتی در مورد اختراعات، چرخه عمر محصول و مزایای آن درج کنید. این اطلاعات ستون فقرات مدل کسب و کار شما را تشکیل می دهد.
  • بازاریابی و فروش: توضیح دهید که چگونه استراتژی های بازاریابی و فروش شما کار کردن چگونه مشتریان جدیدی به دست خواهید آورد؟ چگونه آنها را حفظ خواهید کرد؟
  • درخواست تامین مالی: اطلاعاتی در مورد میزان بودجه مورد نیاز خود در طی پنج سال آینده و اینکه قصد دارید از آن پول برای چه چیزی استفاده کنید را درج کنید.
  • پیش‌بینی‌های مالی: با پیش‌بینی وضعیت مالی‌تان در چند سال آینده ثابت کنید که کسب‌وکار شما پایدار و آماده موفقیت است.

3. در مورد نام تجاری تصمیم بگیرید

احتمال این است که اگر تا اینجا پیش رفته اید، قبلاً نوعی نام کاری دارید. اما اگر این کار را نکردید، مطمئن شوید که تا این مرحله یکی را انتخاب کرده اید.

هنگامی که نام کسب و کار خود را انتخاب می کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • اسم شما باید جذاب باشد و وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید خوب به نظر برسد.
  • نام باید تا حدودی با مزایا یا ویژگی‌های محصول یا خدمات شما مرتبط باشد.
  • مطمئن شوید که می توانید یک دامنه com برای آن تهیه کنید.
  • املای نام شما باید آسان باشد.

4. نام تجاری خود را تعریف کنید | چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

کسب و کارها مانند مردم هستند – نام و شخصیت دارند. وقتی نام نهاد تجاری خود را تعیین کردید، شروع به بررسی ویژگی های دیگری کنید که می خواهید مردم برند شما را با چه ویژگی هایی تشخیص دهند.

در این مرحله، یک لوگو و برخی دستورالعمل‌های برند را تنظیم کنید. کسب و کار شما چه لحنی در ارتباطات خود خواهد داشت؟ چه رنگ هایی آن را نشان می دهند؟  در حالت ایده‌آل، برند شما باید به اندازه‌ای قابل تشخیص باشد که حتی اگر محصول جدیدی را عرضه کنید، مشتریان فوراً متوجه شوند که این محصول جدیدی به خط محصول شما اضافه شده است.

فضای خود را در وب ایمن کنید

خوشبختانه، با وجود سایت ساز راه اندازی یک وب سایت و ایجاد یک حضور اجتماعی آسان است.

1. ثبت دامنه | چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم؟

دامنه شما آدرسی است که افراد زمانی که می خواهند از وب سایت شما بازدید کنند، آن را تایپ می کنند. به عنوان مثال، دامنه ما szsitebuilder.ir است. اگر کسب و کار شما Doug’s Donuts نام داشت، دامنه شما ممکن است dougsdonuts.com باشد. اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارها می خواهند یک نام .com داشته باشند. با این حال، سایر پسوندهای دامنه، مانند .ir، .inc و .net، ممکن است در موارد خاصی ارزش بررسی را داشته باشد.

خرید و ثبت دامنه یک فرآیند ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه مورد نظر خود را در وب سایت ثبت کننده دامنه معتبر جستجو کنید و آن را خریداری کنید. اکثر ثبت کنندگان شما را در این فرآیند راهنمایی می کنند.

2. حساب های رسانه های اجتماعی ایمن

تخمین زده می شود که بیش از 3.6 میلیارد کاربران رسانه های اجتماعی در سال 2020. برای اطمینان از بقای کسب و کار خود در فضای کسب و کار مدرن، باید جایی باشید که مشتریان بالقوه شما هستند.

اما نترسید – هنوز نیازی به توسعه حضور خود در رسانه های اجتماعی ندارید. شما فقط باید نام کاربری خود را دریافت کنید. مانند نام‌های دامنه، نام‌های کاربری در سایت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی کالاهای داغ هستند و سریع پیش می‌روند، بنابراین می‌خواهید در اسرع وقت آنها را قفل کنید.

متأسفانه، تقریباً بعید است که در نهایت متوجه شوید که نام کاربری یکسان در همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در دسترس است. بیشتر کسب‌وکارها باید دسته‌های خود را کمی ویرایش کنند یا در هر پلتفرم حساب‌های متفاوتی داشته باشند (یعنی @dougsdonuts در توییتر و @dougsdeliciousdonuts در اینستاگرام).

3. ایجاد یک وب سایت

بعد از ثبت دامنه و ساخت حساب های شبکه های اجتماعی توسط ادمین اینستاگرام یا پشتیبان سایت وردپرس حال نوبت به طراحی سایت می رسد، اگر کسب وکار شما مربوط به پزشکی است باید اقدام به طراحی سایت پزشکی کنید در غیر این صورت باید طبق کسب وکار خود یک سایت مناسب برای طراحی کنید.

4.بازاریابی و سئو

حال زمان انجام بازاریابی و پیدا کردن مشتری است. یکی از بهترین راه های بازاریابی و پیدا کردن مشتری انجام سئو سایت است. این کار را باید به یک متخصص بسپارید تا سبب رشد کسب و کار شما گردد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر با موضوع چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم به شما پاسخ سوال چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم را دادیم، امید واریم که توانسته باشیم پاسخ سوال چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم را بطور کامل برای شما شرح بدهیم.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات