09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

چرا باید نسخه PHP سایت را به روز کنید | نحوه بروز رسانی نسخه php

بروز رسانی نسخه php
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله نحوه بروز رسانی نسخه php

به روز رسانی منظم نسخه وردپرس سایت شما تضمین می کند که وب سایت شما از عملکرد و امنیت بالایی برخوردار خواهد بود و سبب بهبود کانفیگ و ارتقا امنیت سایت شما می شود. اگر فراموش کردید نسخه PHP سایت خود را به روز کنید، سایت خود را هم در برابر هکرها و هم در برابر گلوگاه های عملکردی آسیب پذیر می گذارید.

خوشبختانه، بررسی نسخه فعلی PHP سایت شما و ارتقاء آن در صورت قدیمی بودن نسبتاً آسان است. این مقاله به این موضوع می پردازد که PHP چیست و دلیل بروز رسانی نسخه php چیست. سپس، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه نسخه فعلی PHP خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را ارتقا دهید. بیایید شروع کنیم!

مقدمه ای بر PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی  که نقش مهمی در توسعه وردپرس دارد. PHP داده ها را از پایگاه داده می گیرد و هر زمان که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند آن را به یک صفحه وب HTML تبدیل می کند.

به عنوان مالک وب سایت، ممکن است هرگز نیازی به یادگیری کدنویسی PHP نداشته باشید. با این حال، پس از دانلود وردپرس، به طور خودکار همه فایل های PHP که هسته وردپرس را تشکیل می دهند:

WordPress folder in FTP client

اگرچه این فایل‌ها برای شما نوشته شده‌اند — و فقط منتظر محتوا، طرح‌های زمینه و افزونه‌های شما هستند، سناریوهایی وجود دارد که می‌توانید از ویرایش فایل‌های PHP بهره ببرید:

از آنجایی که PHP یکی از زبان‌های کلیدی وردپرس است، آموزش کمی در مورد نحوه کار با آن، دامنه پروژه هایی را که می توانید انجام دهید زیاد می کند.

احتمالاً مجبور نیستید فایل‌های PHP خود را ویرایش کنید. با این حال، یادگیری زبان می تواند برای توسعه دهندگانی که مایل به ایجاد نرم افزار یا سفارشی سازی های جدید هستند مفید باشد.

چرا باید نسخه PHP خود را به روز کنید

شاید از قبل با اهمیت به‌روزرسانی وردپرس، تم‌ها و افزونه‌های خود آشنا باشید. همچنین بروز رسانی نسخه php  بسیار مهم است.

در حال حاضر، وردپرس توصیه می‌کند نسخه PHP خود را به حداقل 7.4، ارتقا دهید. عملکرد حتی بیشتر با 8.0 امکان پذیر است. این مورد ضروری نیست، اما نسخه‌های قدیمی‌تر ممکن است به پایان عمر خود رسیده باشند، به این معنی که دیگر پشتیبانی فعالی برای رفع اشکال یا به‌روزرسانی‌های امنیتی ندارند.

در اینجا مزایای اصلی ارتقاء سایت های خود به آخرین نسخه PHP وجود دارد:

  • امنیت بهتر: نسخه‌های قدیمی‌تر PHP می‌توانند بیشتر در برابر حملات سایبری آسیب پذیر باشند.
  • بهبود عملکرد: روز رسانی نسخه php می تواند زمان بارگذاری را از طریق بهبود کد داخلی و کاهش مصرف حافظه بهبود بخشد.
  • پشتیبانی بیشتر: نسخه‌های پشتیبانی‌شده در حال حاضر دارای پشتیبانی فعال، با رفع اشکالات و وصله های امنیتی منظم هستند.

نحوه بررسی نسخه فعلی PHP

قبل از شروع، باید بررسی کنید که کدام نسخه PHP در حال حاضر از وب سایت شما پشتیبانی می کند اگر امکان برسی آن را ندارید از پشتیبان وردپرس خود کمک بخواهید. اگر وردپرس 5.0 یا بالاتر را نصب کرده اید، می توانید نسخه PHP خود را در داشبورد خود مشاهده کنید.

ابتدا، به ابزارها > سلامت سایت بروید:

WordPress Tools Site Health

بیشتر بخوانید:

در صفحه سلامت سایت، روی اطلاعات کلیک کنید. سپس بخش سرور را پیدا کنید:

view server Site Health in WordPress

در اینجا، باید بتوانید نسخه فعلی PHP خود را ببینید:

view your server's PHP version

نحوه به روز رسانی نسخه PHP (در 4 مرحله آسان)

وقتی تصمیم به بروز رسانی نسخه php خوب سایت خود گرفتید، توصیه می‌کنیم اقدامات احتیاطی را انجام دهید. ابتدا، پشتیبان‌گیری از وب‌سایت خود را انجام دهید . اگر مشکلی پیش آمد، می‌توانید نسخه PHP خود را برگردانید و سپس سایت خود را به نسخه پشتیبان‌گیری شده برگردانید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که وب سایت شما کاملاً به روز است. در داشبورد خود، به صفحه به‌روزرسانی‌ها بروید و آخرین نسخه‌های وردپرس، تم‌ها و افزونه‌ها را نصب کنید:

WordPress Proxy Cache plugin

بعد از انجام این مراحل پیشگیرانه، می توانید به صورت دستی نسخه PHP خود را به روز کنید. به عنوان یک جایگزین ساده‌تر، می‌توانید با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید. میزبان معمولاً می تواند این فرآیند را برای شما انجام دهد.

 نسخه PHP خود را تغییر دهید

بدون توجه به ارائه دهنده هاست شما، معمولاً می توانید نسخه PHP وب سایت خود را از طریق کنترل پنل هاست خود تغییر دهید. این فرآیند بر اساس میزبان شما متفاوت به نظر می رسد، اما شما باید به دنبال یک MultiPHP Manager یا PHP Selector بگردید

برای به روز رسانی PHP، روی Change PHP to v8.1 کلیک کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن، این بخش نشان می دهد که سایت شما به روز است:

configure your PHP version

 

 

در نهایت، نسخه جدیدی را که می خواهید در وب سایت خود اجرا کنید، انتخاب کنید.

به دنبال تضادها باشید

پس از به‌روزرسانی نسخه PHP، توصیه می‌کنیم افزونه‌ها و تم‌های خود را از نظر تداخل بررسی کنید. ارتقاء PHP ممکن است باعث مشکلات رایج مانند صفحه سفید شود. مرگ یا 500 خطای داخلی سرور  گردد.

چه یک محیط استیجینگ یا سایت زنده خود را به روز کرده باشید، از قسمت اصلی سایت بازدید کنید تا ببینید آیا همه چیز به درستی کار می کند یا خیر. اگر پس از مرور وب سایت متوجه خطاهایی شدید، باید عیب یابی را شروع کنید.

یکی از دلایل رایج برای خطاهای وردپرس تضاد افزونه است. در صورت بروز مشکل، سعی کنید همه افزونه‌های خود را با استفاده از عملکردهای انبوه در صفحه افزونه‌ها غیرفعال کنید:

deactivate WordPress plugins

برای هدف قرار دادن افزونه متناقض، هر افزونه را یکی یکی دوباره فعال کنید. سپس، می‌توانید افزونه مشابهی را دانلود کنید یا در صورت غیر ضروری آن را حذف کنید.

اگر با مشکلات دیگری مانند از حداکثر زمان اجرا تجاوز کرد یا خطاهای حالت نگهداری، ممکن است لازم باشد فایل wp-config.php خود را ویرایش کنید. این فرآیند ممکن است به عیب‌یابی گسترده‌تری نیاز داشته باشد، مانند افزایش محدودیت حافظه PHP شما.

آماده ارتقاء هستید؟

شما ممکن است در به روز رسانی نسخه PHP خود مردد باشید زیرا نگران خراب شدن سایت خود هستید. با این حال، به روز رسانی PHP در نهایت امنیت و عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد. شما به راحتی می توانید با آزمایش تغییرات قبل از اجرای زنده از هرگونه درگیری جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در صورت وجود بروز رسانی نسخه php برای سایتتان حتما آن را بروز رسانی کنید زیرا در بهبود علمکرد وب سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در این مقاله از سایت بیلدر درباره بروز رسانی نسخه php با شما صحبت کردیم، امید واریم از مقاله بروز رسانی نسخه php لذت برده باشید

پایان مقاله بروز رسانی نسخه php.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات