09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

9 مورد از مهارت ها و وظایف ادمین سایت+حقوق

وظایف ادمین سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

بعد از سفارش طراحی سایت، یکی از مهم ترین اقدامات برای نگهداری وب سایت، استفاده از خدمات ادمینی سایت برای پشتیبانی است. اما وظایف ادمین سایت چیست و چه مسئولیت هایی دارد؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید پاسخ این سوال را بدانید، تا انتهای این مقاله از سایت بیلدر با ما همراه باشید.

چرا به ادمین سایت نیاز داریم ؟

قطعا تمامی وب سایت ها به پشتیبانی و نگهداری احتیاج دارند و ای کار باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. بدون پشتیبانی سایت، قادر مخواهید بود که با کاربران و مخاطبان خود در ارتباط باشید. در حالی که ادمین سایت با استفاده از ابزار های مخصوص، می تواند تمام رفتار کاربران را ببیند.

مثلا ببیند کاربر بیشتر روی چه محتوایی وقت خود را صرف می کند، چند دقیقه در سایت به جست و جو می پردازد و غیره. بدون شک دیدن رفتار کاربران در سایت به شما کمک می کند تا رفتار آن ها را آنالیز کنید و رابط کاربری را بهبود ببخشید. به این ترتیب می توانید سایت جذاب تری برای کاربران خود بسازید.

هیچ کدام از این اتفاق ها بدون داشتن یک ادمین حرفه ای میسر نمی شود.شرکت طراحی سایت بیلدر علاوه بر انجام اقدامات لازم در خصوص بهبود و رشد سایت، امکان پرداخت به صورت اقساطی را نیز برای مشتریان عزیز در نظر گرفته است تا با آسودگی خاطر، بتوانید از این خدمات بهره مند شوید.

وظایف ادمین سایت چیست؟

پیش از هر اقداماتی بهتر است در رابطه با آن تحقیق کنید تا اطلاعات کافی را در آن مورد داشته باشید. در اصل وظایف ادمین سایت بر اساس شرکت طراحی وب و نوع سایت تعیین می شود و به همین دلیل هزینه آن متغیر است. در ادامه قصد داریم شما را با اصلی ترین وظایف مدیر وب سایت آشنا کنیم.

1- تولید محتوا

شما می توانید در قرارداد پشتیبانی سایت وردپرس این مورد را ذکر کنید زیرا بیشتر وب سایت ها بعد از راه اندازی، به بخش وبلاگ و محتوا احتیاج دارند. با سفارش تولید محتوا شما می توانید در رابطه با حوزه کاری خود، مقالات آموزشی را قرار دهید.

این امر هم سبب بهبود وب سایت می شود و هم در جذب مخاطبان تاثیر بسزایی دارد. البته توجه کنید که تولید محتوا با سفارش سئو سایت کاملا متفاوت است و هزینه جداگانه دارد که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

2- ارتباط با مشتریان

مدیر وب سایت موظف است که نظرات کاربران را بخواند و به سوالات آن ها پاسخ دهد. اگر اقدام به سفارش طراحی سایت فروشگاهی کرده اید، مدیر سایت باید مواردی مانند سفارش های ثبت شده، اتمام موجودی محصولات سایت و… را به شما اطلاع دهد.

3- بکاپ گیری

یکی دیگر از وظایف ادمین سایت بکاپ گیری از سایت است. مدیر وب سایت باید از کل سایت یک نسخه پشتیبان تهیه کند تا در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل، بتوان به راحتی سایت را بازگردانی کرد.

وظایف ادمین سایت چیست

4- خلاقیت در صفحات سایت

در صورت نیاز ادمین سایت باید صفحات را دوباره طراحی کند؛ به طوری که برای کاربر جذاب باشد. همچنین کار با منو و کل سایت باید آسان باشد تا کاربر را دچار سر در گمی نکند.

5- افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگزار در نرخ پرش سایت است. یعنی هر چه لود سایت بیشتر طول بکشد، کاربران بیشتری سایت را ترک خواهند کرد. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که افزایش سرعت سایت جزو مهم ترین اقدامات لازم پس از طراحی سایت است.

6- خدمات امنیت سایت

اگر امنیت سایت بالا نباشد، تمام زحماتی که برای سایت خود می کشید و هزینه هایی که خرج می کنید، بیهوده است. زیرا امکان هک شدن و از دسترس خارج شدن سایت وجود دارد. دریافت SSL و انجام سایر موارد امنیتی در خصوص جلوگیری از هک، حملات سایبری و دیداس جزو اقدامات واجب برای سایت است.

7- رفع ایرادات وب سایت

ازد دیگر وظایف ادمین سایت می توان به پشتیبانی فنی آن اشاره کرد. مدیر وب موظف است تا در صورت بروز هر گونه اخالال در سایت، در سریع ترین زمان ممکن آن را بر طرف کند.

ادمین سایت فروشگاهی

8- به روز رسانی برنامه ها

هر چند وقت یکبار از وردپرس و افزونه ها یک ورژن جدید ساخته می شود. از طرفی به روز نگه داشتن سایت در افزایش امنیت آن تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل یکی دیگر از وظایف ادمین سایت این است که تمام پلاگین ها و وردپرس را به روز رسانی کند. اما بهتر است قبل از به روز رسانی، یک نسخه پشتیبان تهیه کند تا در صورت ناسازگاری پلاگین ها و یا قالب، سایت به مشکل نخورد.

9- تغییر دامنه، انتقال هاست

گاهی ممکن است بخواهید آدرس دامنه سایت خود را عوض کنید و یا هاست آن را راتقا و یا به شرکت هاستینگ دیگری منتقل کنید. در این صورت مدیر سایت موظف است تمام کارهای فنی لازم را انجام دهد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی وظایف ادمین سایت پرداختیم. البته در صورت نیاز می توانید برخی وظایف را حذف و یا اضافه کنید. معمولا وظایف طبق نوع سایت تعیین می شود. برای مثال اقداماتی که باید بر روی یک سایت فروشگاهی انجام شود، با وظایف پشتیبانی سایت شرکتی متفاوت است.

به نظر شما مدیر سایت دیگر چه وظایفی دارد؟ حتما نظرات و سوالات خود را با ما در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات