09034530074

|

|

|

|

|

|

09034530074

8 راه برای قیمت دهی در پروژه فریلنسری طراحی سایت

قیمت دهی در پروژه فریلنسری
به این مقاله امتیاز بدهید

مقدمه مقاله 8 راه برای قیمت دهی در پروژه فریلنسری طراحی سایت

وقتی به عنوان یک طراح وب فریلنسر کار می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید به قیمت دهی در پروژه فریلنسری اقدام کنید. با این حال،قیمت شما باید رقابتی باشد و البته باید سود نیز ببرید. اما متغیرهای زیادی برای قیمت گذاری یک وب سایت وجود دارد. یکی از مهم ترین آن ها احتمال رودررو شدن با مشتری مشکل دار است که مدام نظر خود را تغییر می دهد. بنابراین، دانستن اینکه چقدر باید برای طراحی وب سایت بصورت فریلنسر هزینه دریافت کنید، می تواند چالش برانگیز باشد.

مدل های قیمت گذاری مختلفی وجود دارد که طراحان وب سایت فریلنسر می توانند از آنها استفاده کنند. اما هیچ روش واحدی به احتمال زیاد برای همه پروژه ها مناسب نخواهد بود. بنابراین، بهتر است هر پروژه را به صورت جداگانه قیمت گذاری کنید، با استفاده از انواع استراتژی های قیمت گذاری زیر می توانید اقدام به قیمت دهی در پروژه فریلنسری طراحی سایت کنید.

هزینه هایی که به جیب شما نمی آیند

هزینه های اضافی باید نقطه شروع هر گونه محاسبه قیمت باشد. این روش هزینه یابی،هزینه پروژه و سودی را که باید از آن کسب کنید محاسبه می کند. برای یک طراح فریلنسر، هزینه کلی پروژه، هزینه هایی مانند میزبانی هاست و هر نرم افزار اضافی که برای تکمیل پروژه خریداری می شود باید محاسبه شود و از هزینه کلی کم گردد تا سود خالص  محاسبه شود.

نرخ ساعتی

دریافت دستمزد ساعتی از مشتریان می تواند مشکل باشد زیرا مشتری هیچ تضمینی برای دادن دستمزد ندارد. بنابراین، قبل از شروع کار بر روی یک پروژه، باید برآوردهایی را ارائه دهید. با این حال، می توانید از نرخ های ساعتی به عنوان مبنای قیمت گذاری استفاده کنید. نرخ ساعتی شما باید حقوق خود یا حقوق کارمندان شما را پوشش دهد.

در قیمت گذاری پروژه فریلنسری بر اساس ساعت کار، این افراد هزینه را بر مبنای ساعاتی که برای انجام پروژه صرف می کند، محاسبه می نمایند و به عبارتی ساعت خود را به مشتری می فروشد. این نوع قیمت گذاری برای گار هایی که زمان مشخصی برای انجام دارند، مانند تدوین مقالات، طراحی گرافیک، تحقیق و توسعه نرم افزار مناسب است.

برای محاسبه قیمت برای هر ساعت، به مقدار زمانی که برای پروژه صرف می کنید و هزینه های مرتبط با انجام پروژه همانند اجاره محل کار، تجهیزات توجه کنید. سپس می توانید این هزینه را بر تعداد ساعاتی که برای انجام پروژه صرف می کنید، تقسیم کنید تا به قیمت ساعتی خود برسید.

قیمت دهی ساعتی شما باید منصفانه و برا اساس تخصص شما باشد، همچنین باید در نظر داشته باشید که قیمت شما باید با قیمت های رقبای شما در بازار رقابتی فریلنسینگ منطبق باشد. برای مثال اگر شما می خواهید هزینه پشتیبانی سایت وردپرسی را برای هر ساعت به مشتری خود اعلام کنید باید به موارد بالا دقا داشته باشید.

نرخ روزانه

دریافت نرخ روزانه مشابه تعیین نرخ ساعتی است. اما نرخ روزانه میزان درآمدی است که هر سال باید به دست آورید تقسیم بر تعداد روزهایی که در سال قصد دارید کار کنید است. نرخ های روزانه در پروژه های مستقل در مقیاس بزرگ بسیار معمول است. اما، برای پروژه های کوچکتر، مشتریان احتمالاً ترجیح می دهند قیمت ثابتی داشته باشند. احتمالاً برای کارهای کوچک مانند تغییرات نهایی در سایت و رفع اشکالات جزئی نیز باید نرخ ساعتی را نقل قول کنید. پس حتما در زمان ثبت سفارش طراحی سایت برای مشتری خود موارد بالا را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:

نرخ ثابت

قیمت‌گذاری با نرخ ثابت جایی است که برای تکمیل یک پروژه، قیمت ثابتی دریافت می‌کنید. این نوع قیمت گذاری برای مشتریان عالی است زیرا آنها دقیقا می دانند که هزینه سایتشان چقدر خواهد بود. با این حال، اگر توسعه آن بیش از حد انتظار طول بکشد، خطراتی برای طراح وب وجود دارد. با این حال، اگر انتظارات مشتری تنظیم شود و دامنه خزش مدیریت شود، این مدل قیمت‌گذاری می‌تواند عالی باشد.

یک بار دیگر بگوییم، مبنای قیمت دهی در پروژه فریلنسری قیمت ثابت، نرخ ساعتی شما ضرب در تعداد ساعات تخمینی شما برای تکمیل کار خواهد بود. به‌علاوه، توصیه می‌شود برای پوشش هر گونه اتفاقی، زمان بیشتری اضافه کنید.

قیمت گذاری مدولار

در پروژ های طراحی سایت همانند سفارش سایت تک صفحه یا سفارش ساخت سایت فروشگاهی، یک برداشت متفاوت از قیمت گذاری با نرخ ثابت، قیمت گذاری مدولار است. در این مدل شما قیمت متفاوتی را برای طراحی صفحات مختلف وب سایت دریافت می کنید. به عنوان مثال، برای صفحه اصلی، صفحات محصول و صفحه درباره ما قیمت های متغیری وجود دارد. سپس، می‌توانید منویی از گزینه‌ها را به مشتری ارائه دهید که می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب کنند.

قیمت‌گذاری مدولار می‌تواند یک تاکتیک فروش خوب باشد زیرا کل هزینه را به هزینه‌های کمتر دلهره‌آور و کوچک‌تر تقسیم می‌کند. و به فریلنسر اجازه می دهد تا بعداً عناصر اضافی را افزایش دهد.

طراح سایت فریلنسر

قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

قیمت دهی در پروژه فریلنسری مبتنی بر ارزش بر اساس ارزش وب‌سایت برای مشتری است. به عنوان مثال، فرض کنید مشتری احتمالاً 30 میلیون درآمد از سایت دارد. در آن صورت، این باید در قیمت گذاری توسعه سایت لحاظ شود.

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش یک مفهوم پیچیده برای فروش به اکثر مشتریان است. با این حال، ممکن است بخواهید در هنگام تعیین قیمت‌ها، ارزش سایت را برای مشتری در نظر بگیرید. برای مثال، ممکن است بخواهید برای سفارش سایت شرکتی یک شرکت بزرگ، نرخ بسیار بالاتری نسبت به یک تجارت کوچک یک نفره دریافت کنید.

سهم درآمد

نسخه مخاطره‌آمیز قیمت دهی در پروژه فریلنسری مبتنی بر ارزش، پذیرش بخشی از درآمدهای سایت به جای برخی یا همه هزینه‌های توسعه است. این رویکرد قیمت گذاری درآمد شما را تضمین نمی کند. با این حال، اگر وب سایتی که طراحی می کنید موفق باشد، می توانید درآمد بیشتری نسبت به مدل های قیمت گذاری معمولی داشته باشید.

عیب این رویکرد این است که شما هیچ کنترلی بر موفقیت یا شکست سایتی که ایجاد کرده اید ندارید. بنابراین، استفاده از این مدل قیمت گذاری برای همه مشتریان خود غیرعاقلانه خواهد بود. با این حال، اگر بتوانید پتانسیل سایت را ببینید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

قیمت بازار

شما قبل از قیمت دهی در پروژه فریلنسری به مشتری خود می توانید از همکاران خود در این زمینه سوال کنید تا قیمتی متناسب با قیمت همکاران خود به مشتری ارائه دهید.

مزایای طراحی سایت فریلنسری

پروژه های طراحی سایت به صورت فریلنسری دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

پروژه های طراحی سایت

  1. انعطاف پذیری بیشتر: پروژه طراحی وب به صورت فریلنسری به شما اجازه می دهد تا خودتان رئیس خودتان باشید، کار خود را با انعطاف بیشتری انجام دهید و به راحتی شروع به کار نمایید و با توجه به وضعیت موجود بازار و نیازهای مشتریان، اقدامات لازم را برای تغییرات در زمینه طراحی سایت قیمت یا نوع خدمات خود داشته باشید.
  2. آشنایی با مشتریان جدید: به عنوان فریلنسر طراحی سایت، شما می توانید با مشتریان جدیدی که در حوزه های مختلف مشغول به کار هستند، آشنا شوید و تجربیات مختلفی را در زمینه های مختلف به دست آورید. این امر به شما کمک می کند تا مهارت های خود را در زمینه های مختلف گسترش دهید.
  3. افزایش درآمد: به عنوان وب سایت فریلنسری، می توانید با کار بیشتر و پروژه های طراحی سایت بیشتر، درآمد بیشتری نیز به دست آورید. شما می توانید با استفاده از خدمات فریلنسری زمینه های متفاوت فعالیت کنید و پروژه های بیشتری را انجام دهید. به این ترتیب قادر خواهید بود درآمد خود را افزایش دهید.
  4. کار بدون محدودیت مکانی: به عنوان فریلنسر طراحی سایت، شما می توانید به صورت مستقل کار کنید و در هر محیطی که دوست دارید (حتی در سفر!) مشغول به کار شوید. این موضوع به شما امکان می دهد که بدون در نظر گرفتن محدودیت مکانی، بتوانید مشغول به کار شوید.

نتیجه گیری

در این مقاله از سایت بیلدر درباره قیمت دهی در پروژه فریلنسری با شما صحبت کردیم و تمامی موارد را برسی کردیم، امید واریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر تیتر ها

سایر مقالات