09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت

نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت
به این مقاله امتیاز بدهید

یکی از مزایای وردپرس پتانسیل سفارشی سازی آن است که سبب می شود نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت ساده تر شود. با تعداد روزافزون افزونه های موجود، شما این فرصت را دارید که وب سایت رویاهای خود را بسازید. با این حال، داشتن گزینه‌های بسیار زیاد می‌تواند انتخاب بهترین سایت شما را سخت کند.

خوشبختانه، راه هایی برای محدود کردن تصمیم شما وجود دارد. با اولویت بندی نیازهای خاص خود و یادگیری نحوه ارزیابی کیفیت ابزار، می توانید افزونه های قوی برای بهینه سازی سایت خود پیدا کنید.

در این مقاله ما شما را با نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت آشنا خواهیم کرد.

مقدمه ای بر افزونه های وردپرس

افزونه های وردپرس یک برنامه شخص ثالث هستند که عملکردی را به سایت شما اضافه می کنند و سبب طراحی سایت حرفه ای می شود. بنابراین آنها می توانند تأثیر قابل توجهی بر تجربه بازدیدکننده داشته باشند.

با توجه به اینکه افزونه‌ها معمولاً تخصصی هستند، به شما این امکان را می‌دهند تا با چندین برنامه مختلف یک تجربه کامل در سایت ایجاد کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید به راحتی یک فروشگاه آنلاین امن راه اندازی کنید. می‌توانید از افزونه Jetpack برای امنیت استفاده کنید، WooCommerce برای فروشگاه و Elementor برای ساخت و سفارشی کردن ویترین سایت به کار ببرید.

استفاده بیش از حد از افزونه ها می تواند وب سایت شما را کند کند. به این ترتیب، باید انتخاب های خود را با دقت در نظر بگیرید تا به به حداکثر رساندن عملکرد کمک کنید. در حالی که مشکلات احتمالی را به حداقل می رساند. اما اگر سایت شما کند شد باید اقدام به افزایش سرعت سایت وردپرس خود کنید.

رویکرد مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا کاندیداهای با بالاترین کیفیت را پیدا کنید و نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت را ساده تر کند ، به خصوص اگر در یک دسته بندی محبوب جستجو می‌کنید و نیاز به مقایسه ابزار دارید. انجام کمی تحقیق می‌تواند انتخاب افزونه‌های مناسب را در اولین تلاش برای شما آسان‌تر کند.

نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت در 4 مرحله

در زیر چهار مرحله آسان وجود دارد که نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت را به شما توضیح می دهد.

مرحله 1: نیازهای افزونه خود را شناسایی کنید

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید از یک افزونه به چه چیزی نیاز دارید. در حالی که این ممکن است بدیهی به نظر برسد، ارزیابی دقیق نیازهای شما می تواند به طرز شگفت آوری مفید باشد. پس از ایجاد لیستی از ویژگی های مورد نظر، می توانید آنها را نیز اولویت بندی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بر روی یافتن افزونه ای که با نیازهای اولیه شما مطابقت دارد تمرکز کنید.

بسیاری از افزونه ها کاربردهای متعددی دارند. این ابزارها می توانند در زمان صرفه جویی کنند، به خصوص اگر چندین نیاز مرتبط داشته باشید. با این حال، ممکن است بخواهید افزونه‌ها را ترکیب و مطابقت دهید، زیرا این چشم‌انداز انعطاف‌پذیر می‌تواند گزینه‌های شما را گسترش دهد.

درک این نکته نیز مهم است که برخی از افزونه ها هزینه دارند. یک پلاگین ممتاز معمولاً مزایایی مانند ویژگی های اضافی یا پشتیبانی اولویت دار را ارائه می دهد. بنابراین، ممکن است بخواهید تصمیم بگیرید که برای چه عملکردی می خواهید هزینه کنید. اگر بودجه کمی دارید، استرس نداشته باشید. احتمالاً می‌توانید یک افزونه رایگان (یا ترکیبی از افزونه‌های مشابه) پیدا کنید که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کند حتی اگر برخی از ویژگی‌های برتر را از دست بدهید.

اگر به طور کلی با افزونه های وردپرس آشنایی ندارید، توصیه می کنیم سی افزونه برتر وردپرس مرور کنید.

مرحله 2: جستجوی یک افزونه

بعد از اینکه ویژگی‌های ضروری خود را ارائه کردید، می‌توانید روند جستجوی یک افزونه را شروع کنید. بسیاری از توسعه دهندگان بارگیری را از سایت های رسمی خود ارائه می دهند. با این حال، اگر به دنبال یک بازار متمرکزتر هستید، به دایرکتوری افزونه‌های وردپرس سر بزنید.

دایرکتوری افزونه‌های وردپرس
دایرکتوری افزونه‌های وردپرس

دایرکتوری پلاگین وردپرس محل رسمی یافتن نرم افزارهای مورد تایید وردپرس است. اعضای کارکنان هر ارسال را از نظر کیفیت و امنیت بررسی می‌کنند، بنابراین احتمالاً برنامه‌های بسیار متنوع و درجه یک را خواهید یافت.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، برخی از افزونه های پریمیوم نیاز به پرداخت دارند. با این حال، ممکن است با ابزارهایی روبرو شوید که یک نسخه رایگان را در کنار گزینه های پرمیوم خود ارائه می دهند. Jetpack نمونه‌ای از این مدل «freemium» است.

همچنین ممکن است از طریق کانال‌های غیررسمی با نسخه‌های رایگان افزونه‌های ممتاز روبرو شوید. اگرچه ممکن است این موارد جذاب به نظر برسند، توصیه می کنیم به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. آنها اغلب نسخه های دزدیده شده ای هستند که می توانند سایت شما را در معرض خطر بدافزار قرار دهند.

وقتی مکانی را برای جستجوی افزونه خود انتخاب کردید، می‌توانید فعالانه به دنبال ابزاری بگردید. از صرف زمان برای خرید و بررسی گزینه های خود نترسید. پس از یافتن افزونه ای که توجه شما را به خود جلب کرد، می توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: اطلاعات مربوط به افزونه را مرور کنید

بعد، می‌توانید روی یک افزونه تمرکز کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که باید در این مرحله در نظر بگیرید. در فهرست پلاگین وردپرس، بیشتر اطلاعات مهم با اسکرول کردن در صفحه افزونه قابل دسترسی است.

 

A portion of WooCommerce’s information page showing the “Ratings” section.

رتبه‌بندی‌های وردپرس روی یک سیستم ستاره‌ای کار می‌کنند که یک پایین‌ترین و پنج بالاترین است. همچنین می توانید با کلیک بر روی مشاهده همه به نظرات دسترسی داشته باشید. اینها اغلب شامل اطلاعات خاص تری در رابطه با برنامه هستند. برای داشتن یک تصویر متعادل، بررسی نظرات مثبت و منفی مهم است.

در مرحله بعد، نصب و برنامه به‌روزرسانی فعال افزونه را در نظر بگیرید. این بخش مستقیماً بالای رتبه بندی ها قرار دارد.

تعداد زیادی نصب‌های فعال همچنین می‌تواند نشان دهنده یک افزونه با کیفیت باشد. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا این افزونه با نسخه وردپرس شما سازگار است یا نه تا از و خراب شدن سایت خود جلوگیری کنید.

تعداد بالای مشکلات حل شده یک علامت مثبت است، زیرا نشان می دهد که توسعه دهندگان پاسخگو هستند. خواندن برخی از سوالات پشتیبانی همچنین می‌تواند به شما ایده‌ای درباره چالش‌های بالقوه‌ای که ممکن است هنگام استفاده از نرم‌افزار با آن‌ها مواجه شوید، بدهد.

توصیه می‌کنیم روی عواملی تمرکز کنید که از نظر شما مهم‌تر هستند. سپس می توانید از آن معیار شخصی سازی شده برای مقایسه آسان افزونه های مختلف استفاده کنید. پس از اینکه انتخاب خود را به یک ابزار محدود کردید، می توانید به مرحله آخر بروید.

مرحله 4: افزونه را دانلود و آزمایش کنید

در نهایت، می توانید افزونه را دانلود کرده و در سایت خود تست کنید. توصیه می‌کنیم قبل از دانلود دستورالعمل‌های نصب افزونه را بخوانید، زیرا ممکن است حاوی اطلاعات مهمی برای جلوگیری از مشکلات خاص نرم‌افزار باشد.

پس از بررسی هر دستورالعملی، می‌توانید به داشبورد وردپرس.  Plugins > Add New را از منوی سمت راست انتخاب کنید. سپس، نام افزونه‌ای را که می‌خواهید نصب کنید، در کادر جستجوی افزونه‌ها وارد کنید. در اینجا نتیجه WooCommerce به عنوان مثال آمده است.

The WooCommerce plugin as viewed from the dashboard.

برای شروع فرآیند، روی دکمه Install Now کلیک کنید. پس از اتمام، دکمه رنگ را تغییر می‌دهد و به عنوان فعال کردن خوانده می‌شود.

The WooCommerce plugin button labeled “Activate.”

برای استفاده از آن در سایت خود باید افزونه را فعال کنید. به محض اینکه آماده شدید روی آن کلیک کنید. مشابه دستورالعمل‌های نصب، برخی از ابزارها ممکن است با پیام مقدماتی یا نکات راه‌اندازی همراه باشند. ممکن است بخواهید این موارد را در صورتی که حاوی اطلاعات مفیدی هستند، بخوانید.

پس از راه‌اندازی افزونه، می‌توانید عملکرد آن را آزمایش کنید. یک مسئله مهم این است که چگونه بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد. برای آزمایش این، توصیه می کنیم از ابزاری مانند GTmetrix استفاده کنید.

The GTmetrix test tool.

قبل از اینکه افزونه را فعال کنید، توصیه می کنیم سرعت پایه سایت خود را آزمایش کنید. پس از راه اندازی افزونه، می توانید نتایج را یادداشت کرده و دوباره تست کنید. اگر افزونه تأثیر منفی قابل توجهی بر سرعت شما دارد، ممکن است بخواهید در استفاده از آن تجدید نظر کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت بیلدر با عنوان نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت سعی کردیم تا شما را با نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت آشنا کنیم، امیدواریم از مقاله نحوه انتخاب افزونه های مناسب برای سایت لذت برده باشید.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات