09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

نکات کاربردی در نوشتن توضیحات متا

نکات کاربردی در نوشتن توضیحات متا
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله نکات کاربردی در نوشتن توضیحات متا

نوشتن توضیحات متا و کلمات کلیدی برای توسعه موفقیت آمیز وب سایت، ارتقاء و کسب ترافیک بسیار مهم هستند. علاوه بر این، از طریق این مؤلفه ها است که Google اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه سایت دریافت می کند. بنابراین، دانستن نحوه نوشتن توضیحات متا و انتخاب صحیح بهترین کلمات کلیدی می تواند به صفحه شما کمک کند تا در نتایج جستجوی برتر ظاهر شود.

خوانندگان اغلب یک منبع خاص را تنها بر اساس توضیحات متا توصیفی کوتاه انتخاب می کنند، بنابراین اگر شما می‌خواهید سایت شما مورد توجه قرار گیرد، باید متای خود را با دقت و با در نظر گرفتن هدف جستجوی کاربر ایجاد کنید.

هیچ فرمول مخفی برای نوشتن توضیحات متا کامل وجود ندارد، اما نکات مفیدی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. پش تا انتهای این مقاله با موضوع نکات کاربردی در نوشتن توضیحات متا همراه ما باشید تا شگفت زده شوید.

بهترین روش ها برای نوشتن توضیحات متا و کلمات کلیدی

Google انتظار دارد که توضیحات متا و کلمات کلیدی به کاربران بگوید که یک وب سایت چیست. سپس موتور جستجو نتایج را بر اساس ارتباط رتبه بندی می کند. اگر خواننده آنچه را که توضیحات متا و کلمه کلیدی اصلی وعده می دهد پیدا نکند، به سرعت آن را ترک خواهد کرد.

الگوریتم Google این را تشخیص داده و اقدام مناسب را انجام خواهد داد. در نتیجه، ترافیک و بازدیدها می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، به همین دلیل است که بهتر است یاد بگیرید که چگونه توضیحات متا و کلمات کلیدی را به درستی بنویسید تا بیشترین استفاده را از آنها ببرید.

چگونه توضیحات متا برای سئو مطلب بنویسم ؟

توضیحات متا (MD) بخشی از اطلاعات است که هدف اصلی آن توصیف محتوای صفحه برای موتور جستجو است تا وب سایت شما را در آن به نمایش بگذارد.

اگر توضیحات متا ارائه نکنید، Google بخشی از محتوا را از بخش اول صفحه وب شما نمایش می دهد. اگرچه این مشکل بزرگی نیست، اما ممکن است امکان از دست دادن پیام برای مرورگرها وجود داشته باشد.

چرا توضیحات متا مهم است؟

  • خلاصه ای از محتوای شما را ارائه می دهد.
  •  
  • ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد.
  • نرخ کلیک را بهبود می بخشد.

اگر نمی خواهید این فرصت را از دست بدهید، بهتر است یاد بگیرید که چگونه یک متای جذاب بنویسید. در اینجا چند نکته مفید برای کمک به شما وجود دارد.

1. کوتاه نگه دارید

توضیحات متا باید کوتاه باشد. باید یک یا دو جمله کوتاه باشد و مختصرترین توضیحاتی را در مورد محتوای صفحه وب شما داشته باشد. این پیشنهادات باید خواننده را در مورد چیزهایی که پس از ضربه زدن روی پیوند شما می‌تواند یاد بگیرد، آگاه کند.

توضیحات متا چقدر باید باشد؟ از نظر فنی می تواند هر طولی داشته باشد، با این حال، Google معمولاً فقط 155-160 کاراکتر را نشان می دهد.

2. به سؤال خواننده پاسخ دهید

افراد برای یافتن پاسخ سؤالات خود از Google استفاده می کنند. یک توضیح خوب نوشته شده می تواند محتوای سایت را با وادار کردن خوانندگان به کلیک بر روی پیوند برای یافتن راه حل برای یک مشکل خاص یا پاسخ به سؤال خود بفروشد.

برای تشویق عمل، از نوشتن توضیحات متا برای پاسخ به این سوال استفاده کنید و به خواننده سود برسانید. به عنوان مثال، اگر کاربران به دنبال نکاتی در مورد نوشتن ایمیل های بازاریابی هستند، مطمئن شوید که صفحه شما اطلاعات مرتبط و احتمالاً الگوهای رایگان را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

3. کلمات کلیدی هدف صفحه را اضافه کنید

توضیحات متا به عنوان یک تبلیغ عمل می کند و بازدیدکنندگان را از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به یک وب سایت هدایت می کند. برای قابل توجه کردن وب سایت خود، از تحقیقات مربوطه استفاده کنید و کلمات کلیدی را به روشی طبیعی هدف قرار دهید که فرد را تشویق به کلیک کردن کند.

در عین حال، به خاطر داشته باشید که باید از آن اجتناب کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اگر کلمات کلیدی مختلفی را در توضیحات بگنجانید، ممکن است رتبه خوبی از Google کسب کنید، اما برای اطمینان از مرتبط بودن و منطقی بودن آنها برای کاربر ضروری است.

4. از تکرار اجتناب کنید

توضیحات متا برای هر صفحه باید مرتبط با صفحه و منحصر به فرد باشد.

5. از علامت‌های نقل قول مضاعف اجتناب کنید

استفاده از علامت‌های نقل قول دوتایی در توضیحات متا معمولاً توصیه نمی‌شود. گوگل آنها را به عنوان نشانه شناسایی می کند و به طور خودکار بقیه اطلاعات را از قطعه SERP حذف می کند. برای جلوگیری از این امر، تمام نمادهای غیر الفبایی را از توضیحات حذف کنید.

چگونه کلمات کلیدی خوبی برای SEO ایجاد کنم؟

الگوریتم های گوگل دائما در حال به روز رسانی هستند و روندهای جدیدی را به وجود می آورند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی یکی از مهم ترین عناصری هستند که باید در متن وجود داشته باشد تا عملکرد خوبی داشته باشد.

کلمات کلیدی مفاهیم و مضامینی هستند که محتوای شما را مشخص می کنند.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

  • آنها اطلاعات ارزشمندی در مورد جستجوهای Google مخاطبان هدف شما ارائه می دهند.
  • موتورهای جستجو را در مورد محتوای صفحات وب سایت شما مطلع می کنند.
  • به شما امکان می دهند نرخ ترافیک را بهبود بخشید.
  • خوانندگان شما را افزایش می دهند.

1. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید

برای ایجاد لیستی از عبارات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع پروژه خود را تعریف کنید. روش‌های جستجوی خوب شامل موارد زیر است:

    • ساختار وب‌سایت‌های رقبای مستقیم را بررسی کنید.
    • یک جلسه طوفان فکری ایجاد کنید.
    • استفاده از خدمات تخصصی (Netpeak Spider، Serpstat، Netpeak Tags Finder).

بیایید آن را بر اساس Serpstat در نظر بگیریم:

      • در نظر بگیرید که چه کلمات کلیدی بهترین محصول، خدمات یا پیشنهاد منحصر به فرد شما را توصیف می کنند. این لیست باید در یک صفحه گسترده ذخیره شود تا بتوانید آنها را ارزیابی کنید.
      • جستجوها را در بخش “انتخاب کلمات کلیدی” بررسی کنید تا همه کلمات کلیدی ممکن را پیدا کنید یک عبارت جستجو.

2. وب‌سایت‌های رقبا را بررسی کنید

تحلیل رقابتی منبع مطمئنی برای جستجوهای مرتبط است. اگر عبارات خاصی سایت های دیگر را در جایگاه شما رتبه بندی می کند، چرا آنها را قرض نمی گیرید؟ شما می توانید با تجزیه و تحلیل رقبای برتر و استفاده از تجربه آنها موقعیت خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

به عنوان مثال، Serpstat گزینه های زیادی برای تجزیه و تحلیل معنایی رقبا ارائه می دهد. اگر می‌خواهید بدانید رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، کافی است آدرس سایت را در کادر جستجو تایپ کنید تا کلمات کلیدی که این سایت برای آنها در نتایج جستجو ظاهر می‌شود را ببینید.

3. به دنبال کلمات کلیدی طولانی و جستجوهای جایگزین بگردید

کلمات کلیدی دم بلند “محبوب” (فرکانس پایین) و درخواست های جستجوی دقیق با پتانسیل تبدیل بالا هستند. از امروز، اکثر درخواست‌های گوگل در دسته «درخواست‌های دم بلند» قرار می‌گیرند. چنین عبارات کلیدی می توانند حجم قابل توجهی از ترافیک جستجو ایجاد کنند و رتبه بندی آنها را در موتورهای جستجو آسان تر می کند.

براساس به آمار، بیش از 29 درصد از کلمات کلیدی با بیش از 10000 جستجوی ماهانه دارای سه یا بیشتر هستند. کلماتی که می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

از دستورات جستجو و سوالات برای پر کردن شکاف های معنایی بیشتر استفاده کنید. این ادامه عباراتی است که توسط موتورهای جستجو هنگام وارد کردن یک کلمه کلیدی توسط کاربر ارائه می شود.

بنابراین، کجا باید به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن پرس و جوهای طولانی، استفاده از نکات جستجوی Google و تکمیل خودکار داده‌ها است. به سادگی یکی از کلمات کلیدی خود را در نوار جستجوی Google وارد کنید، تا “دم” عبارت کلیدواژه شما را در اختیار شما قرار دهد.

4. People Also Ask

این یک ویژگی قطعه غنی است که داده‌هایی را در مورد جستارهای کمتر محبوب اما خاص‌تر ارائه می‌دهد که مردم از موتور جستجو در مورد یک موضوع مرتبط می‌پرسند.

5. عبارات جستجوی مرتبط با تحقیق

اگر در یافتن کلمات کلیدی بیشتر مشکل دارید، به عبارات جستجوی مرتبط نگاه کنید. آنها معمولاً پس از وارد کردن یک کلمه کلیدی در Google در پایین صفحه ظاهر می شوند.

6. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای رایگان و پولی زیادی در دسترس هستند که به شما در یافتن سوالات متداول کمک می کنند. محبوب ترین ابزارها عبارتند از:

      • Ahrefs
      • AnswerThePublic
      • Google Keyword Planner
      • Google Search Console
      • Google روندها
      • KWFinder
      • LSIGraph
      • Moz Keyword Explorer
      • SEMrush
      • QuestionDB
      • Ubersuggest

نحوه فیلتر کردن کلمات کلیدی

اکنون که فهرستی چشمگیر از کلمات کلیدی متناسب با جایگاه خود را تهیه کرده اید، می توانید شروع به نوشتن محتوای جدید کنید. اما چگونه این کلمات کلیدی باید سازماندهی و مرتب شوند؟

از برنامه ریز کلمات کلیدی Google استفاده کنید

با استفاده از این ابزار، می توانید جستجو را تخمین بزنید. حجم و ترافیک برای کلمات کلیدی مورد علاقه شما. قبل از اینکه گزینه ای را حذف کنید، Google Trends را برای تاریخچه روند و پیش بینی های آن بررسی کنید.

به شما نشان می دهد که آیا برخی از کلمات کلیدی کم حجم وجود دارد یا خیر. و عبارات کلیدی ارزش در نظر گرفتن را دارند. حجم جستجوی ماهانه را برای هر کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید بررسی کنید.

آنها را به صورت دستی فیلتر کنید

یک گزینه دیگر فیلتر کردن دستی است. همه گزینه ها برای به دست آوردن لیست مورد نیاز از کلمات کلیدی. فیلتر کردن می‌تواند زمان‌بر باشد، اما به شما امکان می‌دهد تا مهم‌ترین عبارت‌های جستجو را دریافت کنید.

متداول‌ترین کلمات کلیدی برای حذف عبارتند از:

کلمات کلیدی شامل کلمات «رایگان»، «ارزان»، «کارکرده» و غیره.
•  درخواست های برند رقیب
• نام مکان های نامربوط
• عبارات کلیدی با املای نادرست

نتیجه‌گیری

نوشتن توضیحات متا خوب و انتخاب کلمات کلیدی مناسب مراحل مهمی هستند که زمان و پشتکار را می طلبند. این دو عنصر به‌عنوان پایه‌ای برای تولید محتوای باکیفیت، هدایت ترافیک به وب‌سایت شما و ایجاد بازگشت سرمایه عمل می‌کنند.

البته، یادگیری نحوه صحیح تولید، فیلتر کردن و استفاده از این دو مؤلفه مقداری زمان می برد، اما تلاش برای عملکرد وب سایت شما ارزش آن را دارد. بنابراین، مطمئن شوید که تمام تلاش منطقی را برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن انجام داده اید.

در این مقاله از سایت بیلدر با موضوع نکات کاربردی در نوشتن توضیحات متا سعی کردیم تا شما را با نوشتن توضیحات متا بصورت اصولی آشنا کنیم، امیدواریم از مقاله نکات کاربردی در نوشتن توضیحات متا لذت برده باشید.گفتنی است، در صورتی که زمان کافی برای نوشتن توضیحات متا و یا مدیریت وب سایت خود را ندارید، می توانید از یک پشتیبان سایت وردپرس استفاده کنید که علاوه برا خدمات امنیت سایت و افزایش سرعت سایت، می تواند شما را در نوشتن توضیحات متا کمک کند و دیگر مجبور به سفارش تولید محتوا برای سایت خود نباشید چرا که پشتیبان می تواند تمامی این کار هارا برای وب سایت شما انجام دهد.

پایان مقاله نکات کاربردی در نوشتن توضیحات متا.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات