آیا می دانید چگونه کلمات کلیدی برای سئو پیدا کنید؟ اگر پاسخ شما منفی باشد، یکی از مهمترین وظایف سئو را از دست داده اید. جای نگرانی نیست. ما مراحلی را که میتوانید دنبال کنید گردآوری کردهایم و به این چک لیست کلید واژه نهایی برای SEO خوب رسیدیم.
ما اخیراً یک قطعه جامع در مورد بهترین کلمه کلیدی SaaS انجام دادیم. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو که در آن به تکنیک های SEO و اهمیت و همچنین مزایای تحقیق کلمات کلیدی پرداختیم. در این مقاله از سایت بیلدر، راهنمایی هایی در مورد نحوه انتخاب کلمات کلیدی و راهنمایی برای تحقیق موثر کلید واژه ارائه می دهیم.
هدف ما این است که به شما یک درک خوب و یک مرجع آماده در مورد آنچه که باید در مورد تحقیق کلمات کلیدی برای سئو انجام دهید، ارائه دهیم. به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی برای استراتژی های بازاریابی شما، پیام رسانی و محتوای وب سایت شما و در نهایت برای موفقیت کسب و کار شما ضروری هستند.
نقش کلمات کلیدی برای سئو
کسبوکارها استراتژیها و تکنیکهای سئو تستشده را رعایت میکنند و به کار میبرند تا وقتی افراد به دنبال چیزی میگردند و کلمات کلیدی را در یک جایگاه یا صنعت خاص تایپ میکنند، کسبوکار، شرکت، محصول، خدمات یا وبسایت آنها در بالای نتایج موتور جستجو ظاهر میشود.
در یک تنظیمات SEO، کسب و کارها به طور خاص کلمات کلیدی خاصی را در جایی که رتبه بالایی دارند هدف قرار می دهند. آنها این کلمات کلیدی را در سراسر صفحات وب و محتوای خود پخش می کنند تا شانس افراد را برای یافتن تجارت خود از طریق موتورهای جستجو افزایش دهند.
در حالی که کلمات کلیدی در آن زمان فاکتورهای اساسی برای رتبهبندی وبسایتها بودند، امروزه بخشی از استراتژی کلی SEO را تشکیل میدهند که شامل تجربه کاربری عالی و محتوای با کیفیت جذاب است که برای موبایل بهینه شده است.
بدون شک، کلمات کلیدی برای سئو نقش خود را به عنوان یک جزء حیاتی SEO برای کمک به رتبه بندی وب سایت ها ادامه خواهند داد. همچنین وظیفه پیوند SEO با کاربران و هدایت آنها به سایت هایی با بهترین اطلاعات یا موردی که آنها در جستجوی آن هستند را بر عهده خواهد داشت.
انواع کلمات کلیدی
انواع مختلفی از کلیدواژهها وجود دارد، اما ما به برخی از پرکاربردترینها اشاره میکنیم، مانند سه مورد برتر در ترکیب ما که بر اساس تعداد کلمات هستند.
- کلمات کلیدی کوتاه : یک تا دو کلمه معمولاً بیشترین حجم جستجو و بیشترین رقابت را از نظر SEO دارند. از آنجایی که هدف جستجو مشخص نیست، این کلمات کلیدی اهداف ضعیفی برای تبدیل هستند. برخی از نمونه ها عبارتند از:
- رستوران
- نرم افزار
- SEO
- کلیدواژههای متوسط: سه تا چهار کلمه با رقابت متوسط و حجم جستجوی متوسط. هدف جستجو برای این کلمات کلیدی واضح تر است. از این رو، آنها در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه مدت، هدفمندتر هستند و نرخ تبدیل بالاتری دارند.
- رستوران در نزدیکی مرکز شهر
- نرم افزار رایگان SEO
- تکنیک های سئو برای بازاریابان
- کلمات کلیدی طولانی: معمولاً پنج کلمه یا بیشتر، کلمات کلیدی با کمترین حجم جستجو و کمترین رقابت هستند. آنها برای بهبود ترافیک سایت و رتبه بندی سئو به دلیل هدف جستجوی خاصشان خوب هستند.
- غذای بچه گربه در بسته های کوچک سرو می شود
- رستوران مرکز شهر که غذاهای چینی سرو میکند
- نرم افزار SEO رایگان برای مبتدیان
- محبوب ترین تکنیک های SEO برای بازاریابان
بیشتر بخوانید:
- کلمات کلیدی همیشه سبز: اینها کلمات کلیدی هستند که به دلیل علاقه زیاد کاربر، تازگی و ارتباط خود را در موتورهای جستجو حفظ می کنند. شما می توانید محتوای خود را برای کلمات کلیدی همیشه سبز بهینه کنید زیرا آنها به طور مداوم ترافیک جستجو را در دراز مدت جذب می کنند.
- بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
- نحوه کسب درآمد از وبلاگ
- بازاریابی دیجیتال چیست
- نحوه راه اندازی یک کانال یوتیوب
- کلیدواژه های معاملاتی: در بازاریابی دیجیتال، معمولاً از این کلمات برای جذب بازدیدکنندگانی استفاده می شود که آماده انجام اقداماتی مانند خرید یک محصول یا استخدام یک خدمات هستند. آنها همچنین به عنوان “کلیدواژه خریدار” نامیده می شوند و معمولا با کلماتی مانند خرید، خرید، بهترین، و بالا یا شامل کلماتی مانند برای فروش، نظرات و برای خرید.
- ماشین برای فروش در نزدیکی زنجان
- ابزارهای برتر SEO برای مشاغل کوچک
- بررسی نرم افزار ویرایش عکس
- خرید گل آنلاین
- کلیدواژههای اطلاعاتی: اینها عباراتی هستند که معمولاً برای جستجوی پاسخ و اطلاعات سؤالاتی را مطرح میکنند مانند چه کسی، چه، چه زمانی، کجا، چرا، و چگونه. ممکن است کلمات سؤالی دیگری مانند باید، انجام میدهد، انجام و میتوان وجود داشته باشد.
- چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است
- مقرون به صرفه ترین ابزارهای سئوی SaaS کدامند
- آیا سئو می تواند به رتبه بندی وب سایت ها کمک کند
- آنالیز سایت چگونه کار می کند
- کلیدواژههای پرطرفدار: افزایش ناگهانی علاقه کاربر میتواند کلمات کلیدی پرطرفداری ایجاد کند که میتوانید محتوای خود را بهینه کنید و بر اساس آنها پایه گذاری کنید. این کلمات کلیدی معمولاً حول آخرین اخبار، موضوعات ویروسی یا رویدادهای فصلی مورد انتظار می چرخند.
- تخفیفات جمعه سیاه
- تاریخ تور کنسرت BTS
- موج گرمای اروپا
انواع کلمات کلیدی دیگری از جمله کلمات کلیدی PPC، کلمات کلیدی SEO معنایی، کلمات کلیدی ارگانیک، کلمات کلیدی عمومی، کلمات کلیدی متمرکز و غیره وجود دارد.
نکته دانستن انواع مختلف کلمات کلیدی این است که میتوانید سئوی خارج از صفحه و درون صفحه را برای محتوای خود بهبود بخشید و همچنین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال خود را راهنمایی کنید. علاوه بر این، زمانی که شروع به انجام تحقیقات کلمات کلیدی میکنید، ایدهای خواهید داشت که چه چیزی را جستجو کنید.
شاخص های اصلی کلمات کلیدی برای سئو
تحقیق کلمات کلیدی برای سئو آنقدرها که گاهی به تصویر کشیده می شود، پیچیده نیست. همه چیز به یافتن عبارات و کلمات خاصی که مردم برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند خلاصه می شود. شما فقط باید دو چیز را دریابید – جستجو یا حجم ترافیک و رقابت برای کلمات کلیدی هدف خود.
این دو شاخص کلیدواژه را میتوان به راحتی با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs، SEMrush و دیگر پلتفرمهای نرمافزاری مشابه آنالیز و ریشهیابی کرد.
حجم جستجو
حجم جستجوی کلمه کلیدی به عنوان تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی خاص جستجو میشود، تعریف میشود. به عبارت دیگر، میدانید چند بار به یک کلمه کلیدی خاص نگاه شده است. مثلاً یک ماه دیگر.
با دانستن اینکه چه کلیدواژههایی محبوب هستند، علاقه زیادی به خود جلب میکنند و برای مدت زمان طولانی سرچ بالایی دارند (ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی میتوانند پیشبینی حجم جستجو را ارائه دهند)، سپس میتوانید محتوا و استراتژیهای بازاریابی خود را ایجاد کنید.
توجه داشته باشید که حجم جستجوی کلمه کلیدی می تواند فصلی یا ثابت باشد. در این صورت، باید محتوای خود را با کلمات کلیدی فصلی (مانند هدایای ولنتاین، اقلام سال نو) یا کلمات کلیدی همیشه سبز (مانند مواردی که قبلاً به آن پرداختیم) تراز کنید.
بیشتر بخوانید:
رقابت
رقابت کلمه کلیدی یک معیار دشوار یا سخت بودن رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی معین است. رقابت برای یک کلمه کلیدی خاص بسته به صنعت و محبوبیت کلمه کلیدی متفاوت است.
تعیین رقابت پذیری کلمه کلیدی با امتیاز دهی از 1 تا 100 انجام می شود که در آن نمره بالاتر، کلمه کلیدی رقابتی تر است. از طریق یک ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی که معیارها را از SERP در یک کلمه کلیدی انتخابی جمعآوری میکند، میدانید که آیا آن کلمه کلیدی قبلاً توسط رقبای شما رتبهبندی شده است یا خیر.
اگر محتوایی پیرامون آن کلمه کلیدی بسیار رقابتی ایجاد کنید، رتبه بندی سایت شما دشوار خواهد بود. این کلمه کلیدی ارزش هدر دادن زمان و تلاش خود را برای پیگیری ندارد، بنابراین ممکن است بخواهید کلمات کلیدی رقابتی متوسط را هدف قرار دهید و محتوای خود را با آنها کار کنید.
سخن پایانی
در این مقاله از سایت بیلدر به بررسی انواع کلمات کلیدی برای سئو و همینطور شاخص های اصلی کلمات کلیدی برای سئو پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. حتما نظرات، سوالات و یا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.